[02-06]Lancer CS0 - Poprawa kilku drobiazgów w moim Miśku
krzychu - 09-02-2010, 10:22
Radowan napisał/a: | 1 czy zrobienie rozrządu MIVEC w moim silniku jest do zrobienia i czy ma sens? |
Nie wykonalne.
Radowan napisał/a: | 2 a jak nie to czy założenie regulowanych kół rozrządu ma sens (chciałbym poingerować lekko w dolot i wydech) i chyba indywidualna regulacja powinna jeszcze bardziej pomóc? |
Regulowanych?? Raczej zrobionych na zamówienie... Za pewne możesz w ten sposób zmienić charakterystykę pytanie tylko cze jest to ekonomicznie uzasadnione (gotowce jak są to raczej na wysokie obroty). Jeśli mówisz o indywidualnej regulacji czyli remapie silniki to sukcesów większych niż 3% momentu bym się nie spodziewał.
Radowan - 09-02-2010, 11:27
Cytat: | Zmieniłeś pojemność układu dolotowego i to może powodować , że dół osłabł . Do każdego silnika jest ona obliczona i nie jest łatwo tak to pozmieniać , żeby nie zepsuć . |
Tego to ja się spodziewałem. Pytanie tylko czy wywalając na dolocie tą ssawkę jak od odkurzacza i powiększając układ o pojemność tłumików dół podskoczy a góra będzie wyraźniejsza?
Ja nie mam doświadczenia z takimi dużymi objętościami i tak sobie teraz myślę, czy nie lepiej by wrócić do fabrycznych rozwiązań i nie zawracać sobie d....
Ale mnie i tak korci, żeby pogrzebać w nim i udoskonalić doskonałe
krzychu - 09-02-2010, 11:31
Pogrzeb przy wydechu a nie przy dolocie
Radowan - 09-02-2010, 11:59
Czytałem niedawno, że po wymianie kolektora wylotowego i zestrojenia wszystkiego warto podregulować rozrząd pod kątem optymalizacji pracy. Stąd moje pytanie o koła.
Wiem, że są dostępne koła regulowane do wstępnej kalibracji. Wieniec względem piasty jest ustawiany w jakimś tam zakresie.
Teraz nie mam czasu, ale noca mam nadzieję rozwinę post i wyjaśnię o co mi chodzi.
conrad - 11-02-2010, 23:32
Wracając do istoty tematu:
1. "Gasnące" oświetlenie deski rozdzielczej po trzech latach użytkowania: włącznik świateł awaryjnych, zapalniczka, popielniczka - przy małym nakładzie finansowym problem łatwy do usunięcia;
2. Odgłosy z tylnego zawieszenia podczas jazdy po "dziurach" występują u mnie od czasu do czasu (w zależności od pogody?) tylko z lewej strony, wrażenie grzechotania luźnego elementu; ???
3. Przy delikatnym 'dotknięciu" pedału gazu, jadąc np. na III biegu, odczuwalne szarpnięcie karoserią, spowodowane np. bezwładnością silnika (tłumiki drgań skrętnych na sprzęle?)
IMHO poduszki zawieszenia silnika przy przebiegu 58.000 km nie powinny mieć wpływu na ta sytuację. ???
4.Stuki dochodzące z rejonu kolumny kierowniczej przy pokonywaniu "dziur", nasilające się przy przejeździe przy skręconych przednich kołach. Powodujące dyskomfort jazdy zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu ulic z nierównościami (dziury), przejazdów tramwajowych, głębokich studzienek. ??? zwłaszcza przy skęconych kołach.
5. Drgania kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości (od około 120 km/h)...przednie tarcze hamulcowe "hamują na 2/3" swojej powierzchni (rysy odwodowe na przednich tarczch), być może zbyt twarde klocki hamulcowe, zwichrowane tarcze (raczej wymania tarcz i klocków hamulcowch)
6. Trzeszcące tworzywa sztuczne deski rozdzielczej, zwłaszcza przy niskich temperaturach:
(chciałem zamontować beklę usztwyniającą-rozpórkę )
Reszta zdecydowanie bez zarzutu...Prosiłbym o ewentualne sugestie rozwiązania w/w problemów.
Pawel`85 - 12-02-2010, 00:46
conrad napisał/a: |
1. "Gasnące" oświetlenie deski rozdzielczej po trzech latach użytkowania: włącznik świateł awaryjnych, zapalniczka, popielniczka - przy małym nakładzie finansowym problem łatwy do usunięcia; |
Polecam wymienic te zaroweczki na diody wtedy problem zniknie na lata
conrad napisał/a: | 2. Odgłosy z tylnego zawieszenia podczas jazdy po "dziurach" występują u mnie od czasu do czasu (w zależności od pogody?) tylko z lewej strony, wrażenie grzechotania luźnego elementu; ??? |
Czesto spotykana wada w modelach sprzed 2006 roku, tuleje poprzecznych wachaczy z tym ze raczej objawia sie to piskami z zawieszenia wiec moze u ciebie jest cos innego
conrad napisał/a: | 3. Przy delikatnym 'dotknięciu" pedału gazu, jadąc np. na III biegu, odczuwalne szarpnięcie karoserią, spowodowane np. bezwładnością silnika (tłumiki drgań skrętnych na sprzęle?)
IMHO poduszki zawieszenia silnika przy przebiegu 58.000 km nie powinny mieć wpływu na ta sytuację. ??? |
Nie wiem, nie wypowiem sie
conrad napisał/a: | 4.Stuki dochodzące z rejonu kolumny kierowniczej przy pokonywaniu "dziur", nasilające się przy przejeździe przy skręconych przednich kołach. Powodujące dyskomfort jazdy zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu ulic z nierównościami (dziury), przejazdów tramwajowych, głębokich studzienek. ??? zwłaszcza przy skęconych kołach. |
byćmoże to łączniki stabilizatora, dosc szybko sie zużywają
conrad napisał/a: | 5. Drgania kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości (od około 120 km/h)...przednie tarcze hamulcowe "hamują na 2/3" swojej powierzchni (rysy odwodowe na przednich tarczch), być może zbyt twarde klocki hamulcowe, zwichrowane tarcze (raczej wymania tarcz i klocków hamulcowch) |
Japończycy wmoctowali rzeczywiscie za twarde klocki co czesto potrafi wykrzywic tarcza, mozesz przetłoczyc tarcze co powinno pomóc na jakiś czas
conrad napisał/a: | 6. Trzeszcące tworzywa sztuczne deski rozdzielczej, zwłaszcza przy niskich temperaturach:
(chciałem zamontować beklę usztwyniającą-rozpórkę )
|
Dobry pomysł z tą rozpurka, ludzie to robili i pomogło, sam też to planuję zrobić
Pozdrawiam
Radowan - 12-02-2010, 02:18
Ja zacząłem dłubać sobie rozpórkę.
Dzisiaj wytoczyłem krążki z blachy (gr 7mm)
I mam pytanie
Czy nie za grube?
Może 5 mm wystarczy?
A na różnych fotkach znalazłem rozwiązania różnych rozpórek.
Niektóre to proste rozwiązania, niektóre natomiast przestrzenne z dopięciem do środka grodzi.
Jakie rozwiązanie zastosować, żeby miało to ręce i nogi?
Chcę sam zrobić to ustrojstwo, wiem, że mogę znaleźć w necie, ale powiem szczerze, że szukałem i nie trafiłem jeszcze na dedykowaną do mojego...
Pawel`85 - 12-02-2010, 03:35
W serwisie maja. Dedykowana do 2.0, pasuje tez do 1.6.
krzychu - 12-02-2010, 09:49
conrad napisał/a: |
3. Przy delikatnym 'dotknięciu" pedału gazu, jadąc np. na III biegu, odczuwalne szarpnięcie karoserią, spowodowane np. bezwładnością silnika (tłumiki drgań skrętnych na sprzęle?)
IMHO poduszki zawieszenia silnika przy przebiegu 58.000 km nie powinny mieć wpływu na ta sytuację. ??? |
Chodzi Ci o szarpnięcie? U mnie też występuje ale miałem to też w poprzednim samochodzie. Układ napędowy zawsze ma jakiś luz... Tak samo jak jedziesz i odpuścisz gaz też czuć ten luz.
conrad napisał/a: | 4.Stuki dochodzące z rejonu kolumny kierowniczej przy pokonywaniu "dziur", nasilające się przy przejeździe przy skręconych przednich kołach. Powodujące dyskomfort jazdy zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu ulic z nierównościami (dziury), przejazdów tramwajowych, głębokich studzienek. ??? zwłaszcza przy skęconych kołach. |
A zobacz pod kierownice tam po stronie tunelu środkowego jest taki plastikowy tunel nawiewowy (kwadratowa rura z dziurami które wieją na nogi) mi się wysunęła od góry i to hałasowało.
conrad napisał/a: | 5. Drgania kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości (od około 120 km/h)...przednie tarcze hamulcowe "hamują na 2/3" swojej powierzchni (rysy odwodowe na przednich tarczch), być może zbyt twarde klocki hamulcowe, zwichrowane tarcze (raczej wymania tarcz i klocków hamulcowch) |
Jest kilka rozwiązań:
- Tarcze ATE + klocki lukasa (ktoś testował mówi że na razie nie pokrzywił)
- Tarcze EBC Turbo Grove lub Ultimax (czasami dostępne w EBC Polska ale raczej do sprowadzenia za wody) + klocki EBC GreenStuff (te raczej dostępne są u nas) wypada też zmienić z tyłu impreza ze 2000zł tak na oko jak się wkurzę (bo też coś zaczynają znowu wibrować) to chyba sobie taki komplet założę.
- wymiana zacisków i tarcz na te z Outlandera (niestety koła 15 cali odpadają a na zimę mam takowe)
conrad napisał/a: |
6. Trzeszcące tworzywa sztuczne deski rozdzielczej, zwłaszcza przy niskich temperaturach:
(chciałem zamontować beklę usztwyniającą-rozpórkę )
|
Rozglądnij się za używką z 2.0. Nieoryginalna może być przyczyną nieprzyjemności.
Radowan - 12-02-2010, 12:07
Ja mam założone klocki TRW. Są miększe niż oryginały ale za to nie rypią tak po tarczach.
W ASO dowiedziałem się, że oni na przeglądzie serwisowym standardowo wymieniają właśnie na TRW.
A co do rozpórki, poszukam (zaraz dzwonię do ASO). Ale mnie korci, żeby podłubać
[Trochę później]
Rozpórka do mojego auta w serwisie: cena ~1200PLN
I szczęka na podłodze...
Pawel`85 - 12-02-2010, 13:44
A ch ten servis... na nich zawsze można liczyć jeśli chcesz by ci szczęka opadła.
Radowan - 12-02-2010, 14:36
Ale miło mnie zaskoczyli
Za kompletny przegląd zamiast 300 chcieli ode mnie 180PLN.
Do tego tak miła obsługa, że coś pięknego.
Tylko ceny...
świeca NGK ir 150pln/szt
rozrząd 2000pln/kpl
kable zapłonowe 300pln/kpl
Mają ceny straszliwe... Ale co zauważyłem, to poprawa nastawienia do klienta.
Wiem, że Oni czytają nasze forum
I ucieszył ich temat o pozytywnym zaskoczeniu, poza tym w rozmowie z nimi zauważyłem, że dla MM są skłonni robić jakieś promocje.
Mi na dzień dobry dali -10%
Bojar - 12-02-2010, 21:04
Radowan napisał/a: | Chcę sam zrobić to ustrojstwo, wiem, że mogę znaleźć w necie, ale powiem szczerze, że szukałem i nie trafiłem jeszcze na dedykowaną do mojego... |
Generalnie chyba wszystkie 2.0 miały rozpórkę oryginalną ?
Szukaj na allegro oryginału. Ja dałem 100pln. Pasuje tejże z anglika
Radowan - 12-02-2010, 23:36
Dopiero od 2006 roku.
Mój oryginalnie na pewno nie miał.
A na allegro nie ma
Ale spoko... Wykonam sam dopiero jak nie uda się to będę szukał...
sla - 12-02-2010, 23:58
Nie masz racji , wszystkie 2,0 miały , jeżeli nie masz to jest coś nie tak, Twój też musiał mieć.
|
|
|