To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] problem z elektryką

Motofreak - 30-12-2010, 23:11

na wyższych biegach nie ślizga się, jest bardzo czuły na gaz i reaguje od razu, można regulować prędkość palem u nogi :mrgreen:
trochę to odbiega od tematu ale mam coś takiego że jak odpalę auto na luzie i puszczę sprzęgło to auto delikatnie rusza do przodu (nie jedzie cały czas tylko się przesunie o kilka centymetrów), nawet jak koła są w jakimś dołku :idea: , poza tym jak auto jest wyłączone i chce wyrzucić na luz to nawet na wciśniętym sprzęgle muszę ten bieg wyszarpnąć, ale to chyba wina docisku
Co do problemów z prądem to jutro napiszę co mi się udało zrobić/sprawdzić
a te światła to mi w sumie tak nie przeszkadzają bo to tylko 2 min, bardziej przeszkadza mi pasek, bo jak już się wyślizga (a zaczyna piszczeć po 600-1000 km od wymiany) to i przy jeździe na trasie przygasają jak obroty spadną

pipi_ja - 31-12-2010, 00:28

Z tym ruszaniem na luzie to normalna sprawa w takie mrozy. Winny jest gęsty olej w skrzyni biegów. Zwróć uwagę czy po rozgrzaniu silnika i skrzyni efekt nadal występuje. Założe się, że nie.
Jeżeli objawia się to bardzo mocno może warto sprawdzić czym skrzynia jest zalana. Jeśli ktoś wlał zbyt gęsty olej możesz ją uszkodzić.

Andrew - 31-12-2010, 07:42

Motofreak napisał/a:
jak odpalę auto na luzie i puszczę sprzęgło to auto delikatnie rusza do przodu
Kolego spróbuj zmienić olej w skrzyni biegów powinno pomóc.
pipi_ja - 31-12-2010, 14:54

Jakiego oleju nie wleje nie zlikwiduje tego efektu do zera. Przy mrozach inaczej nie bedzie, fizyka się kłania. W każdym jednym samochodzie jakim jeździłem występowało coś takiego. Obecnie mam zalaną skrzynię olejem polecanym na forum i jest to samo, w momencie puszczenia sprzęgła(na luzie) przysiadają obroty i samochód delikatnie drga do przodu. Normalne zjawisko zimą.
Wszyc - 31-12-2010, 16:15

A ja tego efektu nie miałem w żadnym samochodzie łącznie z miśkiem który jeździ na pierwszym lepszym i najtańszym jaki udało się dostać ale koniec offtopa to nie jest temat o płynach i skrzyni
Motofreak - 08-01-2011, 16:39

Nareszcie znalazłem trochę czasu by wybrać się do elektryka :mrgreen: zmierzyliśmy ładowanie ale tylko na ciepłym silniku. Na wolnych obrotach z włączonym radiem, światłami i dmuchawą ładowanie było powyżej 14, przy włączonych światłach mijania, drogowych, przeciwmgłowych przód i tył, dmuchawa na full, podgrzewanie tylnej szyby i radio ładowanie spadło do trochę poniżej 12,5 i wtedy zaczął piszczeć pasek, po przekroczeniu 2800 rpm ładowanie było 14,5 i wtedy przestał piszczeć. Niestety do wymiany jest koło pasowe od alternatora :( ma ktoś może takie na sprzedaż? da się w ogóle takie dostać nowe? jakby ktoś miał jakieś namiary to byłbym wdzięczny :biggrin: we wszystkich wersjach silnikowych były takie same alternatory?
Wszyc - 08-01-2011, 17:10

Motofreak napisał/a:
we wszystkich wersjach silnikowych były takie same alternatory?


nie diesel ma 2 razy większy alternator niż benzyniaki i diesel ma na alternatorze z tyłu wakupompę która podaje ciśnienie na układ wspomagania hamulców

Motofreak - 08-01-2011, 17:42

a samo koło pasowe z alternatora od benzyniaka będzie pasowało?
Wszyc - 08-01-2011, 18:27

nie mam pojęcia, o ile koło pasowe nie jest w ogóle na stałe do wirnika nie pamiętam
Motofreak - 08-01-2011, 20:25

jakby było z wirnikiem to byłby poważniejszy problem
Wszyc mógłbyś zobaczyć jak to jest zrobione na twoim starym silniku o ile masz do niego jeszcze dostęp :?: bo ja nie za bardzo mam jak to zrobić :roll: a tak swoją drogą to gratuluje wytrwałości w odbudowie twojego Miśka jestem pełen podziwu :wink: Trzymam kciuki, Powodzenia

Wszyc - 08-01-2011, 21:40

heh dobra mam jeszcze alternator od 4G63 porównam czy koła pasowe są takie same o ile w ogóle można je wymienić :P
jacek11 - 08-01-2011, 21:51

Na pewno jest wymienne :)
Wszyc - 12-01-2011, 21:55

kurka nie mogę znaleźć alternatora by Ci to sprawdzić :P no to sam mam teraz problem :P
plecho1 - 13-01-2011, 12:05

Na pewno są wymienne, tylko czasem może być problem z odkręceniem nakrętki. Często najłatwiej rozebrać cały alternator i wirnik wkręcić w imadło by go przytrzymać przy odkręcani nakrętki, oczywiście trzeba to zrobić bardzo ostrożnie by nie uszkodzić wirnika.
Wszyc - 13-01-2011, 12:41

znalazłem alternatory ten z diesla jak najbardziej odkręcane ma koło napędowe więc nie powinno być problemu z wymianą ( za to mój alternator z benzyniaka ma koło na stałe z wirnikiem :D jeden odlew :P )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group