Lancer Ogólne - Odbiór nowego auta - na co zwrócić uwagę?
basik - 08-02-2009, 19:17
Ja właśnie przymierzam się do zakupu 17" DOTZ Hanzo tylko nie wiem jakie kupić? Czy 8,0x17 et 35 czy inny rozmiar. Może ktoś napisać jakie 17" pasują do lancera sportback?
Uwex - 09-02-2009, 09:20
ET w oryginalnych 16-stkach wynosi 46 . Z pewnością jest jakaś tolerancja w obie strony ,
ale ile nie wiem . Najlepiej kupić felgi z jak najbliższym ET do fabrycznego .
basik - 10-02-2009, 19:41
W 18-tkach tez ET też jest 46. Pytanie jak się to ma do szerokości felg, które chce kupić czyli 8,0x17.
P.S.
Znalazłem niezłego linka z kilkoma kalkulatorami i opisem parametrów kół.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html
Demonic - 21-02-2009, 09:12
Z jakim przebiegiem odbieraliście nówki Lancery z salonu?
salezian - 21-02-2009, 09:19
4,5 Km
filippoz - 21-02-2009, 09:27
ja miałem 7km
piomic - 22-02-2009, 20:41
6 czy 9 chyba..
mazin - 04-03-2009, 17:57
basik napisał/a: | W 18-tkach tez ET też jest 46. Pytanie jak się to ma do szerokości felg, które chce kupić czyli 8,0x17.
P.S.
Znalazłem niezłego linka z kilkoma kalkulatorami i opisem parametrów kół.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html |
Bardzo prosto to obliczyć. Oryginalnie jest 6,5 cala i ET46. Zatem felga będzie bardziej wchodziła w nadkole (zachowując to samo ET) o połowe tej róznicy. Dlatego, skoro cal to 25 mm, 1,5 cala to mniej więcej 37-38 mm, połowa z tego to 19 - o tyle powinienes pomniejszyć ET, żeby felga wchodziła o tyle samo. Teoria 46-19 = 27. W praktyce, jesli wybierzesz coś z ET 32-35 to będzie OK.
krzychu - 04-03-2009, 19:37
mazin napisał/a: | basik napisał/a: | W 18-tkach tez ET też jest 46. Pytanie jak się to ma do szerokości felg, które chce kupić czyli 8,0x17.
P.S.
Znalazłem niezłego linka z kilkoma kalkulatorami i opisem parametrów kół.
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html |
Bardzo prosto to obliczyć. Oryginalnie jest 6,5 cala i ET46. Zatem felga będzie bardziej wchodziła w nadkole (zachowując to samo ET) o połowe tej róznicy. Dlatego, skoro cal to 25 mm, 1,5 cala to mniej więcej 37-38 mm, połowa z tego to 19 - o tyle powinienes pomniejszyć ET, żeby felga wchodziła o tyle samo. Teoria 46-19 = 27. W praktyce, jesli wybierzesz coś z ET 32-35 to będzie OK. |
Tylko że wtedy opona może wychodzić po za obrys samochodu. Moim zdaniem powinno się sprawdzić ile jest miejsca koło felgi (wkońcu opona i tak będzie na środku) bo jeśli jest ok (a przeważnie jest) to wziąć z podobnym ET.
Krzychu
basik - 09-03-2009, 22:30
W nowych felgach ET będzie 35 więc chyba nie będzie tragedii? Co o tym myślicie?
mazin - 09-03-2009, 22:31
basik napisał/a: | W nowych felgach ET będzie 35 więc chyba nie będzie tragedii? Co o tym myślicie? |
Jeśli szersze niż fabryczne to bardzo dobrze.
basik - 09-03-2009, 22:33
Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał
mazin - 10-03-2009, 00:01
basik napisał/a: | Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
Czyli 0,5*1,5*25 = 0,5*37=19.
46-35 = 11
Czyli ~8 mm głebiej niż fabryczne. Da radę
basik - 10-03-2009, 00:20
mazin napisał/a: | basik napisał/a: | Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
Czyli 0,5*1,5*25 = 0,5*37=19.
46-35 = 11
Czyli ~8 mm głebiej niż fabryczne. Da radę |
Mógłbyś podać wzór? Skąd te wartości 0,5*1,5*25? Chętnie się czegoś nowego naucze.
mazin - 10-03-2009, 06:36
basik napisał/a: | mazin napisał/a: | basik napisał/a: | Felgi szersze bo 8x17 fabryczne 6,5x16 jak już ktoś wyżej napisał |
Czyli 0,5*1,5*25 = 0,5*37=19.
46-35 = 11
Czyli ~8 mm głebiej niż fabryczne. Da radę |
Mógłbyś podać wzór? Skąd te wartości 0,5*1,5*25? Chętnie się czegoś nowego naucze. |
Jestem inżynierem, więc z samej logiki . Najpierw zakładamy, że felga ma to samo ET co oryginalna (na chwilę) Skoro jest szersza o 1,5 cala, to znaczy że i na zewnątrz i do wewnątrz będzie wystawała bardziej od oryginalnej o połowę tej wartości.Stąd 0,5 razy różnica w szerokości razy ilość milimetrów w każdym calu. Innymi słowy otrzymujemy o ile będzie bardziej wystawała na zewnątrz i do wewnątrz w milimetrach. Następnie odejmujemy od oryginalnego ET nowe ET, żeby sprawdzićo ile felga przesunie się na zewnątrz - w tym wypadku 46-35 =11. Innymi słowy, wlazłą do środka o 19 ze względu na poszerzenie ale wylazła o 11 ze względu na przesunięcie (zmniejszenie) ET. Różnica tych wartości to 8 (najpier do środka o 19 potem na zewnątrz o 11, czyli w efekcie o różnicę).
Zajrzyj np. tutaj,wszystko stanie się jasne:
http://www.brostruck.com.pl/images/mierz_01.jpg
Przy feldze o takiej samej szerokości lub takim samym ET wykonujemy tylko kawałek obliczeń, w zależności od konkretnego przypadku.
Jeżeli zmienia się szerokośc opony, to trzeba jeszcze to uwzględnić, na analogicznych zasadach - jak już wiemy o ile felga wlezie głębiej, to dodajemy do tego połowę różnicy w szerokości - to o tyle istotne, że to raczej opona, nie felga może o coś tam ocierać.
|
|
|