To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6W 2.0D] Problem z chłodzeniem

izydor33 - 05-03-2010, 09:39

Witam. Potrzebuje pomocy i rady w sprawie mojego galancika. Juz pisałem wcześniej posty pod innym tematem w tej sprawie ale tu chyba jest lepiej. Moj galancik łapie podwyzsząna temperature tylko i wyłacznie na 5 biegu podczas przyśpieszania. nawet jak jadę na 5 z prędkością 100 km/h i temperatura jest na poziomie 3/4 wskażnika to po zredukowaniu do 4 i wskoczeniu na 3500 onr/min temperatura spada nawet poniżej poziomu. Ale na 5 się gzreje. Juz nie mam pomyślu co to moze być. Płyn ze zbiorniczka ciągle znika ale w chłodnicy jest zawsze max. Wg wcześniejszych podpowiedzi wymieniłem uszczelkę pod głowićą, termostat, płyny na nowe, płanowałem głowicę i nic nie pomogło dalej to samo na 5 się grzeje. Może ktos wie jak to ugryść. Galant 2.0 TD z 2001r.

EDIT= na forum nie używamy wulgaryzmów!!!

Andrew - 05-03-2010, 09:43

A przy planowaniu głowicy sprawdzałeś ja na szczelność?
izydor33 - 05-03-2010, 11:35

Wsz ja tego sam osobiście nie robiłem. Robił to mechanik który jest na prawdę dobry. Nie słyszałem o nimjeszcze zadnej złej opini a w moim mieście jak jest cos powaznego to się do niego prowadzi samochód i wszyscy są zadowoleni. mam nadzieję ze sprawdził to.[/i][/code]
Andrew - 05-03-2010, 11:38

Zapytaj go o to. Bo skoro zmieniał uszczelkę (przyjmijmy, że zrobił to jak trzeba), to może być problem z pęknięta głowicą. Sprawdź chłodnicę, czy nie zamulona...
izydor33 - 05-03-2010, 11:43

No było wszystko sprawdzane. Mowił ze głowica jest ok i ja splanował dobrze i nawet silnik teraz troche lepiej pracuje. Wydaje mi sie że jak by była zamulona chłodnica to by sie grzał na każdym biegu a nie tylko na 5 a na pozostałych byłoby normalnie. Do tego jeszcze tak jak pisałem jadąc nawet 110 na 5 się grzeje i przy tej samej prędkości jak się zredukuje na 4 to nagle silnik sie chłodzi dosłownie w 2 sekundy i wskaźnik jest nawet ponizej poziomu.
Andrew - 05-03-2010, 11:52

W takim razie mi brak pomysłów... Piszesz, że wymieniałeś termostat, może on coś pitoli :?: Ja do końca bym nie wierzył mechanikom, gdyż z tego co widać nawet na forum różni kombinatorzy się trafiają. Dodatkowo piszesz, że płyn Ci znika. Stawiałbym raczej na głowicę. Miałem to samo, wymieniłem płyn na nowy i 3 miechy spokoju jak narazie (choć dla mnie dziwne też to :) ) Jak narazie płyn nie znika (odpukać).
robertdg - 05-03-2010, 12:53

izydor33 napisał/a:
Moj galancik łapie podwyzsząna temperature tylko i wyłacznie na 5 biegu podczas przyśpieszania.
izydor33 napisał/a:
Płyn ze zbiorniczka ciągle znika ale w chłodnicy jest zawsze max.

Może masz cos nie tak z chłodzeniem turbiny, ja bym sprawdził jeszcze czujnik temperatury, bo ma on wpływ na wskazania temp, tylko dziwne ze dzieje sie to tylko i wylacznie na 5-tym biegu i to w zasadzie przy jezdzie unormowanej, kolejna sprawa pompa wody - moze ma wycieki
izydor33 napisał/a:
Nie słyszałem o nimjeszcze zadnej złej opini
Ludzka rzecza jest popelniac bledy, glowica niekoniecznie musiala peknac w bardzo widocznym miejscu.
izydor33 napisał/a:
jadąc nawet 110 na 5 się grzeje i przy tej samej prędkości jak się zredukuje na 4 to nagle silnik sie chłodzi dosłownie w 2 sekundy i wskaźnik jest nawet ponizej poziomu.
wskazuje to na słaby obieg płynu chłodzącego i nakierunkowuje moje przypuszczenia na pompe wody, jednakze taka sama historia powinna sie dziac przy kazdej RPM, na każdym biegu, tymbardziej jest to dziwne z czasem chłodzenia, jakby tworzyl się jakiś korek/zator
Owczar - 05-03-2010, 12:56

Zgadzam się z andrew84, takie przypadki już były na forum, ale z reguły pomagała wymiana uszczelki. Być może w tym przypadku pękła głowica. Na 5 biegu masz największe obciążenie i przy małej nieszczelności tak się może dziać. Czasem się tak zdarza tylko pod górkę. Nie ma na to innego logicznego wytłumaczenie, termostat na pewno odpada.
Jeszcze z możliwych rzeczy to być może niska wydajność pompy wody, która przy niższych obrotach nie zapewnia odpowiedniego przepływu dla płynu.

izydor33 - 05-03-2010, 13:18

Właśnie tez tak myślałem ze to może pompa wody albo pasek jakiś napędzjący przy wolnych obrotach może nie domagac. ale to sie dąlołatwo wykluczyc bo sparadzałem go na każdym biegu od 3 w gorę jechałem nawet po 3 - 4 kilometry zwiękaszjąc powoli obroty. Nawet na 3 w zakresie od 2000 do 4000 nic sie nie działo ani na 4 tak samo. Jechalem na 4 przy 3800 obr/min za 5 min i tak samo na 2000 obr/min i nic sie nie dzialo nawet bym powiedzial ze temp była poniżej poziomu. wystarczyło tylko wrzucic na 5 i silnik dostawal temperatury. przy 3000 obr/min na 5 temp jest jakies 5mm ponad poziomem a przekraczajc już 3000 obr/min zaczyan znów rosnąc i zatrzymuje sie gdzieś na poziomie 3/4 wskaźnika. Nigdy nie podskoczyła az do czerownego pola ale to i tak jest denerwujące i troche dziwne.
Andrew - 05-03-2010, 13:55

To może pierwsze spróbuj wymienić pompę wody, tylko nie wiem czy wiesz, że nie jest ona tania tak około 500 PLN cena oscyluje. Ja stawiam na źle złożoną głowicę lub mikropęknięcie.
fergul11 - 05-03-2010, 14:04

a czy nie jest to problem elektryczny (spadek/wzrost )napięcia pomiędzy 4 a 5 biegiem , wskaźnik temp.cieczy jest sterowany elektrycznie ?
robertdg - 05-03-2010, 14:11

fergul11, co ma wspólnego położenie biegu/lewarka zmiany biegów z napięciem, prędzej odbiorniki i RPM silnika ma związek ze spadkami napięć oraz połaczenia masowe, pomiędzy elementami stałymi a zawieszanymi, innym słowem jest to zalezność piernika do wiatraka.
Owczar - 05-03-2010, 14:11

fergul11, a skąd ma się brać ten skok napięcia? Według mnie zbyt daleko idące sugestie. Pompy wody nie ma co wymieniać w ciemno. Według mnie to nieszczelna głowica, a to nie jest precedensowy przypadek takiego problemu.
Andrew - 05-03-2010, 14:16

Owczar napisał/a:
Pompy wody nie ma co wymieniać w ciemno.
tym bardziej, że nie jest to tani element.
Owczar napisał/a:
Według mnie to nieszczelna głowica, a to nie jest precedensowy przypadek takiego problemu.
podzielam tą wypowiedź po raz kolejny. Po przejrzeniu podobnych przypadków na forum, większością przyczyn była winna uszczelka lub mikropęknięcie...
Hugo - 05-03-2010, 15:09

Wygląda na pęknięcie głowicy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group