[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z ładowaniem
robertdg - 25-09-2011, 21:34
Ten temat był już przerabiany, w najgorszym wypadku okaże się, że alternator do naprawy, poczytaj o maszynach obcowzbudnych to się dowiesz po co kontrolka.
RAFIkSierra - 25-09-2011, 22:37
robertdg napisał/a: | Ten temat był już przerabiany, w najgorszym wypadku okaże się, że alternator do naprawy, poczytaj o maszynach obcowzbudnych to się dowiesz po co kontrolka. |
W skrócie to tak:
-padła Ci żarówka kontrolki ładowania .... to nie masz ładowania
-nie masz styku kontrolki ładowania i nie świeci ... to nie masz ładowania
-nie podłączono Ci kontrolki ładowania podczas zamiany zegarów .... to nie masz ładowania.
Chwilę pojeździłeś na tym co miałeś w baterii + nie masz ładowania = auto umarło.
plecho1 - 25-09-2011, 23:26
Ale tak przy około 3000 obrotów alternator powinien sam się wzbudzić i zacząć ładować.
Kojec - 26-09-2011, 09:12
dzięki za info, postaram się jak najszybciej coś z tym zrobić, auto do weekendu na szczęście nie mam potrzeby używać.
Tylko że alternator mi ładuje ale 9v?
Owczar - 26-09-2011, 09:32
Kojec, a jak sprawdzasz to ładowanie?
plecho1 - 26-09-2011, 10:42
Jak 9V to nie ładuje, powinno być 13,9V do 14,5V.
Kojec - 26-09-2011, 11:10
przełozyłem zegary na oryginalne, lampa od ładowania się nie świeci nawet przed odpaleniem auta. Faktycznie po odpaleniu auta na kablach ładował mi na 14,4V.
Przejechałem się autem ok 2-3km i po zgaszeniu aku miał 12v, naładował się ale jeszcze nie wystarczająco.
Dzięki wszystkim za pomoc, zobacze jak będzie po podłączeniu kontrolek
RAFIkSierra - 26-09-2011, 12:39
plecho1 napisał/a: | Ale tak przy około 3000 obrotów alternator powinien sam się wzbudzić i zacząć ładować. |
Podaj proszę jakąś podstawę tego twierdzenia.
plecho1 - 26-09-2011, 12:51
Przy niepodłączonym przewodzie od kontrolki mierzyłem miernikiem ładowanie i przy dodawaniu gazu w granicach tych obrotów pojawiało się ładowanie. Ostatnio chociażby w Peugeot 307. Widocznie wirnik jest w jakimś stopniu namagnesowany co przy pewnych obrotach pozwala wzbudzić ładowanie.
Kojec - 26-09-2011, 12:52
Spokojnie koledzy, powiedzcie mi ile powinien pokazywać V akumulator na wył silniku?? Jak mam 12,93 to dobrze?? Czy ma się jeszcze ładować chwilę??
plecho1 - 26-09-2011, 12:55
Powinno być około 12,5V ale nie wiadomo czy twój miernik pokazuje ok, czasem słaba bateria powoduje zawyżenie wskazania i ile czasu upłynęło od zgaszenia silnika.
Kojec - 26-09-2011, 12:56
tzn odpaliłem auto gdy miał 8v na kablach, po przejechaniu 3 km miał 11,9 i nie odpalił, teraz stoi ok 1,5 h na prostowniku ale bardzo słabym(kupiony do ładowania aku skuterów wodnych)
RAFIkSierra - 26-09-2011, 13:19
Jeśli prostownik jest "bardzo słaby" to w Twoim przypadku bardzo dobrze. Zostaw auto w spokoju do jutra.
EDYTA
.... jest szansa, że może nie utłukłeś akku jeszcze ....
arturj123 - 26-09-2011, 15:34
Informacja dla tych co chcą regenerować alternator, japaneze ma w ofercie cały zestaw naprawczy za 250zł. Na poprzedniej stronie dodałem zdjęcia jak wygląda oryginał (dla silnika 4G63)
m6riano - 26-09-2011, 18:02
arturj123 napisał/a: | japaneze ma w ofercie cały zestaw naprawczy za 250zł. |
Za tyle to m.in w Warszawie na Prymasa robią regeneracje każdego altka
|
|
|