To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Hamulce

13zbyszek13 - 14-10-2010, 13:21

Ja mam na ori 34kkm / głównie miasto /i nie odczuwam pogorszenia
Gunner - 14-10-2010, 15:43

a
Cytat:
ja slyszalem ze to nie jest zq bardzo bezpieczna operacja, ze to jakis relikt PRLu itd...ktos moze cos konkretnego w tym temacie powiedziec
?

Sa dwa sposoby.Tokarka i tzw przetaczarka przenosna.
Duzo zalezy to od wiedzy mechanika i oceny technicznej.Mechanik musi najpierw zwrocic szczeglna uwage na luzy w lozysku-piascie.
Przed montazem nie moze byc powierzchnia zardzewiala!!!Mejsce styku ma byc rowne.
Oczywiscie mowie tu o przetaczarce.
Jesli to jest oki i jest troche jeszcze "miesa"na skrawanie to beda znow hulały.
Po takim stoczeniu nalezy bezwzglednie wymienic klocki.

mitsu00 napisał/a:
A czy takie nawiercane i żlobione tarcze nie burczą czasem przy dohamowywaniu? A tak na marginesie to nie lekki Overkill montować takowe w Outlanderze? Przecież to nie wyścigówka. Musiały trochę monety kosztować....


Burcza i to jak.Powiem szczerze ze ja zaplacilem za nie w servisie ponad rok temu 2600zlociszy :(
Na poczatku hamowaly super.Auto deba stawalo.Mialem raz awaryjne hamowanie przed przejsciem dla pieszych i powiem szczerze , sam sie zdumilem ze wychamowalem w tych paru metrach a na budziku bylo 80km/h
Teraz z kolei hamuja duzo slabiej i tak jak pisalem wczesniej zaczynaja bic.

Grzesq napisał/a:
Właśnie dlatego wybrałem czerwone klocki na przód, bo mają mniejsze pylenie od 60% do 90% w stosunku do klasycznych klocków. Z tego co pisałeś Ty masz zielone klocki.


Cos mi sie wydaje ze JANEKZPOLIC tutaj ma racje. Czytalem gdzies ze lepiej hamuja na nawiertach green stuffy.
Ale pozyjemy zobaczymy.

mitsu00 - 14-10-2010, 16:01

Gunner napisał/a:
Burcza i to jak.Powiem szczerze ze ja zaplacilem za nie w servisie ponad rok temu 2600zlociszy
Na poczatku hamowaly super.Auto deba stawalo.Mialem raz awaryjne hamowanie przed przejsciem dla pieszych i powiem szczerze , sam sie zdumilem ze wychamowalem w tych paru metrach a na budziku bylo 80km/h
Teraz z kolei hamuja duzo slabiej i tak jak pisalem wczesniej zaczynaja bic.

Też tak sie domyślałem. Pamiętam jak jeździłem M3 kolegi i wlaśnie burczały niesamowicie te nawiercane tarcze.

rezon - 14-10-2010, 17:14

dab napisał/a:
ja slyszalem ze to nie jest zq bardzo bezpieczna operacja, ze to jakis relikt PRLu itd...ktos moze cos konkretnego w tym temacie powiedziec?
zawsze masz min. grubość tarczy (21mm Octavia 2), do której dochodzisz i tak stopniowo zużywając ją. Jeżeli tarcza jest jeszcze świeża, to ma nawet 5 mm zapasu, jeżeli z powodu przejazdu przez wodę jest nieco zwichrowana to przetoczenie jej na specjalnej maszynie spowoduje zdjęcie nierówności do minimum niezbędnego do odsuwania klocków po hamowaniu (dlatego nie można tego robić na tokarce bo wychodzi za dokładnie). Jeżeli nie schodzisz poniżej minimalnej grubości to nie ma problemów z wytrzymałością mechaniczną. Może być problem z wytrzymałością termiczną. Odkształcenie pierwsze oznacza, że pojawiły się naprężenia, niestety mogą się pogłębiać i dalej odkształcać tarczę. A odnośnie PRL - to wg mojej wiedzy tarcze powinno się przetaczać przed każdą wymianą klocków, tak aby nowo założone klocki pracowały całą swoją powierzchnią, a nie docierały się do zużytych częściowo tarcz.
sylb - 14-10-2010, 22:16

Drodzy Państwo, za przykładem mitsu wymieniłem tarcze na jedne z najtańszych, (czyli Ashika)+ EBC red stuffy (takie jak kolega sobie kupił).

Co do kloców, faktycznie mniej pylą i co więcej ten pył jest jaśniejszy i łatwiej go zmyć. Osobiście uważam, że był to przerost formy nad treścią i następnym razem kupię Green stuffy.

Co do tarcz i ich ewentualnego przetaczania, zasadniczo wychodzę z założenia nowe klocki to i nowe tarcze (przynajmniej na przód) a przy takich cenach to nawet nie ma się co zastanawiać.

Co do poprawy hamowania, układ hamulcowy w O2 jest przyzwoicie dobry a po wymianie klocków z ori na EBC nawet bardzo dobry. Jeżeli ktoś chce skrócić drogę hamowania to zakładanie nawiercanych tracz na pewno tego nie spowoduje. O wiele lepiej było by zainwestować w nowe sprężyny i amortyzatory, wymianę opon HP w działaniu a nie z nazwy.

mitsu00 - 14-10-2010, 22:30

sylb napisał/a:
Co do tarcz i ich ewentualnego przetaczania, zasadniczo wychodzę z założenia nowe klocki to i nowe tarcze (przynajmniej na przód) a przy takich cenach to nawet nie ma się co zastanawiać.

Co jak co ale komplet tarcz i klocków Ashiki czy BluePrinta na przednią oś razem z wymianą wychodzi taniej niż 1 ori tarcza w ASO :twisted:

Gunner - 15-10-2010, 05:25

Dla zainteresowanych.

http://www.hipol.pl/pl/cz...-sprzedazy.html

Grzesq - 19-10-2010, 22:14

Tarcze i klocki zainstalowane :P
Moje przypuszczenia były słuszne : tarcze i klocki przód do wywalenia (sprawdziłem serwis, nic nie mówiłem, że chcę zmienić lub że mam przypuszczenia, że coś nie tak, tylko czekałem na info. Po zdjęciu kół zaproszono mnie na obejrzenie jak wyglądają. Wtedy poprosiłem o montaż moich :) )

Co do zestawu, który założyłem : zrobiłem 300km na nim, pierwsze 100km b. spokojnie i delikatnie hamowałem. Przez kolejne bardziej zdecydowanie. Jaki efekt? -> różnica w hamowaniu jest odczuwalna, zdecydowanie lepiej reaguje hamulec w porównaniu z fabrycznymi przy mocniejszym naciśnieciu na pedał. Jaka będzie efektywność, bądź jego spdek przy większym obciążeniu, rozgrzaniu sprawdzę. To samo pylenia - pojeżdzę dłużej dopiero sprawdzę.

I na koniec : Głośność podczas hamowania się NIE ZMIENIŁA ! Jest dokładnie tak samo jak na normalnych tarczach, żadnej różnicy. Do tego o wiele fajniej wyglądają i są tańsze od oryginalnych :badgrin:

13zbyszek13 - 20-10-2010, 09:26

EBC Red Stuff
EBC Green Stuff

Jaka jest różnica między tymi klockami , dlaczego na przód są z innej serii a na tył z innej ?

Grzesq - 20-10-2010, 11:32

13zbyszek13 napisał/a:
Podaj namiary gdzie kupiłeś

W EBC zamawiałem mailowo, bo na stronie nie ma wszystkiego. Mail : sprzedaz@ebcbrakes.pl

13zbyszek13 - 20-10-2010, 13:34

Grzesq napisał/a:
W EBC zamawiałem mailowo, bo na stronie nie ma wszystkiego. Mail : sprzedaz@ebcbrakes.pl


Dzięki za info

sylb - 20-10-2010, 20:24

Też tam kupowałem, bardzo miła i kompetentna obsługa, po złożeniu zamówienia pan z działu sprzedaży zadzwonił i wypytał o model, rok i silnik upewniając się czy dobrze zamówiłem. Klocki były na drugi dzień. Swoją drogą to samo było z Impart. Tak że polecam obie firmy.
OutekII - 21-10-2010, 11:47

13zbyszek13 napisał/a:
Ja mam na ori 34kkm / głównie miasto /i nie odczuwam pogorszenia


A ja 31kkm i końca nie widać :-) . Myślę że do 50 starczą.
Pzdr.

13zbyszek13 - 21-10-2010, 12:31

OutekII napisał/a:
A ja 31kkm i końca nie widać . Myślę że do 50 starczą.
Pzdr.


No nie żartuj :wink:
Koniec to na pewno widać .
A czym większy przebieg tym szybciej się skończą.

[ Dodano: 21-10-2010, 12:44 ]
Grzesq napisał/a:
Klocki przód EBC Red Stuff wzmacnianego spiekami ceramicznymi ze zmniejszonym pyleniem o min. 60% :


Dlaczego dałeś na przód z innej serii a na tył z innej ?

Grzesq - 21-10-2010, 15:30

13zbyszek13 napisał/a:
Dlaczego dałeś na przód z innej serii a na tył z innej ?


Czerwone na przód a zielone na tył, dlatego, że nie maja w ofercie czerwonych na tył. Zielonych nie zakładałem, ponieważ nie było potrzeby wymiany tarcz/klocków z tyłu. Więc z przodu mam nawiercane tarcze i czerwone klocki a z tyłu wszystko ori.

Zielone poczekają sobie na wymianę pewnie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group