To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

Radassss - 16-11-2008, 13:27

dobra nie bede wracal do tego ze olejow sie nie polepsza, co robiscie ze swoimi silnikami to jest tylko i wylacznie wasza sprawa...

15W/40 nie musi byc koniecznie mineralem moze to byc tez syntetyk lib polsynt. o tym zaraz napisze...

ja nie neguje tego ze jest mozliwosc zalania minerale w instrukcji moze byc sugerowany rowniez mineralny, ale jak pisalem (przytaczajac przyklad Egiptu) zalezy to od temperatury rozruchowej... czyli 15w jak pisalem ma niska pompowalnosc w temp od ok -15oC zalezy ktory, tam sa granice okreslone no przyjmijmy ze ok -15 st., olej 10W ma ja nizsza teraz z glowy nie powiem dokladnie jaka cos okolo -23 oC chociaz moge sie mylic (w sensie ze nie dokladnie tyle) oleje 5W ok -30, 0W -35 tak to mniej wiecej sie zmienia dlatego dla naszego klimatu najlepsze sa syntetyki zeby nie niszczyc silnika przy niskich temp. rozruchu...
mozliwe ze producent zaleca minimum SG klase (nie widzialem ksiazki jak juz pisalem), jednak zeby olej wymieniac co 20tyś km powinien on miec klase minimum SL (SG nie wytrzyma w odpowiednim stanie 20 tyś) lub wyzsza czyli SM... i spelniac wymaganie LL (Long Life) czyli oleju dlugoprzebiegowego, a to maja oleje na bazie syntetycznej.
Co do olejow mineralnych i syntetycznych... klasy jakosciowe nie sa tak do konca sobie rowne olej mineralny np 15W/40 SL nigdy nie bedzie rownie styntetykowi 5W/40 SL...
poza tym nie zawsze olej 10W jest olejem polsyntetycznym czasami sa tez takie minerlay lub tez syntetyki...,
jak ktos chce moze zatosowac nawet 20W lub 25W... musi sie jednak liczyc z tym ze to sa oleje na bardzo bardzo lagodne zimy u nas stosuje sie to glownie dla wyciszenia silnika, lub jego uszczelnia, sprawia to mniejesze zuzycie olej w wyeksploatowanych silnikach,
sa tez oleje w czesci syntetyczne np. niektore oleje do silnikow diesla VW na pompowtryskach z norma VW 505.01 czyli to samo co 2.0 DID w lancerze...
do produkcji oleju syntetycznego nie stostuje sie bazy strikte "ropowej" czyli mowiac prosto olej syntetyczny nie jest olejem z ropy naftowej, a powstaje glownie w procesie syntezy chemicznej, w przeciwienstwioe do oleju mineralnego ktory sie z ropy wlasnie produkuje (a scislej mowiec z oleju bazowego ktory zostal stworzony poprzez rafinacje ropy naftowej) dlatego nazywa sie mineralnym olejem, a ropa naftowa ma swoje ograniczenie glownie wlasnie jesli chodzi o temperatury plyniecia...
jesli chodzi o olej najwazniejszym jego parametrem jest wskaznik lepkosci czyli wskaznik ukazujacy jak sie lepkosc oleju wraz ze zmiana temperatury, czyli im wyzszy wskaznik tym olej bardziej neutralnie zachowuje sie w czasie zmiany temperatury...
a oleje mineralne (z ropy naftowej) maja ten wskaznik duzo nizszy, i zadne dodarki ktore sa w olejach tu nie pomoga, poprostu baza olejowa jest tu najwazniejsza...
jednak najwazniejsze dla zywotnosci silnika jest jego rozruch, dlatego stosuje sie u nas syntetyki... a producent doskonale wie gdzie wysyla dany pojazd i zalewa tym co jest najbardziej odpowiednie dla danej strefy klimatycznej...
i jak pisalem olej 10W czy 15W nie musi byc koniecznie mineralem czy tez polsyntetykiem, moze to byc rowniez syntetyk specjalnie dostosowany dla danego klimatu...

i mowilem ze samochodu jeszcze nie mam dopiero plynie... ale wiem co mialem w poprzednim tam bylo ladnie to rozrysowane... bylo napisane minimum klasa SG (chyba nie pamietam dokladnie i tak SL stosowalem, bo SG juz sie nie spotyka i tak) i olej od 0W do 20W... i napisane w jakich temp. otoczenia jaki stosowac... nie wiem czy w mitsu tez jest taka tabelka nie wszyscy producenci to tak podaja i pisza tylko kilka lepkosci a ludzie sami maja sobie zgadywac...
dobra starczy tych wywodow kto chce niech wierzy kto nie chce niech nie wierzy,
ja tylko podalem kilka rad jak to powinno wygladac nie musicie sie do tego stosowac wasz wybor i tyle, nie mam zamiaru teraz kazdemu z osobna tego tlumaczyc bo i tak sie zawsze znajdzie ktos madrzejszy majacy wlasne teorie wiec koncze to gledzenie juz

corsair - 16-11-2008, 17:54

Radassss,sorry że nie na temat,ale napisałeś, że czekasz na swego Lancera,który ma przypłynąc 28 listopada.Ja też czekam na swoje autko,które zamówiłem w czerwcu i zaczynam się niepokoić o dostawę.Czy mógłbyś napisać skąd masz taką wiadomość i na ile jest ona wiarygodna,bo mój diler(Gdańsk) nigdy nic nie wie a ja razem z nim.W jakim miesiącu zamawiałeś swój samochód?
Dzięki i serdecznie pozdrawiam.

Hubeeert - 16-11-2008, 20:15

Radassss napisał/a:
nie mam zamiaru teraz kazdemu z osobna tego tlumaczyc bo i tak sie zawsze znajdzie ktos madrzejszy majacy wlasne teorie wiec koncze to gledzenie juz

Powiedzmy, że poparte własnym doświadczeniem i praktyką ale nieważne.
Powiedzmy to sobie szczerze - ładnie nam to napisałeś.
Radassss napisał/a:
ja nie neguje tego ze jest mozliwosc zalania minerale w instrukcji moze byc sugerowany rowniez mineralny, ale jak pisalem (przytaczajac przyklad Egiptu) zalezy to od temperatury rozruchowej... czyli 15w jak pisalem ma niska pompowalnosc w temp od ok -15oC zalezy ktory, tam sa granice okreslone no przyjmijmy ze ok -15 st., olej 10W ma ja nizsza teraz z glowy nie powiem dokladnie jaka cos okolo -23 oC chociaz moge sie mylic (w sensie ze nie dokladnie tyle) oleje 5W ok -30, 0W -35 tak to mniej wiecej sie zmienia dlatego dla naszego klimatu najlepsze sa syntetyki zeby nie niszczyc silnika przy niskich temp. rozruchu...
mozliwe ze producent zaleca minimum SG klase (nie widzialem ksiazki jak juz pisalem), jednak zeby olej wymieniac co 20tyś km powinien on miec klase minimum SL (SG nie wytrzyma w odpowiednim stanie 20 tyś) lub wyzsza czyli SM... i spelniac wymaganie LL (Long Life) czyli oleju dlugoprzebiegowego, a to maja oleje na bazie syntetycznej.
Co do olejow mineralnych i syntetycznych... klasy jakosciowe nie sa tak do konca sobie rowne olej mineralny np 15W/40 SL nigdy nie bedzie rownie styntetykowi 5W/40 SL...

Proponuję każdemu posiadaczowi nowego samochodu przeczytać i wziąc do serca.

I małe conieco na zakończenie ode mnie - 20000km między wymianami nawet najlepszego oleju - owszem ale przy jeździe pozamiejskiej. W cyklu miejskim przy ciągłych rozruchach, pracy na zimno itd okres ten powinien ulec skróceniu.
Znów z praktyki - Mitsubishi (moje) zostało zakupione przy przebiegu około 100000km. Następne 198000km wykonało na oleju syntetycznym (zamiast MOBIL1 10W40) wymiana oleju co 5000km. Silnik nie ma mierzalnych śladów zużycia a spala olej przez prowadnice zaworowe. (niestety jedna z usterek nie naprawionych przy remoncie - trudno)

Pozdrawiam

Radassss - 16-11-2008, 20:31

Witam taka inf. dostalem u dilera statek ma byc w porcie w Polsce (nie wiem ktory port) 28.11 mowili ze moze sie troche to wszystko przesunac bo wiadomo statek to nie metro i rozklad jazdy nie obowiazuje ;) , umowe ma tak spisana ze termin oddania auta w moje rece jest do 15.12... z tym ze jak statek dotrze planowo 28 to ok 4 dni trwa zalatwienie formalnosci oclenie, transport, montaż alarmow, halogenow i innych dupereli, ktore wyzebralem ;) ... Diler powiedzial tez ze takie LAncery jak ja zamowile tzn kolor i wersja plyna do Polski 3 w tym kontyngencie, ile w tym prawdy tego akurat nie wiem, ale wydaje mi sie ze maja dostep do wszystkich danych, bo gosciu spojrzal tylko w kompa i mowil jakie przyplyna w tym kontyngencie bo mi zalezalo zeby auto bylo jeszcze w tym roku a zamowilem je jakies 2 tyg temu, nie wiem dlaczego Twoj diler nie ma takich informacji bo watpie zeby to byla jakas tajemnic, przypuszczam ze im sie poprostu nie chce podac Tobie dokladniejszych informacji... Dodam jeszcze ze udalo mi sie wynegocjowac nizsza cene, a czytalem gdzies tu na forum ze nie chca negocjowac... moj w wersji INVITE kosztuje mnie rowno 65000 juz z metalikiem i jeszcze dodatkow z halogenami, koncowka rury i alarmemi byl zamawiany jakos tydzien przed obnizeniem cen, bedzie to auto firmowe i diler sie pytal ile aut jest w firmie i podobno kontaktowac sie musial z centrala w Wa-wie, czyli jednak mozna cos wynegocjowac, ale musza miec zgode z gory...
pozdrawiam

[ Dodano: 16-11-2008, 20:46 ]
Hubeeert napisał/a:
I małe conieco na zakończenie ode mnie - 20000km między wymianami nawet najlepszego oleju - owszem ale przy jeździe pozamiejskiej. W cyklu miejskim przy ciągłych rozruchach, pracy na zimno itd okres ten powinien ulec skróceniu.
Znów z praktyki - Mitsubishi (moje) zostało zakupione przy przebiegu około 100000km. Następne 198000km wykonało na oleju syntetycznym (zamiast MOBIL1 10W40) wymiana oleju co 5000km. Silnik nie ma mierzalnych śladów zużycia a spala olej przez prowadnice zaworowe. (niestety jedna z usterek nie naprawionych przy remoncie - trudno)


dokladnie masz racje wazne sa warunki eksploatacji, czeste gaszenie silnika, korki, wysokie obroty to wszystko wplywa negatywnie na olej...
mala poprawka mobil 10W/40 nie jest "mobile 1" jest to mobil Super S, albo formula S, z cyferka 1 sa tylko syntetyki mobila 0w i 5W i to tez nie wszystkie ;) no ale to taki malo istotyn szczegolik tak dla informacji tylko podaja farto czasami takie rzeczy wiedziec ;)
a wymiana oleju co 5 tyś to troche za czesto na moje, napewno to nie zaszkodzi, jednak nowoczesne oleje naprawde sa w stanie wytrzymac wiecej...

i taka rada jak ktos jezdzi na oleju syntetycznym nie powinien go zmieniac na polsyntetyk do momentu az nie zauwazy ze samochod "bierze olej" przy wysokim przebiegu sie tak dzieje w pewnym momencie wiadomo latka leca ;) czyli z syntetyka na pol a potem na mineral...
samochod na syntetyku mniej pali, jest mniej uciazliwy dla srodowiska, lepeij sie uruchami, jego silnik jest niemal idealnie czysty same plusy, wiadomo nie kazdy ma tyle kasy zeby lac syntetyk, ale jak kogos stac to warto jak najdluzej jezdzic na syntetyku...

no i wazna sprawa bo niektorzy chcac zaoszczedzic nie wymieniaja filtra oleju,
zawsze jak wymienia sie olej trzeba wymienic filtr, gdyz jest on zawsze zabrudony i lejac nowy olej powodujemy to ze po jego przeplyniecu przez brudny filtr olej szybciej sie brudzi i traci wlasciwosci i wymiana oleju staje sie wowczas bezsensowna...
pozdrawiam serdecznie

corsair - 16-11-2008, 21:13

Serdeczne dzięki za wiadomość,z tego co piszesz jest szansa,że i ja dostanę swój wózek.Muszę przycisnąć swojego leniwego dilera no iwytargować u niego jak najwięcej.Dzięki,pozdrawiam.
Radassss - 17-11-2008, 11:25

nie ma sprawy ;)
pozdrawiam

Anonymous - 17-11-2008, 23:19

Co do dealera z Gdańska, to faktycznie jakoś dziwnie rozmawiają z klientem, dlatego swojego miśka kupiłem w Lublinie, inaczej też bym czekał do końca roku :?
Co do wymiany oleju, to na 5km-przegląd przedsprzedażny, wlano mi longlife 5w30 castrola, obecnie mam 3000tysie na budziku, kiedy radzicie wymienić olej???
Pozdr.

Radassss - 18-11-2008, 08:55

Witam ja bym Ci radzil wymienic jak bedziesz mial na nim zrobione kolo 20 tyś. lub raz w roku (z tego wzgledu ze olej tez ma swoj termin przydatnosci i jak juz sie raz rozgrzeje dobrze to przyjmuje sie ze zachowuje swoje wlasciwosci wlasnie kolo roku czasu, ale to tez tak raczej luzne ramy czasowe) jezeli jezdzisz glownie w miescie mozna olej troszke wczesniej wymienic, generalnie spokojnie na tym oleju zrobisz 15tyś. wiec ja radze miedzy 15-20 tyś. od poprzedniej wymiany... (oczywiscie jezeli producent silnika nie kaze Ci tego robic czesciej jezeli tak jest w instrukcji to sie do niej zastosuj tak jest najbezpieczniej, producent wie najlepiej co lubi jego silnik ;) )

a nie wiem czy to pisalem jak ktos kupuje olej w sklepie niech zwroci uwage na date produkcji czas przydatnosci oleju to jest 3 lata od daty produkcji zreszta taka informacja jest i tak zawsze na opakowaniu... oczywiscie to nie oznacza ze starszy olej juz sie do niczego nie nadaje, jednak zywotnosc dodatkow i bazy olejowej okresla sie genralnie na taki okres

Anonymous - 18-11-2008, 12:14

Więc, wymienię olej w ciągu roku, gdyż rocznie robię 15-16 tysięcy tak na oko, więc mam luz.
Pozdr,

Radassss - 18-11-2008, 15:51

no i jak najbardziej sluszne postanowienie ;)
piomic - 18-11-2008, 17:57

Bastek77 napisał/a:
rocznie robię 15-16 tysięcy
Ja po 2,5 tygodnia mam ponad 1700... jak dalej tak pójdzie (a pewnie zimą narty, latem cote d'Azur zwiększy stan) to po roku będzie jakieś 3500.
apikus - 18-11-2008, 21:50

piomic napisał/a:
Ja po 2,5 tygodnia mam ponad 1700... jak dalej tak pójdzie (a pewnie zimą narty, latem cote d'Azur zwiększy stan) to po roku będzie jakieś 3500


Z tego co napisałeś wychodzi po 5 tygodniach 3400, więc mało zostanie na resztę roku :wink:

piomic - 19-11-2008, 18:19

Zero mi sie zeżarło. 35 000 miało być. :oops:
basik - 10-12-2008, 00:14

Po przeczytaniu tego wątku sam nie wiem co zrobić. Wymienić olej czy nie po przejechaniu 5k km.Przy zakupie pytałem o wymiane oleju po pierwszych paru tysiącach, to koleś ze zdziwieniem powiedział po co? I ze wymiana jest po 20k. W toyocie pierwszy serwis (olej + filtr) był za friko tyle, że to było 10 lat temu prawie.
Student - 10-12-2008, 08:14

Wymieniaj i się nie zastanawiaj, koszty prawie znikome, a masz spokojną głowę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group