[92-96]Galant E5xA - Galant 2,0td podczas jazdy zgasł i niechce odpalic pomocy
marcin116a - 17-12-2010, 18:34
spoko po rozebraniu okaże sie co jest dokładnie tylko mam takie pytanie jak najszybciej rozebrać głowice czy kolektory odkrecać po kolei czy odkrecić kolektor wydechowy i wyciągnąć a ssący i wydechowy wyjdzie z turbiną czy zle myśle
[ Dodano: 17-12-2010, 18:41 ]
a tak orientacyjnie ile może wyniesc naprawa jesli tylko to będzie głowica
Andrew - 17-12-2010, 18:49
Cytat: | a tak orientacyjnie ile może wyniesc naprawa jesli tylko to będzie głowica | Jeśli głowica będzie pęknięta to koszt regeneracji 600 PLN (samo sprawdzenie z planowaniem 100 PLN), plus uszczelka ok. 100 PLN, no i dźwigienki zaworowe, nie wiem ile sztuka kosztuje niestety, ja parę lat temu za jedną zapłaciłem 90PLN.
Odkręć kolektor wydechowy, a reszta wyjdzie Ci z głowicą.
[ Dodano: 17-12-2010, 18:49 ]
Nie wiadomo jeszcze, czy zaworów nie uszkodziło...
marcin116a - 17-12-2010, 18:59
nom coś czuje ze nowy silnik pasuje szukać chyba ojcu to zlecę za granicą
czyli odkrecic kolektor tutaj koło turbiny i cała reszta elegancko zejdzie ok to jutro dam znac
Andrew - 17-12-2010, 19:02
marcin116a skoro masz 1.8 td to jak zdecydujesz się na wymianę silnika to zakładaj 2.0td. Różnica jest ogromna. Ciężko Ci raczej będzie znaleźć dobry silnik. Jak co to głowicy szukaj i powinno Cię to taniej wynieść... Powodzenia.
marcin116a - 17-12-2010, 19:08
wiem ze tylko 2,0td a co do tego czy tanie z niemiec ojciec u znajomego co złomuje autko pewnie dostanie za grosze tylko problem bo nie ma czym przywieść i bedzie trzeba czekac do lutego
Andrew - 17-12-2010, 19:45
Możesz zawsze z jakimiś busiarzami zagadać
Wszyc - 17-12-2010, 20:07
Miałem spawaną głowicę pękła po roku koszt całej nowej z calutkim osprzętem w środku dźwigienki zawory inne pierdoły 900zł mnie wyniusł
Andrew - 17-12-2010, 20:09
Wszyc tylko z tego co widać kolega ma silnik 4D65, a do niego ciężej dostać używane części...
jacek11 - 17-12-2010, 20:20
andrew84 napisał/a: | Nie wiadomo jeszcze, czy zaworów nie uszkodziło... |
Może nie będzie tak źle W galu mojego taty dwa razy pękał pasek,i nigdy zaworów nie skrzywiło.Pękały tylko dźwigienki.Głowica działa do tej pory,i gdyby nie turbina,to pewnie tata jeździłby nim do tej pory.
Zaznaczam,że tata ma 1,8 TD.
Jeśli to jest 2,0,to może się inaczej zachować podczas pękniecia paska
Wszyc - 17-12-2010, 20:30
andrew84 napisał/a: | Wszyc tylko z tego co widać kolega ma silnik 4D65, a do niego ciężej dostać używane części... |
Ciężej czy ja wiem na pewno taniej niż do np. EA trochę popytać po dzwonić i powinno się coś tanio wychaczyć i nie ograniczać się do galanta może w innych modelach występował też ten silnik ja np. mam głowice 2.0td z space wagona pierwszej generacji
Andrew - 17-12-2010, 20:43
jacek11 napisał/a: | Jeśli to jest 2,0,to może się inaczej zachować podczas pękniecia paska | Myślę, że raczej różnicy nie będzie... Żeby to była jedna dźwigienka pęknięta, to by założył nową i sprawdził jak się silnik zachowuje, ale skoro jest tylko jedna dobra, to silnik musiał nieźle oberwać według mnie. Same dźwigienki kupić to będzie duży koszt, najlepiej poszukać głowicy sprawnej.
Tylko pytanie: czy kolega marcin116a ma 4D65, czy 4D68
Wszyc - 17-12-2010, 21:37
andrew84 napisał/a: | Tylko pytanie: czy kolega marcin116a ma 4D65, czy 4D68 |
Bodajże pisze na bloku w okolicy gdzie wchodzi bagnet od pomiaru oleju do bloku
marcin116a - 18-12-2010, 16:21
witam mam jeszcze takie pytanie czy wystarczy odkręcic te 10lub 12 śrub 12 kątnych na głowicy i dwie od kolektrora wydechowego spuscic węże i głowica zejdzie czy jeszcze gdzieś coś trzyma bo jakoś nie chce mi zejść
robertdg - 19-12-2010, 09:15
Kolektor ssący i wydechowe tez trzeba odkrecic, bynajmniej podpory kolektorów (jezeli wystepuja), kolektor wydechowy odkrecic za turbina, tab aby glowice zrzucic razem z tym kolektorem i turbina, tak samo można postapic z kolektorem ssacym, ale jedna uwage, bedzie to cholernie ciężkie, ale za to bedzie ochwyt do odklejenia głowicy
Pozostałe śruby jakie trzeba odkrecic to 10 głownych śrub które przykrecaja głowice, oraz kazde inne, np., węże chłodzace podemontowac, kabelki, rurki wtryskowe, itp.
marcin116a - 19-12-2010, 11:57
dobra juz zrobiłem zeszło razem z kolektorami i turbem
z tego co widać zawory całe tłoki tez lekki obrys na tłokach odbicia zaworów
jutro sciągne zawory i zobacze czy proste oddam do splanowania głowice i składam
Może ma ktoś do sprzedania popychacze
|
|
|