To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [2G 95-99] Duże spalanie i kopci z rury

zenek_bb - 11-09-2010, 01:20

kiedy pojawia Ci się to CE? jak byś mógł zaobserwować i się podzielić kiedy... bo ogólnie ja problemów już nie mam

natomiast efekt emulatora działa na zasadzie szeregowego łączenia rezystancji, cewka wtryskiwacza+rezystor, i teraz tak, jak wzrasta temperatura to wzrasta również rezystancja, jeżeli rozgrzany wtryskiwacz zamiast 15Ω ma 20Ω a ciepłe rezystory zamiast 50Ω mają 55Ω to sumarycznie do ECU zamiast 65Ω trafia 75Ω i to dla niego już może być sygnał uszkodzonego wtryskiwacza... jeżeli zastosujesz np zamiast 100Ω rezystora np 73Ω to wyjściowo w emulatorze będzie 43 zamiast 50 i wtedy mogą się otwierać wtryski podczas pracy na gazie...

kicek86 - 11-09-2010, 09:23

standardowo na niskich obrotach czasem się włącza CE jak auto jest na luzie. Wstawiłem drugie takie same rezystory jak te co są, więc rezystancja powinna być równo o połowę mniejsza czyli 50 ohm. Pomimo wszystko wcześniej przed dodaniem rezystorów potrafił dość długo świecić się CE, teraz trwa to o wiele krócej niż wcześniej. Jutro pobadam te rezystory. Sam sterownik nie jest narażony na wysokie temperatury, bo zamontowany jest za akumulatorem czyli z dala od silnika. Może być, że któryś rezystorów dorabianych się poluzował i raz łączy, a raz nie. w razie czego mam rezystory 5W 56 ohm więc w razie czego mogę na takie wymienić.
zenek_bb - 12-09-2010, 11:47

ok czyli rezystancja rezystorów nie powinna się zmieniać bo nie są narażone na temperaturę za to wtryskiwaczy tak, jest cienka granica między emulacją a otwieraniem wtryskiwaczy. Najlepszym rozwiązaniem jest emulator równoległy, jego działanie polega na całkowitym rozłączeniu wtryskiwaczy benzynowych, oraz podłączeniem równoległym zamiast nich rezystorów o wartości 33Ω i mocy 5 lub 10W. Jednak to już jest duża puszka ze zintegrowanymi przekaźnikami które też pobierają prąd, poza tym wtedy moc wytracana na rezystorach też jest spora i nie ma co liczyć na zaoszczędzenie prądu... W tej metodzie którą używamy (szeregowa) ograniczamy prąd pracy wtryskiwaczy, jednak ułamek sekundy po zasileniu takiej linii cewka wtrysku obniża prąd płynący w obwodzie, przez to wzrasta na niej napięcie, wtryskiwacze potrafią się otworzyć przy napięciu około 5V i z obliczeń wynika że jeżeli przekroczy się około 40Ω dodatkowej rezystancji w szeregowym obwodzie może nastąpić otwieranie wtryskiwacza, a to już jest niedopuszczalne. Mam nadzieję że rzeczywiście coś poknociłeś z rezystorami, jednak poprosił bym Cię abyś zmierzył omomierzem rezystancję cewek wtryskiwaczy, bo w ecli 2G możesz mieć inne wtryskiwacze, wtedy obliczymy inny bezpieczny rezystor odpowiednio do tych wtrysków :)
kicek86 - 14-09-2010, 20:56

no więc z ostatniego działania takie rzeczy mam:
-wymieniłem przekaźnik 4-ro pinowy i dalej mi się świeci kontrolka ABS i bład 53. Jak mokro się zrobiło, to przez chwilę na początku nie wywalało błędu to wcisnąłem hamulec i bardzo ładnie abs zadziałał. Po hamowaniu błąd wyskoczył i tyle było z ABSów :P jakiś pomysł co może być nie tak skoro wymieniłem przekaźnik już?
-teraz gaz i rezystory. Wylutowałem rezystory te co lutowałem, wyczyściłem jeszcze raz oryginalne rezystory i ich nóżki, przylutowałem na nowo, sprawdziłem czy wszystko ładnie się trzyma. Nic się żaden nie rusza. oporności na tych nowodolutowanych wskazywały blisko 0 więc wszystko zostało przymocowane jak należy. poskładałem podłączyłem, nauczyłem obrotów, gaz odpaliłem i po jakimś czasie mignął CE :( rezystancja na wtryskiwaczach 15 ohm. zenek_bb co poradzisz w takiej sytuacji prócz zewnętrznego sterownika?
Na dodatek klamka mi się urwała i muszę dać do sklejenia :/

zenek_bb - 17-09-2010, 21:27

sprawdź czy nie wywaliło bezpiecznika jakiegoś od ABSu (przy klemie, w aucie numery 3 i 19 oba 10A) a te przekaźniki od ABSu poprzekładaj najlepiej na próbę od kogoś, mówię o tych przy pompie

sprawdź jeszcze jak możesz (głupia niby sprawa) czy działają Ci się światła stopu ;p bo sprawa wygląda tak że z tej samej linii idzie info do ECU ABSu że naciskasz pedał ;p

[ Dodano: 17-09-2010, 21:51 ]
a co do CE widzę że w 2G ECU jest bardziej wrażliwe na te wtryski... spróbuj zamiast 100Ω zamontować pierw 80Ω a potem ewentualnie jeszcze 70Ω, ale przy tych wartościach sprawdziłbym czy wtryskiwacze benzynowe nie upuszczają paliwa, w tym celu warto zaopatrzyć się w nowe quadringi (coś ala oring) pod wtryskiwacze, bo zmontować spowrotem na starych to trochę apokalipsa bo zazwyczaj z wiekiem twardnieją i robią się z nich betonowe kółka, po rozmontowaniu i zmontowaniu mogą już nie być szczelne, więc od razu najlepiej wymienić na nowe...

odkręcasz listwę wtryskową z wtryskiwaczami i podnosisz ją do góry, zatykasz otwory w kolektorze po wtryskiwaczach czymś co będzie w miarę szczelne i nie wsyśnie tego do kolektora, ja w tym celu użyłem gumowych stożków, taśmą klejącą albo czymś zabezpieczasz wtryskiwacze żeby nie wyskoczyły z listwy przez ciśnienie paliwa, odpalasz silnik na gazie (!) i patrzysz czy podczas pracy na gazie z wtryskiwaczy nie wycieka paliwo... wskazane jest trochę przygazować żeby regulator podniósł ciśnienie na listwie wtryskowej

kicek86 - 21-09-2010, 20:51

wymieniłem rezystory ze 100 na 82 ohm. Pojeździłem dzisiaj autkiem i ani razu check nie wyskoczył, a komputer błędów żadnych nie zarejestrował, więc wygląda na to, że zabieg się udał. Ogóle rezystancja wynosi około 45 ohm całkowita, więc troszkę poniżej 50. Jedynie co mi zostało to sprawdzić czy wtryski nie psikają. Brakuje mi systemu do zatkania dziur od wtrysków (tych gumowych stożków o których zenek_bb wspominał) poszukam czegoś co by się również mogło nadać do tego. Za tydzień idzie do wymiany rozrządu i jak się uda to załatwię uszczelki pod wtryski. W serwisie mitsu wołają 18zł za sztukę, więc trochę sporo. Ostatnio jak wymieniałem uszczelkę pod kolektorem dolotowym to widziałem, że na jednym wtrysku jest inna uszczelka. Obawiam się, że może lecieć gdzieś tam lewe powietrze.

Co do ABSu to bezpieczniki 3 i 13 sprawdziłem (nie ma 19 :) ) :P wszystkie całe. 50A wyciągnąłem sprawdziłem też cały jest. Analizowałem schemat od ABS i jest tak że prąd idzie przez ten bezpiecznik, później przekaźnik i do pompy oraz do ECU ABS. Więc jeżeli wywala mi przy przekaźniku błąd to albo przekaźnik albo pompa. Muszę od kogoś załatwić przekaźniczek. najlepiej z 1G, bo łatwy tam dostęp jest, a w 2g to cuda trzeba wyprawiać (ściąganie koła, demontaż kawałka błotnika i dostęp później jest i tak fatalny). Światła stopu działają ładnie, więc może to nie być problemem. Dziś z rana nie włączyła się kontrolka abs to wypróbowałem hamulce i ładnie się abs włączył. Potem puściłem nogę z hamulca i tyle z absu było, kontrolką wywaliła błąd :P

A w ogóle co do zmiany rezystancji przez większą temperaturę. Wziąłem jeden rezystor dodatkowy na próbę i podgrzewałem go lutownicą. nóżkę, a później całego go grzałem z jakieś 20 sekund to rezystancja zmieniła się o 0,2 ohma, więc aż tak nie wpływa bardzo temperatura na te oporniki. To tylko tak na marginesie i w ramach informacji

zenek_bb - 22-09-2010, 00:05

na rezystory nie aż tak bardzo, ale tak czy inaczej bardziej niż ci się zdaje ponieważ realną oporność mierzy się stratami napięcia przy obciążeniach, miernik nadaje się by zmierzyć większe opory dokładnie, tego tak nie zmierzysz ;p natomiast wtryskiwacze (cewki) już są o wiele bardziej na to podatne :) silniczek krokowy na przykład ma 22Ω przy 0°C, 30Ω przy 20°C oraz do 45Ω przy nagrzanym silniku :) wygląda na przekaźnik albo pompę niestety ;/ słyszałem gdzieś że zapowietrzona pompa może tak wywalać błąd non stop... możesz spróbować wymienić płyn w całym układzie jak będziesz miał okazje na przykład wymiana klocków...

drogo 18zł sztuka, a nieszczelne są idealnym źródłem nieszczelności, tej najbardziej widocznej, czyli powodującej nierówną pracę silnika na wolnych obrotach, na wysokich obrotach nieszczelności są widzialne tylko na dataloggerze i tylko te większe typu dziura w rurze dolotu między przepływką a przepustnicą



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group