Forum ogólne - koniec ery EVO ;(
krzychu - 31-05-2012, 13:44
RalfPi napisał/a: | MultiJet 1.3 ma do setki.. |
Zależy w czym i której odmianie, ale sam jeździłem parę razy i widziałem osobiście na budziku spalanie rzędu 4,5l, a Ty mówisz o 5,8l.... Po prostu na razie to jest pchanie tematu przez ekologów i tyle...
RalfPi - 31-05-2012, 14:25
krzychu napisał/a: | RalfPi napisał/a: | MultiJet 1.3 ma do setki.. |
Zależy w czym i której odmianie, ale sam jeździłem parę razy i widziałem osobiście na budziku spalanie rzędu 4,5l, a Ty mówisz o 5,8l.... Po prostu na razie to jest pchanie tematu przez ekologów i tyle... |
Ooo..Nie wydaje mi się..
Panda w MultiJet'ie 13.1 s(100km/h) - spalanie 4.6
Honda w hybrydzie 9.9 s(100km/h) - spalanie 5.8
Oczywiście Honda jest droższa itp...
Sprawność diesla w normalnym cyklu - 30%(?)
Sprawność sil. elek. w normalnym cyklu 90% (!)
Kwestia magazynu energii elektrycznej i wtedy będzie boom na rynku.
A do tego czasu napęd hybrydowy, albo dobry diesel.
Czytałem ostatnio coś o nowym Fordzie Focus'ie w dieslu ze spalaniem (katalogowym) 3.4 - rzeczywiste pewnie ok. 4l, ale odzyskują energię z hamowania - więc swego rodzaju napęd hybrydowy.
szuwar - 31-05-2012, 14:35
Jak dla mnie to obecny zarząd do dymisji
Niedługo w stajni Mitsubishi nie będzie żadnego autka o który prawdziwy fan motoryzacji mógłby zaprzątać myśli.
Inne marki kontynuują produkcję swoich topowych modeli, wprowadzają nowe ... Dość, że Mitsubishi przestało produkować Galanta na rynku europejskim, zabiorą EVO... z osobówek zostanie COLT i Lancer, bo dalej albo SUV albo terenówka. Szkoda. Więc fani umrą z ostatnim prawdziwym Mitsubishi - więc dbajmy o swoje cudeńka
krzychu - 31-05-2012, 14:41
Przypomnij mi ile kosztuje CRZ? 90 tysi?
No to zobacz chociażby BMW 118d... Średnie 4,5l - 143 koniki i 9 sec do setki.... Może trochę drożej, ale wedługo Twojego toku rozumowania to szybciej i mniej pali
A mini odzysk o którym mówisz w Fordzie jest już jakiś czas stosowany w ASX-ie... W pakiecie Blue albo Eco coś tam... Po prostu chodzi o wzrost ładowania akumulatora podczas hamowania silnikiem... Przez co masz potem droższy akumulator do kupienia (lepiej znosi mocne ładowanie).
RalfPi - 31-05-2012, 18:10
krzychu napisał/a: | Przypomnij mi ile kosztuje CRZ? 90 tysi?
No to zobacz chociażby BMW 118d... Średnie 4,5l - 143 koniki i 9 sec do setki.... Może trochę drożej, ale wedługo Twojego toku rozumowania to szybciej i mniej pali
A mini odzysk o którym mówisz w Fordzie jest już jakiś czas stosowany w ASX-ie... W pakiecie Blue albo Eco coś tam... Po prostu chodzi o wzrost ładowania akumulatora podczas hamowania silnikiem... Przez co masz potem droższy akumulator do kupienia (lepiej znosi mocne ładowanie). |
Nie krzuchu - to nie mój tok rozumowania.. i nie popadajmy w skrajność..
Zwyczajnie porównałem samochody o podobnych masach i silnikach - jeden z napędem hybrydowym (Honda) a drugi Lancer.
Poza tym, takie BMW pali 5.7 http://www.autocentrum.pl...43km-2007-2011/
I nie ma co gadać - hybryda mniej pali i tyle!
To że jest droższa w zakupie to fakt...
krzychu - 01-06-2012, 11:06
RalfPi napisał/a: |
I nie ma co gadać - hybryda mniej pali i tyle! |
No ale jak mniej, jak nie od każdego mniej... Lancer to zły przykład bo nijak nie był projektowany pod niskie spalanie... A swoje wnioski opieram na wyglądzie przodu (odkurzacz nie jest opływowy), prześwicie (niżej zawieszone samochody mają mniejsze opory), szerokości i typie opon (nie należą do jakiś eco coś tam jak w ASXie z pakietem eco), zestopniowywaniu i ilości biegów itd itp. Nawet Start & Stop nie ma.
RalfPi - 01-06-2012, 23:21
krzychu napisał/a: | RalfPi napisał/a: |
I nie ma co gadać - hybryda mniej pali i tyle! |
No ale jak mniej, jak nie od każdego mniej... Lancer to zły przykład bo nijak nie był projektowany pod niskie spalanie... A swoje wnioski opieram na wyglądzie przodu (odkurzacz nie jest opływowy), prześwicie (niżej zawieszone samochody mają mniejsze opory), szerokości i typie opon (nie należą do jakiś eco coś tam jak w ASXie z pakietem eco), zestopniowywaniu i ilości biegów itd itp. Nawet Start & Stop nie ma. |
Trudno zaprzeczyć argumentom które przytaczasz... że spalanie zależy od wielu czynników - nie tylko od napędu, natomiast odzyskiwanie energii i ewentualnie wykorzystywanie energii elektrycznej w "wysokosprawnej" przemianie w energię kinetyczną też musi spowodować mniejsze koszty związane z napędem. Pomijam tutaj koszt akumulatorów (być może konieczność ich wymiany) postęp jest duży i ciągle trwa. Nie sprzeczajmy się, bo nie ma o co
Ale Evo powinno być tylko jedno Spalinowe!
Dziś byłem w Autoclubie w Szczecinie.. szkoda, że nie robią już Ralliarta w Colt'ie - ciekawa propozycja jak dla mnie
I nie robię już Ralliarta w Lancerze - z tego co się dowiedziałem, to można zamówić dla siebie - nie wiem ile się czeka.
Pozdrowienia!
maniax86 - 02-06-2012, 00:33
i co z tego że hybryda mniej pali.... skoro w zakupie hybryda z klasy C jest jakieś 25 tysi droższa od normalnego auta z tego segmentu..... ile kilometrów trzeba nią zrobić żeby zakup się zwrócił??? spoooooro..... wiec sie poprostu dla zwykłego zjadacza chleba nie opłaca zakup takiego wozidła i tyle
RalfPi - 02-06-2012, 09:44
maniax86 napisał/a: | i co z tego że hybryda mniej pali.... skoro w zakupie hybryda z klasy C jest jakieś 25 tysi droższa od normalnego auta z tego segmentu..... ile kilometrów trzeba nią zrobić żeby zakup się zwrócił??? spoooooro..... wiec sie poprostu dla zwykłego zjadacza chleba nie opłaca zakup takiego wozidła i tyle |
Jasne, że teraz się mało opłaca, albo nawet się nie opłaca, ale przecież to chodzi o pewien obecny kierunek (i piszę tutaj też z punktu widzenia badań naukowych) - uważam, że coraz więcej będzie aut hybrydowych i będą coraz tańsze - jak będzie - czas pokaże
jaca71 - 02-06-2012, 09:50
Od paru dni słychać w radiu reklamy Yarisa Hybryd.
Teraz rzuciłem okiem na najtańszą yaris Hybryd w kolorze białym - Cena łączna: 65 100,00 zł
To ja chyba podziękuję
szuwar - 02-06-2012, 09:54
I tu nie chodzi tyle o spalanie co legendy, które dały właśnie pozycję i renomę marce. Honda zrozumiała swój błąd, wycofując CRX. Wprowadziła CRZ - wmawiając, że z systemem odzyskiwania będzie godnym następcą, ale już ogłosiła, że niebawem będzie nowy CRX - bo to on jest kultowym modelem Hondy - nie jedynym
A Mitsubishi co zostanie z portfolio które wyniosło markę na szczyty ?
co do spalania i ekologii to te elektryczne nie są takie wspaniale, niby za 5-6 zeta przejedziesz 100KM, ale zasięg niewielki, bo ładowanie nie trwa 10 minut, do tego koszt takiego auta jest o wiele większy, a co najważniejsze to wymiana po pewnym czasie eksploatacji akumulatorów - a jak wiadomo zużyte akumulatory to nie są zbyt ekologicznym odpadem, a recykling też nie jest tani .....
Gdyby wszystkim tak na prawdę zależało na ekologii to inwestowaliby na w napędy wodorowe itp, ale co z rafineriami ?? ....tu nie chodzi o ekologię tylko mydlenie oczu ...
Student - 02-06-2012, 11:09
Ekologia to :
Polak na świecie!!!!!!!!!!!
http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
http://www.autokrata.pl/a...-powietrze-1380
czyli samochody na powietrze.
Konstrukcja prosta jak budowa cepa, tankowanie podobne jak LPG czyli 2-4 minuty, zasięg podobny. połączyć to z małym silnikiem elektrycznym jako wspomaganie ruszania i 100% zadowlolenia klienta tylko wtedy kto by na tym zarobił, na pewno nie państwo jak każdy by sobie w domu kompresorek kupił.
Dla mnie wystarczy zasięg 200km. do pracy mam 17, + tankowanie w domu + stacja powietrza tak jak obecne CPNy.
100% ekologii bez kawsów i akumulatorów.
Tylko kto na to pozwoli na pewno nie Katar Emiraty itd oraz Shell, Agip BP i inne koncerny, do kiedy idzie czarne złoto zapomnijcie o ekologii.
RalfPi - 02-06-2012, 14:22
Student napisał/a: | Ekologia to :
Polak na świecie!!!!!!!!!!!
http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
http://www.autokrata.pl/a...-powietrze-1380
czyli samochody na powietrze.
Konstrukcja prosta jak budowa cepa, tankowanie podobne jak LPG czyli 2-4 minuty, zasięg podobny. połączyć to z małym silnikiem elektrycznym jako wspomaganie ruszania i 100% zadowlolenia klienta tylko wtedy kto by na tym zarobił, na pewno nie państwo jak każdy by sobie w domu kompresorek kupił.
Dla mnie wystarczy zasięg 200km. do pracy mam 17, + tankowanie w domu + stacja powietrza tak jak obecne CPNy.
100% ekologii bez kawsów i akumulatorów.
Tylko kto na to pozwoli na pewno nie Katar Emiraty itd oraz Shell, Agip BP i inne koncerny, do kiedy idzie czarne złoto zapomnijcie o ekologii. |
Nie analizowałem dokładnie pracy takiego napędu, ale mam jedno pytanie.. Jaka jest gęstość mocy w takim napędzie - ile osiągnę mocy z kg lub dm^3??
I to jest wszystko w tym temacie. - dla 20kg silnika moc około 2kW... Słabo co?
Z 20kg silnika elektrycznego wyciągniemy powiedzmy 10kW, a ze spalinowego,(jeśli takie wogóle są) pewnie około 20-30kW.
Nie twierdzę, Student, że taki silnik nie znajduje zastosowania.. ale do napędu takich samochodów jak My -Forumowicze- mamy, to się nie nadaje za bardzo... Wymaganie wysokich prędkości obrotowych przy dużym momencie, oraz wymaganie dużej gęstości mocy czyni taki silnik niezbyt przydatnym rozwiązaniem dla Nas.
Dla Taxówki - być może rozwiązanie idealne - Vmax= 100km, a przyspieszenie do 60 powiedzmy 15s.
Trzeba by było temat dokładnie zbadać..
gzesiolek - 02-06-2012, 21:17
Apropo Diesla i Hybrydy...
Jedna zasadnicza rzecz Hybryda jest oszczedna i oplacalna gdy sie jezdzi po miescie z duza iloscia hamowan... w trasie podczas dlugotrwalej jazdy z jedna predkoscia daje niewiele...
Diesel odwrotnie... tzn. w trasie pali "kropelke" zwlaszcza jak umiesz juz takim jechac...
ale w miescie nie dosc ze juz nie pali tak malo (zwlaszcza w krotkich trasach z duza iloscia zatrzyman - zimny silnik itd.) to jeszcze generuje 1001 dodatkowych kosztow serwisowych zwiazanych wlasnie z niedogrzanym silnikiem, filtrem czastek stalych itd itp.
Wiec dyskusja jak o wyzszosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanoca...
Dlatego ja jezdze oszczednie zwykla benzyna... sredniej ponizej 6l/100km miec nie bede, ale ta ktora mam mi wystarcza... a jet mniej rzeczy do psucia sie...
maniax86 - 03-06-2012, 00:43
hybryda to moda-trend i nic wiecej.... osoby z kasą mogą się tym lansować i tyle... bo tak naprawdę korzyści z mniejszego spalania kosztem spoooooooro droższego zakupu tym osobom się nie zwrócą...
|
|
|