To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx

Juiceman - 01-06-2011, 16:58

9litrów wejdzie Ci przy wylaniu z konwertera oleju ( tj jakbyś skrzynie wyjmował) natomiast przy wymianie oleju wlewasz tyle co wypłynęło.
Krzyzak - 02-06-2011, 07:11

oczywiście, że można przelać
mi weszło dokładnie 8.5 przy dynamicznej wymianie ze spuszczaniem ze sprzęgła (konwertera)

adt81 - 14-06-2011, 20:37

Jutro planuję zrobić dynamiczną wymianę w mojej skrzyni ale czytając poradnik mam pewne wątpliwości.

Kupiłem 10l Valvoline MaxLife ATF i wg poradnika ma to wystarczyć ale jak tak liczę to coś mi się nie zgadza. Krok1 wypada 3,5l i 2 litry z korka (gdzie jest korek bo zdjęcia się nie wyświetlają ? ), następnie dolewka tych ok 5,5l i powtórzenie kroku 1-go gdzie wypada 3,5l i zostaje znowu 2l. Teraz już z tych 10l zostało 4,5 a wg instrukcji do skrzyni wchodzi 7,8l więc coś jakby za mało czy ja źle liczę ? A jak kolegom wchodzi 8,5-9l skoro manual podaje pojemność 7,8l ? Pytam bo nie chciałbym żeby się jutro okazało że brakuje mi dwa litry oleju a auto na kanale.

Edit: Ta różnica jak mi się wydaje to olej którego zwyczajnie się nie da "wypompować" w ten sposób bo po zlaniu tych 5,5l te 2 z kawałkiem nadal zostają i w efekcie mieszam drogi nowy olej ze starym ? Tak mi się wydaje albo jakieś zaćmienie mam :-)

Edit2: Już wszystko wiem - zaryzykowałem i chyba się udało :-) . Powtórka kroku pierwszego wypycha stary olej nowym i właśnie tam jest ta różnica która mi zaginęła w obliczeniach :-) . Wlałem 9l i chyba jest stan bo szczerze mówiąc ten bagnet jest do :butthead: i niewiele na nim widać. W sumie to by się zgadzało mniej więcej z ilością starego.

To sobie pogadałem sam ze sobą :-)

Jackall - 03-07-2011, 14:43

Odświeżę temat.
Szykuję się do wymiany oleju w automacie, kupiłem ostatnio filtr Hyundaia, teraz pora na olej i tu zaczeły się schody bo jak dzwonię po wszelkich hurtowniach olejowych to w żadnej nie mają Castrola Trasnmax'a E. Tylko w jednym miejscu udało mi się znaleźć zamiennik (podobno Transmax jest już wycofany z produkcji) do w/w a mianowicie Castrol ATF Multivehicle w cenie blisko 40zl/l (opakowania po 1l ale musiałbym wziąć cały karton 12 szt.) ASO Hyundai oferuje oryginalny Diamond SPIII za ok 50zl/l ale tu znów lipa bo mają opakowania 4l.
Jak myślicie który będzie lepszy?

Wracając do samego filtra to ma on nr 46322-39000 - _Slawek_ zjadł jedno zero :wink: , cena ok 64pln ( Viamot Kraków Zakopiańska)
Na przyszłość tak on wygląda:

Co ciekawe na opakowaniu jest też logo KIA :biggrin:

adt81 - 03-07-2011, 20:08

Diamond na pewno będzie najlepszy ale może weź pod uwagę ten co ja zalałem czyli Valvoline MaxLife ATF - wychodzi około 33zł za litr i bez problemu kupisz pojedyncze butelki.
Jackall - 03-07-2011, 21:13

Myślałem też o Valvoline ale zastanawia mnie to że on spełnia zarówno SP III jak i Dexron III a gdzieś czytałem (już nie pamiętam gdzie bo nad olejem rozmyślam już dobry miesiąc albo dłużej) o tym że te dwie klasy się "nie lubią".
Dodatkowo znalazłem w kilku miejscach wzmiankę o tym, że Valvoline MaxLife ATF jest półsyntetyczny a w kilku że jednak syntetyk i człowiek już głupieje :rolleyes:
Na dodatek jak pytałem się kilku mechaników (speców od skrzyń i naszego klubowego) to mówili, że można wlać Dexrona :?: :!: :?:
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń odnośnie pracy skrzyni i chciałbym żeby tak pozostało więc chyba trzeba będzie pokusić się na Diamond'a :roll:

adt81 - 12-07-2011, 15:53

A ja mam jeszcze jedno pytanko - czy wymiana samego filtra zewnętrznego pociąga za sobą jakieś specjalne kroki typu spuszczanie oleju itp. ? Wystarczy odkręcić "stary" filtr i zamienić na nowy - nic nie pocieknie i nie zapowietrzy się ? Wydaje mi się, że bez problemu można odkręcić bo filtr jest na górze a cały olej w misce i skrzyni. Jutro będę miał ten filtr Hyundai bo ten co założyłem przy wymianie oleju chyba jakiś nie bardzo jest.
gnusiek - 14-07-2011, 19:21

Witam wkrótce czeka mnie wymiana oliwy a AT rozejrzałem się a dużo serwisów nie było w okolicy ale w jednym z dwóch zaproponowano mi taką wymianę oleju czy może ktoś już wymieniał w taki sposób , czy lepiej zrobić to tradycyjnie

"Wspaniałe urządzenie - absolutna nowość i wysoka jakość
Urządzenie do dynamicznej wymiany i regeneracji Automatycznej Skrzyni Biegów - bez jej demontażu.
Urządzenie pozwala na wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów w 100% ,
podczas gdy tradycyjne metody zapewniają skuteczność do 60 %.
Czyści układ olejowy przywraca ich właściwą pracę.
Czyści układ chłodzenia w sposób dynamiczny.
Urządzenie do wymiany oleju i czyszczenia układu w automatycznych skrzyniach biegu bez demontażu."

_Slawek_ - 07-08-2011, 21:13

Ponownie odświeżę temat :)
Dorzuciłbym jeszcze do wspomnianych wcześniej propozycji bardziej przyjaznych kieszeni (jak wcześniej wspomniane STATOIL TRANSWAY S DX III J i Gulf Multi-Vehicle ATF) olej MIDLAND ATF M3 Plus o właściwościach:
Cytat:
Gęstość: 0,86 kg/l
Punkt zapłonu: 200°C
Temperatura płynięcia: -43°C
Lepkość przy 40°C - 33.9
Lepkość przy 100°C - 7.35
Index lepkości: 191

Spełnia normy jakościowe:
DEXRON® III (GM) G-34218 ● MERCON® (FORD) M020805 ● Allison C4-318340002
Voith G607 ● ZF TE-ML 03D, 04D, 14A, 17C ● MAN 339F

Odpowiada jakości:
DaimlerChrysler 236.9 ● Chrysler® (ATF+3) ● Hyundai/Mitsubishi SP-II

Pytanie czy ktoś go już może testował? Czy któreś z w/w parametrów powinny mnie zaniepokoić przed jego zalaniem? :roll:

Krzyzak - 08-08-2011, 06:55

_Slawek_ napisał/a:
Czy któreś z w/w parametrów powinny mnie zaniepokoić przed jego zalaniem?

tak - "spełnia normy Mitsubishi SP-II"
a powinien spełniać SP-III

_Slawek_ - 08-08-2011, 15:20

Krzyzak napisał/a:
_Slawek_ napisał/a:
Czy któreś z w/w parametrów powinny mnie zaniepokoić przed jego zalaniem?

tak - "spełnia normy Mitsubishi SP-II"
a powinien spełniać SP-III


Hmm, w workshop-ie do FTO '98 jest info, że olej spełniający normy SP-II jest wystarczający...



Później dopiero zwróciłem uwagę na to, że temat dotyczy oleju w skrzyni w galancie :roll: :mrgreen:
Ale z drugiej strony czy dla 4-biegowego tiptronica w galu były by wyższe wymagania niż dla 5-biegowego we fto? :roll:

Krzyzak - 08-08-2011, 19:55

nie wiem, jak to jest z FTO, niestety...
_Slawek_ - 09-08-2011, 17:04

Sprawdziłem w manualu do Galanta i też jest "DIA QUEEN ATF SP-II or equivalent" :roll: Modele skrzyń są niby takie same w galu i fto przedliftowym 4-biegowym - F4A42...
...więc wychodzi na to, że zalewanie powyższego nie stanowi jakiegoś większego ryzyka, co najwyżej trzeba się pewnie liczyć z częstszą wymianą oleju z uwagi na mniejszą jego żywotność :roll: :?:

QwiateQ - 07-09-2011, 20:50

Witajcie,
zapytam krótko i wprost:

Valvoline MaxLife ATF czy Castrol Transmax Z?

Q

adt81 - 08-09-2011, 08:30

No to krótko:

Jeśli możesz przeznaczyć troszkę więcej kaski to najlepiej wlać Transmax Z a jeśli mniej to Valvoline :-) i też będzie dobrze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group