To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Jakie zimówki???

akbi - 04-12-2008, 09:54

qpal napisał/a:
Zdziwiłbyś się, ale instrukcja do mojego modelu podaje jeden rozmiar!

W instrukcji z działu download faktycznie jest jeden rozmiar ...175/70/13 ... więc chyba zgoła inny niż sugerujesz.
Natomiast w niemieckiej instrukcji jest jeszcze podany rozmiar 185/60/14

qpal - 04-12-2008, 12:51

akbi napisał
Cytat:
Natomiast w niemieckiej instrukcji jest jeszcze podany rozmiar 185/60/14

Tak na stronie 152, ale jak wcześniej cytowałem
Cytat:
Zdziwiłbyś się, ale instrukcja do mojego modelu podaje jeden rozmiar! ( model i typ silnika )

dla silnika 1600 jest 175/70/13 a dla 1800 oraz kombi mamy 185/60/14, 195/60/14 oraz 185/70/14. Ten ostatni ma się rozumieć, dla kombi :) . Jak wcześniej cytowałem
Cytat:
Jak dobrze wiesz, rozmiar opon to kompromis pomiędzy przyczepnością, komfortem i oporami ruchu.

producent tak to sobie skalkulował i nie inaczej. Wprawne oko fachowca jak i osoby inteligentnej, obeznanej w temacie, łatwo domyśli się, dlaczego. Osobiście się domyślam, na pewno jednak nie wiem, i wiedzieć nie chcę. Wolę być szczęśliwym ......., niż nieszczęśliwym inżynierem :mrgreen: . Proszę bez urazy Panie i Panowie inż.
I jeszcze jedno, gdzie ja niby sugeruje inny rozmiar?! Chyba wręcz przeciwnie, odradzam inne rozmiary.
Cytat:

ictus - 04-12-2008, 13:09

qpal napisał/a:
Widzisz, prawa fizyki są nieubłagane, i dość często zapominamy o czymś takim jak tarcie.
no a gdybys uwarzal na fizyce to wiedzialbys ze tarcie nie zalezy od powierzchni tylko nawierzchni... ;-)
qpal - 04-12-2008, 21:13

ictus masz rację! :oops: Zauważ, że wspomniałem o tarciu jako zjawisku fizycznym. Opona wsółpracując z nawierzchnią poddawana jest tarciu suwnemu, ślizgowemu i tocznemu. Udział poszczegółnych rodzajów tarcia zmienia się w zależności od przyśpieszeń, rodzaju opony, materiału opony, profilu, rodzaju bierznika, ciśnienia w oponie i Bóg jeden raczy wiedzieć od czego jeszcze. Celowo o tym nie wspominałem, żeby nie gmatwać. Fakt. Można odnieść wrażenie, że sugeruje jako by szerokość opony miała wpływ na tarcie. Ale bezsprzecznie ma wpływ na wrarzenia z jazdy.

[ Dodano: 05-12-2008, 12:56 ]
[quote="qpal"]ictus masz rację! :oops: Zauważ, że wspomniałem o tarciu jako zjawisku fizycznym. Opona współpracując z nawierzchnią poddawana jest tarciu suwnemu, ślizgowemu i tocznemu. Udział poszczególnych rodzajów tarcia zmienia się w zależności od przyśpieszeń, rodzaju opony, materiału opony, profilu, rodzaju bierznika, ciśnienia w oponie i Bóg jeden raczy wiedzieć od czego jeszcze. Celowo o tym nie wspominałem, żeby nie gmatwać. Fakt. Można odnieść wrażenie, że sugeruje jako by szerokość opony miała wpływ na tarcie. Ale bezsprzecznie ma wpływ na wrażenia z jazdy. Cieszy mnie, że Ty uważałeś na lekcjach fizyki. :wink: Uściślając, zależy między innymi od rodzaju współpracujących powierzchni, a nie od nawierzchni



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group