ASX Techniczne - tryby pracy 4WD i ESP
krzychu - 12-08-2013, 19:14
Pierwszy filmik ciekawy coś się tam dzieje (ale w dół i do tyłu to dociążany przód), ale na drugim już konsternacja. Zrównoważyli bardziej i kręci nieboradnie kółeczkami... 2 mechanizmy różnicowe zawsze coś tam przekazują momentu chociażby przez olej, a nawet lekko spierające się kółko na ziemi dodaje od razu momentu na 2 koła... Bo to co zostawi na tym mniej przyczepnym kole tyle sam odepchnie się z drugiej strony...
vavoom - 07-08-2015, 21:19
No cóż...
Postawiłem ASX-a na rolkach:
- jednym kołem w trybie 2WD (rolki pod przednim kołem)
- dwoma kołami w trybach 4WD i Lock (rolki po jednej stronie oraz ukośnie).
Rolki - oczywiście, nie mają bezpośredniego przełożenia na rzeczywiste warunki na drodze, ale... Ani jednym, ani dwoma kołami nie da rady...
krzychu - 11-08-2015, 08:03
ESP włączone?
vavoom - 11-08-2015, 23:15
krzychu napisał/a: | ESP włączone? |
Włączone, filmiki z testów:
www.youtube.com/watch?v=S33yCAzGlN8
www.youtube.com/watch?v=IA6v-HP-0hY
krzychu - 12-08-2015, 08:16
Dobra robota!
Czułeś jakąś reakcję ESP (używanie pompy ABS)? Bo wygląda jakby coś tam chciał, ale za mało? No i obroty utrzymywał na poziomie potrzebnym na lodzie niż na symulacji kołyski.
A tam gość pyta o test bez ESP. Ale to bez sensu. Wyłączenie ESP ma sens na luźnej nawierzchni gdzie ESP odetnie moc, a akurat nie powinno (śnieg, luźny żwir). Np. Trawa i lód to już pewnie lepiej z ESP.
Ps. w 2WD bym uważał z testami bo można załatwić sprzęgło w dyferze.
vavoom - 12-08-2015, 09:53
Nie czułem żadnej reakcji hamulców, jedynie zmniejszanie obrotów przez silnik, choć samochód zaczynał się bujać. Kiedy zimą testowałem ESP, to od razu dało się wyczuć i usłyszeć jak koła hamują, a tutaj nic...
Przy najbliższej okazji spróbuję jeszcze znacznie mocniej wcisnąć gaz, choć raczej niewiele to zmieni. ASC działa powyżej 15 km/h, pytanie, czy kontrola trakcji też dopiero wtedy zacznie reagować agresywniej (w tym teście prędkościomierz wskazywał ok. 10 km/h i trudno powiedzieć, czy ASC pozwoli na więcej).
Test bez ESP raczej nie ma sensu, ale gość twierdzi, że tak podaje instrukcja, sam napisał, że jest to sprzeczne z zasadą działania kontroli trakcji - może rzeczywiście warto sprawdzić.
Co do 2WD - dokładnie tak jak piszesz, testowałem tylko tyle, ile jest na filmiku.
krzychu - 12-08-2015, 10:01
vavoom - a myślałem, że gaz miałeś w podłodze...
Mniej gazu na pewno lżejsza reakcja hamulcami (bo by silnik zgasł)... Dlatego też ten test mógłby lepiej wypaść przy automacie...
vavoom - 02-10-2015, 08:36
Powtórzyłem testy - ASX bez problemu zjeżdża z rolek - warunkiem jest przekroczenie 15 km/h. Dopiero powyżej tej prędkości kontrola trakcji zaczyna interweniować na tyle skutecznie, aby przenieść moment na koła z przyczepnością (wg instrukcji ASC działa od 15 km/h, widocznie TCL też).
Test po przekątnej oraz jedną stroną, lekko pod górkę:
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ
Test po przekątnej, teren płaski:
https://www.youtube.com/watch?v=NAoReO_sYrI
Ciekawostka - w trybie 2WD system znacznie bardziej ogranicza prędkość obrotową kół niż w trybach 4x4 (gaz prawie do spodu) i nie jest w stanie wyciągnąć auta:
https://www.youtube.com/watch?v=L8kXrOsB_Qg
krzychu - 02-10-2015, 10:00
vavoom - dobra robota
vavoom - 02-10-2015, 18:53
I jeszcze krótkie porównanie z Quattro:
https://www.youtube.com/watch?v=j33wMZO6zI0
wlodeks - 05-10-2015, 14:53
@vavoom - super test i gratuluję, że pokazałeś to czego nijak nie szło się dowiedzieć od Mitsubishi. Reasumując, taki znowu "ostatni" to ten napęd w naszych ASX-ach nie jest.
Jeszcze raz dzięki za wytrwałość w drążeniu tematu i doprowadzenie go do końca.
tomasz chlipala - 26-10-2015, 09:44
Doskonała robota vavoom! Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! Ha...no i przy okazji okazało się jak łatwo różne marki mogą manipulować filmikami i testami napędów.
vavoom - 31-10-2015, 12:57
tomasz chlipala napisał/a: | Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! | Rolki to taki sztuczny test, ale można sprawdzić, jak zachowują się poszczególne systemy, czego nie wiedzą ani w ASO, ani w MMP (byli bardzo zdziwieni kiedy zobaczyli pierwsze testy gdzie ASX nie zjechał z rolek...), nie ma też szczegółowych informacji w instrukcji.
Przy okazji - trochę katowania napędu w bardziej rzeczywistych warunkach, OII:
https://www.youtube.com/watch?v=X6w571vXX6Q
DJ Fazi - 12-11-2015, 07:43
Bardzo dobra robota Wreszcie vavoom rozwiał wszelkie wątpliwości.
vavoom - 23-01-2016, 18:34
Trochę OT, ale napęd All Grip by Suzuki (a dokładniej kontrola trakcji) pozamiatał nasze All Wheel Control...
https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I
|
|
|