To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Hamownia - wyniki, spostrzeżenia, porównania.

sla85 - 06-08-2009, 23:45

Oczywiscie ze fajny samochod:) tylko silnik wziety z motoru :wink:
Anonymous - 06-08-2009, 23:48

sla85 napisał/a:
Oczywiscie ze fajny samochod:) tylko silnik wziety z motoru :wink:


chyba śnieżnego :mrgreen:
dobra, gadu gadu a o 3 rano ruszam w traskę :roll:

Trik ta 98 podczas próby gdzie była tankowana?

sla85 - 06-08-2009, 23:54

hehe ja tez jutro nad Baltykiem bede:) ale ja mam blizej wiec ruszam dopiero po 17 :P
szerokosci!!

jaca71 - 27-06-2010, 11:42

Jako że byłem na hamowni odświeżę starego kotleta, oto wykres:

Hamowanie odbyło się
TUTAJ - tak jak napisane w komentarzach całkiem profesjonalnie podchodzą do tematu :)

PS tak się tylko pochwalić chciałem ;)

Uwex - 28-06-2010, 07:54

jaca71 - nie źle ! :)
LancerGTS08 - 29-06-2010, 09:45



http://s782.photobucket.c...nt=scan0936.jpg

2008 lancer GTS 2.0 MIVEC

Trik - 29-06-2010, 10:01

Ten "test 4" to po mapie jakiejś, czy po dodatku?
mkm - 29-06-2010, 14:52

LancerGTS08, podjedz jeszcze na jakas inna hamownie, bo na tych wykresach jest bardzo duza "niescislosc"...
Dlaczego w miare wzrostu mocy nie rosnie moment obrotowy?

jaca71 - 29-06-2010, 18:38

mkm napisał/a:
Dlaczego w miare wzrostu mocy nie rosnie moment obrotowy?

Te grube wykresy (wyraźne) to jest test 3, a to jakby dorysowane ołówkiem to chyba test 4 ;) W teście 3 dziura w mocy pokrywa się z dziurą momentu. A w tym rysowanym ręcznie też moc pokrywa się z momentem. Ja tam nic dziwnego nie widzę poza tym że test 3 jest straszny :P

PS. Mój ładniejszy :P

mkm - 29-06-2010, 19:48

jaca71, patrzylem po tabelce:

Test3/Test8 161,6KM przy 6413 obr/min 217Nm przy 4114obr/min
Test4/Test9 172,5KM przy 6435 obr/min 217Nm przy 4776obr/min

jaca71 - 29-06-2010, 20:16

mkm, Bo moc to moment razy obroty (w skrócie). W drugim przypadku (test 4) nie ma górki w okolicach 4250 jak fabryka każe tylko trochę dalej prawie 5000. A moc maksymalna jest w okolicy 6400 gdzie momenty mimo dziwnej dziury są porównywalne. Z ich różnicy (momentów) bierze się też różnica w mocy maksymalnej.

Dziwny jest przebieg test 3. Dla mnie silnik się zakrztusił/zalał/detonacyjnie spalił paliwo albo jeszcze jakiś problem się pojawił.

Anonymous - 01-07-2010, 15:42

Kurde mocne te lancerki............ :roll:
daktaris - 21-06-2015, 19:07

Witam, da rade ktoś przeanalizować czy coś się nie zgadza ?

http://images66.fotosik.p...e6a7a707med.png

http://images66.fotosik.p...e6a7a707med.png

Mitsu_Gawlo - 09-04-2016, 14:49
Temat postu: Wykres z hamowni
Wykres z hamowni dla mojego samochodu:



Moc: 124,6KM@6463obr/min
Moment obrotowy 167,0Nm@4111obr/min.
Paliwo Shell V-power 95. Hamownia obciążeniowa VTG w Warszawie.
wyścigów nie wygram, ale sporo lepiej niż gwarantuje producent :lol: :mrgreen: .
Chciałem przy okazji sprawdzić wkład filtra K@N, ale niestety ten co kupiłem nie pasował.

Moje skromne spostrzeżenia:

1. Poniżej 2000obr/min. i powyżej 6500obr/min. nie ma silnika :biggrin:

2. Dla 1500obr. i niższych można wyprzedzać tylko traktory :( ; unikać bardzie stromych wzniesień, moc na poziomie malucha (<30KM), na szczęście moment 2x większy - 90Nm (na podstawie aproksymacji).

3. Dla zakresu 1500-2000obr., niskie straty mocy, jazda spokojna - eko, najwyżej delikatne przyspieszanie, oszczędna jazda;

4. Dopiero od 2500obr można sensownie przyspieszać, a najlepiej od 3000obr;

5. Jeśli jedziesz na V biegu, masz około 1500obr i chcesz wyprzedzić musisz zredukować na IV lub nawet na III;

6 Nie ma sensu kręcić powyżej 5500 obrotów

7 strata na mocy (spalanie) rośnie nieliniowo (chyba parabolicznie).. Do 4000 obr są one w miarę niskie poniżej 20KM.
8. Silnik wyraźnie ustawiony pod liniowy wzrost mocy i w miarę stały moment obrotowy w jak najszerszym zakresie.

[ Dodano: 29-04-2016, 08:06 ]
Czy zwrócił ktoś uwagę na straty generowane w silnikach 1.6 i 1.8 na wykresach hamowni przedstawione w artykule:

Większy silnik to lepsze osiągi?

http://moto.onet.pl/porad...ze-osiagi/5wtsf

Wartości maksymalne strat na końcach:

Silnik 1.8 Pstrat max. (ok. 38KM)
Silnik 1.6 Pstrat max. (ok. 48KM) :!: U mnie na wykresie są podobne wartości.

Skąd takie różnice? I do tego podobno 1.6 pali mniej... Ciekawe.
Coś czuję, że to wszystko przez ekologów. Wywalił ktoś Kata?

gzesiolek - 29-04-2016, 09:10

W sumie ciekawy artykuł i wykres potwierdza to co organoleptycznie stwierdziłem (jeżdżąc i 1,5 i 1,8) i tu już wielokrotnie pisałem... do 4k rpm nawet między 1,5 a 1,8 różnica jest minimalna (tutaj jest 1,6 i jest jeszcze mniejsza)... dopiero depnięcie daje wyraźną różnice w przyśpieszeniu, ale jeszcze większą w spalaniu...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group