To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Odpalanie na zimno

kato0007 - 06-06-2016, 15:48

w weekenda posprawdzałem co i jak z tymi kablami od rozrusznika i głównymi "masami" wszystko jest ok.
Nie wiem czy pisałem wcześniej ale wyjmowałem ostatnio środkowy panel (chcę przemalować to pseudodrzewo na zwykły czarny mat) i zauważyłem że kiedyś ktoś majstrował nieudolnie lutownicą przy kostce od radia jeden z kabli z dużą kulą cyny odstawał oderwany - pytanie czy to to mogło powodować zwarcie i rozładowanie aku?
Reasumując w weekenda wyciągnąłem baterię i podpiąłem pod prostownik 4V45Ah (akumulator ma 60Ah) wskaźnik pokazywał połowę naładowania (silnik ani drgnął przy tym stanie) po ok 12h ładowania akumulator nie naładował się do końca - nie wiem czy to wina prostownika 45Ah a 60Ah? Po ładowaniu wsadziłem aku wywaliłem wszelkie odbiorniki prądu (feralne radio) i jak na razie odpala bez problemu i pracuje równo jak zawsze :) .
Obawiam się jednak, że dwa poprzednie rozładowania rozwaliły aku i trzeba będzie kupić nowy, no chyba że to regulator napięcia, albo jeszcze cuś (nie znam się zbytnio na kabelkach w Galu:))

p.s. mówią że nieszczęścia chodzą parami i choć na szczęście(niektórzy tak twierdzą) mały gołąb urąbał mi swoją wielką kupą pół auta (chyba miał sraczkę) to do rozładowanego aku dołączyła zerwana linka ręcznego (stałem na wzniesieniu zaciągnąłem ręczny i trach - dobrze że byłem w aucie :/ - to chyba to było to szczęście)

artufcb - 27-06-2016, 05:12

Witajcie, mam taki mały problem, bardziej mnie to ciekawi niż przeszkadza

Latem, czyli teraz gdy samochód postoi kilka godzin w tym upale to odpala na dosłowny dotyk. Tylko kluczyk przekręce i już odpala. Na ciepłym silniku odpala normalnie, czyli rozrusznik przekręci 2-3 razy i pali.

Zima natomiast, po nocy, czy kilku godzinach postoju pali normalnie jw, czyli potrzebuje 2-3 razy zakręcić. Ale gdy zima postoi kilka dni nie odpalany a jest nawet -20*C to pali na dotyk. Ciepły zimą pali normalnie, 2-3x zakręcić musi.

Dlaczego tak? Co może za to odpowiadać? Jest to nielogiczne, szczególnie zimą dlatego mnie to ciekawi, może ktoś coś wymyśli mądrego.

Hugo - 27-06-2016, 07:57

artufcb, mój V6 dokładnie tak samo odpala. Też uważam, że to nielogiczne, jak już to powinno być dokładnie na odwrót.
artufcb - 17-08-2016, 12:43

Ostatnio ranem Galant pali gorzej niż dotychczas. Potrzebuje zakręci 2-3x więcej i gdy odpali to przez pół sekundy ma za niskie obroty (ok 400-500) lub chodzi na niewszystkie cylindry. Świece wraz z cewkami wymienione 12kkm temu, kable ngk też w miarę nowe. Podejrzewam wtryski bo jeżdże na gazie. Da się je jakoś przeczyscic? Jak sprawdzić ciśnienie pompy? Jakie powinna dawać?
Owczar - 17-08-2016, 12:49

Przed zgaszeniem odepnij elektrozawor przy butli LPG i pozwól przełączyć się na Pb. Zgas na Pb, podepnij zawór i zobacz jak odpali następnego dnia.
artufcb - 17-08-2016, 13:36

No też to może być, tak zrobię, jeśli nie zapomnę :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group