To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - światła dzienne

Uwex - 30-04-2011, 08:33

krzychu napisał/a:
mi się już parę razy udało przejechać na dziennych przez miasto


fakt, jest to możliwe- człowiek jedzie, z przodu jasno i zapomni włączyć św. mijania :lol:

Bojar - 30-04-2011, 10:51

Ale to niezaleznie od dziennych
Kiedyś przejechałem wieczorem pół aglomeracji ślaskiej centkiem bez świateł
Przy dobrze oświetlonej drodze mozna sie zapomnieć

Ale misiek ma czerwone podświetlenie prędkościomierza, którego brak raczej trudno zauważyć

tomcio2006 - 15-07-2012, 19:43

Witam pobawiłem się z montażem takiego oto zestawu do jazdy dziennej i myślę że efekt jest zadawalający.
Światła oczywiście homologowane

http://img341.imageshack....20715192232.jpg

http://img831.imageshack....20715192218.jpg

POZDRAWIAM :D

Cramer87 - 17-07-2012, 18:19

Witam
tomcio2006 gdzie kupiłeś takie ledy? Efekt super. Możesz po krótce opisać montaż?

tomcio2006 - 17-07-2012, 19:25

Lampy takie są dostępne np na allegro ja kupowałem u znajomego w sklepie ale jak by ktoś potrzebował namiary na niego to mogę podać linka.
Szukałem okrągłych lamp z zaślepkami w zestawie jak wiadomo jak niema oryginalnych otworów to zawsze wyjdą jakieś niedoróbki przy wycinaniu otworów w atrapie a okrągłymi zaślepkami można to zasłonić.
Montaż dość prosty wyjmujemy atrapy ze zderzaka wycinamy otwory 7cm przymieżamy lampę jak jest ok to mocujemy za pomocą blaszek dostępnych w kąplecie.Ja mocowanie dorobiłem do mocować atrapy w zderzaku.I tak samo z drugą lampą.
Mi cała zabawa zajeła około 3,5godź od momentu wyjęcia lamp z opakowania do podpięcia instalacji i sprawdzenia czy wszystko jest prawidłowo.
Jedyny napotkany problem był w tym że atrapy zderzaka są minimalnie rozbieżne i ledy również świeciły rozbieżnie co mnie denerwowało ale uporałem się z tym problemem jednak wiązało się to z ponownym zdemontowaniem atrap i lamp a wystarczyło na stole ustawić w miarę prosto lampy na blaszkach montażowych przed przykręceniem atrap na swoje miejsce.
Koszt lamp około 150 zł a do montażu potrzebna mi była wiertarka z otwornicą 7cm śrubokręt gwiazdkowy płaski i trochę chęci
NIC TRUDNEGO !!!!

SQ - 27-08-2012, 10:11

Daj namiar na producenta i model albo linkę do oferty.
Student - 27-08-2012, 11:06

Lenie patentowane

Wystarczy wpisać w pasku szukajki DRL LED 70mm.

http://www.google.pl/sear...lient=firefox-a

otre79 - 12-02-2013, 16:46

ja jeżdżę na światłach drogowych :shock:
..tak drogowych po modyfikacji ok 40% mocy (tylko przód) - wszystko zgodnie z przepisami i nie szpeci ala allegro bez urazy ;)

krzychu - 12-02-2013, 22:27

otre79 napisał/a:
wszystko zgodnie z przepisami


hehe dobre... A kto Ci tak powiedział?

otre79 - 12-02-2013, 23:47

dla chcącego nic trudnego
możesz sobie sprawdzić
homologacja świateł dziennych wymagana jest dla pojazdów wyprodukowanych po 2008 lub 2009 nie pamiętam dokładnie
jak zgłębisz temat to pogadamy
poszukaj trochę a znajdziesz

krzychu - 13-02-2013, 07:00

otre79 napisał/a:

jak zgłębisz temat to pogadamy


No to zgłębiaj... Albo niech policjant lub diagnosta (chodź szansa, że na takiego trafisz nikła) wyprowadza z błędu.

Dodam, że ja mam dzienne zrobione z mijania na coś koło 10-11V (nie pamiętam teraz) już 3 rok, ale to nie jest legalne... Tylko, że ja mam pewność, że nikogo nie oślepiam...

otre79 - 13-02-2013, 11:12

dzienne na bazie drogowych nie jest nowym ani moim pomysłem
seryjnie stosowane były w wielu autach np. bmw z3(4) coś koło 2000 roku poszukaj na innych forach
na allegro ktoś wystawiał przekaźnik sterujący
dla domorosłego elektryka nic trudnego; przekaźnik za 5pln i kilka półprzewodników
cała idea polega na szeregowym podłączeniu żarówek od świateł drogowych

.. a dlaczego drogowych a nie np przeciwmgielnych bo one tylko spełniają wymogi homologacji strumienia świetlnego dodatkowo muszą się mieścić w granicach 400 do 800 candeli wg normy unijnej

..co zaciekawiło, tak - wszystko co napisałem można sprawdzić!!!

krzychu - 13-02-2013, 11:21

otre79 - Czy tak ciężko zrozumieć, że spełnianie homologacji, a homologacja to 2 różne rzeczy?

A wyjaśnij mi proszę jak na kilku półprzewodnikach i przekaźniku za 5pln zrobić coś takiego? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Ja to zlutowałem i zamontowałem... Nie kosztuje to 5zł.

A co do tych samochodów to te samochody zazwyczaj mają wybite na lampach homologację RL lub są niezgodne z przepisami. Proste jak metr sznurka.

plecho1 - 13-02-2013, 11:57

krzychu, ma rację, dzienne z drogowych są u nas nielegalne. Musiał byś mieć wybite na kloszach lamp RL lub musiał by być w kodeksie drogowym zapis pozwalający na używanie drogowych ze specjalnym modułem jako dziennych. Jeśli nowe auto z fabryki wychodzi z takimi światłami czyli dzienne na drogowych i ma na kloszach stosowne oznaczenie, to być może takim autem z takimi światłami można u nas jeździć ale nie wiem tego na pewno.
otre79 - 13-02-2013, 16:16

krzychu napisał/a:
otre79 - Czy tak ciężko zrozumieć, że spełnianie homologacji, a homologacja to 2 różne rzeczy?

A wyjaśnij mi proszę jak na kilku półprzewodnikach i przekaźniku za 5pln zrobić coś takiego? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Ja to zlutowałem i zamontowałem... Nie kosztuje to 5zł.

A co do tych samochodów to te samochody zazwyczaj mają wybite na lampach homologację RL lub są niezgodne z przepisami. Proste jak metr sznurka.


zgadzam się że spełnia warunki homologacji i diagnosta to powinien wiedzieć - przegląd pozytywny pod warunkiem automatycznego wył. po wł. św. mijania!! - jak metr sznurka hehehe

czytaj ze zrozumieniem:
cała idea polega na szeregowym podłączeniu żarówek od świateł drogowych - prościej sie nie da!!

piszę bo wiem o czym - sam montowałem, wiem jak i ile mnie to kosztowało
wiedza też kosztuje a myślenie nie boli
wiesz co masz zrobić a nie wiesz jak!
schematu polonistycznie nie chce mi się opisywać, w skrócie;
półprzewodniki do spadków napięć potrzebne i do odpowiedniego sterowania tego przekaźnika za 5pln :D aby światła dzienne zgasł gdy:
-wł św. mijania lub pozycyjne/postojówki wg uznania/podłączenia
-wł św. drogowych

dedukuje z twojej wypowiedzi że coś podobnego wlutowałeś u siebie ale może mieć inną zasadę działania, ta o której piszę jest tańsza!!! z podobnym / takim samym efekcie końcowym

w reflektor nie ingerujesz i ma on homologacje, niema RL ale jak pisałem wyżej - nie musi w samochodach do ok.2008-2009
porozmawiaj np z mądrym diagnostą który wie dlaczego a nie tylko że tak musi być

homologacja jest potrzebna producentowi aby nowy samochód można było zarejestrować (ale są wyjątki- poza tematem - nie rozwijam!)

pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group