To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem

KaWu - 23-12-2010, 17:37

atsar, a jaki ty masz emulator :?: Na jakiej centralce lpg :?:
atsar - 23-12-2010, 19:35

emulator Vsi Prins jak i cala instalacja
Marcino - 23-12-2010, 23:06

Ja na stagu nie mam emulatora... i nigdy "check engine" nie widziałem.
KaWu - 24-12-2010, 12:24

Marcino, ja takze jak ty. Jak dobrze wyregulowana instalka to nie bedzie sie palic CHE bez emulatora. Nie znam Prinsa-moze tam musi byc :?:
Casshern - 24-02-2011, 09:37
Temat postu: Szarpanie podczas jazdy z małą prędkością
Witam was, moze ktos z was bedzie kojarzyl co moze byc przyczyna.
Otóż od kupna mojego Autka czyli Gala 2,5 V6 w TipTronic'u przy samoistnym ruszaniu na D bez dotykaniu pedalu gazu autko sie bardzo delikatnie haczy przy "kulaniu", doslownie jakby byl za leniwy do jazdy.
Dodam ze stojac w miejscu czy to na D z wcisnietym Hamulcem czy to na P nie trzesie budą a obroty wygladaj na wrecz fabryczne np. przy rozgrzanym stoja na 650 obr.

Nie wiem czy dobrze to opisalem i czy komus to cos powie ale jestem bardzo zainteresowany rozwiazaniem bo w korkach mnie to troche drazni.

robertdg - 24-02-2011, 09:39

Może zapłon Ci wypada na jednym garnku i w ten sposób to odczuwasz
Owczar - 24-02-2011, 10:35

Casshern, a co znaczy KULANIE?
Casshern - 24-02-2011, 11:24

Oczywiscie, przepraszam za brak sprostowania. Chodzi o bardzo wolne przesuwanie sie auta na biegu D w automacie bez wciskania gazu. Mozna to nazwa jazdą na półsprzęgle myślę. Nazwalem to kulaniem sie auta bo trudno to nazwac normalna jazda:)

[ Dodano: 24-02-2011, 11:33 ]
robertdg napisał/a:
Może zapłon Ci wypada na jednym garnku i w ten sposób to odczuwasz


Mógłbyś rozwinąć?

robertdg - 24-02-2011, 11:38

Casshern napisał/a:
Chodzi o bardzo wolne przesuwanie sie auta na biegu D w automacie bez wciskania gazu
To raczej normalny objaw, ale jeżeli przy tym występuje szarpania, to mozliwości jest wiele, wypadanie zapłonu, znaczy, że np na jeden gar silnik słabo lub wogóle nie pali, wynikiem np uszkodzonej świecy
Casshern - 24-02-2011, 11:44

No proszę to by mogło mieć sens:) Jak w takim razie wyglada kwestia wymiany świec. Drogi zabieg? Trudny? Chetnie dowiem sie jakie konretnie sa polecane. Auto nie zagazowane i przynajmniej jeszcze jakis czas nie bedzie:)
robertdg - 24-02-2011, 11:51

O świecach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8489
karber - 25-03-2011, 10:15

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc.
mam gala 2,5 v6 99r podczas równej jazdy obojętnie na jakim biegu przy obrotach pomiędzy 1500 - 2700 występuje dziwne szarpanie bardziej odczuwalne na zimnym silniku tak samo dzieje się na gazie jak i na benzynie. natomiast gdy przyspieszam lub puszczam gaz szarpania nie ma. nie wiem już o co chodzi. wymieniłem świece, kable, palec, kopułkę a nawet przepływomierz. :( :(

komarsnk - 05-04-2011, 14:50

Oto mój problem z szarpaniem silnika: kupiłem Miśka jakieś 2 mies temu. W ogłoszeniu było że ma instalacje LPG i żadnej innej jak sekwencja nie brałem pod uwagę. Pojechałem, okazało się że był mixer na dolocie :evil: no ale wziąłem go... Na gazie na niskich obrotach szarpał (aż dziw że to jeszcze nigdy nie wybuchło), na wyższych było OK ale wolałem nie ryzykować, pojechałem 350km na PB, wszystko było OK. Przy wymianie rozrządu została zdjęta klema, w tzw. międzyczasie zauważyliśmy, że zdjęty był jakiś wężyk podciśnieniowy (nie wiem do dziś od czego). Po zrobieniu rozrządu wężyk został założony (nie wiem gdzie bo to szwagier mi robi samochód), klema założona, silnik pochodził na wolnych do włączenia wentylatora. I teraz zonk: podczas jazdy silnik szarpie - przy kickdown'ie bardziej, przy delikatnym wciskaniu mniej ale generalnie raczej w całym zakresie obrotów (powyżej 5 tys. go nie wkręcałem).
Czy komuś coś przychodzi do głowy? Czy może ktoś wcześniej coś grzebał w ECU i po resecie się ustawił do fabrycznych? Wiążę to też z tą rurką podciśnieniową :/ Nie wiem... Poradźcie proszę co brać pod uwagę przy szukaniu przyczyny bo we czwartek będę odbierał miśka i wtedy będę mógł wdrożyć Wasze rady w życie :)

bieniak - 07-04-2011, 07:36

hmmm .
odpal auto i pod maską masz kopułkę odpinaj po kolei przewody, może na którymś nie masz iskry.(wypalona kopułka,przewody stare bądź świeca)
to takie najprostsze przyczyny
+ możesz mieć uszkodzony egr i cały czas cofa spaliny w dolot

komarsnk - 07-04-2011, 07:41

to jest myśl... sprawdzę EGRa bo w sumie z czegoś wężyk był odpięty... Ale jesli chodzi o aparat załpnowy to nie wiem.. sprawdzę.. ale to się stało tak nagle - po resecie kompa..
dzieki za odp.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group