To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] przerywa i dusi się

Tiamat - 27-01-2011, 10:24

viader napisał/a:
że jest słabszy, brzmi wtedy inaczej, bardziej bucząco.


przerabiałem temat. stawiam na zapłon. u mnie po wciśnięciu gazu zaczynał buczeć i zbierał się jakby ważył 1.5t. I też trudno to wyjasnić bo zapłonu nie ruszałem.

viader - 27-01-2011, 10:36

Wystarczyło ustawić zapłon lampą i wszystko wróciło do normy, czy jeszcze coś innego robiłeś?
Tiamat - 27-01-2011, 13:33

ustawiłem zapłon..w zasadzie metodą prób i błędów :shock: to co zauwazyłem u mnie, zapłon był na wałku ssącym ustawiony blisko max. Każde cofnięcie powodowało jeszcze większego muła. Ale jakoś znalazłem satysfakcjonującą pozycję :P ważne, że nie stuka.

ps. zapomniałem...kiedyś był ustawiany lampką, ale nie pamiętam czy przed mułem czy po.
W każdym razie nie bardzo mogłem ustawić zapłon na wałku 272 na jałowych falujących obrotach w granicach 1100 - 1250.

viader - 27-01-2011, 13:38

Najwyżej ustawię posiłkując się logerem, wiem jakie były poprzednie odczyty kiedy auto dobrze chodziło.
zenek_bb - 27-01-2011, 19:00

viader napisał/a:
jest słabszy, brzmi wtedy inaczej, bardziej bucząco.


to właśnie efekt opóźnienia zapłonu przez ECU z powodu stuków, wartości Knock Sum przy max obciążeniu nie powinny utrzymywać się dłużej niż 1-2s. na nie wyższym poziomie niż 3, wartość powyżej 4 powoduje już korektę zapłonu, najczęściej przy stukającym popychaczu, przy pedale w podłodze od niskich obrotów wartość zaczyna się od 13 po czym w miarę wzrostu obrotów powoli opada, czasem zaczyna się od 34. Charakterystyka popychacza w połowie padniętego wygląda tak:

depniemy mu od niskich obrotów (niskie ciśnienie oleju, popychacz stuka) KS wpisuje sobie jakąś tam wartość, po czym powoli opada w funkcji obrotów, np silnik ma już 4tyś. odpuszczamy pedał gazu, ECU wychodzi z trybu WOT/Open Loop, KS się zeruje, depniemy znów i już stuki nie wychodzą (popychacz przy tych obrotach ma ciśnienie oleju i już nie powoduje "stuków").

Czyli, jedziemy (przyspieszam) auto muli, odpuszczamy i naciskamy znów pedał gazu i auto przyspiesza już, chyba że popychacz nie dostanie ciśnienia, wtedy jak muli wysprzęglamy, przygazujemy do 4-5tyś po czym odpuścimy sprzęgło i auto już przyspiesza. Tak to dokładnie wygląda.

Nie wiem dlaczego ECU nie zeruje KS od razu w trybie WOT kiedy popychacz dostanie ciśnienia, ale tak jest, dopiero wejście w Closed Loop (odpuszczenie gazu) i ponowne depnięcie WOT pozwala na jazdę.

Znajdę logi z takich sytuacji i wkleję, zobaczycie na własne oczy :)

Tiamat - 28-01-2011, 09:23

zenek_bb napisał/a:
Czyli, jedziemy (przyspieszam) auto muli, odpuszczamy i naciskamy znów pedał gazu i auto przyspiesza już


dokładnie z taką sytuacją walczyłem :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group