To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

swinks_UK - 15-11-2009, 20:23

Zapomniałem się pochwalić swoją rurką:

wydech 3 cale prosto z Australii, czyli Racing Performance works:

jkrzysztof80 - 15-11-2009, 20:28

swinks_UK, chodzi mi felgi aluminiowe :)
swinks_UK - 15-11-2009, 21:15

Kurcze, jakim cudem przeczytałem "fotele"???? :oops:
:badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:


Felgi są standardowe 18" z Nissana 350z. Nie pamietam wymiarów, ale pewnie na necie wynajdziesz.

mkm - 15-11-2009, 21:16

uuuu... a co to sie tak "poci"?
robertdg - 15-11-2009, 21:22

Parametry felg do Nissana 350Z to 8,5x18 ET 30, 19 maja dokladnie te same parametry
swinks_UK - 15-11-2009, 22:30

mkm napisał/a:
uuuu... a co to sie tak "poci"?


Jak to co? Uszczelka pokrywy zaworów na przednim banku i oba uszczelniacze na wałkach rozrządu od strony skrzyni.
Wygląda gorzej niż jest, bo wcześniej rozlałem trochę oleju przy nalewaniu. Najważniejsze, że to nic takiego i się zrobi przy okazji rozrządu. Od razu górę zdejmę to się zobaczy dokładniej co można jeszcze grzebnąć :wink:

robertdg - 15-11-2009, 22:45

swinks_UK, jak mruczą te blyszczace 3 cale?
swinks_UK - 15-11-2009, 23:05

W sam raz, ani za głośno, ani cicho. Faktycznie mruczą, a odzywają się jak się robi więcej od 3.5k rpm.
Krzys - 16-11-2009, 18:59

swinks_UK napisał/a:
Raczej poszukam nowej osłony silnika... :D
Te ori są bardzo kruche. Moja już przechodziła reanimację, ale znowu zaczyna się poddawać upływowi czasu :wink: .

moja tez w nieciekawym stanie,ale kombinuje zrobic oslonke z carbonu,tylko czasu za duzo nie mam zeby sie z tym pobawic :?

jkrzysztof80 - 16-11-2009, 19:30

Krzys napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Raczej poszukam nowej osłony silnika... :D
Te ori są bardzo kruche. Moja już przechodziła reanimację, ale znowu zaczyna się poddawać upływowi czasu :wink: .

moja tez w nieciekawym stanie,ale kombinuje zrobic oslonke z carbonu,tylko czasu za duzo nie mam zeby sie z tym pobawic :?


Carbon wytrzyma temperaturę silnika :?:

robertdg - 16-11-2009, 19:45

jkrzysztof80 napisał/a:
Carbon wytrzyma temperaturę silnika

Powinien wytrzymac, wkoncu cechuje sie:
- wytrzymałością na rozciąganie kilkakrotnie większą niż stali
konstrukcyjnej;
– blisko czterokrotnie mniejszym ciężarem jednostkowym w porównaniu ze stalą;
– wysoką trwałością, wynikającą z dużej odporności na czynniki
agresywne oraz wysokiej wytrzymałości zmęczeniowej;

jkrzysztof80 - 04-12-2009, 10:23

swinks_UK napisał/a:
Został jeszcze wydech do wykończenia (druga lambda w rurę RPW), de-cat. I potem strojenie w Eurospec. Chyba przed zlotem w sierpniu nie zdążę :? .
Chyba, że Tomek zna kogoś kompetentnego w strojeniu SAFC za rozsądną cenę... :D


Tomek w jakim celu montuje się SAFC? I do czego służy?

kochajj - 04-12-2009, 12:08

sterowanie paliwem
swinks_UK - 09-12-2009, 19:54

A dokładnie:
S-AFC czyli "super air-fuel controller".

Służy do programowania dawki paliwa (poprzez modyfikację sygnału MAF) w zależności od obrotów i kąta wychylenia przepustnicy.
Inaczej ujmując, prostsza wersja piggy-back.

swinks_UK - 20-12-2009, 23:05

Kolejny update.

W środę 16 grudnia w końcu byłem w Eurospec by zestroić wszystko co trzeba w moim VR4.
Wizyta była długo odkładana, aż zebrałem się w sobie i pojechałem. Cel wizyty: ustawić FPR (regulator ciśnienia szyny paliwowej), S_AFC (piggy-back paliwowy) i zestroić doładowanie na EBC (elektroniczny kontroler doładowania).
Z powodu pierwszego ataku zimy (kilka płatków śniegu) spóźniłem się o ok. godzinę. To wszystko przez następujące zjawisko: płatki śniegu = atomatyczne zwolnienie ruchu na autostradzie do 25 mph! Dosłownie panika. Zajęło mi 1.5 godziny pokonanie odczinka M25.
Jak dojechałem na miejsce to moja kolejka już minęła i musiałem czekać aż chopaki skończą stroić Hondę Civic TypeR z ViPec'em.

O 10:30 nadeszła moja kolej. Ben z Eurospec był zadowolony z tego, że sporo roboty wykonałem "za niego" (założenie FPR, zrobienie hot-wire na pompie paliwa, podłączenie wiązki SAFC do ecu). Zaoszczedziło to sporo czasu (i moich pieniędzy... :wink: ).
VR'ka wjechała do tunelu na strojenie, a ja mogłem się przespacerować po hali.
Hmm... hala wielkości sporego hangaru, gdzie jeden przy drugim stoją rozgrzebane projekty wszelkiego rodzaju monstrów. Świetna okazja do podglądnięcia różnych rozwiązań. Do tego można się do woli pytać dlaczego tak a nie inaczej. Nawet większa zabawa niż na JapFest.
No więc, były dwa FTO budowane z docelową mocą 400+ bhp. Były Skylane'y, było kilka GTO, dwa EVO VI, Legnum, Supra TT Mk.4, i najciekawsze GTO Bena z 996 bhp do dragu.
Głowa dosłownie parowała z wrażeń, a ja oczywiście zapomniałem czegokolwiek do robienia foto. :evil:
Zresztą długo się nie włóczyłem, bo po 30min. zawołał mnie do tunelu Ben i oświadczył, że właśnie szlag trafił FPR, i nie jest w stanie uzyskać właściwego ciśnienia na szynie. :evil: :evil:
Oczywiście moja wina, bo zamiast kupić porządny FPR, to kupiłem taniochę i teraz mam - wygięta przesłona i zablokowana sprężyna. :axe:
Tutaj winowajca:




Zrobio się nieciekawie, bo afr wzrósł do 13.7 przy 6000 obr. Co po prostu oznacza zabójstwo dla silnika.
W końcu dogadałem się z Benem, że zrobi co może, by jakoś to poskładać do kupy, i ustailiśmy, że można za pomocą SAFC regulować mieszankę. Tymczasowo, dopóki nie kupię porządnego zestawu.
I w ten sposób, zamiast odjąć odrobinę paliwa z szyny w górnym zakresie, musieliśmy dodać nawet 20% w niektórych zakresach!
Efekt - zero zabawy z boost controllerem. Każde podniesienie ciśnienia powyżej 0.55 bara i od razu odcięcie. Do tego ledwo ledwo udało się osiągnąć stałe 250 hp mocy.
A to po 3 godzinnej walce w tunelu na rolkach.

Na pocieszenie, Ben stwierdził że mimo usterki wszystko brzmi obiecujaco, bo udało się osiągnąć bez wysiłku przy 2500 obr. moment obrotowy 312 lb*ft (423 Nm) przy 0.55 bara.

W sumie spędziłem udany czas w Eurospec. Udało sie pogadać krótko z Benem o jego projektach, udało mi się zapewnić mu niekonwencjonalne zadanie (sterowanie dawką paliwa na podstawie SAFC i modulowania sygnału MAFu przy zablokowanym FPR), i takim sposobem było to dziwne 5 godzin.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group