To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Diesel spalanie komputer/realne

Wedrowiec - 31-07-2012, 16:09

hmm spalanie mam powyżej 7l więc raczej mułowato nie jeżdzę ;)

[ Dodano: 21-08-2012, 00:44 ]
Niespodzianka - wygląda na to, że się odmulił co do filtra. Przepalanie 2 razy pod rząd po więcej niż 700 km. Dalej od niedawna większość ruchu "w trasie".

Dario1983 - 27-01-2013, 13:26

A jak u Was dordzy użytkownicy ASX-ów wygląda wypalanie filtra cząstek stałych w okresie zimowym? bo ja zauważyłem w swoim ASX pewną prawidłowość. Mianowicie im zimniej, tym wypaleń filtra jest więcej? a konkretnie mówiąc, tak gdzieś co 80 - 100 km. Nadmienię, że żadnych problemów z filtrem wg. mnie nie, gdyż żadne kontrolki ostrzegawcze, czy też brak mocy nie występuje.
Pozdrawiam

Wedrowiec - 15-07-2013, 10:41

Fragment mojej korespondencji z mitsu:

Cytat:
Jestem posiadaczem Mitsubishi ASX, (..) prosiłbym o informację co ile km powinien przepalać się filtr DPF – według wcześniejszych informacji od dealera powinno to się odbywać co mniej więcej 1000 km, najczęściej co 250 km (jazda w mieście w warunkach niekorzystnych dla tego procesu). (..)

Zgłaszałem problem kilkukrotnie, obecnie przepalanie następuje co 120-180 km (a czasami częściej) nawet przy jeździe praktycznie tylko w trasie ze stałą prędkością powyżej 90 km/h


i odpowiedź:

Cytat:
Proces wypalania filtra nie jest zależny tylko od przebiegu. Są cztery parametry, które mogą wyzwolić proces regeneracji. W najbardziej sprzyjających warunkach (nieosiągalne) będzie wypalać się co 600 km. W rzeczywistości dzieje się to pomiędzy 150-250 km.


Jednocześnie sugeruję kontakt z serwisem, celem sprawdzenia aktualizacji oprogramowania.


Niezły kit.

JCH - 15-07-2013, 12:28

Wedrowiec napisał/a:
Cytat:
W rzeczywistości dzieje się to pomiędzy 150-250 km.
Może niech on się non-stop wypala. Nie będzie wtedy niejasności ;)
Dario1983 - 29-07-2013, 20:42

Witam otóż mój dpf w Asxie:) oszalał...wypala się co 50 km, a serwis tak na prawdę nie wie, co się dzieje?
Samochód jeżdzony w 90% w trasie i nigdy żadnych błędów nie było. Z tego, co mi przekazano po wizycie w serwisie to tyle, że różnica ciśnień na wlocie i wylocie z filtra dpf jest na tyle duża, że dlatego filtr się tak często wypala. Według serwisu za często, ale przecież auto ma dopiero 95 tys.km Koledzy macie jakieś sugestie? p.s. brak jakichkolwiek błędów z dpf - absolutnie NIC.
Pozdrawiam

krzychu - 30-07-2013, 07:05

A na jakim oleju jeździsz? Z jaką normą C?

A skoro masz gwarancję to niech wymienią DPF-a... Nad czym się zastanawiają? Chyba nie jest wyłączony z gwarancji?

pablo diablo - 08-08-2013, 09:44

jeżeli nie pokazuje błędu to nie ma szans na wymianę DPF-u na nowy
kiedyś sprawdzałem cenę naszych filtrów w naszej marce to koszt powyżej 10kk
wiec za filtr można kupić niezły samochód i na pewno nasze Polskie ASO nie będzie się nigdy kwapić żeby od tak wymieniać tą drogą cześć

Ja watek DPFu zbadałem dość szeroko i polecam dbać o tą cześć tzn

- dobry olej nisko popiołowy
- nieprzerywanie wypalania gdy już ten proces trwa (podwyższone obroty- spalanie większe)
- obserwować bagnet oleju gdy olej wzrasta częściej wymieniać olej niż jest to wskazane
- ja wymieniam swój olej co 8-10kk
- i co jakiś czas odwiedzać znajomych w dalszych częściach polski tzn robić trasy bo te silniki przystosowane są przede wszystkim na trasę

rezon - 27-08-2013, 12:30

pablo diablo napisał/a:
i co jakiś czas odwiedzać znajomych w dalszych częściach polski tzn robić trasy bo te silniki przystosowane są przede wszystkim na trasę
o czym sprzedawcy nawet się nie zająkną jak ktoś chce kupić diesla do jazdy miejskiej bo "oszczędny" ;) Samo robienie tras nie wystarczy - trzeba robić trasy z min. 3000obr, bo jak ktoś będzie sobie pyrkał 60-80 na 5 czy 6 to nic mu się tam nie wypali oprócz paliwa.
Dario1983 napisał/a:
Samochód jeżdzony w 90% w trasie i nigdy żadnych błędów nie było. Z tego, co mi przekazano po wizycie w serwisie to tyle, że różnica ciśnień na wlocie i wylocie z filtra dpf jest na tyle duża, że dlatego filtr się tak często wypala.
Zarzuć sobie jeszcze dodatek do diesli np. Castrol TDA - podnosi trochę temperaturę spalania i może coś tam go więcej wypali.
pablo diablo napisał/a:
kiedyś sprawdzałem cenę naszych filtrów w naszej marce to koszt powyżej 10kk
dlaczego mnie to nie dziwi :lol:
Wedrowiec - 27-08-2013, 12:33

rezon 3000 obr. to już chyba jakieś 150 km/h - nie przesadziłeś trochę? Przy starych typach filtrów z tego co kojarzę to nawet za szybko nie było wolno jechać przy wypalaniu.
rezon - 27-08-2013, 20:27

Nic nie przesadziłem - kto Ci każe jechać na 6? Chodzi o temperaturę - nie było ograniczeń w prędkości w starszych "mokrych" filtrach. To samo dotyczy zresztą turbin - zwłaszcza w silnikach 2.0DiD czyli TDI VW. Odkłada się sadza na kierowniczkach i trzeba ją jakoś utylizować. Ja przeganiałem 155kkm bez problemów, a znajomy jeżdżąc "oszczędnie" przejechał raptem 70kkm i już jest po raz drugi w serwisie bo mu "szarpie" - czyszczenie EGR i przepustnicy pomogło na miesiąc. Nowoczesny diesel nie lubi miasta i oszczędnej jazdy czyli 80 na 6. Jak się jeździ trochę inaczej to i turbina pracuje i dpf ma temperaturę, w której sam się oczyszcza.
Mówimy oczywiście o sytuacji, w której auto na co dzień jeździ na krótkich odcinkach, a tym samym niedogrzane. Jak w większości jeździ w trasy to problem dpf praktycznie nie istnieje.

marpit - 08-09-2013, 12:51

Dario1983 napisał/a:
Witam otóż mój dpf w Asxie:) oszalał...wypala się co 50 km, a serwis tak na prawdę nie wie, co się dzieje?
Samochód jeżdzony w 90% w trasie i nigdy żadnych błędów nie było. Z tego, co mi przekazano po wizycie w serwisie to tyle, że różnica ciśnień na wlocie i wylocie z filtra dpf jest na tyle duża, że dlatego filtr się tak często wypala. Według serwisu za często, ale przecież auto ma dopiero 95 tys.km Koledzy macie jakieś sugestie? p.s. brak jakichkolwiek błędów z dpf - absolutnie NIC.
Pozdrawiam

Ciekawe że widzą na kompie gdzie jest problem ale już nie widzą jak go rozwiązać.
Wg mnie do sprawdzenia czujnik który pokazuje za duże ciśnienie.
Panowie po co wymieniać fap? Fap się myje i ponownie 200 kk ma służyć, ale to nie przy takim przebiegu...

krzychu - 09-09-2013, 07:17

marpit napisał/a:
Panowie po co wymieniać fap? Fap się myje i ponownie 200 kk ma służyć, ale to nie przy takim przebiegu...


FAP to co innego, FAP używa jakieś płynu o dziwnej nazwie do wypalania (dawkuje go do baku przy wykryciu tankowania) występował w Mitsubishi z silnikami 2,2 z PSA. W ASX-ie jest zwykły DPF wypalany dodatkową dawką paliwa. W każdym razie na gwarancji powinni wymieniać, a nie sztukować.

A i jeszcze jak samochód ma do pół roku (w sumie do 8 miesięcy) to możesz zgłaszać roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową. Tam trochę łatwiej wywalczyć.

aircross - 03-10-2014, 09:01

Przejechałem jeszcze bardzo mało, więc nie za bardzo wiem o co chodzi - skąd wiecie, że następuje wypalanie filtra? Jakiś odgłos? Jakiś znacznik na komputerze? Spadek mocy? Ile to trwa?

I Drugie ważne pytanie - (dotyczy 1.8 diesel) - komputer pokazywał mi grzecznie że powinienem dotankować, że przejadę 90 km, potem 80, potem 60 ... i nagle napisał że przejadę ZERO, przełączył się w tryb pomarańczowy i napisał dotankuj natychmiast i nie reagował na przycisk komputera - ile paliwa zostało jeszcze w baku?

pablo diablo - 03-10-2014, 11:05

aircross napisał/a:
skąd wiecie, że następuje wypalanie filtra? Jakiś odgłos? Jakiś znacznik na komputerze?


że akurat wypala ci się filtr dpf to żadnych oficjalnych znaków nie będziesz miał (szkoda jak dla mnie). ale:

pozioma kreska pokazuje ci chwilowe spalanie i właśnie ta kreska podczas wypalania pokazuje znaczne większe spalanie chwilowe. jeżeli podczas jazdy w normalnych warunkach puścisz pedał gazu ta kreska spalania chwilowego powinna pokazywać 0, a podczas wypalania będziesz miał informacje że masz małe spalanie chwilowe.

Innym czynnikiem pokazujący proces wypalania będą podwyższone obroty w tym czasie około 9kk- 10 kk

powinieneś czasami lekko poczuyć diesla :)

ogólnie jeżeli kończysz trasę i akurat wiesz że wypala ci sie filtr zrób dodatkowo km by proces sie zakończy tym sposobem zadbasz o kondycje silnika i filtra. nie mówię już o tym by na czas wymieniać olej który jest odpowiedni do naszych silników z dpf-em

ogólnie w tym silniku jak nie chcesz mieć remontu to nie doprowadzaj by brakło paliwa

Wedrowiec - 03-10-2014, 11:06

aircross masz wszystko napisane w tym wątku - jak wyglądają objawy. W skrócie zwiększone zużycie paliwa i przede wszystkim spalanie przy hamowaniu silnikiem (pasek nie spada do zera).

Co do zera paliwa nie miałem takich akcji, zawsze po prostu w pewnym momencie zamiast przewidywanego zasięgu pojawiały się kreski (minus).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group