To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Dzwięki z układu kierowniczego

RalfPi - 22-07-2013, 12:39

Lucas123w napisał/a:
Terkotanie pochodzi na 80% z górnego łożyska amortyzatora
Miałem wymieniane na gwarancji w marcu tego roku łącznie z innymi duperelami. Do dzisiaj cisza i spokój w zawieszeniu.

Dzięki Lucas123w za pomoc - ostatnio najechałem na krawężnik przy zawracaniu - niby nic specjalnego.. ale mam wrażenie, że dość ostro i przy skręconej kierownicy.
Tylko, że chyba to nie jest dźwięk z zawieszenia...
Możliwe, żebym słyszał to terkotanie właśnie w taki sposób, ze niby to dochodzi z kierownicy??
Ile wymiana może kosztować ? ;)

Lucas123w - 22-07-2013, 13:46

Mogły się tak uszkodzić, one są plastikowe więc dużo temu nie trzeba.
Jeśli chodzi o koszty to nie wiem, moje koszty były równe 0 :D Dojście do tego łożyska jest bezproblemowe, każdy mechanik powinien to zrobić za rozsądne pieniądze.

RalfPi - 22-07-2013, 21:04

Lucas123w napisał/a:
Mogły się tak uszkodzić, one są plastikowe więc dużo temu nie trzeba.
Jeśli chodzi o koszty to nie wiem, moje koszty były równe 0 :D Dojście do tego łożyska jest bezproblemowe, każdy mechanik powinien to zrobić za rozsądne pieniądze.

Ponownie dziękuję Lucas123w dziś co prawda miałem ciszę... ale nie wiem - zobaczę czy będzie terkotać - jeśli tak, to spróbuję to wymienić..
Ponowię jednak pytanie - czy możliwe, że to tak hałasuje uszkodzone łożyska w zawieszeniu - przecież dzwięk dobiega z kolumny kierownicy.. :?: :!: :shock:

[ Dodano: 19-08-2013, 21:32 ]
Damn it - mam wrażenie, że terkocze coraz częściej...
Poszperałem trochę w necie i znalazłem coś takiego:
http://forums.evolutionm....rn-wheel-2.html

Wydaje się, że to jest ten sam problem co u Nas :(
Czy u kogoś został już ten problem rozwiązany?

Pozdrowienia!

[ Dodano: 19-08-2013, 21:46 ]
i na tym forum znalazłem taki poradnik:
. park somewhere (preferrably flat area)
2. jack your car up on the front just enough so both your front wheels are off the ground (use jackstands or bricks and wheelchocks or sumn for safety please...)
3. open hood and use prop rod
4. loosen strut nut from strut mount just enough so the nut is off the strut mount (the single nut inside the hose where the strut brace is, NOT the 3 or any of the 3 around it)
5. get some oil (engine oil or gearlube works best), fill the hole to the top
6. let it sit, it may take around 10-15 mins, its gonna just seep thru the bolt hole and lubricate all the bearings and rubber in the mount...you may get some oil on your strut on the bottom, its ok and normal...you also may need to come by every 5 mins or so and turn the wheel lock to lock a couple of times to help it seep thru(u wanna have the engine running when u turn the wheel or ull end up leaking power steering fluid everywhere and then have to top it off and clean it up...)
7. retighten strut bolt TIGHTLY, and properly, and lower your car

8. drive around not going crazy about your noise!

Czyli po naszem - podnieść samochód lewarkiem i coś podłożyć, tak aby oba przednie koła wisiały swobodnie.
Odkręcić śruby po obu stronach w górnych skrajnych częściach komory silnika/maski.
Nasmarować jakąś oliwą (sugerowany jest olej do silnika :P ).
poczekać aż spłynie - w międzyczasie pokręcić kierownicą na włączonym silniku.
Poczekać 15 min.
Skręcić śruby z powrotem, zamknąć maskę i cieszyć się brakiem terkotania - jeżeli pomyliłem nazwy to proszę o korektę :)
Aha - i proszę to najlepiej skonsultować z jakimś mechaniorkiem, bo nim sam to zrobię to też się skonsultuję :)
No chyba, że ktoś z Forum coś wrzuci.
Pozdrowienia!

maniax86 - 27-08-2013, 07:20

i po problemie.... terkotanie pochodzi z łożyska amortyzatora jak pisał wyżej Lucas... tyle że nie z samego łożyska jakotakiego tylko z plastikowej obudowy tegoż łożyska do której dostaje się syf i potem terkocze... ale mam już cisze i spokój :D
RalfPi - 27-08-2013, 08:06

maniax86 napisał/a:
i po problemie.... terkotanie pochodzi z łożyska amortyzatora jak pisał wyżej Lucas... tyle że nie z samego łożyska jakotakiego tylko z plastikowej obudowy tegoż łożyska do której dostaje się syf i potem terkocze... ale mam już cisze i spokój :D

Jak się uporałeś z terkotaniem ?!
Wymiana łożyska (obu łożysk?) czy może jakieś smarowanko?

maniax86 - 27-08-2013, 09:57

RalfPi, wymiana tej plastikowej obudowy wystarczyła...
RalfPi - 27-08-2013, 10:02

maniax86 napisał/a:
RalfPi, wymiana tej plastikowej obudowy wystarczyła...

Rozumiem - po obu stronach?
Chyba podjadę do ASO, ale chciałem wiedzieć jakie to będą koszty...

maniax86 - 27-08-2013, 10:17

RalfPi, koszty nie mam pojęcia jakie tego mogą być bo nie pytałem.... ale jakoś szalenie wysokie nie powinny być....

[ Dodano: 29-09-2013, 02:01 ]
i ponownie zaczęło terkotać.... znowu musze dymać do serwisu :(

phpion - 27-03-2017, 17:57
Temat postu: [CY2A 1.5] Terkotanie przy kręceniu kierownicą
Witam,
podczas kręcenia kierownicą słuchać terkotanie:
https://m.youtube.com/watch?v=SccegHJ-Abw
Na filmiku terkotanie słychać tylko przy kręceniu w prawo ale wydaje mi się, że czasem je słychać rownież podczas obrotów w lewo. Terkotanie słychać wewnątrz auta, na zewnątrz jest cisza. Czy jest to jakiś znany przypadek? Maglownica? Dodam, że terkotanie słyszalne jest zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy (np. podczas zjeżdżania z ronda).

Haek - 27-03-2017, 19:58

Miałem to samo. U mnie występowało to w parze z trzeszczeniem zawieszenia a'la stary tapczan, na hopkach. Chcąc wyeliminować to trzeszczenie obpsiukałem WD górne mocowanie amortyzatora i zniknęło też to trykanie.

"Zabieg" powtarzam co 4-5 miesięcy.

Ponoć pomaga wymiana mocowania, ale WD wychodzi taniej...

phpion - 27-03-2017, 20:56

Dzięki za odpowiedz. W międzyczasie trafiłem na analogiczny wątek:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58409
Spróbuje popsikac tak jak sugerujesz. Wybacz lamerskie pytanie ale gdzie psikasz? Po podniesieniu maski na mocowania kolumn? Odchylasz coś lub odkręcasz?

Mi tez zawieszenie trzeszczy, żadnych luzów nie ma a (szczególnie podczas mrozów) jest tak:
https://www.youtube.com/watch?v=RKRZ4hNixA4
Jeśli WD40 pomoże i na to to będzie super.

Haek - 27-03-2017, 21:52

Jutro cyknę fotę i pozaznaczam gdzie psikam.
Od razu mówię, że precyzji w tym moim psiukaniu to nie uświadczysz ;)

phpion - 27-03-2017, 22:24

Super, będę wdzięczny za pomoc. Z tym skrzypieniem miałem wymieniane gumy na łącznikach stabilizatora - nie pomogło. Z terkotaniem wymieniono łożysko skrętne koła - nie pomogło. Jeśli pomoże WD40 to będzie szał :) hehe.
Haek - 28-03-2017, 21:22

Miejsca spsikania zaznaczyłem strzałkami. Efekty są najlepsze jak koło jest w górze i jedna osoba nim "majta" a druga psiuka. Ostatnio psiukałem z kołami na ziemi i też przeszło, ale na krócej.

Zaznaczam, że sposób ten nie został autoryzowany przez ASO i zaraz być może opieprz za ten "myk" zbiorę, ale cóż... działa :D Z resztą wyszedłem z założenia, że to trąca guma.


Bizi78 - 28-03-2017, 21:35

Haek napisał/a:
Z resztą wyszedłem z założenia, że to trąca guma.

Tylko, że tam nie ma żadnej gumy, no chyba że osłona amortyzatora (40017).
Tutaj masz schemat zawieszenia w CY.

Możliwe, że kończy się plastykowe łożysko (40002) w mocowaniu :wink: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group