Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ Nauka obrotów
plecho1 - 09-07-2016, 23:07
Jakoś dziwnie to diagnozował ten gazownik i do końca bym mu nie wierzył. Podpinając się pod LPG może on obserwować taki parametr jak podciśnienie kolektora który przy szczelnym dolocie powinien wynosić około 0,28 - 0,30 bara a on mówi o dziwnych zachowaniach silnika po wciśnięciu hamulca
endi88 - 03-12-2016, 13:08
Witam
Czy mogę punkt pierwszy z instrukcji wykonać po jeżdżeniu, czyli rozgrzać silnik podczas jazdy, później stanąć, wyłączyć i rozpocząć dalszą część instrukcji? Pytam ponieważ obecnie temp na zewnątrz wynosi koło jednego stopnia i troche poczekam zanim osiągne 85 stopni.
sekret_84 - 09-01-2017, 13:42
MAM PYTANIE ODNOSNIE NAUKI SILNIKA JAK MAM JA WYKONAC JESLI MI SILNIK NA LUZIE SIE WYŁĄCZA GASNIE
i9i - 09-01-2017, 17:06
sekret_84 napisał/a: | MAM PYTANIE ODNOSNIE NAUKI SILNIKA JAK MAM JA WYKONAC JESLI MI SILNIK NA LUZIE SIE WYŁĄCZA GASNIE | Wyczyść przepustnicę to przestanie gasnąć i wyłącz CAPS-a, jakaś kultura tu obowiązuje.
Bizi78 - 09-01-2017, 17:39
Spróbuj odpalić silnik i niczego nie dotykaj a już na pewno nie dodawaj gazu.
Daj mu popracować na jałowym biegu.
sekret_84 - 09-01-2017, 18:10
Dziękuję spróbuję tak zrobić
[ Dodano: 09-01-2017, 20:53 ]
Dziękuję spróbuję tak zrobić
A jeśli chodzi o capsa to jestem nowy na forum i nie wiedziałem że nie można używać
[ Dodano: 10-01-2017, 07:03 ]
witam mam jeszcze pytanko odnośnie tej przepustnicy
mam ja całkowicie wymontować z auta i wyczyścić czy wystarczy tylko zrobić sobie do niej dostęp
Bizi78 - 10-01-2017, 07:28
Trzeba ją zdemontować bo brudzi się najwięcej od strony kolektora.
Dodatkowo warto też zdemontować cały kolektor dolotowy bo tam też może być sporo nagaru jeśli nie był czyszczony.
Przy demontażu jest sporo roboty ale taki to urok GDi.
Przed zabawą wypadałoby zaopatrzyć się w nowe uszczelki przepustnicy i kolektora.
ps
A jak z tą nauką obrotów na jałowym, nadal gaśnie .
sekret_84 - 10-01-2017, 07:50
nauke przeprowadziłem na początku gasł ale za 5 czy 6 razem zaskoczył i przeprowadziłem cala nauke jak powinno być nie gasł do końca nauki. ale dziś rano jak wyjechałem do pracy znowu mi zgasł.
Bizi78 - 10-01-2017, 09:23
Odepnij jeszcze raz na dłuższą chwilę klemę i spróbuj przeprowadzić ponownie naukę obrotów.
Jeśli to nie pomoże to wyczyść chociaż przepustnicę i przeprowadź naukę.
sekret_84 - 10-01-2017, 09:31
zabiorę się za ta przepustnice tak jak mi pisałeś wiesz ile mogą kosztowac tak orientacyjnie te uszczelki
i jak wyczyszczę te wszystkie lementy tj. przepustnice i kolektor to od razu mam odpiąć i podpiac aku i przeprowadzić nauke
Bizi78 - 10-01-2017, 10:26
Pod przepustnicę OE coś około 25zł.
Pod kolektor to nie wiem ale pewnie są jakieś zamienniki w IC.
Na początek ściągnij z forum instrukcję serwisową tam powinien być opisany jak i co.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Jeśli masz cari po lifcie to tutaj masz też trochę pokazane jak się zabrać za przepustnicę:
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Przed przystąpieniem do pracy odepnij najpierw aku.
Po montażu podepnij ponownie i przeprowadź naukę, tylko nie ruszaj żadnych śrubek na przepustnicy.
sekret_84 - 10-01-2017, 12:39
dzięki
mam po lifie 1.8 GDI 2000r.
[ Dodano: 12-01-2017, 08:30 ]
witam
mam jeszcze pytanko a jakie świece do mojej cari
davitxx - 27-09-2017, 16:00
Lubuszanin, Jaki był finał tej historii? Też jestem nieszczęśliwym posiadaczem Cari 1.6 103KM po odpięciu akumulatora. Potrafi szarpać i falować na wolnych obrotach. Wcześniej było idealnie a po ponownym podpięciu cyrki.
sekret_84 - 03-10-2017, 12:14
nauka się udała silniczek cyka jak nowy
godles - 03-06-2019, 15:21
Podepnę się pod temat tutaj. Mam co prawda pinina 2.0gdi ale zasada działania powinna być niemal identyczna. Mam autko kilka dni. Nie gaśnie ale ma bardzo niskie moim zdaniem wolne obroty tj po rozgrzaniu około 550obr z klimą 700-750 i chciałbym aby takie były zawsze. Czy może za to odpowiadać zabrudzona przepustnica? Czy do rozbierania i czyszczenia przepustnicy muszę sobie coś zaznaczać? czytałem żeby nie kręcić śrubkami na samej przepustnicy i nie mam zamiaru. Przy demontażu czyszczeniu itd silnik wiadomo ze ostygnie. Co wówczas? Auto odpalić nagrzać i zdjąć klemę na powidzmy 10 minut? Strasznie mnie denerwują tak niskie obroty.
|
|
|