[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna?
Anonymous - 15-01-2010, 22:31
gesty, Jeżeli takie masz spalanie jak opisałeś powyżej to wg mnie jest ok, tyle tylko, że powinieneś nauczyć się oszczędnej jazdy po mieście Galancikiem. W trasie spalił ci powiedzmy 6, w mieście nawet mógł 10l. Zrobiłeś mniej więcej pół na pół(miasto/trasa)- spalanie 8,5- może być. Zbyt ciężka noga jest naprawdę bardzo niekorzystna dla spalania. Rozpędzaj go powolutku, biegi zmieniaj poniżej 2,5 tys. obr(2,1- 2,2)., a będziesz rzadziej odwiedzał stacje benzynowe. Pojeździsz trochę to będziesz wiedział jak się obchodzić z pedałem gazu. Powodzonka
gesty - 15-01-2010, 23:10
rozpedzam auto powoli (choc na szkole jazdy uczyli ze trzeba przyspieszac szybko do zadanej predkosci), zmieniam biegi najczesciej w okolicy 2,7 tys. Jezdzilem wczesniej kilkoma bawarczykami ktore baaaardzo czesto mialy pedal w podlodze a spalaly 7-8 litrow. Oczywiscie to inne silniki, ale gdybym galantem jezdzil w ten sposob to moj rekordowy wynik 11litrow bylby stala norma. Z postow innych kolegow wnioskuje ze moje autko pali jednak wiecej, ale dosc tym dywagacjom, auto staje u mechanika z powodu rzygania olejem weic zostana sprawdzone przewody paliwowe i pompa tytulem ewentualnych ubytkow ON. Po przejechaniu kolejnego baku podziele sie wynikami. Pozdrawiam i dziekuje za rady/komentarze.
sampler - 16-01-2010, 09:36
Wlasnie robicie blad rozpedzajac powoli autko. Na spalanie najwiekszy wplyw ma srednia wartosc obrotow silnika. I jezeli rozpedzacie auto powoli to silnik dluzej kreci sie na wyzszych obrotach anizeli rozpedzenie go szybciej do zadanej predkosci. Wtedy mimo ze obroty sa wyzsze to ich srednia wartosc w czasie wychodzi mniejsza. To podstawowa zasada eco-drivingu. Zmiana biegow przy 2.5 tys nie mniej ni wiecej. W dieslu biegi zmieniamy przy jego max momencie poniewaz charakterystyka powyzej leci bardzo gwaltownie w dol (taka wada tegoz silnika)
Anonymous - 16-01-2010, 13:00
Z tego co ja wiem, to eco-driving w dieslu a w benzynie to dwie różne sprawy. W benzynie owszem, szybciej trzeba się rozpędzić do żądanej prędkości i ją utrzymywać, w dieslu natomiast powoli należy się rozpędzać. Nie będę tutaj się rozpisywał na temat eco- drivingu, powinniście wszyscy to obejrzeć- naprawdę warto: http://wdobiekryzysu.pl/2...jezdzij-taniej/
sampler - 16-01-2010, 13:24
Nie ma czegos takiego jak podzial na benzynie czy diesla. Jest podzial na charakterystyki silnika. Kazdy silnik ma cos takiego jak przebieg momentu i mocy w zaleznosci od obrotow. Czy to benzyna czy diesel to oszczedna jazda powinna odbywac sie przy zmianie biegu w okolicach max momentu.
Jedna uwaga co do hamowania silnikiem. Pamietajmy ze to ma sens tylko i wylacznie jesli komputer sterujacy silnikiem ma funkcje cut-off czyli odciecie paliwa. Stare diesle takie jak w Galancie tego nie maja zatem jadac na luzie akurat lepiej na tym wyjdziemy.
a tutaj zgola odmienna filozofia eco-drivingu: http://www.autocentrum.pl...e-znaczy-wolno/
Anonymous - 16-01-2010, 13:49
sampler napisał/a: | .... Czy to benzyna czy diesel to oszczedna jazda powinna odbywac sie przy zmianie biegu w okolicach max momentu. / |
to przeczytaj sobie drugi punkt z twojego linku. Jeżeli chodzi o diesla z turbiną to oszczędność paliwa polega na tym, żeby właśnie zmienić bieg do 2 tys., ponieważ od tej wysokości obrotów turbina pracuje bardziej efektywnie i co za tym idzie spalanie rośnie.
A poza tym na pewno jest wiele szkół eco-drivingu, ale większość zasad się powtarza.
Andrew - 27-01-2010, 07:59
No i kolejny mój pomiar. Ostatnio zatankowałem do pełna, zrobiłem 671 km i wczoraj zatankowałem- weszło 52 litry po korek. 200 km po trasie a reszta do pracy (mam 2 km tylko, nie zdąży się dobrze zagrzać) i na miejscu jazda max 20 km odcinki. Po przeliczeniu wychodzi 7.7-7,8 litra. Myślę, że dobry wynik jak na taki mróz...
gesty - 08-02-2010, 14:48
I ja mialem kolejny pomiar, 521km na 41,5l w cyklu mieszanym co daje wynik ponizej 8 litrow na setke, jesli tak sie utrzyma to uznam dokonana regulacje zaworow jako rozwiazanie mojego problemu nadmiernego spalania. Zostal tez wymieniony rozrzad ale to chyba ma sie nijak do spalania...pozdrawiam
|
|
|