To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Jak przyspieszyć Colta?

Anonymous - 05-10-2006, 17:02

ja nie twierdze ze colt to sportowe auto, a nawet "krzycze" na tych, ktorzy tak uwazaja...ale sa ludzie, ktorzy uwazaja ze maja sportowe calibry 2.0...ktore to colt 1.6 łyka bez najmniejszego problemu....

tylko tak sie zastanawiam...bo przciez nie wyglad swiadczy o sportowosci auta...tylko jego osiagi (nie tylko przyspieszenia i predkosci, ale takze przyczepnosc)...a jakie te osiagi musza byc, aby uznac auto za sportowe? ....filozofuje? :)

Anonymous - 05-10-2006, 17:20

to chyba rzecz bardzo wzgledna bo raczej nie osiagi a przeznaczenie auta mowi o jego charakterze. Colt jest zbudowany jako auto cywilne i jak zaznaczylem wczesniej w tym wypadku GTi jest jego usportowiona wersja co oznacza ze ma np mocniejszy silnik, zmodyfikowany zawias, hamulce itp. itd. z drugiej jednak strony Evo jest przeciez samochodem sportowym a to co widac na naszych drogach jest jego cywilna wersja :twisted:
Anonymous - 05-10-2006, 22:30

kaeres napisał/a:
A ile Ci kosztuja raty, badz ile kosztowala instalacja biedny studencie ?
Porazka montowac w samochodzie o charakterze sportowym gaz - tego sie trzymam i trzymal bede.


ja na raty nic nie biore :lol: za biednego tez sie nie mam 8) instalka kosztowala mnie 1800zł po znajomosci
a to czy ktos wkłada gaz czy nie to jest jego indywidualna sprawa..
ja wolałem raz zainwestowac i placic za kazdym razem mniej przy tankowaniu

wichura1 napisał/a:
Jeżeli masz zwężkę na dolocie na pewno już nie masz 75KM, może z 65KM nie więcej.

to jest dla mnie bardzo przykre :(

piotras - 06-10-2006, 00:05

Dobra mistrzowie :) a niech mi któryś w koncu odpowie (bo pytałem już ze 100 razy i nadal jestem bez odpowiedzi) czy da się podłączyć komputer z CA0 1,6 do CJ0 1,6 lub ewentualnie co sie może uszkodzic po takiej próbie podłączenia. Myśle ze wykastrowane 23 KM w CJ0 może byc własnie winą innego komputerka (chyba ze ktoś już to sprawdził i sie baaaardzo myle).
Krzyzak - 06-10-2006, 08:53

Piotras - FAQ->Download - tam są manuale do CA i CJ - po kolei sprawdzasz:
- ile i jakie są wtyczki
- jakie sygnały występują na poszczególnych pinach

Jeśli wszystko się zgadza (domniemam, że i tak inne będzie ustawienie - tzn. te same czujniki czy el. wykonawcze na innych pinach), to tniesz wtyczki i dopasowujesz jedno do drugiego.

piotras - 06-10-2006, 17:27

No własnie narazie nie chce ciąć, chciałem tylko na szybko przełożyć i sprawdzić ale pomysł z manualami nie jest zły. Sciagne i porównam sobie.

EDIT:

Sprawdziłem no i niestety róznią się ilością pinów (w CJ0 jest wiecej) i chyba troszke za dużo roboty przy tym. Zastanawiam się czy nie dało by rady zrobić w jakiej firmie tuningowej czegoś na zasadzie jakiegoś boxa wczepianego w układ tak jak w TDi. Niby zmiany w oprogramowaniu silników bez turbo niewiele daja ale jezeli go wykastrowali ze 113 do 90 tylko za pomoca elektroniki (tak zakładam) to moze udało by sie go przestroić spowrotem na te 113 KM

Anonymous - 09-10-2006, 00:01

Witam wszystkich mam taki problem z moim Colcikiem niestety.Chodzi o spalanie mam silniczek 1.5 8V dopłóki nie poszła mi uszczelka pod glowicą i dopłóki nie oddałem auta do ,,fachowca'' samochodzik palił 8, 8.5l na sto po miescie i nie było z nim żadnych problemów tak teraz to spalanie znacznie wzrosło raz spala 7.9,8.5l tak za drugim razem potrafi spalic 15/16l Zapłon jest dobrze wyregulowany!Powiem jeszcze że przy okazji tej uszczelki ten sam fachowiec zmieniał rozrząd.Auto czasami dusi tak przy 2.5tys obrotów do 3 a później idzie juz normalnie co to może byc??Jeśli ktoś ma pomysł co to może byc piszcie
Z góry dziekuje za pomoc

[ Dodano: 09-10-2006, 00:06 ]
Jeszcze jedna rzecz zastanawiam się nad założeniem gazu do mojego Miśka bo jak narazie przy tym spalaniu auto mnie po mału rujnuje.Prosze wszystkich o przedstawienie wszystkich za i przeciw za założeniem gazu mam w tej chwili przejechane 192tys.Jeśli ktoś ma auto z tym silnikiem zagazazowane niech napisze jak mu sie auto spisuje na gazie

piotras - 09-10-2006, 11:16

KubaKrakow to jest temat "Jak przyspieszyć Colta" a nie jak spowolnić ;) Jak chcesz zakładac LPG to najpierw doprowadz silnik do normalnego stanu bo inaczej bedziesz miał taką kaszane ze w nerwach puscisz to autko z prądem wisły. A jak już go naprawisz to wtedy sobie przelicz czy przy jego normalnym spalaniu warto ten gaz przy twoich rocznych przebiegach instalować.
Anonymous - 09-10-2006, 15:07

Moja instalacja gazowa nie była tania - zabuliłem za nią 1900 zł - ale jej koszty zamortyzowały mi się w ciągu bodajże 6 miesięcy. Niestety, jak się okazuje zrobiłem krzywdę mojemu misiowi zakładając mu gaz. Mogłem niby nie słuchać szwagra który bajerował, że prawie nie ma straty mocy na gazie ale z drugiej strony nie muszę sprzedawać nerki, żeby robić to 36000 km rocznie.
ROMEL - 09-10-2006, 15:33

Nie do końca jestem w temacie cen za instalki LPG ale wydaje mi sie że jak dałeś 1900PLN za instalacja to jest to jedna z tańszych i podstawowych wersji...
-mozliwe że właśnie dlatego masz zauważalny spadek mocy itd...
co do przebiegu rocznego to nie taka tragedia... ale...

Z jednym sie z Toba zgodzę... co do "bajerowania gazmaniaków" no i do tego oczywiście że zrobiłęś "krzywdę misiowi"...

Pocieszające jest to że Ty jako użytkownik LPG nie "bajerujesz" tylko piszesz jak jest naprawdę....

Pozdrawiam...

Anonymous - 10-10-2006, 12:08

Dortann napisał/a:
Moja instalacja gazowa nie była tania - zabuliłem za nią 1900 zł -


To nie jest ani droga, ani dobra instalacja. Dobre instalacje LPG kosztują w granicach 3000zł (zresztą zajrzyj na tym forum do działu poświęconemu LPG).

Dortann napisał/a:
ale jej koszty zamortyzowały mi się w ciągu bodajże 6 miesięcy.


Coś za coś - za to autko, jak piszesz, nie przeżyło tego najlepiej.

Dortann napisał/a:
Niestety, jak się okazuje zrobiłem krzywdę mojemu misiowi zakładając mu gaz. Mogłem niby nie słuchać szwagra który bajerował, że prawie nie ma straty mocy na gazie ale z drugiej strony nie muszę sprzedawać nerki, żeby robić to 36000 km rocznie.


Brak straty mocy na gazie? Bujda, jakby to była prawda to jeżdzących gazwników byłoby x razy więcej. Ja mając wybór - więcej km na gazie (z ewentualnymi kłopotami), czy mniej km na benzynie (bezproblemowo) - zawsze wybieram opcję Pb95. Są auta które gaz lubią i można bez najmniejszych obaw go do nich ładować (np. Polonez), ale Miśki do nich nie należą. No chyba że myślimy o sekwencji za ~6000zł...

Rafal_Szczecin - 10-10-2006, 16:22

to moze i ja sie wypowiem

mitsu galant 91 przebieg realny ok 230 000 km w "rodzinie" od 3 lat (przez ostatnie kilka miesiecy w naszych rekach), kupiony juz na gazie , (instalacja pierwszej generacji zalozona w 2001 roku czyli jak by nie patrzec juz 5 lat autko smiga na tym swinstwie )

gdy zmienimy z benzynki na gaz (gaz wlacza sie po przekroczeniu 2 tys obrotow) czuc naprawde spora utrate mocy, auto nie chce isc (idzie lecz,ze tak powiem nie tak jak powinno, wogule nie ma kopa i nie odczuwac ,ze pod maska sa 2 litry )
niestety smutne ale prawdziwe ,spalanie gazu ok 13 litrow .

to prawda miski nie lubia gazu , i najlepszym przykladem jest omawiany przezemnie w tej chwili galant, pomimo, iz auto nie bierze oleju, to zaczynaja stukac zawory (auto posiada hydrauliczna regulacje zaworow) no i nic nie da sie z tym zrobic, Misiu cierpi jezdzac na gazie , ale nic na to sie nie poradzi ...

i nie uwierze nikomu ,kto powie , ze na gazie nie ma straty w mocy , moze na lepszej instalacji (4 generacji - sekwencja ) sa mniejsze, ale sa . tyle a te bajki ktore wciskaja "mechanicy" ktorzy mowia ze zadnych strat, ze baaa nawet ma wiecej mocy , niech poprostu wsadza sobie w 4 litery

Anonymous - 10-10-2006, 17:25

Jak wsadzałem gaz to tanie instalacje chodziły po 1000 a sekwencja po 3000. Miałem nadzieję, że wybieram w miarę dobrą opcję.
A jak już kupię sobie następne auto (muszę coś większego kupić bo rodzina mi się powiększyła - szczerze myślę o Galancie "rekinku" w dieslu) to pewnie wypieprzę z Colta ten gaz i wsio. A póki co, to jak stoję w warszawskim korku to przynajmniej się nie wkurzam, że spalam siano. No ale coś za coś

Anonymous - 11-10-2006, 10:30

Zalezy ile juz na tym gazie do teo czasu przejezdzisz.
Auto cierpi i bedzie zajezdzone i na pewno nie takie zdrowe jak w samochodzie ktory nie widzial LPG.

karolgt - 19-10-2006, 17:09

nippo napisał/a:
ja nie twierdze ze colt to sportowe auto, a nawet "krzycze" na tych, ktorzy tak uwazaja...ale sa ludzie, ktorzy uwazaja ze maja sportowe calibry 2.0...ktore to colt 1.6 łyka bez najmniejszego problemu....

tylko tak sie zastanawiam...bo przciez nie wyglad swiadczy o sportowosci auta...tylko jego osiagi (nie tylko przyspieszenia i predkosci, ale takze przyczepnosc)...a jakie te osiagi musza byc, aby uznac auto za sportowe? ....filozofuje? :)


a moze po prostu sa "sportowe" lepsze i gorsze? nie mozna chyba porownywac colta 93 do np. lancera 2006

wg mnie colt jest autem sportowym..bo..tak wyglada :D ma calkiem niezle przyspieszenie, zawieszenie i przyczepnosc, w porownaniu do np.. nie wiem, tico to jest bardzo sporotwe, a przynajmniej nie robione jako auto "rodzinne" na 6 osob + 2 psy.

Calibra chyba od zawsze uwazana jest za auto sportowe, a to ze przegrwa z coltem, to no trudno..jest gorsza, ale to nie wyklucza ja z kategorii aut sportowych

to tak wedlug mnie ;]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group