To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Kontrolka - ABS

karlos77 - 20-03-2011, 14:20

rico.1
między czarno białym a masą jest 0.6 ohm
po podłączeniu napięcia do czarno białego pompa abs pracuje

rico.1 - 20-03-2011, 20:42

Czyli silnik jest ok, ale sterownik widzi na nim 8,4 oma, więc problem leży w samej instalacji - któryś wtyk od sterownika do hydrauliki jest zaśniedziały, albo przełamane przewody. Niestety trzeba szukać po nitce do kłębka. :?
Sprawdź jeszcze do kompletu zasilanie przy hydraulice (zmierz napięcie na biało-żółtych, powinno być w okolicach 12V) oraz ten przekaźnik zasilania zaworów (sterownik widzi na nim 102,1 oma), więc go wypnij zmierz mu jeszcze raz opór cewki i sprawdź czy prawidłowo działa.

karlos77 - 24-03-2011, 18:59

rico.1,
przekaźnik z 4 nóżkami ma na cewkach 75 ohm chyba ten jest od silnika pompy
przekaźnik z 5 nóżkami ma na cewkach 99 ohm chyba ten jest od zaworów
nie ma napięcia na czarno żółtym przewodzie ani na włączonym zapłonie ani na wyłączonym
przekaźnik działa poprawnie

rico.1 - 24-03-2011, 23:20

Więc przekaźniki ok.
karlos77 napisał/a:
nie ma napięcia na czarno żółtym przewodzie ani na włączonym zapłonie ani na wyłączonym

chodziło o biało-żółte :wink: tam jest zasilanie całej hydrauliki z bezpiecznika przy aku (nawet bez zapłonu), jeśli czasem nie będzie tam napięcia to sprawdź połączenie z tym bezpiecznikiem.

Poza tym jak pisałem wyżej, trzebaby sprawdzić instalację od sterownika do hydrauliki, bo jest problem z kontrolą silnika. Musisz dążyć do tego żeby z tyłu przy sterowniku ABS na przewodzie czarno białym z tego silnika (pin 19, 2 wtyk) był opór max 1.5 ohma z masą.

karlos77 - 25-03-2011, 07:54

rico.1,
rico.1 napisał/a:
Musisz dążyć do tego żeby z tyłu przy sterowniku ABS na przewodzie czarno białym z tego silnika (pin 19, 2 wtyk) był opór max 1.5 ohma z masą.

A mogę bezpośrednio od tego grubego czarno białego do pin 19 we wtyku 2 pociągnąć przewód żeby sprawdzić czy działa ?

[ Dodano: 25-03-2011, 07:55 ]
a na biało żółtych sprawdzę wieczorem

[ Dodano: 25-03-2011, 17:19 ]
Zmierzyłem na żółto białym i jest napięcie takie jak na aku.
U mnie żółto biały przy pompie na wtyku zmienia się w inny kolor dlatego nie mogłem go znaleźć, dopiero jak mocno wyciągnołem kable zauważyłem.
Pozostaje to jedno pytanie czy mogę przeciągnąć kablem z czarno białego przy pompie do 19 przy sterowniku żeby sprawdzić ?

rico.1 - 25-03-2011, 18:20

karlos77 napisał/a:
Pozostaje to jedno pytanie czy mogę przeciągnąć kablem z czarno białego przy pompie do 19 przy sterowniku żeby sprawdzić ?

Możesz tak zrobić.

karlos77 - 27-03-2011, 19:47

Zrobiłem tak i dalej nie działa .
Czy wiesz może jak te przewody do sterownika idą. Czy może jest jeszcze jakiś wtyk po drodze ? Żeby można było go sprawdzić

rico.1 - 27-03-2011, 21:43

Zostaw na razie tego "by pasa" podłączonego i zmierz jeszcze opór na wtyku od odłączonego sterownika pomiedzy nim (19 czarno biały) a np. pinem 12 (czarny) tu znów powinno być max 1,5 oma, jeśli nie ma popraw masę. Potem można jeszcze odłączyć aku, żeby zresetować ABS, a jak to nie pomoże to załóż jeszcze mostki z przednich czujników kół na tylne, czyli tak: z 1 wtyku (26 pin) wypnij całkowicie wsówkę z pinu 8 (czerwono biały) w to miejcse załóż mostek z pinu 10 (czarny) osobnym kabelkiem i tak samo z pinu 9 (czerwony) wypnij wsówkę i założ mostek z pinu 7 (czarno biały/czarno żółty). Włącz zapłon, jak ABS będzie bez zmian to przejedź prosto parę metrów. A jeśli dalej nic to coś innego jeszcze musi szwankować.
karlos77 napisał/a:
Czy wiesz może jak te przewody do sterownika idą. Czy może jest jeszcze jakiś wtyk po drodze ? Żeby można było go sprawdzić
Jedyny wtyk na tej linii może być na przednim prawym słupku pod konsolą w okolicach sterownika silnika, a dokładniej to nad nim, przed wyjściem wiązki do komory silnika. To ma być wtyk na 18pin, a ten czarno biały do silnika pompy ABS jest w nim na 14 miejscu.
pkowal - 21-01-2016, 20:45

Witam. Piszę tu, ponieważ problem podobny. Pajero '97 3.5. Kontrolka ABS zapala się, po chwili gaśnie na ok 0.1s i dalej już tylko świeci. Próbowałem wymrugać błędy mostkując 1 i 4 w OBD2, ale kontrolka ABS nie miga ani nawet nie pulsuje. (Miga CE i pulsuje A/T, obie równomiernie więc chyba błędów nie ma)

Jeśli dobrze zrozumiałem zawartość tego wątku to zgaszenie się kontrolki na ułamek sekundy oznacza że sterownik działa i wykrył błąd. Jeśli ten sposób, który opisałem nie odczytuje błędu, to co można by dalej poradzić?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Paweł

U-96 - 22-01-2016, 08:23

. Próbowałem wymrugać błędy mostkując 1 i 4 w OBD2,

Upewniłeś się robiąc zworkę jaki kolor kabli zmostkowałeś ?
Czarny i zielono- czerwony powinien być
potem nagraj filmik telefonem , telefon ustaw na stałe aby reka ci nie drżała
Wrzuć go potem tutaj to obejrzymy

Pozdr.

pkowal - 24-01-2016, 20:50

Dzięki za odpowiedź.

No więc tak, kolory się zgadzały, sprawdzałem to 2 razy przez zwarciem. A tu jest filmik:
http://skrzynia.telsat.wr...gi?ssid=0gEKj3j

Wiem, mógłby być dłuższy, ale musicie mi uwierzyć na słowo, że kolejne 2 minuty nic się nie zmieniało :)

P.

U-96 - 26-01-2016, 14:54

Witam,
masz rację kontrolka od ABS-u nic nie wskazuje.
Wniosek z tego jest taki, ABS nie działa, komputer ABS-u, sygnalizuje zapaloną kontrolką że nie działa z jakiegoś powodu i prawdopodobnie wie z jakiego
Nie działa prawidłowo diagnostyka systemu, prawdopodobnie jest uszkodzony któryś z kabli idących od komputera do kontrolki i złącza OBD. Niestety pękają ze starości

Z tego co pamiętam w moim kabel zielono-czerwony z OBD biegnie pod deską i łączy się mostkiem z takim samym kolorem na PP słupku pod sterownikiem świec żarowych (tam rozwidla się wiązka el. prawej strony) Sprawdź ten mostek, jeśli nie pomoże to grubsza robota cię czeka.
Sprawdź jeszcze czy masz dodatkowy bezpiecznik abs-u pod radiem w środkowej konsoli

Jak nie pomoże to musisz przestrzelić całą wiązkę ABS-u miernikiem

Pozdr.

moj.skarb - 28-01-2016, 23:37

nie wiem czy pomogę bo nie mogę otworzyc filmiku, ale z całą pewnością mogę powiedzieć że kontrolka abs przy wymrugiwaniu błędów nie musi gasnąć całkowicie , MOŻE TYLKO LEKKO PRZYGASAĆ w rytm dziesiatek i jedności, ja walczyłem ze swoim abs całą poprzednią zimę, sprawdzałem czujniki, rotory, robiłem kilka razy odczyt z kompa az za którymś razem dopiero zauważyłem że przy odczycie kontrolka abs lekko przygasa i oczytałem błąd ,.u mnie był g- sensor błąd bodaj 31, jużnie pamietam, kupiłem gdzieś używkę na allegro za 25 zł, abs działa , kontrolka zgasła
pkowal - 16-03-2016, 15:11

W końcu mogę się tym zająć. Wymontowałem wczoraj sterownik ABSu i wożę go w bagażniku na wiązce oraz osobno masie. Ponieważ podczas włączania zapłonu, oraz startowania silnika kontrolka gaśnie na ułamek sekundy, a podczas próby wymrugania błędów zachowuje się tak, jak by masa nie była podana na 1. pin gniazda diagnostycznego, (oraz na podstawie Waszych odpowiedzi oczywiście) wnioskuję że albo jest uszkodzony kabelek łączący sterownik ABS z 1. pinem gniazda diagnostycznego, albo uszkodzony sterownik. Pierwszy powód mogę łatwo sprawdzić, wystarczy że "na krótko" podam masę na sterownik, i zobaczę czy wymruga cokolwiek. Jeśli mimo to nic nie poda, ani nie będzie wskazywał miganiem równomiernym na brak błędów, to do wymiany sterownik.

Czy moje rozumowanie jest słuszne?

Dodatkowe pytanie - jeśli odepnę całkowicie sterownik i włączę zapłon, to kontrolka ABS świeci cały czas. Wnioskuję zatem, że sterownik gasi kontrolkę przez podaniem masy na odpowiedni pin? (ten co idzie do zegarów) Czy jeśli na ułamek sekundy gaśnie kontrolka, to mogę założyć, że z tym kabelkiem jest wszystko ok, i sterownik poprawnie steruje kontrolką od ABS?

Paweł

[ Dodano: 18-03-2016, 18:49 ]
Ok, jestem już po obu sprawach. Kabel między złączem diagnostycznym a komputerem ABS jest sprawy, sam komputer już też wymieniłem. Więc chyba to jest ten przypadek, że nie da się wymigać błędu.

Zabrałem się więc za sprawdzanie czujników. Na złączu przy komputerze, przy odpiętym komputerze mam poprawne oporności na czujnikach prędkości (ok 950 ohm przód, koło 1700 tył). Zastanawia mnie g-sensor. Są 2 kabelki z tego sensora do komputera ABS. Jak mam zmierzyć napięcie? Między którymś z nich a masą, czy między nimi samymi? W pierwszym wypadku mam koło 9-10V, a w drugim 0V. Czy to oznacza, że G-sensor jest do wymiany?

P.

[ Dodano: 19-03-2016, 12:25 ]
W zasdzie serwisówka ABSu odpowiada na to pytanie. Napięcie na podłączonym czujniku między pinami 2 i 3 powinno 2.38 a 2.62. W pozycji strzałką w dół odpowiednio 3.4-3.6. U mnie daleko od tego.

Ostateczne pytanie jest inne - czy macie pomysł jak dostać taki czujnik? (MB942484) Na portalach aukcyjnych brak. Zostało mi pisać do wszystkich co piszą że mają części do P2. Może ktoś coś doradzi?

Dzięki z góry.

TangoKK - 20-03-2016, 08:57

pkowal napisał/a:
Ostateczne pytanie jest inne - czy macie pomysł jak dostać taki czujnik? (MB942484) Na portalach aukcyjnych brak. Zostało mi pisać do wszystkich co piszą że mają części do P2. Może ktoś coś doradzi?


Pytaj Zbyszekm2 nawet jak nigdzie nie ma on z reguły ma :p



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group