| 
				
					| FAQ & How to? - Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx
 
 Juiceman - 01-06-2011, 15:58
 
 9litrów wejdzie Ci przy wylaniu z konwertera oleju ( tj jakbyś skrzynie wyjmował) natomiast przy wymianie oleju wlewasz tyle co wypłynęło.
 Krzyzak - 02-06-2011, 06:11
 
 oczywiście, że można przelać
 mi weszło dokładnie 8.5 przy dynamicznej wymianie ze spuszczaniem ze sprzęgła (konwertera)
 adt81 - 14-06-2011, 19:37
 
 Jutro planuję zrobić dynamiczną wymianę w mojej skrzyni ale czytając poradnik mam pewne wątpliwości.
 
 Kupiłem 10l Valvoline MaxLife ATF i wg poradnika ma to wystarczyć ale jak tak liczę to coś mi się nie zgadza. Krok1 wypada 3,5l i 2 litry z korka (gdzie jest korek bo zdjęcia się nie wyświetlają ? ), następnie dolewka tych ok 5,5l i powtórzenie kroku 1-go gdzie wypada 3,5l i zostaje znowu 2l. Teraz już z tych 10l zostało 4,5 a wg instrukcji do skrzyni wchodzi 7,8l więc coś jakby za mało czy ja źle liczę ? A jak kolegom wchodzi 8,5-9l skoro manual podaje pojemność 7,8l ? Pytam bo nie chciałbym żeby się jutro okazało że brakuje mi dwa litry oleju a auto na kanale.
 
 Edit: Ta różnica jak mi się wydaje to olej którego zwyczajnie się nie da "wypompować" w ten sposób bo po zlaniu tych 5,5l te 2 z kawałkiem nadal zostają i w efekcie mieszam drogi nowy olej ze starym ? Tak mi się wydaje albo jakieś zaćmienie mam
   
 Edit2: Już wszystko wiem - zaryzykowałem i chyba się udało
  . Powtórka kroku pierwszego wypycha stary olej nowym i właśnie tam jest ta różnica która mi zaginęła w obliczeniach  . Wlałem 9l i chyba jest stan bo szczerze mówiąc ten bagnet jest do  i niewiele na nim widać. W sumie to by się zgadzało mniej więcej z ilością starego. 
 To sobie pogadałem sam ze sobą
   Jackall - 03-07-2011, 13:43
 
 Odświeżę temat.
 Szykuję się do wymiany oleju w automacie, kupiłem ostatnio filtr Hyundaia, teraz pora na olej i tu zaczeły się schody bo jak dzwonię po wszelkich hurtowniach olejowych to w żadnej nie mają Castrola Trasnmax'a E. Tylko w jednym miejscu udało mi się znaleźć zamiennik (podobno Transmax jest już wycofany z produkcji) do w/w a mianowicie Castrol ATF Multivehicle w cenie blisko 40zl/l (opakowania po 1l ale musiałbym wziąć cały karton 12 szt.) ASO Hyundai oferuje oryginalny Diamond SPIII za ok 50zl/l ale tu znów lipa bo mają opakowania 4l.
 Jak myślicie który będzie lepszy?
 
 Wracając do samego filtra to ma on nr 46322-39000 - _Slawek_ zjadł jedno zero
  , cena ok 64pln ( Viamot Kraków Zakopiańska) Na przyszłość tak on wygląda:
 
     Co ciekawe na opakowaniu jest też logo KIA
   adt81 - 03-07-2011, 19:08
 
 Diamond na pewno będzie najlepszy ale może weź pod uwagę ten co ja zalałem czyli Valvoline MaxLife ATF - wychodzi około 33zł za litr i bez problemu kupisz pojedyncze butelki.
 Jackall - 03-07-2011, 20:13
 
 Myślałem też o Valvoline ale zastanawia mnie to że on spełnia zarówno SP III jak i Dexron III a gdzieś czytałem (już nie pamiętam gdzie bo nad olejem rozmyślam już dobry miesiąc albo dłużej) o tym że te dwie klasy się "nie lubią".
 Dodatkowo znalazłem w kilku miejscach wzmiankę o tym, że Valvoline MaxLife ATF jest półsyntetyczny a w kilku że jednak syntetyk i człowiek już głupieje
   Na dodatek jak pytałem się kilku mechaników (speców od skrzyń i naszego klubowego) to mówili, że można wlać Dexrona
       Nie mam najmniejszych zastrzeżeń odnośnie pracy skrzyni i chciałbym żeby tak pozostało więc chyba trzeba będzie pokusić się na Diamond'a
   adt81 - 12-07-2011, 14:53
 
 A ja mam jeszcze jedno pytanko - czy wymiana samego filtra zewnętrznego pociąga za sobą jakieś specjalne kroki typu spuszczanie oleju itp. ? Wystarczy odkręcić "stary" filtr i zamienić na nowy - nic nie pocieknie i nie zapowietrzy się ? Wydaje mi się, że bez problemu można odkręcić bo filtr jest na górze a cały olej w misce i skrzyni. Jutro będę miał ten filtr Hyundai bo ten co założyłem przy wymianie oleju chyba jakiś nie bardzo jest.
 gnusiek - 14-07-2011, 18:21
 
 Witam wkrótce czeka mnie wymiana oliwy a AT rozejrzałem się a dużo serwisów nie było w okolicy ale w jednym z dwóch zaproponowano mi taką wymianę oleju czy może ktoś już wymieniał w taki sposób , czy lepiej zrobić  to tradycyjnie
 
 "Wspaniałe urządzenie - absolutna nowość i  wysoka jakość
 Urządzenie do dynamicznej wymiany i regeneracji Automatycznej Skrzyni Biegów - bez jej demontażu.
 Urządzenie pozwala na wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów w 100% ,
 podczas gdy tradycyjne metody zapewniają skuteczność do 60 %.
 Czyści układ olejowy przywraca ich właściwą pracę.
 Czyści układ chłodzenia w sposób dynamiczny.
 Urządzenie do wymiany oleju i czyszczenia układu w automatycznych skrzyniach biegu bez demontażu."
 _Slawek_ - 07-08-2011, 20:13
 
 Ponownie odświeżę temat
   Dorzuciłbym jeszcze do wspomnianych wcześniej propozycji bardziej przyjaznych kieszeni (jak wcześniej wspomniane STATOIL TRANSWAY S DX III J i Gulf Multi-Vehicle ATF) olej MIDLAND ATF M3 Plus o właściwościach:
 
  	  | Cytat: |  	  | Gęstość: 0,86 kg/l Punkt zapłonu: 200°C
 Temperatura płynięcia: -43°C
 Lepkość przy 40°C - 33.9
 Lepkość przy 100°C - 7.35
 Index lepkości: 191
 
 Spełnia normy jakościowe:
 DEXRON® III (GM) G-34218 ● MERCON® (FORD) M020805 ● Allison C4-318340002
 Voith G607 ● ZF TE-ML 03D, 04D, 14A, 17C ● MAN 339F
 
 Odpowiada jakości:
 DaimlerChrysler 236.9 ● Chrysler® (ATF+3) ● Hyundai/Mitsubishi SP-II
 | 
 Pytanie czy ktoś go już może testował? Czy któreś z w/w parametrów powinny mnie zaniepokoić przed jego zalaniem?
   Krzyzak - 08-08-2011, 05:55
 
 
  	  | _Slawek_ napisał/a: |  	  | Czy któreś z w/w parametrów powinny mnie zaniepokoić przed jego zalaniem? | 
 tak - "spełnia normy Mitsubishi SP-II"
 a powinien spełniać SP-III
 _Slawek_ - 08-08-2011, 14:20
 
 
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  |  	  | _Slawek_ napisał/a: |  	  | Czy któreś z w/w parametrów powinny mnie zaniepokoić przed jego zalaniem? | 
 tak - "spełnia normy Mitsubishi SP-II"
 a powinien spełniać SP-III
 | 
 
 Hmm, w workshop-ie do FTO '98 jest info, że olej spełniający normy SP-II jest wystarczający...
 
 
   
 Później dopiero zwróciłem uwagę na to, że temat dotyczy oleju w skrzyni w galancie
     Ale z drugiej strony czy dla 4-biegowego tiptronica w galu były by wyższe wymagania niż dla 5-biegowego we fto?
   Krzyzak - 08-08-2011, 18:55
 
 nie wiem, jak to jest z FTO, niestety...
 _Slawek_ - 09-08-2011, 16:04
 
 Sprawdziłem w manualu do Galanta i też jest "DIA QUEEN ATF SP-II or equivalent"
  Modele skrzyń są niby takie same w galu i fto przedliftowym 4-biegowym - F4A42... ...więc wychodzi na to, że zalewanie powyższego nie stanowi jakiegoś większego ryzyka, co najwyżej trzeba się pewnie liczyć z częstszą wymianą oleju z uwagi na mniejszą jego żywotność
     QwiateQ - 07-09-2011, 19:50
 
 Witajcie,
 zapytam krótko i wprost:
 
 Valvoline MaxLife ATF czy Castrol Transmax Z?
 
 Q
 adt81 - 08-09-2011, 07:30
 
 No to krótko:
 
 Jeśli możesz przeznaczyć troszkę więcej kaski to najlepiej wlać Transmax Z a jeśli mniej to Valvoline
  i też będzie dobrze. 
 |  | 
 |  |