To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 Ogólne - Galant VR4 - historia, rodzaje

Anonymous - 10-10-2007, 23:44

TommiCrazy napisał/a:
fajna zabaweczka, ale generalnie na ilosc legnumow i galantow do sprzedania niemozna nazekac, duzo ofert importu rowniez, wersje ralli art tez juz pare razy widzialem na sprzedaz, co prawda jest drozsza niz zwykle ale i tak uwazam ze to auto jest w swietnej cenie.


I tu trzeba uważać gdyż:
VR4 nigdy nie był oficjalnie dostępny w UK oprócz tych 200 sztuk sprowadzonych przez RalliArt także jedyna dostępna wersja w angielskich katalogach to RalliArt VR4. W związku z tym oficjalne ogłoszenia VR4 są prawie zawsze opisane RalliArt nawet jeśli nimi nie są ale są to auta z tzw. szarego importu czyli prywatny import z Japonii. Przeważnie są to również pre-facelifty dostępne za relatywnie małe pieniądze. Natomiast rzadko maja tzw. full service history i liczniki przerabiane z km na mile i w związku z tym tak naprawdę nie wiadomo ile auto ma przejechane. Gwarancja również nie przekracza 3 miesięcy a na auto z turbinami i przebiegiem około 100.000 mil nie dałbym żadnej gwarancji gdyż rzadko która turbina jest w idealnym stanie w tym wieku / przebiegu.

Oficjalne RalliArty mają całą dokumentację opatrzoną logiem RalliArt i info odnośnie SRS na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy również z logiem RalliArt.

TommiCrazy - 11-10-2007, 00:37

wiekszosc wersji ktore widzialem miala opisane w nazwie ralli art i miala wzbogacone detale, z tego co sie orientowalem cenowo chodzili po okolo 8 tys funtow z czego fajne zwykle manuale srednio 5-6 tys a tiptroniku ponizej 5 tys , czasem nawet 2 tys, autka sá super, kilka razy mialem okazje widziec w miescie, silniczki brzmiá naprawde super, ale moj sentyment pozostanie w pradziadku e3x
Anonymous - 11-10-2007, 00:47

TommiCrazy napisał/a:
wiekszosc wersji ktore widzialem miala opisane w nazwie ralli art i miala wzbogacone detale, z tego co sie orientowalem cenowo chodzili po okolo 8 tys funtow z czego fajne zwykle manuale srednio 5-6 tys a tiptroniku ponizej 5 tys , czasem nawet 2 tys, autka sá super, kilka razy mialem okazje widziec w miescie, silniczki brzmiá naprawde super, ale moj sentyment pozostanie w pradziadku e3x


Większość się zgadza ale nie kumam tego "fajne zwykle manuale srednio 5-6 tys a tiptroniku ponizej 5 tys" gdyż VR4 w 90% to Tiptroniki (robione zresztą na licencji porshe i są jedną z najszybszych autoboxów) manual to naprawdę rzadkość.
Szczerze mówiąc to tych po 2tyś nie wziąłbym nawet za darmoszkę...

TommiCrazy - 11-10-2007, 00:54

cena rynkowa tip tronika zawsze jest nizsza o okolo 2 tys, manuanla jest bardziej w cenie, poprzez chyba latwosc i dostepnosc czesci, ale generalnie zgadzam sie ze chwalá tip tronika w galancie, jednak z opini ludzi ktorzy jezdzili jednym i drugim uslyszalem ze tip tronik ugrzecznia jazde , wkoncu to pol automat
Anonymous - 11-10-2007, 01:08

Nie spotkałem się z tą opinią odnośnie ceny ale równiez nie będę się z nia sprzeczał. Mój VR4 jest pełnoprawnym RalliArt-em, jednym z tych oficjalnych 200 sztuk z 2001 roku z Tiptronikiem i wart jest minimum 8k funtów.
Tip jest naprawdę świetny i na torze naprawdę nie ma znaczenia czy jedziesz na tipie czy na auto - czasy są identyczne.
Jedna malutka "wada" IMHO to że przy każdym zdjęciu nogi z gazu "leci" do 5-tki a przy ponownym wciśnięciu do dechy zrzuca do odpowiednio niskiego biegu. Mógłby być jakiś przełącznik który pozwalałby na opóźnienie zmiany biegu na wyższy ale przeciez zawsze mozna przełączyc na tip i wtedy sami decydujemy co i kiedy.

TommiCrazy - 11-10-2007, 01:27

no napewno wersja ralliartu pozazdrosscic moze ci nawet nie jeden anglik, autka bez watpienai super, technologia w nich bardzo zaawansowana, jesli sie tylko nic neizepsuje autko z najwyzszej polki, w naprawach jest bardzo drogi enawet w uk, stad tez pewnie niskie ceny odsprzedazy...no i cena ubezpeiczenia w uk prawie taka jak w evo.

coz, sam bym chcial miec takie, ale niemam miejsca miec trzech samochodow :)

Anonymous - 11-10-2007, 01:57

Stąd też koszty utrzymania, z paliwem i serwisami ale bez sporadycznych wypadów na tor jest to około 400funciaków /mies.
Co do napraw to mój egzemplarz ma dopiero 5,5 roku i zawsze był serwisowany w RalliArt a sam serwisuję go używając tylko najwyższej jakości części, oleje Amsoil ze stanów, klocki ferodo itp. i tylko w specjalistycznych warsztatach rekomendowanych przez członków klubu. Nie podejrzewm żebym miał z nim jakiekolwiek kłopoty przez najbliższe kilka lat. Ceny serwisu polecam tutaj:
http://www.euro-spec2000.co.uk/Mitsubishi/Galant/
i to przy częściach fabrycznych. Jak ktos ma fioła na Amsoil, ferodo itp to jest to jeszcze większy koszt. Na szczęście rozrząd był robiony przy 46k zanim go kupiłem więc największy koszt mam z głowy. Teraz serwis na 24k za prawie 400Ł

Anonymous - 18-10-2007, 20:46

Nevman1 - z tego co widze autor przedstawil zdjecia i informacje innej wersji co ty masz, albo ja juz sie calkiem pogubiłem.
a zainteresowalem sie tym tematem bo niewiem jaką wersje mam galanta. pisalem posta na ten temat i nikt nie chce mi pomóc...
Z tego co widze, wizualnie taki sam jest na zdjęciu VR-4 RS jak mój galancik i tez to zdjecie tak jak by byl to ten sam http://users.frii.com/mor...mages/GVR4.jpg, na filmiku też tylko inny kolor i bez napisów amg srodek podobny, mój bez skóry tylko u mnie welur.
dodam jeszcze ze jest koloru białego ze skrzynią automat. i motorem 2.0 GLS (prawdopodobnie), jeszcze takie ma bajerki - Podgrzewane, elektryczne lusterka
wspomaganie i regulacja kierownicy, Elektryczny szyberdach, tempomat, ecs, eps, abs, podgrzewanie siedzonka - juz to pisalem w poscie ktorego jestem autorem:)
Prosze was forumowicze o troszke informacji na ten temat bo jedni mówią ze to wersja amerykańska drudzy, ze zwykły galant z bajerami.

Anonymous - 19-10-2007, 00:11

roberto napisał/a:
Nevman1 - z tego co widze autor przedstawil zdjecia i informacje innej wersji co ty masz, albo ja juz sie calkiem pogubiłem.
a zainteresowalem sie tym tematem bo niewiem jaką wersje mam galanta. pisalem posta na ten temat i nikt nie chce mi pomóc...
Z tego co widze, wizualnie taki sam jest na zdjęciu VR-4 RS jak mój galancik i tez to zdjecie tak jak by byl to ten sam http://users.frii.com/mor...mages/GVR4.jpg, na filmiku też tylko inny kolor i bez napisów amg srodek podobny, mój bez skóry tylko u mnie welur.
dodam jeszcze ze jest koloru białego ze skrzynią automat. i motorem 2.0 GLS (prawdopodobnie), jeszcze takie ma bajerki - Podgrzewane, elektryczne lusterka
wspomaganie i regulacja kierownicy, Elektryczny szyberdach, tempomat, ecs, eps, abs, podgrzewanie siedzonka - juz to pisalem w poscie ktorego jestem autorem:)
Prosze was forumowicze o troszke informacji na ten temat bo jedni mówią ze to wersja amerykańska drudzy, ze zwykły galant z bajerami.


Z tego co widzę na zdjęciach autoR ma wersje pre-facelift czyli '96 - '98. Po '98 Była wersja facelift które różniła się trochę wyglądem, głównie przedniego zderzaka / spojlera. Facelift ma przede wszystkim podwójne "halogeny" gdzie zewnętrzne z nich doswietlają zakręty przy włączonym odpowiednim kierunkowskazie.
Kliknąłem na link który podałeś i niestety "404".
Podaj linka do twojego zapytania (najlepiej ze zdjęciami) a przekażę je na forum klubu w UK i moze ktoś stąd będzie wiedział.

TommiCrazy - 19-10-2007, 00:32

niebardzo roberto moge zrozumiec twoj post

piszesz ze masz galanta takiego jak Nevman, a on ma galanta 8 generacji
ty na awatarku masz galanta 6tej generacji
mowisz cos o symbolach amg...to sá symbole super limitowanej wersji gala 6gen ktora zostala podtuningowana przez tá slawná niemiecká firme przez zmiane zdezakow, spoilera, oraz gratow w silniku robiác ponad 170 koni z wolnossácego dohc, oczywiscie na napedzanej przedniej osi....stá twoj post wprowadza mnie w zdumienie i zagubienie



teraz usunolem przecinek z twojego linku i widze ze podales link do wersji 6g
czyli sprowadze cie na ziemie
masz zwyklego galusia jak wiékszosc, tyle ze z szerokimi listwami bocznymi.... jesli masz 4x4 to jest to szansa ze jest to wersja 146 badz 150 konna... zalezy od rocznika i pelnej symboliki oznaczenia
jesli masz napisane gdziekolwiek ze to dynamic 4 masz sie czym cieszyc bo to jedyny krok przed prawidziwym VR4...z wygládu wielkich roznic (vr4) nie bylo....we wnétrzu byla tylko plakietka z numerem serii limitowanej np 1/2000

jesli to gls to standardzik bez fajerwerkow

kolego podaj pelny numer vin .... a bedziesz wszytsko zaraz wiedzial....

Anonymous - 19-10-2007, 00:42

Tommi, Roberto chyba nie miał na myśli swojego gala tylko autoRa - kolesia który przerobił VR4 na LHD

Roberto, polecam również info na Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant
Pełna historia gala od pierwszej generacji.

(Faktycznie link działa bez przecinka, nie zauważyłem tego :p )

Anonymous - 19-10-2007, 03:28

Nevman1 - moze nie napisalem dokładnie ale chodzi mi o Autora (roch_27) tego postu "Galant VR4 - historia, rodzaje" http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=4001

TommiCrazy - nic nie pisalem ze mam takiego galanta jak Nevman. avantarka nie bierz tez pod uwagę.
wracając do mojego samochodu tak jak pisałem ten galant na zdjeciach jest wizualnie taki sam jak mój http://users.frii.com/mor...mages/GVR4.jpg i ten http://www.mitsubishi-gra...e%20of%2010.jpg zaznaczam wizualnie taki sam.
to vin ale nie mam koncowych nr. J M B S R E 3 3 A J Z

[ Dodano: 19-10-2007, 04:26 ]
Byłem na dworze z pieskiem na spacerze i dojrzałem literkę 'i' przy GLS

TommiCrazy - 20-10-2007, 09:48

ok... z textu zrozumialem ze porownoujesz swojego gala do nevmana i autoRa ale juz doczytalem oco ci chodzi w twojej wypowiedzi.

twoj galant e33a to przynajmniej wiem ze jest to fwd i prawdopodobnie 2.0 8v

niewiem co oznacza SRE , w moim jest SNE

J to rocznik wiec chyba 90
Z + dwie liczby oznaczają wersje wyposarzenia

przynajmniej tak ktos mi kiedys mowil

masz gdzies ten temat o swoim?

szczeze mowiąc zaskoczony jestem jesli mowisz ze twoj galant mial zdezaki z serii dynamic4

xcracing - 20-10-2007, 11:02

Roberto Twój Galant to zupełnie inna generacja niż Galancik Newmana1.
Sądzę, że Twoja pomyłka wynikła z tego, że rzeczywiście Twój Galancik wygląda niemal identycznie jak VR-4 - bo były wersje z takim pakietem stylizacyjnym z lat 88-92(naprawde zazdroszcze jeśli wygląda tak samo jak w linku który podałeś) tyle tylko, że Galant Newmana1 to generacja 97-02.
Vr-4 są to mówiąc w skrócie mocne, turbodoładowane wersje Galów z napędem 4x4.
Ty masz zwykłego Galanta tyle, że z żadko spotykanym pakietem stylizacyjnym jak w VR-4.

Wook@sH - 20-10-2007, 14:55

xcracing napisał/a:
y masz zwykłego Galanta tyle, że z rzadko spotykanym pakietem stylizacyjnym jak w VR-4.

Rzadko nie Rzadko, po prostu niektóre wersje je miały i już, a że ich z racji wieku samochodu mało pozostało więc jest to teraz prawie rarytas.
W moim brakuje tylko z zewnątrz halogenów a tak po za tym to nawet felgi są jak w VR-4

http://owookasho.fotosik.pl/albumy/54276.html

I najprawdopodobniej kolega roberto, też ma takiego tylko ze w amerykańskiej wersji wyposażenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group