To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Napęd w praktyce

Anonymous - 10-01-2009, 23:06

Dzięki Panowie :roll:

peja-1991 napisał/a:
panowie a ja mam pytanie...na jakiej zasadzie zbudowany jest system napędu 4x4 w Outlanderze? bo w Pajero czy Land Cruiserze jest "most i wajcha" a tutaj elektronicznie? jak to system rozdziela?


Z tego co się orientuje to w outku jest jak w sx4, czyli sprzęgło elektromagnetyczne, które podczas normalnej jazdy jest wyłączone a w momencie uślizgu kół załącza się i przekazuje część momentu na tył (tryb auto). To coś jak np. ruszanie z miejsca samochodem, tzn. dodajesz gazu i lekko puścisz sprzęgło to samochów wolno ruszy bo niewielka część momentu trafi na koła. Jak puścisz mocniej, większa część momentu powędruje do kół. Całością oczywiście zarządza komputer.

Tryb LOCK blokuje sprzęgło tak aby cały czas moment był przekazywany do obydwu osi.

Anonymous - 11-01-2009, 12:46

Niestety, ale LOCK nie we wszystkich przypadkach blokuje równy rozdział momentu obrotowego na osie.Zmienia tylko algorytm pracy sprzęgła: do tylniej osi trafia więcej momentu obrotowego w krótszym czasie, ale nie na stałe 50:50 :wink:
Gunner - 18-01-2009, 14:20

Witam
Na pewno niektorzy byli juz swoimi outkami na chamowniach i z tego powodu tez,chcialbym zapytac jak to bylo u Was panowie z tym napedem 2WD?
Bo ja bedac na pomiarze mocy w V-techu dowiedzialem sie od mechanika ze mam cos nie tak z napedem ,PONIEWAZ STOJAC NA 4 ROLKACH tylnie kola tez sie delikatnie obracaly.Wiec przelaczyl naped na 4 LOCK i podzial byl rownomierny,idealny 50 na 50.Wtedy tez dokonal pomiaru mocy.
Po wyjechaniu z chamowni udalem sie do serwisu i zapytalem mechanika jak to jest? Po 5 min sam juz sie moglem przekonac o tym.
Wjechalismy na rolki nowymi outkami ,naped 2WD i tylne kola tez sie delikatnie obracaly......Wiec wyglada na to ze powinny miec tak wszystkie outki i jakis procent mocy jest tez przekazywany na tyl przy duzej utracie przyczepnosci nawet na 2WD.
A co do 4LOCK dowiedzialem sie tam,ze nalezy go tylko uzywac do jazdy w terenie kopanym, lub tym podobnych z wylaczonym ESP.Wyczytalem to nawet w ksiazce obslugi auta.
Tak ze chcialbym zapytac,czy ktos kto byl juz na chamowni mial robiony pomiar tylko na 2WD???

Pozdrawiam

Karas - 18-01-2009, 19:25

Szczerze mówiąc nie robiłem testu na chamowni
tomekrvf - 18-01-2009, 19:50

Gunner napisał/a:
Bo ja bedac na pomiarze mocy w V-techu dowiedzialem sie od mechanika ze mam cos nie tak z napedem ,PONIEWAZ STOJAC NA 4 ROLKACH tylnie kola tez sie delikatnie obracaly.

Mechanik zapewne nie wiedział jak jest zbudowany napęd w Outlanderze. Tu nie ma klasycznego transferu który odłącza całkowicie tylną oś. Tylna oś jest dołączona poprzez wielotarczowe sprzęgło pracujące w oleju. Stąd właśnie zawsze na tylną oś będzie przekazywany jakiś minimalny moment(szczególnie kiedy dyfer ze sprzęgłem jest zimny).
Gunner napisał/a:
Tak ze chcialbym zapytac,czy ktos kto byl juz na chamowni mial robiony pomiar tylko na 2WD???

Outlander zawsze powinien być mierzony na 4 rolkach. Pomiar na "jednoosiwej" hamowni jest niedopuszczalny ponieważ może dojść do zniszczenia wielopłytkowego sprzęgła w tylnym dyfrze.
Pomiar 2WD na 4 rolkach też nie ma sensu, ponieważ zadziała kontrola trakcji. Oczywiście można ją wyłączyć, ale generalnie powinno sie mierzyc Outlandera na 4 kołach.

kosiar - 18-01-2009, 21:26

witam

skoro o napędzie to mam pytanko:

Misia 2.0 turbo :D kupiłem miesiąc wcześniej jest to pierwsze moje auto z napędem 4x4 (wersja turbo stały napęd na 4 koła- żadnych przełączników) w moim aucie słychać charakterystyczny szum (gwizd) wydaje mi się że to z napędu mniejwięcej coś takiego jak by się autobusem jechało - czy to jest normalny objaw w aucie 4WD ??

Anonymous - 18-01-2009, 22:11

Gwizd to bardziej charakterystyczny jest dla turbiny ;)
kosiar - 20-01-2009, 00:40

turbina to jedna sprawa a druga taka że słychać wyraźny szum nawet po zdjęciu nogi z pedału gazu przy obrotach poniżej 2 tyś a wtedy turbo nie działa, mam nadzieję że to normalny urok napędu 4 WD

dzisiaj albo jutro przegląd gwarancyjny więc wszystko się wyjaśni - mam nadzieję :evil:

stachu - 22-01-2009, 14:49

Witam , mam pytanie , od miesiaca mam taki fajny samochód i nie wiem czy i gdzie można wyłączyś ASP i kiedy warto to robić , ZDieki za odpowiedż bo widzę że wy wiecie wszystko na tamat outlandera
Grześku - 22-01-2009, 16:10

stachu napisał/a:
nie wiem czy i gdzie można wyłączyś ASP

ASC, jak już.
"Układ można wyłączyć, naciskając i trzymając wyłącznik 'ASC OFF' przez przynajmniej 3 sekundy" Znajdziesz go po lewej stronie kierownicy kilkanaście centymetrów pod przyciskiem 'info'
stachu napisał/a:
kiedy warto to robić

"podczas wyjeżdżania z błota, piasku lub świeżego śniegu(...) w takich sytuacjach wyłączenie ASC ułatwi wyprowadzenie samochodu"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group