To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Obroty silnika przy zmianie biegów.

multikos - 13-12-2015, 08:55

Dzięki za odpowiedź. W tym problem, że jeździłem i jeżdżę wieloma samochodami - nowymi i starymi i naprawdę nigdy nie miałem takiej sytuacji. Fakt, że to mój pierwszy japoniec, bo wcześniej raczej to były niemieckie i francuskie autka.
No właśnie nie wiem, czy to nie ma żadnego znaczenia w sensie technicznym.

RalfPi - 13-12-2015, 08:56

multikos napisał/a:
No właśnie nie wiem, czy to nie ma żadnego znaczenia w sensie technicznym.

Jak robisz przebiegi 20-40kkm rocznie i nie jeździsz cały czas w korku, to myślę, że to bez znaczenia.
Sprzęgło wymienisz przy 150-200kkm (np. oczywiście).

marcink - 14-12-2015, 11:52

Brzm jakbyś za wcześnie dodawał gazu/zbyt wolno puszczał sprzęgło. Mam tak zawsze jak przesiadam między autami o różnym wieku/stopniu wyeksploatowania.
Z drugiej strony z tego co piszesz (spore doświadczenie, częste zmiany aut) coś może być na rzeczy ze sprzęgłem. Możesz zweryfikować to na przynajmniej 2 sposoby:
1) podjedź do aso i poproś mechanka, żeby to sprawdził/przejedź się z nim za kółkiem i zbacz czy też będzie miał problemy (jeśli nie, to oznacza, że to kwestia wprawy)
2) przejedż się demówką i sprawdź czy tam sprzęgło chodzi tak samo

Ps. Jaki masz przebieg? U mnie z czasem wszystko zaczyna chodzić lepiej (biegi, sprzęgło. Na początku musiałem je dociskać palcami dość mocno, żeby biegi wchodziły gładko poniżej pewnych obrotów). Mam najechane niecałe 6k km od 1 lipca.

multikos - 14-12-2015, 14:37

Hej, dzięki! Wpadłem na podobne rozwiązania kilka dni temu :) Mechanik się przejechał i miał tak samo, ale on utrzymuje, że Lancery tak mają. Taka trochę spychologia. Nawet nie trochę. Jechałem inną demówką i mam wrażenie, że było dużo lepiej niż u mnie ale jednak podobne symptomy były - tylko, że ta demówka miała z 15 kilko km... więc... Np. nie miała w ogóle podbicia obrotów przy zmianie biegów! ale przy ruszaniu można było wyczuć i zobaczyć to falowanie / skakanie obrotów.
Przebieg mam 1000 km.
Z tym dodawaniem gazu i sprzęgłem. Kurcze, czego ja już nie robiłem. Naprawdę ogarniam te tematy :)
Mam już szczerze dosyć tego. Na razie delikatnie badam temat i stąd pytanie tutaj. Nie dam się spławić w ASO ale z drugiej stronę chcę mieć mocniejsze podstawy i pewność.

marcink - 14-12-2015, 16:04

Przy 1000 km masz dopiero co dotarty silnik, u mnie tak po ok 3000 wszystko zaczęło fajniej pracować (nie tylko sprzęgło ale też manetki za kierownicą chodzą dużo płynniej).

.. albo to ja się "dotarłem" tzn. przyzwyczaiłem.

Uwex - 14-12-2015, 17:17

multikos napisał/a:
Przebieg mam 1000 km


to dopiero się przyzwyczajasz do auta- z czasem i sprzęgło ogarniesz :)

LuckyLegs - 15-12-2015, 07:46

U mnie jest podobnie ale przy uruchamianiu silnika - bez dotykania gazu obroty szybują na sekundę do ok 1500 i natychmiast opadają. Normalka czy usterka ?
marcink - 15-12-2015, 08:23

Normalka.
multikos - 15-12-2015, 14:43

LuckyLegs napisał/a:
U mnie jest podobnie ale przy uruchamianiu silnika - bez dotykania gazu obroty szybują na sekundę do ok 1500 i natychmiast opadają. Normalka czy usterka ?


Też tak mam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group