[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Hamownia - wyniki, spostrzeżenia, porównania.
sla85 - 06-08-2009, 23:45
Oczywiscie ze fajny samochod:) tylko silnik wziety z motoru
Anonymous - 06-08-2009, 23:48
sla85 napisał/a: | Oczywiscie ze fajny samochod:) tylko silnik wziety z motoru |
chyba śnieżnego
dobra, gadu gadu a o 3 rano ruszam w traskę
Trik ta 98 podczas próby gdzie była tankowana?
sla85 - 06-08-2009, 23:54
hehe ja tez jutro nad Baltykiem bede:) ale ja mam blizej wiec ruszam dopiero po 17
szerokosci!!
jaca71 - 27-06-2010, 11:42
Jako że byłem na hamowni odświeżę starego kotleta, oto wykres:
Hamowanie odbyło się
TUTAJ - tak jak napisane w komentarzach całkiem profesjonalnie podchodzą do tematu
PS tak się tylko pochwalić chciałem
Uwex - 28-06-2010, 07:54
jaca71 - nie źle !
LancerGTS08 - 29-06-2010, 09:45
http://s782.photobucket.c...nt=scan0936.jpg
2008 lancer GTS 2.0 MIVEC
Trik - 29-06-2010, 10:01
Ten "test 4" to po mapie jakiejś, czy po dodatku?
mkm - 29-06-2010, 14:52
LancerGTS08, podjedz jeszcze na jakas inna hamownie, bo na tych wykresach jest bardzo duza "niescislosc"...
Dlaczego w miare wzrostu mocy nie rosnie moment obrotowy?
jaca71 - 29-06-2010, 18:38
mkm napisał/a: | Dlaczego w miare wzrostu mocy nie rosnie moment obrotowy? |
Te grube wykresy (wyraźne) to jest test 3, a to jakby dorysowane ołówkiem to chyba test 4 W teście 3 dziura w mocy pokrywa się z dziurą momentu. A w tym rysowanym ręcznie też moc pokrywa się z momentem. Ja tam nic dziwnego nie widzę poza tym że test 3 jest straszny
PS. Mój ładniejszy
mkm - 29-06-2010, 19:48
jaca71, patrzylem po tabelce:
Test3/Test8 161,6KM przy 6413 obr/min 217Nm przy 4114obr/min
Test4/Test9 172,5KM przy 6435 obr/min 217Nm przy 4776obr/min
jaca71 - 29-06-2010, 20:16
mkm, Bo moc to moment razy obroty (w skrócie). W drugim przypadku (test 4) nie ma górki w okolicach 4250 jak fabryka każe tylko trochę dalej prawie 5000. A moc maksymalna jest w okolicy 6400 gdzie momenty mimo dziwnej dziury są porównywalne. Z ich różnicy (momentów) bierze się też różnica w mocy maksymalnej.
Dziwny jest przebieg test 3. Dla mnie silnik się zakrztusił/zalał/detonacyjnie spalił paliwo albo jeszcze jakiś problem się pojawił.
Anonymous - 01-07-2010, 15:42
Kurde mocne te lancerki............
daktaris - 21-06-2015, 19:07
Witam, da rade ktoś przeanalizować czy coś się nie zgadza ?
http://images66.fotosik.p...e6a7a707med.png
http://images66.fotosik.p...e6a7a707med.png
Mitsu_Gawlo - 09-04-2016, 14:49 Temat postu: Wykres z hamowni Wykres z hamowni dla mojego samochodu:
Moc: 124,6KM@6463obr/min
Moment obrotowy 167,0Nm@4111obr/min.
Paliwo Shell V-power 95. Hamownia obciążeniowa VTG w Warszawie.
wyścigów nie wygram, ale sporo lepiej niż gwarantuje producent .
Chciałem przy okazji sprawdzić wkład filtra K@N, ale niestety ten co kupiłem nie pasował.
Moje skromne spostrzeżenia:
1. Poniżej 2000obr/min. i powyżej 6500obr/min. nie ma silnika
2. Dla 1500obr. i niższych można wyprzedzać tylko traktory ; unikać bardzie stromych wzniesień, moc na poziomie malucha (<30KM), na szczęście moment 2x większy - 90Nm (na podstawie aproksymacji).
3. Dla zakresu 1500-2000obr., niskie straty mocy, jazda spokojna - eko, najwyżej delikatne przyspieszanie, oszczędna jazda;
4. Dopiero od 2500obr można sensownie przyspieszać, a najlepiej od 3000obr;
5. Jeśli jedziesz na V biegu, masz około 1500obr i chcesz wyprzedzić musisz zredukować na IV lub nawet na III;
6 Nie ma sensu kręcić powyżej 5500 obrotów
7 strata na mocy (spalanie) rośnie nieliniowo (chyba parabolicznie).. Do 4000 obr są one w miarę niskie poniżej 20KM.
8. Silnik wyraźnie ustawiony pod liniowy wzrost mocy i w miarę stały moment obrotowy w jak najszerszym zakresie.
[ Dodano: 29-04-2016, 08:06 ]
Czy zwrócił ktoś uwagę na straty generowane w silnikach 1.6 i 1.8 na wykresach hamowni przedstawione w artykule:
Większy silnik to lepsze osiągi?
http://moto.onet.pl/porad...ze-osiagi/5wtsf
Wartości maksymalne strat na końcach:
Silnik 1.8 Pstrat max. (ok. 38KM)
Silnik 1.6 Pstrat max. (ok. 48KM) U mnie na wykresie są podobne wartości.
Skąd takie różnice? I do tego podobno 1.6 pali mniej... Ciekawe.
Coś czuję, że to wszystko przez ekologów. Wywalił ktoś Kata?
gzesiolek - 29-04-2016, 09:10
W sumie ciekawy artykuł i wykres potwierdza to co organoleptycznie stwierdziłem (jeżdżąc i 1,5 i 1,8) i tu już wielokrotnie pisałem... do 4k rpm nawet między 1,5 a 1,8 różnica jest minimalna (tutaj jest 1,6 i jest jeszcze mniejsza)... dopiero depnięcie daje wyraźną różnice w przyśpieszeniu, ale jeszcze większą w spalaniu...
|
|
|