To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

sroger - 06-03-2010, 22:40
Temat postu: Re: tłoczek
unioo napisał/a:
sroger napisał/a:
hej panie i panowie .
gdzie mógłbym dostać przez net tłoczki do galanta?

Witam, ponawiam pytanie. Średnica tłoczka 60mm. W IC nie mają, macie koledzy pomysł gdzie tego szukać?


w firmie Nippon w Warszawie na Radzymińskiej mają takie tłoczki na zamówienie ale trzeba dobrze znać wymiary , średnica i wysokość.
koszt tłoczków 70zł
ja nie znałem wysokości i kupiłem od forumowicza zaciski , wyszło taniej.

[ Dodano: 06-03-2010, 22:43 ]
robertdg napisał/a:
unioo,

Możesz zamówić tutaj:
Japaneze
Marek Malik
42 215-44-02
602 224 584


U pana Malika można zamówić ale trzeba czekać 3 tygodnie , i oczywiście podac mu wymiary a najbardziej wysokość :)

Zmierzyłem mniej więcej te tłoczki w moim Galu i wysokośc mi wyszła mniej więcej 43mm a średnica około 48-50mm

Mr_Azathoth - 08-03-2010, 18:52

A ja dzisiaj wreszcie zamowilem ONLINE reperaturki na przod i tyl.
Koszt 36zl za zestaw na 1 zacisk.
Generalnie dobra obsluga klienta szybki kontakt, i oczywiscie wysylka za granice.
Jak tylko przyjda wstawie link do strony i wystawie opinie ;]

5wi5tak - 18-04-2010, 13:54

Odgrzeję temat. Koledzy, interesuje mnie temat czyszczenia tłoczków. Z hamulcami w samochodzie wiele wspólnego nie mam (3 razy wymiana tarcz i klocków), nigdy ich nie odpowietrzałem i tego najbardziej się obawiam. Na chwilę obecną nie mam garażu i zbyt wiele narzędzi. Za to mam chęci. Do czego zmierzam: jak już wyżej wspomniałem chciałbym wyczyścić tłoczki czterech kół (jedno trzyma jak cholera a jedno delikatnie) - nie mam żadnych szczypców, obawiam się wycieku płynu (parking przed domem a nie chce syfu zrobić) nie wiem jak wyciągnąć tłoczek - czy po wyciągnięciu zacisku tylko wycisnąć go pedałem? aha, obawiam się jeszcze tego, że jak wyciągnę tłoczek to już go z powrotem nie wcisnę (ostatnio sprawdzałem ten hamulec i musiałem użyć lewarka żeby wepchnąć tłoczek. Macie jakieś rady dla mnie jak to najlepiej zrobić i jak pozbyć się obaw? Będę wdzięczny za każdą.

pozdrawiam

Wszyc - 18-04-2010, 14:37

Ja mieszkam pod blokiem regeneracje całkowitą hamulców przeprowadziłem pod blokiem nie ma z tym większych problemów :P

wypychasz tłoczek pedałem hamulca jeżeli masz zaciski jednotłoczkowe to jak nie wyjdą tłoczki możesz im pomóc wsadzając śrubokręt w miejsce gdzie przychodzi przewód hamulcowy i pukać w śrubokręt młotkiem i wtedy wyjdzie tłok jego lekki porysowanie z tyłu nie ma znaczenia bo z tyłu... wyjmujesz tłok sprawdzasz stan jeżeli ma wręby na bokach nie ma sensu go robić wywalasz kupujesz nowy bo inaczej będzie ciął uszczelki. Jeżeli jest w miarę gładki bierzesz pastę zaworową i czyścisz tłok i cylinder w środku potem pozbywasz się resztek pasty... ale wyjmowanie tłoczyska nie ma sensu bez wymiany uszczelek zmierz tłoczek i dokup od razu zestaw do regeneracji zacisków czyli nowe uszczelki koszt 30zł max, wywal stare uszczelki za pomocą śrubokręta oczyść z rdzy rowki po uszczelkach uważaj by ni porysować powierzchni cylindra... po założeniu nowych uszczelek wysmaruj je płynem hamulcowym takim jakim zalewasz hamulce tłoczek też wysmaruj dzięki temu bez problemu tłoczek powinien się wsunąć do cylindra i powinieneś dać rade nim poruszać rękami ciężko ale powinieneś dać rade... ale polecam zanim wsadzisz uszczelki i tłok wyszlifowanie zacisku i położenie dobrej jakości farby do zacisków na niego kolor to już Twoja sprawa tylko zabezpiecz wnętrze cylindra przed malowaniem cylinder musi być czysty a potem montujesz uszczelki i tłoczek... wyczyść też blaszki ustalające klocków by klocki hamulcowe mogły się bez przeszkód po nich poruszać możesz potem je przesmarować smarem grafitowym i przesmarować też klocki hamulcowe smarem grafitowym w miejscach styku z blaszką ale uważaj by nie wymazać powszechni ciernej klocka... możesz przesmarować też prowadnice zacisku które wchodzą w jarzmo hamulca do tego najlepiej nadaje się po prostu płyn hamulcowy ale uważaj nie dużo bo będzie wyciekać na klocki hamulcowe po czym zakładasz uszczelki na nie z zestawu naprawczego bardzo ważna jest małą uszczelka na jednej z prowadnic spręża ona powietrze pod sobą dodatkowo przyspieszając odbicie hamulca po odpuszczeniu pedału hamulca... to wszystko może wygląda strasznie ale jest mega proste i można robić we własnym zakresie jedna zasada! STARANNOŚĆ i CIERPLIWOŚĆ :P


5wi5tak - 18-04-2010, 14:51

jeśli da radę bez zaciskania przewodu to super. Natomiast jeśli będę chciał kupić zestaw naprawczy czy tłoczek poproszę kogoś z Polski (mieszkam w Irlandii a tu może być problem bo cały naród jest 100 lat za murzynami. Jak chciałem kupić żarówkę do podświetlenia przycisku to w każdym sklepie mówiono mi, że u nich kupuje się cały przycisk i nie mają takich żarówek) Reasumując: zamówię z pl tłoczki i zestawy naprawcze i zabiorę się do roboty. A tą pastę zaworową to w pl można kupić bez problemu?

Dzięki Wszyc za instrukcję.

pozdr

Wszyc - 18-04-2010, 14:54

nie masz po co zaciskać przewód hamulcowy i tak będziesz musiał po tej operacji odpowietrzać hamulce i tak :P pasta zaworowa jest do dostania w sklepach hydraulicznych :P a i po włożeniu tłoczka trzeba go dopchnąć do samego końca :P

Odpowietrzanie hamulców już chyba było na forum :P nie jest to trudne nie ma się czego bać tylko noga boli :D :D

5wi5tak - 18-04-2010, 18:03

jeszcze raz dzięki za pomoc. Na pewno się przyda.

pozdr

clown79 - 25-03-2011, 05:04

mam podobny problem w galu 02 avance tylne hamulce mi nie odbijaja a co za tym idzie grzeja sie okrutnie czy ktos wie jaki zdestaw naprawczy kupic brat w polsce podaje ze sa dwa 35 i 38 mm ja zmiwrzylem srednice tloczka i wyszlo mi 31mm? czy cos robie zle czy poprostu wymiary podane sa czegos innego prosze o odpowiedz i pomoc
robertdg - 25-03-2011, 10:44

clown79, brat ma racje, sa dwie średnice tłoczka, średnice mierzy się po ściance tłoczka, a Ty zapewne zmierzyłęś po wardze dociskającej klocek.
clown79 - 26-03-2011, 04:49

znaczy ze zle zmierzylem nic to nic zamowilem po dwa najwyzej odsprzedam niepasujace pozdrawiam
kokoksik - 26-03-2011, 20:34

Witam kolegów
Około 2 miesiące temu zapiekł mi się lewy tłoczek hamulca. Rozebrałem wszystko wyciągnąłem tłoczek ( był pordzewiały ) wyczyściłem złożyłem na starych częściach ( oringi, zabezpieczenie przeciw pyłowe) Wczoraj postanowiłem wymienić tarcze i klocki
Rozbierając lewy zacisk moim oczom ukazał się tłoczek i jego zabezpieczenie przeciw pyłowe – a raczej to co się z nim stało




Prosił bym aby mi ktoś wytłumaczył od czego to się stało. Dodam jeszcze że pod osłone dodałem smar miedziany
Sorry, za jakość ale komórka było robione

mmaciekk - 26-03-2011, 20:53

to tak jakbyś prezerwatywę drugi raz założył... takie rzeczy się wymienia! to kosztuje 20 parę złotych :)
Krzyzak - 26-03-2011, 20:55

kokoksik napisał/a:
dodałem smar miedziany
to błąd - daje się specjalny smar, jest to smar silikonowy (czysty, bo są jeszcze do plastiku - z dodatkiem silikonów)
kokoksik - 26-03-2011, 22:19

mmaciekk napisał/a:
takie rzeczy się wymienia!

No wiem ale była w bardzo dobrym stanie a po drugie robilem to na szybko

Krzyzak napisał/a:
to błąd - daje się specjalny smar, jest to smar silikonowy (czysty, bo są jeszcze do plastiku - z dodatkiem silikonów)

Akurat taki mam kupiłem jak mechanizm wycieraczek regenerowałem
( pisze na nim smar silikonowy i nic wiecej - więc sądze że bez dodatkow jest)

Ale nie o to mi chodzi - niech ktoś mi powie od czego to się stało
( od smaru miedzianego :?: od płynu hamulcowego :?: którego napewno coś się wylało przy wyciąganiu tłoczka)

Ps: Dzięki Krzyżak za rade - jak zwykle jesteś nieoceniony na tym forum

fj_mike - 27-03-2011, 13:14

Tłoczek, po wyczyszczeniu warto przesmarować czymś takim:


Smar ten jest mieszalny z płynem hamulcowym.
Tu więcej szczegółów:
http://transaxle.istore.p...cowych,ate.html
Pod osłonę gumową smar taki jak pisze Krzyzak. Zwykły smar zniszczy gumę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group