To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wlew paliwa syczy, zbiornik sie zapowietrza

pipi_ja - 26-08-2010, 15:50

Pewnie, że powietrze się dostaje ale nie gwałtownie. Gdyby w momencie odkręcania tak mocno zasysało mieszanka gazów byłaby bardzo, ale to bardzo wybuchowa. Nie wiem kolego czy wiesz,ale na wolnym powietrzu to nie benzyna się pali tylko jej opary. Stąd tez podczas tankowania zabronione jest palenie fajek i np gadanie przez telefon.
Swego czasu pracowałem w branzy paliwowej i często przechodziłem szkolenia. Uwierz, że mógłbym tu pisać godzinami na ten temat :)

Pisząc poprzedniego posta nie miałem zamiaru walić morałami tylko zwrócić uwagę na malutki szczegół: podciśnienie a ciśnienie gazów.Chodziło mi o tą różnicę.

Krzyzak - 26-08-2010, 20:52

:shock: - dawno takich głupot nie czytałem...
edit: jeśli masz w baku nadciśnienie, to znaczy, że masz niesprawny zawór dwudrożny albo przewody do filtra węglowego albo filtr węglowy albo zawór purge
ew. dowolna permutacja ww jest dopuszczalna

pipi_ja - 26-08-2010, 22:06

Może i tak,tylko wtedy wychodzi na to,że prawie 100%samochodów ma te wady. Nie mam na myśli skrajnie wysokich ciśnień. Nie bez powodu zbiornik zabezpieczony jest zaworkiem,który do pewnego momentu utrzymuje nadciśnienie w zbiorniku.
Przygodę swoją z paliwami zaczynałem na stacjach benzynowych sieci O.....en. Zaczynałem od pracy na podjeździe aż do tzw koordynatora. Uwierz mi, że praktycznie kazdy samochód jaki obsługiwałem syczał przy odkręcaniu korka. Bez różnicy czy stary czy nowy. Wyjątkiem były diesle.
Z teorią zgadzać się nie musicie, napisałem tylko to co kiedyś usłyszałem na szkoleniu od strażaka. On nam to w ten sposób wytłumaczył. Jeśli faktycznie piszę głupoty to przepraszam ale z palca tego nie wyssałem.
Do tej pory nie miałem powodu w to nie wierzyć ale jeśli jestem w błędzie to chętnie poznam przyczyny syczenia:)

Kamil_Ziomek - 28-08-2010, 14:16

Chłopaki spokojnie. Najlepiej w jakiś sposób ustalić czy mam do czynienia z nad czy pod ciśnieniem.
Wiecie wcześniej jeździłem 126p i tam nigdy czegoś takiego nie było więc byłem zaciekawiony o co chodzi :) . Jak już sprawdzę to dam znać czy to nadciśnienie.

marcinzam - 28-08-2010, 16:13

to jest zagadka dla Janusza Wajsa :) dlaczego syczy ,i czy jest to objaw prawidłowy czy nie
Krzyzak - 29-08-2010, 21:26

pipi_ja, peace - ja znów zareagowałem niepotrzebnie traktując temat z góry...
jednak opisałem Ci, że nadciśnienia w baku jest patologią i napisałem dlaczego

podciśnienie zaś też jest patologią, tyle że mniejszą i łatwiej to naprawić
jak wcześniej - mam 3 Misie, w 2 nie syczy, w trzecim tak - i tu dziś miałem zaskoczenie - po wyjeżdżeniu 60 litrów (bak 64) nie było syczenia! - wcześniej tankowałem między 50 a 55 litrów i syczało...
będę badał temat...

obejrzyj korek od środka - są tam otwory, sprężyna i przepona - przy podciśnieniu powinno zasysać powietrze do środka

areksz121 - 29-08-2010, 22:02

Dorzucę do tematu :)

W poprzednim, jak i obecnym Galu syczenie objawia mi się jedynie wtedy, gdy wskazówka paliwa leży w granicy rezerwy. 2-3 litry różnicy mniej lub więcej, i tego syczenia nie słyszę...

Marti - 29-08-2010, 23:06

areksz121 napisał/a:
Dorzucę do tematu :)

W poprzednim, jak i obecnym Galu syczenie objawia mi się jedynie wtedy, gdy wskazówka paliwa leży w granicy rezerwy. 2-3 litry różnicy mniej lub więcej, i tego syczenia nie słyszę...


Mam zatankowane auto pomiędzy 1/4 do 1/2 i zawsze jak odkręce korek to syczy - śmigam na LPG więc rzadko odkręcam korek PB. Może faktycznie jak jest mała ilość paliwa pojawia się podciśnienie w zbiorniku paliwa co ma wpływ na stabilniejszą pracę pompy i układu wtryskowego (dywagacje takie tam....). Ciekawy banalny temat :p

jac3003 - 23-05-2014, 20:59
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Ciśnienie w zbiorniku paliwa
Witam,
jak w temacie, przy odkręcaniu korka od wlewu paliwa boję się, że mnie wciągnie do środka :/
Niestety nie znalazłem podobnego tematu na forum galanta, jedynie pajero w którym piszą, żeby wymyć korek i przedmuchać.

Moje pytanie brzmi: co powinienem sprawdzić i jak to wygląda :)

Czy olanie sprawy może wywołać jakieś kontuzje silnika?

Czy jest jakiś domowy sposób na naprawę?

Mój misiek to Galant 2001 Avance Kombi 2,5 v6 manual

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Jacek

Bizi78 - 23-05-2014, 21:58

Carismy i Space Stary mają to samo i nikt przy tym nic nie kombinuje :wink: .
bialyjayz - 23-05-2014, 22:03

chyba to normalne bo także mam jakby podciśnienie przy odkręcaniu korka :)
zasysa jakby miało korek do środka wciągnąć

fergul11 - 23-05-2014, 23:08

W qashqaiu :mrgreen: jest to samo , tak miałem w maździe,toyocie ,a nawet w poldku ....i żyję :wink:
Ręki mi nie urwało :P

Cookie86 - 23-05-2014, 23:08

u mnie to samo i dodatkowo mówi "jeszcze, jeszcze" :mrgreen:
fergul11 - 23-05-2014, 23:22

Cookie86 napisał/a:
dodatkowo mówi "jeszcze, jeszcze"
Cytat:

To nakarm go raz do syta aż mu się uleje sknero :mrgreen:

Tomii - 24-05-2014, 09:48

mam to samo ale chyba nie powinno tak być, zbiornik raczej powinien mieć odpowietrzenie,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group