Pajero II - woltomierz, wskaźnik napięcia
hajmanek - 18-01-2011, 00:07
Voltomierz, kompas i temperatura, cisnienie oleju (jak dobrze pamietam)
Aussie - 18-01-2011, 03:27
bartek2800 napisał/a: | W takim razie wychodzę z prośbą - pokaż fotę deski |
Proszę bardzo
lukas 78 napisał/a: | kierownicę też masz nie z tej strony | Kierownice mam po tej stornie po której jest mi najbardziej przydatna. A co więcej to kierunkowskazy mam tam gdzie Ty wycieraczki:) A co do prawidłowej strony w ramach ciekawostki to właśnie zasada ruchu lewostronnego historycznie byla pierwsza. Dlaczego to sobie już doczytaj... W europie a potem w Polsce ruch prawostronny został wprowadzony dopiero ok XIX wieku po rewolucji francuskiej za Napoleona. W Krakowie lewą stroną jeździło się do 1918 roku a tramwaje nawet do 1925 roku. Na Węgrzech dopiero 1939 Niemcy wprowadzili ruch prawonstronny... Tak więc o prawidłowej stronie kierownicy lepiej nie dyskutujmy
A kolegów z formu przepraszam za tą dygresję ale już kilka razy znalazłem na forum teksty w stylu kto ma kierownicę po prawidłowej stronie stronie... a przecież nie ważne gdzie jest kierownica - Misiek to Misiek.....
Besiek - 18-01-2011, 07:27
hajmanek napisał/a: | Voltomierz, kompas i temperatura, cisnienie oleju (jak dobrze pamietam) |
Dokładnie tak
Aussie - 18-01-2011, 08:50
A może ktoś mądry powiedzieć jak czytać z tego wskaźnika ciśnienia oleju. Pytałem już w innym temacie ale nie doczekałem się odpowiedzi więc może tutaj
Chodzi o to że instrukcja podaje że norma to wskaźnik na 2 a przy dużym obciążeniu nawet kolo szóstki. U mnie jak utopiłem przód auta w błocie, a potem wyjechałem własnymi siłami (generalnie po jeździe w terenie) to strzałka dobiła końca skali. No i pytanko co to znaczy? czy tak ma być? Co w tedy zrobić? I jeżeli jest coś nie tak to gdzie szukać usterki??
lukas 78 - 18-01-2011, 10:55
Aussie napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | W takim razie wychodzę z prośbą - pokaż fotę deski |
Proszę bardzo Obrazek
lukas 78 napisał/a: | kierownicę też masz nie z tej strony | Kierownice mam po tej stornie po której jest mi najbardziej przydatna. A co więcej to kierunkowskazy mam tam gdzie Ty wycieraczki:) A co do prawidłowej strony w ramach ciekawostki to właśnie zasada ruchu lewostronnego historycznie byla pierwsza. Dlaczego to sobie już doczytaj... W europie a potem w Polsce ruch prawostronny został wprowadzony dopiero ok XIX wieku po rewolucji francuskiej za Napoleona. W Krakowie lewą stroną jeździło się do 1918 roku a tramwaje nawet do 1925 roku. Na Węgrzech dopiero 1939 Niemcy wprowadzili ruch prawonstronny... Tak więc o prawidłowej stronie kierownicy lepiej nie dyskutujmy
A kolegów z formu przepraszam za tą dygresję ale już kilka razy znalazłem na forum teksty w stylu kto ma kierownicę po prawidłowej stronie stronie... a przecież nie ważne gdzie jest kierownica - Misiek to Misiek..... |
co ty kompleksy masz to był żart
tu masz temat ciśnienia i wskaźnika co prawda w patrolu ale zasada pracy ta sama
http://forum4x4.pl/viewto...+oleju#p2518539
Aussie - 18-01-2011, 11:39
hehehe... ja tam kompleksów nie mam... sam tu jestem dopiero dopiero 3 miechy więc jeszcze jak zaspany to potrafię pod prąd pojechać
W każdym razie przejrzałem wątek i nie do końca wyjaśniają co pokazuje czujnik jeżeli działa prawidłowo. Bardziej to jak wykręcić, przeczyścić i czy generalnie pokazuje prawidłowo. Jedyny morał dla mnie to taki ze prawdopodobnie dobił mi do końca ze względu na zagrzanie auta i zaklejenie czujnika.....
lukas 78 - 18-01-2011, 11:47
no mozna powiazać topienie auta z zalaniem czujnika i przekłamywaniem
raczej do końca to nie powinna wskazówka dobijać
podgrzany olej jest rzadszy wiec automatycznie cisnienie powinno być na rozgrzanym mniejsze. Nie mam takiego czujnika w pajero ale miałem w audi 100 i własnie tak było. Zimny po odpaleniu wskazówka wysoko w miarę rozgrzewania spadała .
Wyznacznikiem zdrowego silnika raczej jest kontrolka smarowania ale jak masz ten wskaźnik to warto byłoby sprawdzić czemu wariuje.
Aussie - 18-01-2011, 11:57
Z tym wariowaniem to właśnie nie tak bardzo. Jak odpalam silnik i jeżdżę po mieście, nawet jak w górach trochę pojeździłem to cały czas wskazówka na "2". Na plaży lekko ponad. A po błocie i ostrym grzaniu "8" i wyżej. Potem jak wyjechałem na szosę to po 10-15 minutach wróciło do normy. Czyli po prostu tak jakby im wieksze obciążenie i cieplejszy silnik tym większe ciśnienie pokazuje. Ale i tak instrukcja podaje. Z tym że nie uwzględnia sytuacji dobicia do końca
lukas 78 - 18-01-2011, 12:08
z dwojga złego to lepiej jak pokazuje w tą stronę niż do zera
hajmanek - 18-01-2011, 15:33
Moze masz cos nie tak z regulatorem cisnienia oleju. U mnie jest przy chlodnicy oleju. Nie wiem jaki masz model silnika, jak mi podasz to moge Ci podeslac mailem servisowke w pdf-ie
Aussie - 20-01-2011, 10:56
byłoby super.... ja mam 3 litry V6...
Bushey - 20-01-2011, 13:02
Aussie napisał/a: | A może ktoś mądry powiedzieć jak czytać z tego wskaźnika ciśnienia oleju. |
Na nowych autach sie nie znam ale w naszych starociach to jest tak:
1. startujesz silnik zimny cisnienie jest wysokie i powoli spada do wartosci nominalnej bez specjalnego wplywu na obroty silnika/obciazenie
2. bardzo goracy silnik w cieply dzien i na wolnych obrotach wkazowka spada prawie do zera - efekt znika po dodaniu gazu.
W tym drugim przypadku mozliwe jest rowniez zaswiecenie lampki cisnienia (dla tych co ja maja przy wskazniku) szczegolnie jesli stan oleju jest w poblizu MIN na bagnecie.
Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny.
jawaldek - 20-01-2011, 14:22
Cytat: | Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny. | w zasadzie to masz rację tylko to jedne małe ale==>>> jak przepali się żaróweczka to w błogiej nieświadomości jeździmy , jeździmy (bo nie znam nikogo co codziennie przed uruchomieniem sprawdza poziom oleum =>> co jakiś czas to tak )a manualny wskaźnik nawet przy swojej niedokładności pomiaru może nas ustrzec przed kłopotami. Nie podobało mi się u mnie cosik z akumulatorem dopiero w warsztacie stwierdzili że, po dokonaniu pomiarów, alternator nie daje takiego ładowania jak powinien ==>> żaróweczki nie ostrzegają (są dobre) a taki woltomierz pokazał by co i jak.
lukas 78 - 20-01-2011, 15:40
jawaldek napisał/a: | Cytat: | Ogolnie piszac jest to fabrycznie zbedny bajer (przez niedokladnosc pomiaru) i ma charakter jedynie orientacyjny. | w zasadzie to masz rację tylko to jedne małe ale==>>> jak przepali się żaróweczka to w błogiej nieświadomości jeździmy , jeździmy (bo nie znam nikogo co codziennie przed uruchomieniem sprawdza poziom oleum =>> co jakiś czas to tak )a manualny wskaźnik nawet przy swojej niedokładności pomiaru może nas ustrzec przed kłopotami. Nie podobało mi się u mnie cosik z akumulatorem dopiero w warsztacie stwierdzili że, po dokonaniu pomiarów, alternator nie daje takiego ładowania jak powinien ==>> żaróweczki nie ostrzegają (są dobre) a taki woltomierz pokazał by co i jak. |
i własnie do tego mi potrzebny woltomierz w miśku
hajmanek - 20-01-2011, 20:30
Aussie napisał/a: | byłoby super.... ja mam 3 litry V6... |
Ale jaki konkretnie model? Bo serwisowke mam wg modelu silnika
|
|
|