To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Obroty w 1.8

RalfPi - 26-11-2015, 21:18

lurek napisał/a:
Ten typ tak ma? nie bardzo mój rusza żwawo i przyzwoicie przyśpiesza.

Chodziło o to, że jak masz wrzuconą dwójkę i masz 1000 rpm to dając gazu, silnik raczej się dławi niż chce napędzić samochód, a na zimnym pracuje... "elektrycznie" - tak jak człowiek po pięciu kawach
:shock:

PS W porównaniu do diesla 2.0 140KM, którym miałem przyjemność jechać pracuje jak pszczółka :)

Trik - 27-11-2015, 00:02

Co do telepania przy rozruchu sprawdź pierścień uszczelniający na połączeniu rury wydechowej w okolicach przedniej grodzi. Lubie się wykruszyć po jakimś czasie. U mnie po ok 100Kkm.
komajaro - 13-02-2016, 08:38

Odswieże temat, tylko że interesują mnie obroty niskie, na luzie :)
Zauwazylem jakis czas temu (przed czyszczeniem przepustnicy) nastepujace zjawisko:
1.Odpalam silnik rano, obroty wskakuja na 1300np
2.Cofam powoli pod blokiem samym sprzeglem - obroty lekko spadaja do ok 1000 (delikatnie puszczam sprzeglo)
3.Po paru sekundach wciskam sprzeglo bo juz nie ma miejsca, to obroty wzrastaja stopniowo do 1300, 1400, 1500, 1600, trzyma tak ze 2 sekundy i ponownie spadaja do 1300 (czyli obroty rosna przy wcisnietym sprzegle bez dodawania gazu :D )

Jakis problem z regulacja na jałowym, czy normalne taki skok powyzej wartosci jaka sie ustalila zaraz po odpaleniu?

dr2ke - 13-02-2016, 11:13

komajaro, borykam się z podobnym zjawiskiem, ale u mnie wystąpiło to PO przeczyszczeniu przepustnicy. Nasila się to przy włączonej klimatyzacji. Dokładnie tak jak piszesz obroty rosną bez dodawania gazu przy wciśniętym sprzęgle. Z tym, że u mnie nie tylko na zimnym silniku bo i na rozgrzanym również.
brylekVFR - 13-02-2016, 11:35

dr2ke napisał/a:
komajaro, borykam się z podobnym zjawiskiem, ale u mnie wystąpiło to PO przeczyszczeniu przepustnicy. Nasila się to przy włączonej klimatyzacji. Dokładnie tak jak piszesz obroty rosną bez dodawania gazu przy wciśniętym sprzęgle. Z tym, że u mnie nie tylko na zimnym silniku bo i na rozgrzanym również.


Włączanie i wyłączanie sprężarki od klimatyzacji powoduje obciążanie silnika i obroty spadają żeby po chwili silnik krokowy je podniósł i wyrównał, wyłączenie sprężarki powoduje gwałtowny wzrost obrotów poprzez odciążenie silnika żeby po chwili silnik krokowy obroty obniżył i wyrównał. Sprzęgło nie ma nic do tego jest to normalna praca, równie kręcenie kierownicą na postoju powoduje podobne objawy poprzez obciążanie silnika przez pompę wspomagania.

RalfPi - 13-02-2016, 11:44

Też się u mnie tak zachowuje silnik - czytamy to co kolega brylekVFR napisał :)
komajaro - 13-02-2016, 15:27

Czyli nie dotykam kierownicy (nie krece) nie mam odpalonej klimy (ani ogrzewania), wszystko wylaczone (poza swiatlami) - cofam jakies 3 metry i silnik krokowy mysli ze cos jest bardziej obciazone i mi podnosi obroty. Normalne to nie jest, bo 3 lata temu tego nie bylo, ale moze z wiekiem tak sie zrobilo :D
megauchuch - 13-02-2016, 18:54

Też tak czasem mam, szczególnie na zimnym, jednak trwa to parę sekund. Góra-dół i obroty się normują na niskich.
Gdzieś w tym poście kiedyś przeczytałem, że to normalne, że po prostu komputer musi sobie coś ustawić. Nie jest to dla mnie na pewno kłopotliwe i na pewno to nie jakiś poważny problem.

brylekVFR - 13-02-2016, 19:20

komajaro napisał/a:
Czyli nie dotykam kierownicy (nie krece) nie mam odpalonej klimy (ani ogrzewania), wszystko wylaczone (poza swiatlami) - cofam jakies 3 metry i silnik krokowy mysli ze cos jest bardziej obciazone i mi podnosi obroty. Normalne to nie jest, bo 3 lata temu tego nie bylo, ale moze z wiekiem tak sie zrobilo :D


No to zmienia to cała postać rzeczy, po czyszczeniu przepustnicy przeprowadziłeś procedurę uczenia obrotów? Od dawna tak się robi? Może silnik jeszcze się uczy.

komajaro - 14-02-2016, 10:49

Czyszczenie robili w ASO, na fakturze jest czyszczenie plus adaptacja, ale standardowo nie mam pewnosci.
Swiatla mialy zmieniona pozycje na najwyzsza wiec wydaje mi sie ze cos jednak robili.
Jakis czujnik za to odpowiada, czy to juz sonda lambda ? Ale czy komputer by nie wykazal nieprawidlowosci ? Przed czyszczeniem przepustnicy podlaczali wlasnie i niby nic nie wykazalo, ale zapomnialem wydruku.

tyku - 14-02-2016, 18:50

komajaro napisał/a:
(czyli obroty rosna przy wcisnietym sprzegle bez dodawania gazu :D )
Obroty rosną, maksymalnie o 50 obr/min (silnik nie rozgrzany). Po zwolnieniu sprzęgła obroty spadają minimalnie. :roll:
komajaro napisał/a:
Normalne to nie jest, bo 3 lata temu tego nie bylo, ale moze z wiekiem tak sie zrobilo :D
Zgadzam się z tobą. :wink: U mnie z wiekiem nic takiego nie występuje. :P
Przy zmianie akumulatora (teraz raz na 2 miesiące - dla tych, co nie wiedzą mam 2 i zamieniam), odpalam lancerka i w drogę. Nie zastanawiam się nad procedurą uczenia obrotów, a jednak powinienem. Samochód czasami stoi bez akumulatora parę godzin (w międzyczasie procedura czyszczenia wszystkiego co jest pod maską :drinkers: :partyman: :D ).
Po wyczyszczeniu przepustnicy, odpaliłem lancera i do dzisiaj brak problemów związanych z obrotami. Szukał bym raczej przyczyny nie w adaptacji obrotów (choć nie zaszkodzi ją przeprowadzić), a gdzie indziej. :roll:
Podobno tokyo ma coś do przekazania w sprawie adaptacji obrotów w naszych lancerkach (obiecał mi). :wink:

tokyo - 15-02-2016, 12:48

Witam
Mitsubishi od 2007 r (zawyjatkiem ostatniego colta od 2004) maja na sztywno ustawione wartosci poczatkowe w przepustnicy. Bledy w sterownikach byly na bierzaco korygowane aktualizacjami softu.
Wszystkie miski maja przy niskich temp na zewnatrz oraz ust w sradku uruchamianie automatyczne klimy celem odmrozenia/odparowania przedniej szyby. Jest to realizowane automatycznie bez info dla kierowcy.
Odlaczenie aku od auta nie powoduje zadnej utraty wartosci poniewaz silnik leci z mapy i z tego co zapamietal.
Jezeli sa problemy z silnikiem najpierw nalezy przypomniec sobie w jakich warunkach to wystepuje, zabaczyc czy sa jakies akcje serwisowe ktore byly/nie byly wykonywane, wgrac jak trzeba soft i sprawdzic.
Jest jeszcze w niektorych sterownikach cos takiego jak tryb sas mode przyuczenie przepustnicy -
ALE STOSUJE SIE GO TYLKO WTEDY JAK AUTO JEST MOCNO WYEKSPLATOWANE

stosuje go czesto przy duzych przebiegach dla carism lancerkow space starow galantow

lurek - 15-02-2016, 13:37

tokyo napisał/a:

Wszystkie miski maja przy niskich temp na zewnatrz oraz ust w sradku uruchamianie automatyczne klimy celem odmrozenia/odparowania przedniej szyby. Jest to realizowane automatycznie bez info dla kierowcy.


?? znaczy nawet jak mam wyłączoną klimę i nawiew np. tylko na stopy to i tak misiek zorbi swoje?

Na razie aby odczuć różnicę (czyt. szybkie odparowanie) to ręcznie ustawiam nawiew na szybę (i tu z automatu włącza się klima) po czym zwiększam siłę nawiewu.

intruder9 - 15-02-2016, 13:42

Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są objawy silnika po przeczyszczeniu przepustnicy i nie zrobieniu tzw. adaptacji.
Tzn. czy adaptacja jest niezbędna a jeśli ktoś nie zrobi to jakie są tego objawy i czy one same kiedyś znikną czy nie ?

tyku - 15-02-2016, 18:44

LEARNING PROCEDURE FOR IDLING IN MPI ENGINE

PURPOSE

When the engine-ECU is replaced, or when the learning value is initialised, the idling is not stabilized because the learning value in MPI engine is not completed. In this case, carry out the learning method for the idling through the following procedures.
LEARNING PROCEDURE

1.Start the engine and carry out the warm-up for the engine coolant temperature to reach 80°C or more.
When the engine coolant temperature is 80°C or more, the warm-up is not needed if the ignition switch is in "ON" position once.
2.Place the ignition switch in "LOCK" (OFF) position and stop the engine.
3.After 10 seconds or more, start the engine again.
4.For 10 minutes, carry out the idling under the condition shown below and then confirm the engine has the normal idling.

Transmission: Neutral <M/T> or "P" range <A/T, CVT or TC-SST>
Operation in lamps, fan and attachments: Not to be operated
Engine coolant temperature: 80°C or more

note When the engine stalls during the idling, check the dirtiness (on the throttle valve) of the throttle body and then perform the service from Procedure 1 again.

INITIALISATION PROCEDURE FOR THROTTLE VALVE CONTROL SERVO

Disconnecting and reconnecting the battery cables causes the throttle valve closed-position value learned to be erased from the memory. This may prevent the idle speed control from being executed properly. When the battery cables have been disconnected and reconnected, initialise the throttle valve control servo in the following manner.
1.Turn the ignition switch to "ON" and then to "LOCK" (OFF).
2.Keep the ignition switch in "LOCK" (OFF) for at least 10 seconds.

http://faq.lancer-club.ru...80126800ENG.HTM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group