Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD
mitsu00 - 02-02-2010, 16:49
Hmm....., pytanie czy różnica między silnikiem 2.0 DiD z okresem przeglądowym 15 tys. różni się czymkolwiek od silnika z okresem przeglądowym 20 tys. km? Nie sądzę Lej Helixa Ultra Extra 5W30 i będziesz zadowolony.
Pozdr.
rezon - 02-02-2010, 20:19
Pe.te napisał/a: | Wspomnany olej spełnia normę 507.00 (system obsługi Long-Life) - teraz chyba już MMC nieco przemyślało temat i nie robią aż takich problemów... | ponieważ to jest "wyższa" norma niż 505. VW wprowdziło ją przy zwiększaniu przebiegów między przeglądami z 15kkm do wg wskazań komputera (w Octavii wychodzi co ok. 28kkm). Jak byłem na dodatkowej wymianie oleju w Outku z własnym Motulem to kierownik serwisu faktycznie nie omieszkał wpisać na zgłoszeniu - olej własny Motul 5040050700 (pisownia ori). Wydawało się, że pierwszy raz słyszał o takiej normie, ale to lipiec 08 był. Norma była wprowadzona chyba zaledwie dwa lata wcześniej. mitsu00 napisał/a: | czy różnica między silnikiem 2.0 DiD z okresem przeglądowym 15 tys. różni się czymkolwiek od silnika z okresem przeglądowym 20 tys. km | datą produkcji MY07 miały chyba jeszcze 15kkm, później 20kkm. W Audi bodajże od 04 przeglądy były już wg wskazań kompa, ale wtedy 2.0 TDI musiały często odwiedzać serwis z uwagi na wady głowic.
mitsu00 - 02-02-2010, 20:29
Cytat: | datą produkcji MY07 miały chyba jeszcze 15kkm, później 20kkm. W Audi bodajże od 04 przeglądy były już wg wskazań kompa, ale wtedy 2.0 TDI musiały często odwiedzać serwis z uwagi na wady głowic.
_________________ |
To akurat to wiem. Chodziło mi bardziej o fakt czy wydłużenie okresów przeglądowych do 20 kkm wiązało się ze zmianą konstrukcyjną silnika. Szerze mówiąc wątpię w to. Dlatego uważam że śmiało można lać olej klasy 504.507.
Pozdr.
rezon - 02-02-2010, 20:58
mitsu00 napisał/a: | czy wydłużenie okresów przeglądowych do 20 kkm wiązało się ze zmianą konstrukcyjną silnika. | nie. Mają to samo oznaczenie BSY - przynajmniej od MY06 - ma znajomy. Nie wiem jak silniki, które są obecnie montowane. Każda, nawet drobna zmiana konstrukcyjna w VW skutkuje zmianą literki, co ułatwia dobieranie części. W octaviach 140KM mają np. BMM, BKD. mitsu00 napisał/a: | Dlatego uważam że śmiało można lać olej klasy 504.507. | po to stworzono tę normę - aby wydłużyć okresy między przeglądami. Dodatkowo obejmuje ona oleje LowSAPS czyli dobre dla DPF. 505 jest mniej wymagająca.
sylb - 02-02-2010, 23:44
Na pewno odpowiedni i dobry olej musi być lany w przypadku, gdy ktoś jeździ na tyle dużo, że robi te 20k pomiędzy rocznymi przeglądami. Ale wielu z was robi nie mniejsze przebiegi rzędu 14kkm-16kkm na rok i może nie warto się żołądkować i wziąć tego zalecanego Castrola 507 i już.
Dwa. Wiele jest O2 po chip tuningu, w takim wypadku zmienia się olej częściej, co 10kkm lub co 6 mies. Nie przypuszczam by silnik miał się popsuć do takiego Castrola jak będzie wymieniany max. co 10kkm.
Zastanawiam się, co jest w tych olejach takiego, że TE(z normą 507) są do silników z filtrem a inne już nie pasują.
Rozumiem, że były O2 z lat, 2007/2008 które miały gwarancji z normę 505 i przeglądy, co 15kkm, czy takie samochody też miały filtr DPF? Bo jeżeli tak to można tam lać chyba wszystko byle by często wymieniać.
Nawet Lotos i Orlen produkuje odpowiednie oleje
LOTOS TRAFFIC DIESEL 505.01 z Formułą Thermal Control 5W/40
A ten spełnia nawet 507 LOTOS QUAZAR LLIII 5W30
LOTOS QUAZAR Hi-Tec 5W40
LOTOS QUAZAR C3 5W30
PLATINUM SYNTHETIC V 5W-40
karol_alasz - 03-02-2010, 13:11
sylb napisał/a: | Zastanawiam się, co jest w tych olejach takiego, że TE(z normą 507) są do silników z filtrem a inne już nie pasują. |
Przecież: rezon napisał/a: | Dodatkowo obejmuje ona oleje LowSAPS czyli dobre dla DPF. 505 jest mniej wymagająca | ...
Low SAP oznacza niską zawartość siarki,popiołu i fosforu czyli inaczej oleje wysokiej jakości co może nie zapchają Ci DPF tak szybko jak te pozostałe
andkul2 - 10-02-2010, 13:10
Ja dzisiaj po przekroczeniu 5 tys zrobiłem dolewke Castrol EDGE 5W30 wlałem 5 setek ,stan na bagnecie jest w połowie no moze ciut więcej
za litr dałem 62 zł w Feu Vert ,4 l jest po 200 zł
ostatnio mało jezdzę ale jak zacznę to chyba baniak trzeba będzie sobie kupić i poszkuac taniej
Mont - 19-02-2010, 14:04
5 litrowa bańka wystarczy do 2,0 D-ID ??
dziku79 - 19-02-2010, 14:07
Mont, zostanie Ci jeszcze jakies 0,7 na dolweki
Mont - 19-02-2010, 14:16
dziku - dzięki,
jeszcze jedno : czy jest możliwe by ten sam olej kosztował w Inter-Cars 100,00zł więcej (70% !) od wiarygodnych ofert na Allegro ??
Podmioty sprzedające na aukcjach mają same pozytywne komentarze i firmują się mianem "hurtowni".
Czy to czasem nie jest jak z alkoholami, że opakowanie jest tylko takie same ?!
dziku79 - 19-02-2010, 14:36
Mont, wszystko jest mozliwe, mamy wolny rynek
jak dostajesz na dany olej fakture a opakowanie jest orginalnie zamkniete to teoretycznie nie powinno byc powodu do obaw , ale ryzyko istnieje zawsze
out_luk - 19-02-2010, 17:19
dziku79 napisał/a: | Mont, zostanie Ci jeszcze jakies 0,7 na dolweki |
hej,
Jakie 0,7? W srode zmienialem olej w ASO, podrzucilem im butelke 4l i tyle. Wg ksiazki miska ma 3,7 l a filtr 0,3 l. Az sprawdze na bagnecie ja wyglada sprawa.
Ja zalalem castrola 5W30, nastepnym razem bedzie Shell, oslawiony Motul.... no i w koncu na cos sie zdecyduje )
pozdr
karol_alasz - 19-02-2010, 19:18
out_luk,nie gorączkuj się... Mont pisał o 5 litrowej bańce a nie 4.... I od razu widać ,że kupowałeś olej konfekcjonowany w Polszy...ten sam z Niemiec dajmy na to będzie już w 5 ltr a wyjdzie tak samo jak nasz 4 ltr (za przykład mi świeci Mobil,który drzewiej kupowałem)
out_luk - 21-02-2010, 10:15
karol_alasz napisał/a: | out_luk,nie gorączkuj się... Mont pisał o 5 litrowej bańce a nie 4.... |
o goraczce mowy nie ma.... przeczytaj dokladnie - odpisalem na posta Dziku79.... roznica w wyliczeniach to 0,3 l i niezaleznie jaka i gdzie rozlewana bańkę się kupuje.
pozdr
sylb - 21-02-2010, 10:49
Tak, czy siak przy mojej spokojnej jeździe właśnie ostatnio dolałem resztkę z 5l baniaka a zrobiłem około 6kkm od wymiany. Wniosek powinni sprzedawać "power paki" np. 5l. + 2x1l.
|
|
|