ASX Techniczne - tryby pracy 4WD i ESP 
						
												 krzychu - 12-08-2013, 18:14
  Pierwszy filmik ciekawy coś się tam dzieje (ale w dół i do tyłu to dociążany przód), ale na drugim już konsternacja. Zrównoważyli bardziej i kręci nieboradnie kółeczkami... 2 mechanizmy różnicowe zawsze coś tam przekazują momentu chociażby przez olej, a nawet lekko spierające się kółko na ziemi dodaje od razu momentu na 2 koła... Bo to co zostawi na tym mniej przyczepnym kole tyle sam odepchnie się z drugiej strony...
												 vavoom - 07-08-2015, 20:19
  No cóż...
 
Postawiłem ASX-a na rolkach:
 
- jednym kołem w trybie 2WD (rolki pod przednim kołem)
 
- dwoma kołami w trybach 4WD i Lock (rolki po jednej stronie oraz ukośnie).
 
Rolki - oczywiście, nie mają bezpośredniego przełożenia na rzeczywiste warunki na drodze, ale... Ani jednym, ani dwoma kołami nie da rady...
												 krzychu - 11-08-2015, 07:03
  ESP włączone?
												 vavoom - 11-08-2015, 22:15
 
  	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | ESP włączone? | 	  
 
Włączone, filmiki z testów:
 
www.youtube.com/watch?v=S33yCAzGlN8
 
www.youtube.com/watch?v=IA6v-HP-0hY
												 krzychu - 12-08-2015, 07:16
  Dobra robota!
 
 
Czułeś jakąś reakcję ESP (używanie pompy ABS)? Bo wygląda jakby coś tam chciał, ale za mało? No i obroty utrzymywał na poziomie potrzebnym na lodzie niż na symulacji kołyski. 
 
 
A tam gość pyta o test bez ESP. Ale to bez sensu. Wyłączenie ESP ma sens na luźnej nawierzchni gdzie ESP odetnie moc, a akurat nie powinno (śnieg, luźny żwir). Np. Trawa i lód to już pewnie lepiej z ESP. 
 
 
Ps. w 2WD bym uważał z testami bo można załatwić sprzęgło w dyferze.
												 vavoom - 12-08-2015, 08:53
  Nie czułem żadnej reakcji hamulców, jedynie zmniejszanie obrotów przez silnik, choć samochód zaczynał się bujać. Kiedy zimą testowałem ESP, to od razu dało się wyczuć i usłyszeć jak koła hamują, a tutaj nic...
 
Przy najbliższej okazji spróbuję jeszcze znacznie mocniej wcisnąć gaz, choć raczej niewiele to zmieni. ASC działa powyżej 15 km/h, pytanie, czy kontrola trakcji też dopiero wtedy zacznie reagować agresywniej (w tym teście prędkościomierz wskazywał ok. 10 km/h i trudno powiedzieć, czy ASC pozwoli na więcej).
 
Test bez ESP raczej nie ma sensu, ale gość twierdzi, że tak podaje instrukcja, sam napisał, że jest to sprzeczne z zasadą działania kontroli trakcji - może rzeczywiście warto sprawdzić.
 
Co do 2WD - dokładnie tak jak piszesz, testowałem tylko tyle, ile jest na filmiku.
												 krzychu - 12-08-2015, 09:01
  vavoom - a myślałem, że gaz miałeś w podłodze...
 
 
Mniej gazu na pewno lżejsza reakcja hamulcami (bo by silnik zgasł)... Dlatego też ten test mógłby lepiej wypaść przy automacie...
												 vavoom - 02-10-2015, 07:36
  Powtórzyłem testy - ASX bez problemu zjeżdża z rolek - warunkiem jest przekroczenie 15 km/h. Dopiero powyżej tej prędkości kontrola trakcji zaczyna interweniować na tyle skutecznie, aby przenieść moment na koła z przyczepnością (wg instrukcji ASC działa od 15 km/h, widocznie TCL też).
 
 
Test po przekątnej oraz jedną stroną, lekko pod górkę:
 
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ
 
 
Test po przekątnej, teren płaski:
 
https://www.youtube.com/watch?v=NAoReO_sYrI
 
 
Ciekawostka - w trybie 2WD system znacznie bardziej ogranicza prędkość obrotową kół niż w trybach 4x4 (gaz prawie do spodu) i nie jest w stanie wyciągnąć auta:
 
https://www.youtube.com/watch?v=L8kXrOsB_Qg
												 krzychu - 02-10-2015, 09:00
  vavoom - dobra robota   
												 vavoom - 02-10-2015, 17:53
  I jeszcze krótkie porównanie z Quattro:
 
https://www.youtube.com/watch?v=j33wMZO6zI0
												 wlodeks - 05-10-2015, 13:53
  @vavoom - super test i gratuluję, że pokazałeś to czego nijak nie szło się dowiedzieć od Mitsubishi. Reasumując, taki znowu "ostatni" to ten napęd w naszych ASX-ach nie jest.
 
Jeszcze raz dzięki za wytrwałość w drążeniu tematu i doprowadzenie go do końca.
												 tomasz chlipala - 26-10-2015, 09:44
  Doskonała robota vavoom! Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! Ha...no i przy okazji okazało się jak łatwo różne marki mogą manipulować filmikami i testami napędów.
												 vavoom - 31-10-2015, 12:57
 
  	  | tomasz chlipala napisał/a: | 	 		  |  Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! | 	  Rolki to taki sztuczny test, ale można sprawdzić, jak zachowują się poszczególne systemy, czego nie wiedzą ani w ASO, ani w MMP (byli bardzo zdziwieni kiedy zobaczyli pierwsze testy gdzie ASX nie zjechał z rolek...), nie ma też szczegółowych informacji w instrukcji.
 
Przy okazji - trochę katowania napędu w bardziej rzeczywistych warunkach, OII:
 
https://www.youtube.com/watch?v=X6w571vXX6Q
												 DJ Fazi - 12-11-2015, 07:43
  Bardzo dobra robota    Wreszcie vavoom rozwiał wszelkie wątpliwości.
												 vavoom - 23-01-2016, 18:34
  Trochę OT, ale napęd All Grip by Suzuki (a dokładniej kontrola trakcji) pozamiatał nasze All Wheel Control...
 
https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |