To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Znika plyn z chlodnicy

Cuker - 22-12-2008, 12:53

Witam!!
Auto wrocilo od mechanika po sprawdzeniu szczelnosci i glowica jest cala i uszczelka tez nigdzie nie puszcza wiec pomyslalem sobie ze to moze faktycznie bedzie przez turbo i zrobilem obejscie zeby woda nie leciala przez turbo ale to jednak tez nie turbina bo plyn w ciagu dalszym znika z chlodnicy i co ciekawe przestalo zasysac wody ze zbiorniczka wyrownawczego, czy moze mi ktos powiedziec jak mozna samemu sprawdzic czy chlodnica nie jest peknieta??

[ Dodano: 25-12-2008, 11:01 ]
Przyczyna wycieku znaleziona. trzeba bylo zdjac wentylatory i udpalic silnik i czekac az sie nagrzeje. przyczyna..... rozciekla sie chlodnica na samym dole prostopadle do korka na chlodnicy i trzeba bedzie kupic nowa ehhh

spown - 05-04-2009, 13:54

Moje pytanie: jak najłatwiej wyjąć zbiorniczek płynu wyrównawczego? Ponieważ:

Mam stan w zbiorniczku około 1cm. Dolewam do min, przejeżdżam kilkanaście km podnosi się trochę... Z ciekawości podnoszę maskę za 1,5 dnia, znów jest ten 1cm...

Zawsze pozostaje taki stan (wcześniej zalałem również do min. przejechałem 200km, zostawiłem auto i następnego dnia 1cm...).

W oleju nic nie widać, ani na bagnecie, ani na korku, także go nie przybywa :) W chłodnicy jest full płynu.
Rano przy odpaleniu tylko leci trochę białego dymu, ale to raczej para po nocce - skroplona w układzie wydechowym.
Myślę, że gdzieś jest uszkodzony zbiornik i się sączy, bo zawsze pozostaje tyle samo, przejeździłem kilkaset km z tym niskim stanem, a temperatura zawsze wzorowa, czy to na trasie, czy w korku i nie odnotowałem większego ubytku niż do "przykrytego dna w zbiorniczku"...

Owczar - 05-04-2009, 15:39

Jeśli masz taki zbiorniczek jak u mnie, a z tego co wiem to masz taki sam, to wystarczy go pociągnąć do góry. On jest na taką wsuwkę. Ten 1 cm to zapewne nie dziurka tylko do tego poziomu sięga rurka. Na ciepłym silniku dolej do maks. Powinno być ok. Jak wystygnie to sobie wciągnie ile trzeba.
spown - 05-04-2009, 19:45

Owczar napisał/a:
Jeśli masz taki zbiorniczek jak u mnie, a z tego co wiem to masz taki sam, to wystarczy go pociągnąć do góry. On jest na taką wsuwkę. Ten 1 cm to zapewne nie dziurka tylko do tego poziomu sięga rurka. Na ciepłym silniku dolej do maks. Powinno być ok. Jak wystygnie to sobie wciągnie ile trzeba.


Zalałem, przejechałem się do temp wymaganej (na myjni byłem ;) ) i zobaczymy co będzie jak wystygnie...
EDIT:
Pojeździłem jeszcze raz, zassał i jestem w środku między min, a max... Chyba jest ok, dzięki wielkie.

win_p - 07-04-2009, 11:06

Owczar napisał/a:
Ten 1 cm to zapewne nie dziurka tylko do tego poziomu sięga rurka.

dokladnie u mnie jest tak samo ale wiem juz gdzie mi cieknie choc szukalem ze dwa miesiace i sie juz chcialem poddac wniosek nic nie ginie
a cieknie mi przy trojniku od reduktora gazowego na opasce niby proste a w ogole nie bylo widac dopiero na podnosniku w warsztacie z lampka w reku i szukalo trzy osoby

Owczar - 07-04-2009, 11:51

Jeśli masz plastikowe trójniki to proponuję założyć aluminiowe i porżadni zacisnąć. Wiele osób boryka się z tym problemem.
win_p - 09-04-2009, 23:28

jest dokladnie tak jak mówisz - trójniki są z plastiku
a tak wogóle to gdzie moge szukać takich aluminiowych trójników zastanawiam się czy sklepy motoryzacyjne mają coś takiego w swojej ofercie jako nówka czy trzeba szukac na rynku wtórnym jakichś używek po innych autach

tomekrvf - 09-04-2009, 23:36

win_p napisał/a:
a tak wogóle to gdzie moge szukać takich aluminiowych trójników

Mają w Intercars. Trójnik 19x19x16(taki mam w 2.5V6) ma indeks LPG GZ-256 cena 7.77PLN. W Wrocławiu IC jest na Al. Armii Krajowej 61. Mają 4 sztuki na stanie.

dudzian - 02-06-2009, 15:53

ja ściągnołem wczoraj głowice i sie znalazla przyczyna znikającego płynu, a mianowicie puściła uszczelka na czwartym cylindrze i wlewalo plyn na tłok, i stad podejrzewam tez mialem problem z ciągle "latającą" temperaturą, dzisiaj zabieram sie za wyciągnięcie tłoków i wymiane pierscieni:))) pozdrawiam
Nev-X - 03-06-2009, 20:44

Witam. Mam takie pytanko odnośnie odpowietrzania układu chłodzącego. Niedawno kupiłem swojego Galanta i w chłodnicy jest zalana woda, chciałbym wymienić ją na płyn i tutaj moje pytanko. Gdzie znajduje się jakiś odpowietrznik (o ile w ogóle występuje) a jeśli nie to jak odpowietrzyć układ??
Owczar - 03-06-2009, 21:49

Jest tutaj: http://forum.mitsumaniaki...=odpowietrzanie

[ Dodano: 04-06-2009, 17:10 ]
Ja zlokalizowałem u siebie wyciek płynu chłodzącego...
Okazało się że cieknie mi jeden brok silnika, ten za uchwytem pompy paliwa.
Teraz nie wiem co zrobić, brok pewnie gdzieś dostanę, ale demontaż pompy wiąże się z rozgrzebywaniem rozrządu :/
Druga opcja, to spuszczenie płynu chłodzącego, przepłukanie bloku na zewnątrz pod ciśnieniem np benzyną żeby odtłuścić i poxilina w łapkę... Wiem, że to rozwiązanie doraźne, ale może na jakiś czas pomoże...

Co o tym sądzicie?

izydor33 - 20-01-2010, 14:20

Witam.
Mam problem z tym chlodzeniem i nagrzewaniem sie silnika. Sprawa wyglada tak. Wzbiorniczku zawsze jest min plynu a w chłodnicy zawsze jest pełno. Ile bym razy nie dolal do pelna w zbiorniczku to zawsze po przejechaniu kilkunastu km juz go nie ma. Ale co najdziwniejsze temperatura silnika utrzymuje sie w poziomie dopuki nie włacze 5 biegu i nie zaczne przyśpieszać. wtedy wskaznik zaczyna rosnąc i osiąga czasmi 3/4 zakresu. Jezeli np juz osiagne 130km/h i zaczynam juz stabilizowac jazde to temp spada ale zawze utzrumuja sie ten 1mm ponad idealnym poziomem. Silnik jak stoi to sie nie grzeje ani w korkach ani na innych biegach tylko na tej 5 podczas przyśpieszania. Co to może być?

Owczar - 20-01-2010, 14:23

izydor33, było już o tym. Na 99% uszczelka pod głowicą. Pod górkę efekt by się nasilał.

[ Dodano: 20-01-2010, 14:25 ]
http://forum.mitsumaniaki...ht=pod+g%F3r%EA
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

izydor33 - 20-01-2010, 15:08

Ok dzieki za info i pomoc. Moze znasz jakiegoś dobrego mechanika w warszawi ktory by sie tym szybko mogl zająć. Cżeści to chyba od Japaneze najlepiej ale też jestem świeży w tym temacie więc może macie kogoś lepszego.

[ Dodano: 20-01-2010, 15:25 ]
Jak długo mozna użytkowac samochód z taka usterką? Jezeli by się jezdziło uważnie kontrolujac stan temperatury to czy mozna nie zniszczyć głowicy?

Andrew - 20-01-2010, 16:47

izydor33 napisał/a:
Jak długo mozna użytkowac samochód z taka usterką?
jak najszybciej to trzeba zrobić, bo być może tylko uszczelka do wymiany. Jak będziesz jeździł to głowica na pewno pójdzie spać...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group