To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4

skull - 05-09-2009, 19:26

rozebrałem cały dolot i wyczyściłem w miarę możliwości,ale nadal szarpie właśnie w okolicach 2000obr
tomkar4 - 05-09-2009, 22:17

Wymiana TPS-a załatwiła problem z szarpaniem w moim GDI
biriapro - 05-09-2009, 22:23

Ja miałem podobny problem w colcie ca0 podczas jednostajnej jazdy silni szarpał po gwałtownym dodaniu gazu było ok ale jazda była koszmarem bo albo wciskałem gaz do dechy albo całkiem puszczałem,a przyczyną było... brudne sitko w pompie paliwa (efekt jeżdzenia na oparach).Pozdrawiam
skull - 06-09-2009, 18:44

Skojarzyło mi się, że nie zapytałem o jeden ważny szczegół. Podczas przekręcenia stacyjki w pozycje ON słyszę kilkukrotne cyknięcie w silniku, dokładnie w przepustnicy. Gdy miałem rozebrane dojście do przepustnicy widziałem. że cykanie te odpowiada za domknięcie klapki w przepustnicy. Dokładnie wyglądało to tak, że kilka razy cyknęło i dopiero domknęło przepustnicę. Czy jest to normalne zjawisko w GDI?
swinks_UK - 09-09-2009, 17:11

Tak
skull - 10-09-2009, 10:11

Dzięki swinks za odzew :) Nadal jednak obstawiam,że coś będzie nie halo z przepustnicą może właśnie jak tu koledzy piszą TPS lub ten czujnik położenia przepustnicy.Tylko jak to sprawdzić :roll: Ewentualnie może spróbować zrobić korektę ustawienia TPS,bo aktualnie mam 560mV,może pomoże jak zmienię na wartość 430mV :|
kael77 - 03-12-2009, 18:01

Pozwólicie, że odgrzebię temat.
Galant 2.4 GDI automat, wymienione świece, wyczyszczona przepustnica, zrobiony rozrząd, nowy akumulator. Zarówno przed, jak i po tych zabiegach ma jeden problem: za Chiny ludowe nie pojedzie powyżej 3000 obr. Czy na auto czy z tiptronikiem, bez znaczenia, po przekroczeniu 3000obr zaczyna trzebać budą, szarpac i trzeba mu odpuścić bo strach, że wybuchnie ;) Do tego jest strasznie zamulony (jakby robil 100km/h w 15 s) i pali 10-11 litrow ŚREDNIO. Nie wygląda to na coś opisanego w tym wątku, nie ma problemu z szarpaniem w żadnej innej sytuacji, przyspiesza i zwalnia gładziutko (aczkolwiek mulasto) dopiero po przekroczeniu tego progu. Efekt jest taki, że poprostu nie można nim szybko pojechać, na ostatnim biegu to jest max jakies 120-130 km/h.

Pomocy :(

pozdrawiam

swinks_UK - 03-12-2009, 20:09

Przy wymianie rozrządu może ci źle ustawili wałek balansowy. Objawy podobne.
Gdzieś na forum już o tym pisaliśmy.

kael77 - 03-12-2009, 21:01

Ale to sie nie dzieje od momentu wymiany, to było już przed. Wymiana wszystkiego, co napisałem nie zmieniła absolutnie nic, więc to musi być jakiś inny problem. :?
robertdg - 03-12-2009, 21:58

kael77, moze ktos wczesniej popelnil blad przy wymianie, masz 100% pewnosc co do poprawnosci zlozenia rozrzadu?
Iron.Falcon - 24-07-2013, 18:21

Dariusz Chmal napisał/a:
jest szarpniecie przy przyspieszaniu czy przy jezdzie ze stala predkoscia czy oba i jak sie to i to drugie ma do temperatury silnika i obciazenia pod jakim silnik jest? a jak jest ze zwalnianiem z wysokich obrotow np na 2- tez szarpniecie? czy na biegu jalowym po osiagnieciu temperatury silnik ma lekkie wibracje ktore czesciowo przenosza sie na karoserie?


- wyczuwalne szarpnięcia przy jeździe ze stałą prędkościa ( najwyraźniej przy prędkościach 80-100 na 5 biegu, powyżej 140-150 nie występuje ) , przy przyspieszaniu brak
- na 99% tylko na ciepłym silniku przy niskim "obciążeniu"
- przy zwalnianiu zjawisko nie występuje
- na biegu jałowym również zdarza się, że obroty zejdą poniżej prawidłowych i zaczyna wibrować

Został mi tydzień do przyjazdu do Polski i chciałbym wstępnie zdiagnozować winowajcę aby usunąć to sprawnie i szybko

radek79 - 24-07-2013, 20:15

Iron.Falcon napisał/a:

- wyczuwalne szarpnięcia przy jeździe ze stałą prędkościa ( najwyraźniej przy prędkościach 80-100 na 5 biegu, powyżej 140-150 nie występuje ) , przy przyspieszaniu brak
- na 99% tylko na ciepłym silniku przy niskim "obciążeniu"
- przy zwalnianiu zjawisko nie występuje
- na biegu jałowym również zdarza się, że obroty zejdą poniżej prawidłowych i zaczyna wibrować

Został mi tydzień do przyjazdu do Polski i chciałbym wstępnie zdiagnozować winowajcę aby usunąć to sprawnie i szybko

wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia

Iron.Falcon - 24-07-2013, 20:28

radek79 napisał/a:
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia

ok - w piątek z tym podziałam. jeśli pomoże mogę po prostu nie podłączać tej wtyczki i zostawić tak - czy muszę rozbierać i czyścić i ewentualnie zaślepiać EGR ?

radek79 - 24-07-2013, 20:32

Iron.Falcon napisał/a:
radek79 napisał/a:
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia

ok - w piątek z tym podziałam. jeśli pomoże mogę po prostu nie podłączać tej wtyczki i zostawić tak - czy muszę rozbierać i czyścić i ewentualnie zaślepiać EGR ?

możesz tak i tak ze wskazaniem na czyszczenie

Iron.Falcon - 26-07-2013, 09:23

radek79 napisał/a:
wypnij wtyczkę od zaworu egr pod przepustnicą, przejedź się, jeżeli przestało zawór do czyszczenia



radek79, To jest ta wtyczka ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group