To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Pytanie o różnice pomiędzy modelami 2009 i 2010

krzychu - 20-11-2009, 09:23

jakieś philipsy extrime kosztują jakieś 100zł a palą się co parę miesięcy (żarówki które lepiej świecą mają krótszą żywotność)... Jak robiłem włącznik to zrobiłem do porządku tak jak sobie to zaplanowałem. Mam jeszcze dołożyć żeby się wyłączyły po 5-10 sec od zaciągnięcia ręcznego ale na razie brak chęci, czasu itd.

Można też by wykorzystać drogowe i więcej obniżyć napięcie. Ale z tym więcej zabawy jest i przydały by się dzielone żarówki tak jak w nowym CY (ja mam H4).

mkrawcz1 - 20-11-2009, 09:37

krzychu napisał/a:
Można też by wykorzystać drogowe i więcej obniżyć napięcie. Ale z tym więcej zabawy jest i przydały by się dzielone żarówki tak jak w nowym CY (ja mam H4).


To akurat dobrze, bo z włókien "drogowych" i tak rzadziej korzystasz, a musisz je wymienić z całą żarówką, więc się marnują :P . Poza tym nawet jak Ci padnie włókno drogowych, to i tak możesz (bez większej utraty komfortu i bezpieczeństwa) jakiś czas jeździć, a i policja się raczej nie czepi (bo nie zauważy :) ), tylko z "dziennych" musiałbyś się przerzucić na mijania.

BTW: gdzie kupić te magiczne żarówki do CY?

jaca71 - 20-11-2009, 09:49

krzychu napisał/a:
Jak robiłem włącznik to zrobiłem do porządku tak jak sobie to zaplanowałem. Mam jeszcze dołożyć żeby się wyłączyły po 5-10 sec od zaciągnięcia ręcznego ale na razie brak chęci, czasu itd.

Oryginalnie jest to zrobione tak że dzienne włączają się po załączeniu silnika (prawdopodobnie reagują na na poziom napięcia) i po spuszczeniu ręcznego. Zgaszenie dziennych jest możliwe tylko poprzez wyłączenie silnika, ręczny nic nie daje.

krzychu - 20-11-2009, 10:28

mkrawcz1 napisał/a:
To akurat dobrze, bo z włókien "drogowych" i tak rzadziej korzystasz, a musisz je wymienić z całą żarówką, więc się marnują :P .


No tak ale tam trzeba więcej obniżyć napięcie żeby nie oślepiać innych a przy większym obniżeniu może dochodzić do zanikania zjawiska halogenowego i żarówka pokrywa się nalotem. Trzeba by wypróbować i jeszcze pozostaje aspekt legalności takiej instalacji (przy mijania nikt nie ma za bardzo o co się czepiać przy drogowych to już zasadność jest).

mkrawcz1 napisał/a:
BTW: gdzie kupić te magiczne żarówki do CY?


W CY macie rozdzielone mijania od drogowych? Czy coś pomieszałem?

[ Dodano: 20-11-2009, 10:30 ]
jaca71 napisał/a:

Oryginalnie jest to zrobione tak że dzienne włączają się po załączeniu silnika (prawdopodobnie reagują na na poziom napięcia) i po spuszczeniu ręcznego. Zgaszenie dziennych jest możliwe tylko poprzez wyłączenie silnika, ręczny nic nie daje.


Wiem to by był mój improvement, a co do zapalania jeśli to robi elektronika samochodu to za pewne jest to powiązane z czujnikiem ładowania (który i tak gasi kontrolkę na zegarach). U mnie wykrywa około 13,5V wtedy odpala dzienne które zgasną dopiero po odcięciu prądu (jak zgaśnie silnik dalej świecą).

mkrawcz1 - 20-11-2009, 10:57

krzychu napisał/a:
No tak ale tam trzeba więcej obniżyć napięcie żeby nie oślepiać innych a przy większym obniżeniu może dochodzić do zanikania zjawiska halogenowego i żarówka pokrywa się nalotem. Trzeba by wypróbować i jeszcze pozostaje aspekt legalności takiej instalacji (przy mijania nikt nie ma za bardzo o co się czepiać przy drogowych to już zasadność jest).


Kwestia zgodności z przepisami (wysokość montażu, minimalna powierzchnia święcąca, strumień świetlny czy cośtam :-)


krzychu napisał/a:
W CY macie rozdzielone mijania od drogowych? Czy coś pomieszałem?


Tak (oprócz Instyle - xenony), ale żarówki halogenowe są takie magiczne, ze szczelnym złączem kątowym.

krzychu - 20-11-2009, 11:02

mkrawcz1 napisał/a:

Kwestia zgodności z przepisami (wysokość montażu, minimalna powierzchnia święcąca, strumień świetlny czy cośtam :-)


To tylko połowa prawdy. W takim wypadku należy takie światła kwalifikować jako światła do jazdy dziennej a te oprócz tego co piszesz muszą mieć (Policję tylko to interesuje) wybite na oprawce "RL" (czyli homologację DRL).

A moje działają jak zwykłe mijania.

mkrawcz1 - 20-11-2009, 11:15

krzychu napisał/a:
mkrawcz1 napisał/a:

Kwestia zgodności z przepisami (wysokość montażu, minimalna powierzchnia święcąca, strumień świetlny czy cośtam :-)


To tylko połowa prawdy. W takim wypadku należy takie światła kwalifikować jako światła do jazdy dziennej a te oprócz tego co piszesz muszą mieć (Policję tylko to interesuje) wybite na oprawce "RL" (czyli homologację DRL).

A moje działają jak zwykłe mijania.


Chyba niekoniecznie...

http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej

Cytat:

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

krzychu - 20-11-2009, 11:40

Nie wiem o co Ci chodzi jest napisane wyraźnie


Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Pogrubiony fragment.

jaca71 - 20-11-2009, 11:42

krzychu napisał/a:
Nie wiem o co Ci chodzi jest napisane wyraźnie


Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Pogrubiony fragment.

Chodzi chyba o to że na światłach dziennych w przeciwieństwie do halogenów przeciwmgłowych musi być wybite RL. Na światłach mijania czy tez drogowych tego znaku być nie musi.

mkrawcz1 - 20-11-2009, 12:08

krzychu napisał/a:
Nie wiem o co Ci chodzi jest napisane wyraźnie


Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:


Pogrubiony fragment.


Ale idąc do źródła :-) , czyli w "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" nie ma ani słowa o "RL" :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group