To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna?

Anonymous - 15-01-2010, 22:31

gesty, Jeżeli takie masz spalanie jak opisałeś powyżej to wg mnie jest ok, tyle tylko, że powinieneś nauczyć się oszczędnej jazdy po mieście Galancikiem. W trasie spalił ci powiedzmy 6, w mieście nawet mógł 10l. Zrobiłeś mniej więcej pół na pół(miasto/trasa)- spalanie 8,5- może być. Zbyt ciężka noga jest naprawdę bardzo niekorzystna dla spalania. Rozpędzaj go powolutku, biegi zmieniaj poniżej 2,5 tys. obr(2,1- 2,2)., a będziesz rzadziej odwiedzał stacje benzynowe. Pojeździsz trochę to będziesz wiedział jak się obchodzić z pedałem gazu. Powodzonka
gesty - 15-01-2010, 23:10

rozpedzam auto powoli (choc na szkole jazdy uczyli ze trzeba przyspieszac szybko do zadanej predkosci), zmieniam biegi najczesciej w okolicy 2,7 tys. Jezdzilem wczesniej kilkoma bawarczykami ktore baaaardzo czesto mialy pedal w podlodze a spalaly 7-8 litrow. Oczywiscie to inne silniki, ale gdybym galantem jezdzil w ten sposob to moj rekordowy wynik 11litrow bylby stala norma. Z postow innych kolegow wnioskuje ze moje autko pali jednak wiecej, ale dosc tym dywagacjom, auto staje u mechanika z powodu rzygania olejem weic zostana sprawdzone przewody paliwowe i pompa tytulem ewentualnych ubytkow ON. Po przejechaniu kolejnego baku podziele sie wynikami. Pozdrawiam i dziekuje za rady/komentarze.
sampler - 16-01-2010, 09:36

Wlasnie robicie blad rozpedzajac powoli autko. Na spalanie najwiekszy wplyw ma srednia wartosc obrotow silnika. I jezeli rozpedzacie auto powoli to silnik dluzej kreci sie na wyzszych obrotach anizeli rozpedzenie go szybciej do zadanej predkosci. Wtedy mimo ze obroty sa wyzsze to ich srednia wartosc w czasie wychodzi mniejsza. To podstawowa zasada eco-drivingu. Zmiana biegow przy 2.5 tys nie mniej ni wiecej. W dieslu biegi zmieniamy przy jego max momencie poniewaz charakterystyka powyzej leci bardzo gwaltownie w dol (taka wada tegoz silnika)
Anonymous - 16-01-2010, 13:00

Z tego co ja wiem, to eco-driving w dieslu a w benzynie to dwie różne sprawy. W benzynie owszem, szybciej trzeba się rozpędzić do żądanej prędkości i ją utrzymywać, w dieslu natomiast powoli należy się rozpędzać. Nie będę tutaj się rozpisywał na temat eco- drivingu, powinniście wszyscy to obejrzeć- naprawdę warto: http://wdobiekryzysu.pl/2...jezdzij-taniej/
sampler - 16-01-2010, 13:24

Nie ma czegos takiego jak podzial na benzynie czy diesla. Jest podzial na charakterystyki silnika. Kazdy silnik ma cos takiego jak przebieg momentu i mocy w zaleznosci od obrotow. Czy to benzyna czy diesel to oszczedna jazda powinna odbywac sie przy zmianie biegu w okolicach max momentu.
Jedna uwaga co do hamowania silnikiem. Pamietajmy ze to ma sens tylko i wylacznie jesli komputer sterujacy silnikiem ma funkcje cut-off czyli odciecie paliwa. Stare diesle takie jak w Galancie tego nie maja zatem jadac na luzie akurat lepiej na tym wyjdziemy.

a tutaj zgola odmienna filozofia eco-drivingu: http://www.autocentrum.pl...e-znaczy-wolno/

Anonymous - 16-01-2010, 13:49

sampler napisał/a:
.... Czy to benzyna czy diesel to oszczedna jazda powinna odbywac sie przy zmianie biegu w okolicach max momentu. /

to przeczytaj sobie drugi punkt z twojego linku. Jeżeli chodzi o diesla z turbiną to oszczędność paliwa polega na tym, żeby właśnie zmienić bieg do 2 tys., ponieważ od tej wysokości obrotów turbina pracuje bardziej efektywnie i co za tym idzie spalanie rośnie.

A poza tym na pewno jest wiele szkół eco-drivingu, ale większość zasad się powtarza.

Andrew - 27-01-2010, 07:59

No i kolejny mój pomiar. Ostatnio zatankowałem do pełna, zrobiłem 671 km i wczoraj zatankowałem- weszło 52 litry po korek. 200 km po trasie a reszta do pracy (mam 2 km tylko, nie zdąży się dobrze zagrzać) i na miejscu jazda max 20 km odcinki. Po przeliczeniu wychodzi 7.7-7,8 litra. Myślę, że dobry wynik jak na taki mróz...
gesty - 08-02-2010, 14:48

I ja mialem kolejny pomiar, 521km na 41,5l w cyklu mieszanym co daje wynik ponizej 8 litrow na setke, jesli tak sie utrzyma to uznam dokonana regulacje zaworow jako rozwiazanie mojego problemu nadmiernego spalania. Zostal tez wymieniony rozrzad ale to chyba ma sie nijak do spalania...pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group