Carisma - Techniczne - Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat
Robson86 - 09-05-2009, 23:21
Sebek napisał/a: | Może ona zapala się tylko podczas jazdy ECO a system jej nie sprawdza przy zapalaniu silnika. |
a jakie masz spalanie Moze poprostu silnik Ci nie przechodzi na uboga miesznake stad nic sie nie swieci...
Pozdroo
demeone - 09-05-2009, 23:34
a moze problem z EGR moze sie nie załącza
mareqm - 10-05-2009, 08:16
Ja mam automat z tiptronikiem i też nie działa kontrolka.Początkowo nie miała nawet zamontowanej żarówki.Założyłem sam ale to nic nie dało.Może po prostu ten typ tak ma.
Sebek - 10-05-2009, 11:32
A czy jest szansa aby wypowiedział się ktoś kto może w 100% powiedzieć, że w moim modelu tryb ECO jest nie aktywny/nie wyświetlany na pulpicie? lub jest aktywny ale kierowca nie jest o tym w żaden sposób informowany.
wolo - 19-07-2012, 09:33 Temat postu: chip tuning 1.8 GDI witam,
podczepiam sie pod dawny temat, odnośnie chip tuningu w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, czy to cos rzeczywiście daje (tj. mniejsze spalanie, wieksza moc) ? bo jak czytałem na forum to są różne opinie..
z góry dzięki za zainteresowanie sie tematem
a na allegro znalazłem cos takiego:
http://allegro.pl/chip-tu...2446990469.html
http://allegro.pl/chip-tu...2466321856.html
http://allegro.pl/chip-tu...2473214741.html
alvaro69 - 19-07-2012, 09:53
te chipy działają na zasadzie oszukania ecu poprzez zmiane dawki powietrza i błednych informacji z przepływomierza a co za tym idzie zwiekszenie dawki paliwa.
przez to urządzenie nie uzyskamy wiecej jak wieksze spalanie i może nieodczuwalne podniesienie mocy ale to tylko moje gdybania
Morfi - 19-07-2012, 13:09
Chetnie poczytam opinie od jakiegos uzytkownika, który to ma.
Saqu - 19-07-2012, 15:55
w pierwszym linku jest, że podnosi moc o 20-40KM i do tego spalanie mniejsze o 0,7-1,5l dobrze, że jestem na łóżku to sobie krzywdy nie zrobię upadając
CycuBoss - 19-07-2012, 16:33
Tutaj mam dane z Angielskiej Wiki odnośnie naszego GDI, nie naszego bo on chyba na USA i Japonię szedł.
Cytat: | 4G93 DOHC 16 Valve GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 12.0:1
Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
Maximum Torque - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm
4G93 DOHC 16 Valve GDI Turbo
Gasoline Direct Injection (GDI) with turbocharger
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10.0:1
Maximum Output - 118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 5,200 rpm / 121 kW (165 PS; 162 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm |
Więc ciekawe czym się różniły te GDI od siebie, ten drugi ma turbo, wiadomo.
Ponoć na Europę szedł 125km bo euro 3 musieli spełniać.
xluki - 19-07-2012, 18:14
CycuBoss napisał/a: | Tutaj mam dane z Angielskiej Wiki odnośnie naszego GDI, nie naszego bo on chyba na USA i Japonię szedł.
Cytat: | 4G93 DOHC 16 Valve GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 12.0:1
Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
Maximum Torque - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm
4G93 DOHC 16 Valve GDI Turbo
Gasoline Direct Injection (GDI) with turbocharger
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 10.0:1
Maximum Output - 118 kW (160 PS; 158 bhp) @ 5,200 rpm / 121 kW (165 PS; 162 bhp) @ 5,500 rpm
Maximum Torque - 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 220 N·m (160 ft·lbf) @ 3,500 rpm |
Więc ciekawe czym się różniły te GDI od siebie, ten drugi ma turbo, wiadomo.
Ponoć na Europę szedł 125km bo euro 3 musieli spełniać. |
Nie pamiętam jak w USA, ale w Japonii sprzedają benzynę o wyższej liczbie oktanowej, co za tym idzie w tym samym silnku mapa zapłonu będzie inna. Efektem jest wyższa moc.
i9i - 20-07-2012, 10:53
CycuBoss napisał/a: | Ponoć na Europę szedł 125km bo euro 3 musieli spełniać. |
Bardziej chodziło o spore rozbieżności w jakości i normach paliwowych w europie. A do Euro 3 dostosowali bodajże GDI 122KM (norma obowiązywała od 2000 roku). Do tego trzeba dodać różnice w przelicznikach imperial (USA/GB z niewielkimi rozbieżnościami) / metric (reszta cywilizowanego świata z układem SI) BHP, HP, PS, KM. No i lokalne warunki i normy pomiarowe (ciśnienie i temperatura powietrza, z dodmuchami powietrza bądź bez, na kołach, na wale, na wałku pośrednim, półosiach, z uwzględnieniem strat realnych itd. itp.) i wychodzą różnice i domysły dlaczego wikipiedia bądź inne źródło podaje tak a jest inaczej, miarodajne są dane producenta (w kW) i wykresy z hamowni. Część redaktorów sugeruje się danymi producentów do aut na rynek JP gdzie założenia i normy są inne i uśredniają go jako norma dla ogółu.
SHARK1979 - 21-07-2012, 13:26
No właśnie i ja zawsze myślałem że nasze GDI ma 125KM i 173-5Nm a nie ja w tabeli 131KM i 181Nm a miło by było zawsze coś
|
|
|