To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

sampler - 26-09-2010, 13:56

cortanin to bardzo kiepski preparat. Skutecznie niszczy rdze ale ma jeden minus. Otoz trzeba go pozniej zmyc z uwagi na silnie kwasowy odczyn. Niektorzy twierdza ze woda. Ale woda to znowu korozja. Zaczalem stosowac denaturat i na to minia tlenkowa. Ale niestety dalej rdza wychodzila. Znalazlem cos takiego jak Brunox. Srodek rewelacja pod warunkiem ze damy dwie warstwy w odstepie 24h. Na to polecam farbe chlorokauczukowa. Rdza nie ma szans :)
Na brunoxa nie trzeba dawac podkladu jednak mamy wtedy gorsze zabezpieczenie antykorozyjne.

Psikus - 27-09-2010, 18:10

a podkład reaktywny stosował ktoś?
marcinzam - 27-09-2010, 18:16

ja stosowałem Corr Active ale po roku znowu rdza wychodziła
xor - 04-10-2010, 15:34

Sampler -> z moich doświadczeń Brunoź jest dobry, ale kładziony na rdzę. Sam z siebie on nic nie daje, dopiero jak wejdzie w reakcję z tlenkiem żelaza, wtedy tworzy się warstwa ochronna. Na czystą blachę położony staje się miękką, lepką masą, zmywalną byle czym i przed niczym nie chroniącą.
sampler - 04-10-2010, 20:56

przeciez to oczywiste i wynika z zasady dzialania tego preparatu. Tlenek zelaza jest po prostu utwardzaczem dla zywicy.
Marcino - 05-10-2010, 15:54

Ja uzywałem Loctite Roast killer, drogie dość ale zasada działania podobna chyba do Brunoxa. Mam tym kilka ognisk rdzy pod maska zamalowane, bez zabezpieczenia i się trzyma nieźle. Jest cały czas takie czarne.
wilukce - 19-04-2011, 21:45

http://mfk126p.nazwa.pl/dzial.php?id=112980

Co o tym sądzicie ? ;)

[ Dodano: 19-04-2011, 22:00 ]
Czy ktoś zajmował się zabezpieczeniem przednich kielichów w Galancie ? W wakacje będę robił nadkola tylne i mam zamiar zrobić porządek ze wszystkimi ogniskami rudej. U mnie nadkola po zimie wyglądają tragicznie. Ruda posunęła się o jakieś 1cm. Coś niebywałego. Mam plany, żeby zakonserwować porządnie całe podwozie, zrobić nadkola no i coś z kielichami może, tylko nie mam pomysłu ...

czerwony88 - 19-04-2011, 23:15

wilukce napisał/a:
Czy ktoś zajmował się zabezpieczeniem przednich kielichów w Galancie

Najlepiej ściągnąć nadkola i odkręcić błotniki.Wtedy jest najlepszy dostęp i wszystko widać(szczególnie na podłużnicach).Zedrzeć rdzę i zakonserwować.

milo - 20-04-2011, 07:05

Jak kto uważa ja stosuję odrdzewiacz w żelu i podkład tylko epoksydowy można też pod podkład stosować grunt reaktywny na samym końcu zabezpieczam konserwacją boll i oczewiście w profile wtryskuję środek zabezpieczający boll http://moto.allegro.pl/od...1549593493.html
m6riano - 20-04-2011, 07:18

A czy takim "odrdzewiaczem" można np. umyć alufelgi?;-)
(odświeżanie mosiężnych i miedzianych monet, odznak, medali, listew i innych elementów ozdobnych.)

milo - 20-04-2011, 07:39

żel działa na metale, do alufelg są inne preparaty http://www.youtube.com/watch?v=m4sa9VahQAU
pplmr012 - 21-04-2011, 12:23

Milo pisze o podkładzie reaktywnym i epoksydowym, i to po oczyszczeniu jest chyba najlepszym rozwiązaniem, tylko uwaga: te dwie warstwy nie mogą się ze sobą stykać bezpośrednio, wymagany jest dodatkowy podkład np. akrylowy.
A na warstwę epoksydową to można już wszystko zastosować co kto lubi :)

Pozdrawiam,

milo - 28-04-2011, 09:05

Jak pisałem wcześniej zabezpieczyłem podwozie gruntem reaktywnym i podkładem epoksydowym na to chyba położę emalię chlorokauczukową i w profile wtryskuję konserwację ... Co do urządzenia ESA to w poprzednim aucie galant z 1989 r też w dieslu miałem takie urządzenie według mnie spisywało się bardzo dobrze jak na tyle lat rdzy nie było widać ,urządzenie powstrzymuje rdzę ale jej nie eliminuje .Ciekawe czym w fabryce są konserwowane podwozia tak ją trudno zedrzeć jest koloru beżowego kauczuk?
Krzysek - 12-10-2011, 11:25

Cześć! Właśnie mam robione tylne nadkola w galancie i niedługo będę konserwował podwozie. Są miejsca z nalotem rdzy gdzie idealnie do blachy nie wyczyszczę. Chciałbym zastosować Brunox'a, bo wyczytałem dużo dobrych opinii o nim :wink: .

Mam pytanie do osób, które go stosowały: jak po zimie wyglądają miejsca po zastosowaniu Brunox'a?

Na niego będzie szedł podkład epoksydowy, a następnie baranek.

Według Was dobra kombinacja :) ? .

SPIDER-ek - 12-10-2011, 23:14

Krzysek napisał/a:

Mam pytanie do osób, które go stosowały: jak po zimie wyglądają miejsca po zastosowaniu Brunox'a?


Ja poczytałem na różnych forach i wszyscy chwalą Brunox'a.
Jestem właśnie po konserwacji podwozia i uzyłem preparatów: BOLL http://www.boll.pl oraz BRUNOX'a.

-BOLL Środek do konserwacji podwozia
Środek na bazie bitumiczno-kauczukowej chroniący podwozie samochodu przed solą, uderzeniami kamieni, wodą i oddziaływaniem czynników mechanicznych. Działa również dźwiękochłonnie.
3 x 500ml w sprayu = 3x20zł = 60zl
(zużyłem wszystkie)

-BOLL Akrylowy czarny lakier ralley: połysk
Szybko schnąca farba o zastosowaniu wewnętrznym i zewnętrznym. Doskonale nadaje się do malowania metalu, drewna, tworzyw sztucznych, gipsu, cegły oraz papieru.
2 x 500ml w sprayu = 2x22zł = 44zł
(zużyłem tylko jeden)

-BOLL Lakier termiczny w aerozolu 650°C : srebrny
Szybko schnąca farba na bazie silikonowej, która przeznaczona jest do lakierowania elementów narażonych na działanie wysokich temperatur w zakresie pojazdów samochodowych, motocykli itp.
1 x 500ml w sprayu = 22zł

-BOLL Podkład antykorozyjny: czerwony
Farba podkładowa doskonale nadaje się do przygotowania i zabezpieczenia podłoża na elementach karoserii samochodowej. Głównie stosowana jest w pracach lakierniczych, ale znajduje również zastosowanie w przemyśle lub budownictwie. Jest to produkt, który tworzy ochronną powłokę odporną na ścieranie oraz na zły wpływ czynników zewnętrznych. Posiada bardzo dobre właściwości antykorozyjne oraz przyczepnościowe.
1 x 500ml w sprayu = 22zł


Prace rozpoczęte z uzyciem szczotki drucianej, Wyczyściłem i nałożyłem Brunox na przednią część i stopniowo przechodziłem na tył. Po tym wszystkim i wyschnięciu (ładnie wszystko zrobiło się czarne:) położyłem jeszcze podkład Bolla, dla pewności że wszystkie miejsca napewno objęto ochroną przed rdzą(i teraz było czerwone). Następnie jak było już suche to zabrałem się za pokrycie czarnym lakierem przodu ze względu że ta część czasem jest używana do różnych prac i będzie jeszcze osłona na spód, na środek i tył poszedł środek do konserwacji podwozia. Rury wydechowe pomalowane srebrnym lakierem termicznym.

fotki z moich poczynań dostepne: > TUTAJ <



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group