[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
polaff - 24-11-2011, 22:46
czujnik przepustnicy przez nas nie był ruszany. ale auto od początku jak je mam nierówno pracuje - tak jak by gubilo co chwilkę zapłon na jeden garnek. Nie wiem co ktoś wcześniej z nim robił.
Co mam powiedzieć jutro temu mechanikowi?
On czekan na przepływkę, Wy mówicie o potencjometrze i świecach.
Może jakies wspólne wnioski?
[ Dodano: 24-11-2011, 22:47 ]
Owczar napisał/a: | Spróbuj odpiąć podciśnienie z zaworu TCL | .....yyyyyy, a który to?
deejay - 24-11-2011, 22:49
Ja swoje powiedziałem , nie jeden przypadek taki robiłem i zawsze to był układ zapłonowy .
Owczar - 24-11-2011, 23:03
Przepływki też nie wykluczam.
polaff - 24-11-2011, 23:05
czyli nie da się jednoznacznej odpowiedzi udzielić.
Owczar, a jakie jest Twoje zdanie na temat problemów z WN i identyczną pracą silnika na LPG i benzynie?
fj_mike - 24-11-2011, 23:11
polaff napisał/a: | czyli nie da się jednoznacznej odpowiedzi udzielić.
|
Na forumach każdy pisze co chce
Napsiałe z własnego doświadczenia w czasie zabawy z APSem.
Ale nie mam zielonego pojęcia skąd u Ciebie 7k obrotów.
Jutro u siebie poluzuję dolot powietrza między przepływką a przepustnicą (też mam TCLa).
Wypięcie samej przepływki zaburza praca silnika ale robi się bardziej zamulony, obroty delikatnie falują.
polaff - 24-11-2011, 23:24
fj_mike napisał/a: | skąd u Ciebie 7k obrotów. |
chodziło mi o max nie wiem czy jest 6500 czy 6800 czy może 7000
Owczar - 24-11-2011, 23:37
Ciężko powiedzieć. Ja jak diagnozuję cokolwiek to wypinam co się da i obserwuję. Swoją drogą, to diagnostyka bez komputera to chodzenie po zaułku.
Z logów można wyczytać praktycznie wszystko. Widzisz jakie wartości serwują czujniki itd. Wymiana w ciemno jest bez sensu.
Dziwne, że ECU nie zgłasza żadnego błędu.
Możesz jeszcze odpiąć przepływkę, wtedy silnik powinien pracować, tylko nie za dobrze. Jednak powyżej 2k się powinien wkręcać bez problemu. Ja jeździłem nawet z odpiętą dla testów.
W zasadzie silnik pracuje bez większości czujników. Można odpiąć przepływkę, czujnik temp, wszystkie sondy, TPS chyba też.
WN to może być ew przyczyna nierównych obrotów, ale nie tego co się dzieje na szczelnym dolocie.
polaff - 24-11-2011, 23:47
ja przepływkę za Twoją radą odpinałem i różnica była taka, że obroty spadły i były jeszcze bardziej nie równe.
deejay - 24-11-2011, 23:51
Wyczyśc świece odtłuszczaczem , chodzi mi o porcelankę i wtedy sie odezwij , trzeci raz nie bede się powtarzał
polaff - 24-11-2011, 23:56
ok zrobię to, ale zanim do tego się zabiorę dodam, że wymieniałem świece i po wymianie nie było różnicy więc wątpię, że masz rację. Prędzej to zajechany aparat zapłonowy.
A powiedz mi jeszcze jaki ro moze mieć związek z kontorlką TCL OFF
deejay - 24-11-2011, 23:58
polaff napisał/a: | A powiedz mi jeszcze jaki ro moze mieć związek z kontorlką TCL OFF |
a mruga cały czas po odpaleniu ?
[ Dodano: 24-11-2011, 23:58 ]
polaff napisał/a: | ok zrobię to, ale zanim do tego się zabiorę dodam, że wymieniałem świece i po wymianie nie było różnicy więc wątpię, że masz rację. |
Powiedz mi czy sam wymieniałeś czy mechanik
polaff - 24-11-2011, 23:59
jak pojawia się błąd czyli po dodaniu gazu.
teraazz jak załapał błąd to już cały czas
deejay - 25-11-2011, 00:00
Było cos wczesniej robione przy silniku , mycie itp , lub większa kałuża zaliczona
polaff - 25-11-2011, 00:02
deejay napisał/a: | sam wymieniałeś czy mechanik |
gazownik wymieniał świece
[ Dodano: 25-11-2011, 00:03 ]
deejay napisał/a: | Było cos wczesniej robione przy silniku , mycie itp , lub większa kałuża zaliczona
|
nie wracaliśmy nim z warszawy w deszczu i tyle.
nie wiem co się działo przed sprzedażą
deejay - 25-11-2011, 00:05
polaff napisał/a: | gazownik wymieniał świece |
Czyste miał ręce , wiem że to śmiesznie brzmi , ale to wazne przy montażu świec , bardzie chodzi mi o to czy nie miał tłustych rąk , bo o przebicie bardzo łatwo uwierz mi w to co mówię
|
|
|