| 
				
					| Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Zaciski Brembo do VR4
 
 Bartek - 01-12-2015, 07:40
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | bo są awaryjne | 
 
 
 
      jakie ?????? Hugo - 01-12-2015, 08:20
 
 
 No tak napisałem, ale bardziej z tego powodu, że nie wiedziałem jak to ująć. Miałem zaciski tej konstrukcji w poprzednim Galancie i wiem co to znaczy. Nie chodzi o to, że się psują czy coś, tylko one wręcz uwielbiają hałasować (pukać, brzęczeć) podczas jazdy po nierównościach. Wyrabiają się otwory na prowadnice w jarzmach i tego się boję. Gdyby nie to już by szły do piachu i proszku + nowe uszczelki i heja 	  | Bartek napisał/a: |  	  | jakie ?????? | 
  To jedyny powód przez który się waham przed ich montażem. 
 P.S. Przy okazji spytam, mam 2 Legnum, pierwszy z 1996 r., drugi z początku 1997 r. I w tym pierwszym na górnych prowadnicach przednich zacisków jest normalnie 1 gumka, a w tym z 1997 r. są aż 3 gumki na górnej prowadnicy
  Występowały takie prowadnice, może są to jakieś inne, poprawione, czy to raczej wydumka poprzedniego właściciela? 
 [ Dodano: 01-12-2015, 09:37 ]
 http://allegro.pl/zacisk-...5556313612.html
 
 Czy Outlander II po 2007 r. ma wciąż identyczne zaciski przednie jak Legnum z 1997 r?
 Bartek - 02-12-2015, 08:26
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Wyrabiają się otwory na prowadnice w jarzmach i tego się boję | 
 
 Pierwszy raz słyszę, natomiast przy wymianie prowadnic trzeba uważać, bo jest ich kilka średnic....nie wolno wyrzucać tych małych gumeczek na końcu górnej prowadnicy - też dzięki jej brakowi dźwięki się pojawiają....
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Czy Outlander II po 2007 r. ma wciąż identyczne zaciski przednie jak Legnum z 1997 r? | 
 
 Lepiej - identyczne jak Galant VR-4 z 1989 roku czy Sigma z tych lat, będące minimalnie zmodyfikowanymi zaciskami z e16 turbo z 1984 roku...... To dobre zaciski, które po prostu same się nie psują......
 Hugo - 02-12-2015, 11:31
 
 
 Dobrze wiedzieć. 	  | Bartek napisał/a: |  	  | natomiast przy wymianie prowadnic trzeba uważać, bo jest ich kilka średnic.... | 
 Fajnie, fajnie. Pasują P&P do zwrotnic z Legnum z rozstawem na jarzma 128 mm i do tarcz 294/24 mm? 	  | Bartek napisał/a: |  	  | Lepiej - identyczne jak Galant VR-4 z 1989 roku czy Sigma z tych lat, będące minimalnie zmodyfikowanymi zaciskami z e16 turbo z 1984 roku...... To dobre zaciski, które po prostu same się nie psują...... | 
 Bartek - 03-12-2015, 08:39
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Fajnie, fajnie. Pasują P&P do zwrotnic z Legnum z rozstawem na jarzma 128 mm i do tarcz 294/24 mm?
 | 
 
 Nie - jarzma są różne do tarcz 275 i 294 mm - zaciski takie same
 Hugo - 03-12-2015, 09:14
 
 
 Jaki mają rozstaw otworów te jarzma do tarcz 275 mm? Może 158 mm i podeszłyby do zwrotnic poliftowego EA? 	  | Bartek napisał/a: |  	  | jarzma są różne do tarcz 275 i 294 mm | 
 mirex94 - 05-12-2015, 23:19
 
 Trochę zmienię temat
  . Noszę się z zamiarem swapu hamulców do ea. Myślałem o zestawie z Evo, ale obawiam się że nie będzie mnie stać na klocki i tarcze żeby cały komplet kupić. Chciałem się dowiedzieć jakie są wasze odczucia w związku z hamowaniem vr4. Vr ma mniejsze od evo tarcze chyba 294 (jeżeli się mylę to mnie naprostujcie  i 2 tloczkowe zaciski z przodu. Jak duże znaczenie mają tylnie heble? Wiem że dobry hamulec z tyłu odciaza przód, więc czy musiał bym kupić np cały komplet evo? Czy do takich rzadkich aut części są już dobrej jakości, czy też nie orientujac się w temacie można kupić jakiś shit.
 Wreszcie czy do okazjonalnej jazdy po torze powiedzmy raz na 1-2 miesiące potrzeba kupywac sportowe klocki i tarcze czy uliczne wystarcza?
 Hugo - 06-12-2015, 10:28
 
 mirex94 VR-4 przed liftem ma zwykły system hamulcowy Akebono jak zwykły Gal, z przodu tarcze 294/24 mm i zaciski dwutłoczkowe, a z tyłu tarczobębny wentylowane 284/20 mm i zaciski jednotłoczkowe. Po lifcie miały hamulce Brembo. Jak najbardziej możesz kupić szajsowate tarcze i klocki, a najlepsze w tym wszystkim jest to, że w podobnych pieniądzach jest np. Zimmermann. Dostępność części układu hamulcowego do przedlifta bezproblemowa, bo tylne zaciski i tarczobębny są takie same jak w Space Wagonie z lat 1998-2002. Wczoraj kupiłem zestawy naprawcze tylnych zacisków do Legnum po 25 zł/stronę
  Przednie hamulce są identyczne jak w Outlanderze po 2003 r. i przednia tarcza hamulcowa Zimmermanna jest tańsza niż tarcza 276/26 mm do EA po II lifcie   mirex94 - 06-12-2015, 13:02
 
 A znasz może parametry hamulców z polifta?
 Hugo - 06-12-2015, 18:52
 
 Nie znam.
 Bartek - 07-12-2015, 07:39
 
 Seryjnie Brembo nie było. Przed liftem nie mam pewności, czy nie były tarcze 275, po lifcie 294
 
 Tył potwierdzam - Space Wagon
 
 Jarzma jeżeli przed liftem były 294, to są na oba rozstawy Galanta, jeżeli tylko po lifcie, to 158 mm (Galant, Space Wagon, Evo 7-9)
 
 Adaptacja Brembo do Galanta po lifcie potrzebne tarcze z Evo (320x32 mm), zaciski, klocki, piasty (5 śrub) i felgi w które Brembo się zmieści, przed liftem potrzebne jeszcze zwrotnice z rozstawem 158 mm. Wszystko bez żadnych przeróbek....
 mirex94 - 07-12-2015, 10:57
 
 Planuję kupić komplet zwrotnic z Legnuma. Na heble z Evo, 18' wejdzie już każda? Myślałem też nad 17 japan Racing jr3 (kopia volk te37). Ktoś już testował czy wejdą?
 Czy tarcze 320x32 występują w innym bardziej "cywilnym" aucie. Mam wrażenie że tarcze do evo kosztują tyle bo w nazwie mają evo a nie np lancer zwykly
 Bartek - 07-12-2015, 11:47
 
 Możesz kupić zwrotnice z dowolnego poliftowego Galanta, nie muszą być z Legnuma.
 
 Nie średnica (Barid produkuje 16" które mieści zacisk Brembo) jest problemem w felgach a odsadzenie, żeby było miejsce na zacisk i nie ocierał o "plecy" felgi.
 
 Tarcze do Evo kosztują od poniżej 200 zł/szt..... nikt nie każe Ci kupować wyczynowych od razu
  mimo to bardzo polecam tarcze Brembo oil, ale to jakieś 1500 za 2 szt. mirex94 - 07-12-2015, 12:13
 
 To widać źle szukałem bo najtańsze znalazłem 400/szt
  . Czasem chce pojeździć nim po torze więc przydały by się lepsze tarcze i klocki, nie tylko większe. Mówiąc o zwortnicach mam na myśli odrazu z piastami na 5 szpilek Hugo - 07-12-2015, 21:03
 
 
 Musiały być od początku 294/24 mm z przodu, bo mam jednego z pierwszych Legnum EC5W (1996 r.) i są takie tarcze. W drugim z roku 1997 też są. Wiem, że poprzednie generacje VR-4 miały z przodu tarcze 275/24 mm, ale to porażka. Nie wyobrażam sobie wyhamować tego auta na takich popierdółkach... 	  | Bartek napisał/a: |  	  | Przed liftem nie mam pewności, czy nie były tarcze 275, po lifcie 294 | 
 
 |  | 
 |  |