LPG - Sigma problemy z instalacją LPG
wojtas - 08-02-2009, 22:26
To są dwa węże zasilające osobno dwie listwy i łączą się przy filtrze fazy lotnej.
To jest Misiak lukasza12
pfx - 09-02-2009, 17:24
wojtas021180 napisał/a: | Witam wszystkich.
... Pozostaje jeszcze reduktor, który przy max gazie przy 4000obr przerzuca na benzynę. Wywalając błąd „za małe ciśnienie gazu” . Mam do was koledzy jeszcze pytanie odnośnie tych moich korekt czy mogą takie zostać czy trzeba jeszcze coś zmienić?
Naczytałem się dużo, o zbyt ubogiej mieszance, ale za żadne skarby nie jestem w stanie tego zrozumieć. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to sprawdzić w moim przypadku? |
Moim zdaniem jest tak.
Podstawa to pneumatyka...
elektronika w zasadzie jest zbędna w gazie, jak pneumatyka sobie radzi...
Jeśli reduktor przy 4 tys rmp sobie nie radzi z utrzymaniem ciśnienia - żadna kalibracja, mnożniki i zmiana dysz nic nie pomoże. Pomoże za to wydajny reduktor. Od tego bym zaczął. Moim zdniem nie wyrabia. Jeśli masz za duże dysze - to jakim cudem wydatek wtryskiwacza jest za mały i wtryskiwacz gazowy dostaje zbyt duży czas otwarcia, by się w ogóle nie zamknąć. Moim zdaniem reduktor nie trzyma ciśnienia i pod obciążeniem rozjeżdżają się mapy. Pojeździj z zapiętym laptopem i popatrz na ciśnienie.
wojtas - 09-02-2009, 18:34
Zgadzam się z tobą w 100% (Ciśnienie spada). Reduktor zmówiłem nowy, padło na Europegas 200. Postaram się go wymienić i dam znać.
Marcino - 10-02-2009, 14:52
Gdzie kupujecie te filterki do fazy lotnej?\
CZy ta dwururka zapewnia lepsze napełnianie wtryskiwaczy? Jest sens zebym kombinował?
wojtas - 11-02-2009, 14:32
Filtry kupisz w Megapolu. A najlepiej gdyby podłączenie wyglądało tak jak na tym
schemacie.
Nie wiem czy jest sens grzebać jeśli wszystko chodzi jak należy.
VirMan - 13-02-2009, 17:56
Ja polecam Instalacje BRC = mają taki common rail i z niego wtryski wychodzą , świetna rzecz , jak narazie w dwóch amerykańcach ( Stanza i Diamante ) nigdy nie miałem problemów .
Pozdrawiam serdecznie - w razie co mogę dać fotki jak to wygląda.
[ Dodano: 13-02-2009, 18:03 ]
Wogóle zauważyłem ,że masz bardzo długie przewody do wtryskiwaczy - a im dłuższy przewód, tym większe opory , przyciśnij gazowników ,żeby zamontowali ci te grubsze z widoczną metalową siatką , krótkie , pare złotych droższe ,a naprawdę jest różnica - Najlepiej niech instalują na railu metalowym. wtedy jest zbiorniczek porzadny i w nim koło 1,5 - 2,5 bara.
wojtas - 14-02-2009, 11:33
Po wymianie reduktora Misiak normalnie ożył. Nie rozwiązało to głównego problemu ( spadku z obrotów poniżej 800, przy wysprzęglaniu) ale, rozwiązało problem spadku ciśnienia powyżej 4000obr/min. Teraz misiek ciągnie do 6000obr/min. identycznie jak na Bp. Ciśnienie na reduktorze stabilne.
Pozostaje jeszcze nawiercenie nowych otworów pod dysze w kolektorze, Jeśli to nie pomoże to chyba będę musiał zmienić wtryskiwacze?
PS . A to nowe mapki:
Po autokalibracji
Moje ustawienia
Jeśli ktoś widzi jakieś błędy, będę wdzięczny za sugestie.
MaNiAcMsR - 15-02-2009, 23:10
Marcino, nie ma czegoś takiego jak wąż odprowadzający nadmiar gazu zobacz że masz 2 listwy wtryskowe po 3 etryskiwacze w każdej 1 wąż idzie do 1 listwy wtryskowej a 2 waz idzie do 2 listwy. z reduktora idzie 1 waż i filtr fazy lotnej rozdziela na 2 listwy
[ Dodano: 15-02-2009, 23:12 ]
wojtas021180 napisał/a: | Podstawa to pneumatyka...
elektronika w zasadzie jest zbędna w gazie, jak pneumatyka sobie radzi...
Jeśli reduktor przy 4 tys rmp sobie nie radzi z utrzymaniem ciśnienia - żadna kalibracja, mnożniki i zmiana dysz nic nie pomoże. Pomoże za to wydajny reduktor. Od tego bym zaczął. Moim zdniem nie wyrabia. Jeśli masz za duże dysze - to jakim cudem wydatek wtryskiwacza jest za mały i wtryskiwacz gazowy dostaje zbyt duży czas otwarcia, by się w ogóle nie zamknąć. Moim zdaniem reduktor nie trzyma ciśnienia i pod obciążeniem rozjeżdżają się mapy. Pojeździj z zapiętym laptopem i popatrz na ciśnienie. | tym błedem o maksymalnym otwarciu wtryskiwaczy to do głowy nie bierz ja po mapie widze że dyszki są zbyt dóże i takie zapętlanie czasów równierz może występować
[ Dodano: 15-02-2009, 23:15 ]
wojtas021180 napisał/a: | Pozostaje jeszcze nawiercenie nowych otworów pod dysze w kolektorze, Jeśli to nie pomoże to chyba będę musiał zmienić wtryskiwacze? | o matko człowieku tego sie nie rozwierca. kalibrujesz dyszki w listwie wtryskowej
wojtas - 16-02-2009, 00:46
Witam
Muszę sprostować temat bo, zaczyna się to wszystko rozjeżdżać. Kolego MaNiAcMsR swoim ostatnim postem namieszałeś mi w głowie:
MaNiAcMsR napisał/a: | [ Dodano: 15-02-2009, 23:12 ] wojtas021180 napisał/a:
Podstawa to pneumatyka...
elektronika w zasadzie jest zbędna w gazie, jak pneumatyka sobie radzi...
Jeśli reduktor przy 4 tys rmp sobie nie radzi z utrzymaniem ciśnienia - żadna kalibracja, mnożniki i zmiana dysz nic nie pomoże. Pomoże za to wydajny reduktor. Od tego bym zaczął. Moim zdniem nie wyrabia. Jeśli masz za duże dysze - to jakim cudem wydatek wtryskiwacza jest za mały i wtryskiwacz gazowy dostaje zbyt duży czas otwarcia, by się w ogóle nie zamknąć. Moim zdaniem reduktor nie trzyma ciśnienia i pod obciążeniem rozjeżdżają się mapy. Pojeździj z zapiętym laptopem i popatrz na ciśnienie. |
Ja tego nie pisałem tylko pfx, i w dodatku miał racje.
MaNiAcMsR napisał/a: | [ Dodano: 15-02-2009, 23:15 ] wojtas021180 napisał/a:
Pozostaje jeszcze nawiercenie nowych otworów pod dysze w kolektorze, Jeśli to nie pomoże to chyba będę musiał zmienić wtryskiwacze?
o matko człowieku tego sie nie rozwierca. kalibrujesz dyszki w listwie wtryskowej |
W tych zdaniach miałem namyśli nawiercenie nowych otworów pod „Dysze” umiejscowione w kolektorze które, mój gazownik lekko mówiąc zrobił za wysoko i pod kątem prostym do kolektora. A tak raczej być nie powinno. Sam pisałeś o tym wcześniej tylko, że, nie...
MaNiAcMsR napisał/a: | to jak wwiercona ma bardzo istotną role później narysuje jak to ma być ale najwazniejse by skierowana była w kierunku głowicy |
PS Dodam dla jasności że, problem zapętlania wtrysków został rozwiązany przez:
- podniesienie ciśnienia na reduktorze( starym ) z 1,04 na 1,19,
- kalibracje listwy wtryskowej (za pomocą przyrządu 0,5mm)
Po tych zabiegach zamiast zapętlania wtrysków wyświetlał się błąd o, za słabym ciśnieniu na reduktorze, został on rozwiązany, przez wymianę reduktora.
Nie chcę się powtarzać co jeszcze mnie trapi więc, jeśli kogoś interesuje ten temat niech czyta go uważnie od A do Z a, nie tylko dwa przedostatnie posty.
Marcino - 08-03-2009, 17:48
MaNiAcMsR napisał/a: | Marcino, nie ma czegoś takiego jak wąż odprowadzający nadmiar gazu zobacz że masz 2 listwy wtryskowe po 3 etryskiwacze w każdej 1 wąż idzie do 1 listwy wtryskowej a 2 waz idzie do 2 listwy. z reduktora idzie 1 waż i filtr fazy lotnej rozdziela na 2 listwy
|
JA mam dwie listwy ale szeregowo, jednym wężem. Niedługo spróbuje zamienić to na podwójny, moze drżenie od czasu do czasu na wolnych ustanie caałkowicie.
KaWu - 09-03-2009, 07:47
Marcino, a wtryskiwacze sa w pozycji poziomej czy pionowej Bo jak w poziomej to czytalem ze moga powstawac wlasnie drgania...
Marcino - 09-03-2009, 08:45
KaWu napisał/a: | Marcino, a wtryskiwacze sa w pozycji poziomej czy pionowej Bo jak w poziomej to czytalem ze moga powstawac wlasnie drgania... |
Są chyba w poziomej pozycji, cewkami do przodu, tak wcisnięte aby sie pod plastikową osłoną zmieściły. Przy najbliższej okzaji spróbuje obejrzeć jak to wyglada.
wojtas - 10-03-2009, 00:20
Marcino napisał/a: | JA mam dwie listwy ale szeregowo, jednym wężem. Niedługo spróbuje zamienić to na podwójny, moze drżenie od czasu do czasu na wolnych ustanie caałkowicie. |
Moim zdaniem mogły się rozkalbrować, zabrudzić lub wyklepać. A jeśli te drżenie
występowało od początku gdy założyli instalację. To czerwone Waltreki mogą być za wolne przy krótkich czasach wtrysków.
Listwy warto podłączyć równolegle Tak jak pisaliśmy wcześniej.
A jeśli nie będzie lepiej to chociaż będzie inaczej
[ Dodano: 26-08-2009, 23:39 ]
Nowo nawiercony kolektor i wymiana Walteków na Magic Jety. Problem gaśnięcia przy wysprzęglaniu rozwiązany.
PS sorki że tak długo nie pisałem ale nie było zainteresowania...
[ Dodano: 06-08-2010, 11:30 ]
Aktualizacja: Problem ze spadkiem obrotów podczas wysprzeglania, był przyczyną zacinającego się silniczka krokowego. Po wymianie na sprawny, problem został rozwiązany.
|
|
|