To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - TURBOCZARNUCH czyli 4g63 Turbo 4WD

macia - 20-07-2011, 20:18

Czas na mały ŁUP!

Turboczarnuch pod koniec czerwca pojechał na wakacje (dla ciekawskich - spalanie, głównie w trasie, wyszło 10/100). Wcześniej dostał się w ręce W. Steca i jego ekipy, co zaowocowało:
- nowym olejem: Motul 300V Competition 15w50
- nowym filtrem oleju
- nowym filtrem powietrza
- serwisem klimatyzacji
- nowym filtrem kabinowym
- nowym kompletnym rozrządem
- nową pompą wody
- nowymi świecami platynowymi NGK
- tuleją wahacza z przodu
- ustawieniem zbieżności
- uzupełnieniem płynów w różnych dziwnych miejscach :)
- wezwaniem karetki dla mnie po przedstawieniu rachunku :P

Poza tym na wschodzie bez zmian. Jeździ jak zły :twisted:

Marcin-Krak - 21-07-2011, 08:20

macia napisał/a:
Turboczarnuch pod koniec czerwca pojechał na wakacje (dla ciekawskich - spalanie, głównie w trasie, wyszło 10/100).

Trzeba było już wszystko dla ciekawskich napisać:
gdzie i z kim byłeś i jak było :mrgreen:

macia - 21-07-2011, 23:12

Marcin, wyraźnie napisałem "dla ciekawskich" a nie "dla wścibskich" :P
macia - 17-09-2011, 22:17

Łubudubu :D Dawno nic nie pisałem, więc garść świeżych informacji do pamiętnika turboczarnucha. Niestety wieści nie są przyjemne :?
Od jakiegoś czasu auto przestało jeździć - moc gdzieś uciekła, silniczek głośniej pracuje, ogólnie niezły fakap :lol: Pojechałem do Steca na diagnozę - okazało się, że pękł kolektor wydechowy :shock: Tymczasowo został on zaspawany, natomiast przyczyny kazano dopatrywać się niestety w podniesionej przez AutoGT mocy, czyli wyższej temperaturze. W dwa tygodnie po spawaniu znowu to samo... Za dwa tygodnie umówiony jestem w ASO AutoGT W-wa celem diagnozy i naprawy. Skłaniam się też coraz bardziej do powrotu do seryjnych ustawień.
C.D.N. 8)

Hubeeert - 18-09-2011, 08:12

No cóż, jednym z głównych problemów przy GT400 było to, że przy pełnym ogniu na autostradzie tłoki chciały wypłynąć przez rurę wydechową... Sprawdzone przez znajomego opisane w gazetach testujących te EVO IX GT400 więc jakby mi ktoś chciał zarzucić opowiadanie bajek to zapraszam :D

Możesz jedno z trzech:
1. Seria i spokój
2. Zmienić kolektor na oryginalny lub dorabiany i zastanawiać się ile wytrzyma
3. Zmienić firmę mapującą to Twoje cudo ;-) - o ile wiem da się tak podnieść parametry pracy silnika żeby go nie przegrzewać :roll:

rosomak1983 - 18-09-2011, 09:57

Małe pytanie masz czujnik EGT ???
macia - 18-09-2011, 21:14

Hubert: mojemu do 400KM trochę brakuje :) Moc podniesiona zaledwie o trzydzieści kilka koni w stosunku do serii. Mało tego: auta ANI RAZU nie pałowałem, wręcz przeciwnie - jazda niemalże emerycka. Tym bardziej dziwi mnie to, co się stało...
Rosomaku - mam nawet zegar egt w słupku i powiem tak: wcześniej temperatura nigdy nie przekraczała bezpiecznych parametrów. Dopiero po pęknięciu kolektora przy mocniejszym podwyższeniu obrotów zegarek ostrzegał, że chwilowo jest za gorąco. Takie dziwy.

robertdg - 18-09-2011, 21:54

macia napisał/a:
Mało tego: auta ANI RAZU nie pałowałem, wręcz przeciwnie - jazda niemalże emerycka. Tym bardziej dziwi mnie to, co się stało...
Może to był właśnie błąd :P
Kleju - 18-09-2011, 22:04

macia napisał/a:
okazało się, że pękł kolektor wydechowy


Seryjny czy jakiś aftermarket?

robertdg napisał/a:
macia napisał/a:
Mało tego: auta ANI RAZU nie pałowałem, wręcz przeciwnie - jazda niemalże emerycka. Tym bardziej dziwi mnie to, co się stało...

Może to był właśnie błąd


+1 :mrgreen:

EDIT:
Hubeeert napisał/a:
jednym z głównych problemów przy GT400 było to, że przy pełnym ogniu na autostradzie tłoki chciały wypłynąć przez rurę wydechową...


Niemal każdy silnik doładowany zachowa się tak samo na autostradzie przy pełnym gazie. EGT rośnie w zastraszającym tempie... Koleś z innego forum zarżnął tak silnik w Mazda 323 GTX AWD, a tylko chwilę pojechał Vmax...

Hubeeert - 18-09-2011, 23:29

Kleju, bzdura. Przy przeładowaniu i za małej ilości paliwa tak, ale po to jest tuner żeby wiedział co robi...
Kleju - 18-09-2011, 23:41

Hubeeert napisał/a:
Kleju, bzdura. Przy przeładowaniu i za małej ilości paliwa tak, ale po to jest tuner żeby wiedział co robi...


Nie. Przy każdym operowaniu pedałem gazu do oporu, zwłaszcza przy Vmax na autostradzie silnik nie wytrzyma temperatury. Możesz nawet przelać paliwo w górnym zakresie obrotów, ustawić niższe doładowanie, a EGT i taki Ci podskoczy do min 850stC i będzie rosło... Z turbo wiadomo jak jest, im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz, a temp rośnie ;) Do tego temp spalin jest zawsze wyższa w silniku doładowanym niż w NA. Więc to wszystko wpływa na drastyczny wzrost temp. Pomijam tutaj błąd osoby która stroiła układ!.
PS. W tej maździe co podałem przykład, był seryjny silnik, seryjny ECU. Góra obrotów pewnie przelana jak w większości aut "usportowionych".

rosomak1983 - 19-09-2011, 02:20

Kleju, bez przesady, znam auta z turbem które robia setki km po autostradzie nie jadac przeciez wolno i nie wypala im tłoków.
Hubeeert - 19-09-2011, 09:13

Kleju napisał/a:
Przy każdym operowaniu pedałem gazu do oporu, zwłaszcza przy Vmax na autostradzie silnik nie wytrzyma temperatury.
Co oznacza, że 4G61T w moim Mirage jest zrobiony z jakiegoś kosmicznego stopu ;-)
swinks_UK - 19-09-2011, 10:13

Kleju, trochę się zagalopowałeś z tymi temperaturami. :mrgreen:

Macia, nie łam się!
Kolektory wydechowe Airtrekach padaja jak mrówki. Tak samo ponoć potrafią pękać dolotowe. :P
Był nawet na to recall w Japonii jako wada fabryczna na któreś z nich. Na CVR4 też mamy Airtreka JDM, i już jest po 2-giej wymianie kolektora (1x wydechwy i 1x dolotowy). Problem w tym, że MMC na Europę nie chciała robić któregoś kolektora w prywatnie importowanym aucie z JP.
To ponoć jest jak z nadkolami w Galancie :P
Na MLR radzą wstawiać "baranki" dobrych firm dedykowane pod Evo 7-8. Nie wiem tylko jak niby tam się ma zmieścić zmodowany dolot z Evki, skoro na silniku leży intercooler. :wink:

rosomak1983 - 19-09-2011, 10:38

swinks_UK napisał/a:
skoro na silniku leży intercooler. :wink:

Macia poka jak pod macha sprzet sie prezentuje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group