[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
zenio86 - 21-12-2008, 18:00
czekolado, prosilem cie o konkrety z doswiadczenia, a nie odsylanie do czyichs postow. Co ma ci nie wejsc ? przeciez napisalem, ze nalezy przesunac zacisk. orientuj sie
jacek, a czterotloczkowy jest jeszcze bardziej skuteczny niz dwu...
mozna kupic 2 tloczkowy, ale juz sama wieksza tarcza uskuteczni nam uklad i bedzie to dosc tani zabieg. Zalezy tez co kto rozumie i po co chce swapowac wieksze hamulce. umieszczenie zacisku dalej od osi obrotu ( wmuszone wieksza srednica tarczy) spowoduje wieksza sile hamowania wiec nie ma potrzeby zakladania dwutloczkowego zacisku
Serek - 21-12-2008, 18:50
zenio86, po pierwsze uspokój się i okaż szacunek użytkownikom forum. Ledwo dorobiłes się kilku odpowiedzi a już pozwalasz sobie na obraźliwe słowa. Sam zachowujesz się jak dziecko, któremu odebrano cukierka.
Po drugie przestań wciskać chłam ludziom - jeżeli dla Ciebie założenie tarczy, która ma na oko do 5 mm po obwodzie więcej i do tego sugerujesz przeróbkę mocowania zacisku ( a wiem na czym miała by plegać ta przeróbka) to wiesz co? ...zachowaj te uwagi dla siebie.
Obym nigdy nie musiał Cię spotkać na drodze. Aż strach pomyśleć co jeszcze ulepszyłeś w Mitsubishi w oparciu o Twoją teorię.
zenio86 - 21-12-2008, 19:12
serku, powiedz mi, jakie znaczenie ma liczba postow w stosunkach forumowych, bo jakos nie widze zwiazku.
o jakim cukierku mowisz, rozpisz, rozrysuj mi to jakos.
nic nikomu nie wciskam, pokazuje tylko jedno z wielu rozwiazan, jakbys nie zauwazyl niczego tu nie oferuje i do niczego nie namawiam, widac problem z rozumieniem rowniez i ciebie dotknal.
po co piszesz o 5mm 'na oko' ? na oko to chlop w szpitalu umarl. 25mm wiecej na srednicy, jezeli nie widzisz roznicy, to po co w ogole zmieniac rozmiar tarcz ? wystarcza super 2tloczkowe zaciski...
powiedz na czym miala by polegac ta przerobka zacisku...
i jak masz jeszcze cos do dodania, to przynajmniej na temat sie staraj, bo jak narazie to nic z twoich wypocin sensownego nie powstalo
Serek - 21-12-2008, 19:25
Pominę dyskusję miedzy nami, to nie miejsce na tego typu rozważania.
Przejdźmy do hamulców - moja wypowiedź jest jasna. Mając na myśli model sprzed zmian, zamiast tarczy 256mm proponujesz tarczę 281 mm przy której fabryczny zacisk nie pasuje. Proponujesz więc jego przesunięcie co nie odbędzie się bez użycia np. ręcznie zrobionego mocowania zacisku z jarzmem. Owszem, są praktykowane metody ale raczej nie na forum.
Pytam się więc po co? Skoro można założyć zwrotnice z modelu po zmianach wraz z zaciskami dwutłoczkowymi i uzbrajając je w nowe tarze 276mm. Kosztowne ale bezpieczne.
czekoladka_1981 - 21-12-2008, 20:07
Serek napisał/a: | Skoro można założyć zwrotnice z modelu po zmianach wraz z zaciskami dwutłoczkowymi i uzbrajając je w nowe tarze 276mm. Kosztowne ale bezpieczne. |
Dokładnie Więcej nie będę się wdawać w bezsensowne dywagacje zenio86.
Jak jest pewny swego niech zmienia na 281mm.......
Kmer - 21-12-2008, 21:12
Jestem bardzo ciekaw jak kolega zenio86 chce zmieścić tarcze o 25mm większą na zacisk z przed liftu,sama koncepcja jest może i ciekawa ale a wykonalna,nawet sama zmiana jarzma zacisku bez zmiany zwrotnicy nic nie da,ponieważ otwory technologiczne ni jak nie będą pasowały żeby to wszystko skręcić do kupy,chyba ze masz jakąś inna koncepcje jak to ma wyglądać,to mi wytłumacz bo jak na razie ja tego nie widzę,choć potrafię sobie wiele rzeczy wyobrazić,i nie unoś się honorem i nie używaj zgryźliwych słów wobec innych tylko postaraj się na spokojnie wszystko wytłumaczyć,jeżeli nie potrafisz słownie to zrób rysunki i umieść w temacie jak Ty to widzisz,bo może faktycznie się mylimy i nie potrafimy zrozumieć tego co chcesz nam przekazać,a nie obrażaj innych członków forum,to taka mała prośba ode mnie.
Serek - 21-12-2008, 21:21
Cześć Kmer, no nareszcie mądra głowa mówi z sensem Wiesz co? Chodziło o to, że można by przesunąć zacisk o te 12,5 mm od poprzedniej pozycji za pomocą adaptera. Przykręcony jest on do jarzma, zacisk z kolei przykręcony do tego adaptera. Takie customowe rozwiązanie. Spotkałem się z tym a'propos instalacji zestawu czterotłoczkowego z 3000gt VR4 do Galanta VR4 E39A. Mam nawet schemat tego wraz z podanymi wymiarami adaptera oraz podaną nazwą materiału (aluminium) o danym stopniu wytrzymałości. Robią takie rzeczy w USA.
http://www.galantvr4.org/...o=&fpart=1&vc=1
zenio86 - 21-12-2008, 22:51
serek, wkoncu sie dogadalismy !
chodzi wlasnie o taka flansze, niestety nie wycinana recznie
tak sie sklada ze prowadze firme zajmujaca sie obrobka metali i taka flansze wycinam sobie laserowo z dowolnego materialu. Wytrzymalosc takze dowolna.
http://files.capri.pl/gar...kes-upgrade.pdf tutaj dla przykladu macie pokazana taka flansze ( adapter )
Serek - 21-12-2008, 23:54
Pytanie tylko jakie śruby zastosować? Mam wrażenie, że to od nich zależy w dużym stopniu bezpieczeństwo. Poza tym jak pisałem to raczej na własną odpowiedzialność taki montaż.
zenio86 - 22-12-2008, 00:13
sruby wystarcza takie jak w serii, przeciez sily wieksze nie beda dzialaly. Mysle, ze 10.9 starcza. tu raczej nie ma sie co stac, jesli chodzi o bezpieczenstwo. Wycinasz to z blachy 8mm, do tego sruba odporna na scinanie i gra.
miszkin - 22-12-2008, 09:00
zenio86, a ile takie cudo w Twojej firmie kosztuje? Bym się załapał na przetestowanie...
A tak na marginesie to poniższe wypowiedzi mogą sobie przeczyć
Cytat: | (...) jakbys nie zauwazyl niczego tu nie oferuje (...) |
Cytat: | tak sie sklada ze prowadze firme zajmujaca sie obrobka metali |
Nie żebym się czepiał
zenio86 - 22-12-2008, 11:08
zauwaz, kiedy ktora zostala napisana i nie zmieniaj faktow, nie wyrywaj z kontekstu.
nadal niczego nie oferuje, nawiazalem tylko do wypowiedzi, w ktorej serek napisal, ze bede wycinal to recznie. Nie musze tego sprzedawac, zeby sie utrzymac a takich firm jest mnostwo w kazdym wojewodztwie, wiec kazdy moze sam to sobie zrobic.
a czemu taki pomysl ? wlasnie w volvo wystepuje najwieksza tarcza, ktora pasuje p&p do gala, wiec warto ja wykorzystac, a samo przesuniecie zacisku to 10min roboty, wiec moim zdaniem latwo i tanio mozna poprawic wydajnosc hampli.
miszkin - 22-12-2008, 11:17
zenio86 napisał/a: | zauwaz, kiedy ktora zostala napisana i nie zmieniaj faktow, nie wyrywaj z kontekstu.
nadal niczego nie oferuje, nawiazalem tylko do wypowiedzi, w ktorej serek napisal, ze bede wycinal to recznie. Nie musze tego sprzedawac, zeby sie utrzymac a takich firm jest mnostwo w kazdym wojewodztwie, wiec kazdy moze sam to sobie zrobic.
a czemu taki pomysl ? wlasnie w volvo wystepuje najwieksza tarcza, ktora pasuje p&p do gala, wiec warto ja wykorzystac, a samo przesuniecie zacisku to 10min roboty, wiec moim zdaniem latwo i tanio mozna poprawic wydajnosc hampli. |
Spoko, luz, święta są nie ma co się tak łatwo dawać prowokować Powiedziałem, że się nie czepiam. I wiem , że jest [celowo] wyrwane z kontekstu. Nikt Cię tutaj nie posądza o niecne zamiary. Poza tym, chętnie dam Ci zarobić jeśli faktycznie pomoże to poprawić wydajność "hampli" w moim aucie. Więc jak to jest z tą ceną? W Krakowie bywam dość często, więc chętnie podjadę zwłaszcza jeśli będziesz mógł mi takie rozwiązanie zaprezentować.
A tak na marginesie - znasz kogoś kto używa takich tarcz w Galu?
zenio86 - 22-12-2008, 11:39
po nowym roku mozemy sie spotkac. Nie znam nikogo, w sumie nie znam nawet nikogo kto ma gala jak zrobie u siebie, to bede wiedzial co i jak i czy dziala.
miszkin - 22-12-2008, 11:44
A kiedy planujesz zrobić? Ja najpewniej będę w Krakowie w drugiej połowie stycznia.
[ Dodano: 22-12-2008, 11:47 ]
Będę jednak upierdliwy - to ile w końcu za tę blaszkę?
|
|
|