To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY1A 1.6] Spalanie wersji 1.6

RalfPi - 13-09-2012, 13:13

Taka charakterystyka tych 143 kuni - pik momentu dla 4250 obr/min (178Nm) i wtedy czuć, że idzie - albo dynamika(>4000rpm), albo umiarkowane spalanie(<2500rpm).
Również sorki za OT.
Teraz wiem, że kunie to jedno a przełożenia i momenty to drugie - jak będę kupował kolejny samochód, to z pewnością sobie porównam różne silniki.

krzychu - 14-09-2012, 07:31

reneyvan - no cóż 1,8 dół ma delikatnie mówiąc słaby. Dużo lepiej zbiera się z dołu 2.0 MIVEC (USA) i Outek. W 1,6 (ASX) nie miałem takiego wrażenia jak w 1,8 że dajesz gaz a on jakby nie.. W 1,6 dajesz gaz i jedzie... Przynajmniej nie buczy (mówię cały czas o obrotach tak 2-3,5 tys). A u mnie to nieraz wyprzedzam od 2 tys i nie redukuję (w 1,8 nie ma szans).
japer - 08-12-2015, 20:58

Odkopuje temat z 1.6. Na autocentrum jest rozróżnienie w silnikach 1.6 na te od 2010 i od 2015.
Kod:
http://www.autocentrum.pl/oceny/mitsubishi/lancer/ix/
Przekopałem pobieżnie internet ale nie natknąłem się na info czy mogły być jakiekolwiek zmiany w 2015?? Po opiniach spalanie jakby mniejsze... czy poprostu sprytny zabieg marketingowy? :mrgreen:

RalfPi - 08-12-2015, 21:08

Koła napompowane nie do 2.2, a do 2.7 bara :) (na moje oko).
lobuzek - 09-12-2015, 11:42

O zmianach technicznych nic mi nie wiadomo. Popieram przedmówcę.
Inna sprawa, że ten silnik bardzo mało pali :P

marcink - 10-12-2015, 00:28

Zmiany techniczne - chyba dopiero modele od 2015 mają system auto stop & go.
kajro - 12-02-2016, 14:10

Mam 1,6 z 2010 z AS&Go.
Swoją drogą komputerowo 2300 km , z bagażem, 3 osoby plus box - 6,5 l/100 km, średnia prędkość 98 km/h.
To porównywalne do diesla 1,6 hdi 110 KM.
Tylko ten niski moment - trzeba się pod górkę zabawiać wajchą... :mrgreen:
A buczenie - pojawia się ok. 3200 a od 4000 jakby mniej... a może to głośniej szumiał bagażnik :D

omektron - 24-02-2016, 07:34

witam,

ciekawe spalania macie

miasto praca 2-3km - 8-12l na dwojce i 90km/h jedzie do wyprzedzania fajna sprawa
trasa do 90km/h - 5-6L
w wakacje bede znal spalanie autostradowe

wiecej jazdy w miescie wiec go nie litrazuje ani nie usredniam spalania

ja mam 2015 i niemam start&stop najbogasza wersja sportbacka co do buczenia zgadzam sie ze ma glosny moment juz przy 100 jest glosny (wczesniej mialem passata i lagune) jak sprawdzalem predkosc max to przy 190-200 nie slychac tak ale z ciekawosci musze sprawdzic od jakiej predkosci sie troszke ucisza

marcink - 24-02-2016, 11:26

omektron napisał/a:
ja mam 2015 i niemam start&stop najbogasza wersja sportbacka

Sprawdziłem, as&g jest tylko w sedanie intense. Jego obecność oceniam neutralnie - fajnie działa gdy na skrzyżowaniu są światła z odliczaniem czasu, albo stoimy jako 2-3, bądź w długim korku. Czasami gasi silnik gdy się dotaczam do korku i akurat auta przedemną ruszają, ale to kwestia wyrobienia sobie nawyku i wyczucia systemu aby takich sytuacji uniknąć.

Robert_N - 24-02-2016, 14:24

miałem s&g w lancii ypsilon wypożyczonej na wakacjach, myślałem, że oszaleje ;) w drugim dniu jazdy wyłączyłem ustroństwo.
marcink - 01-04-2016, 15:58

Wczoraj pobiłem swój rekord, na trasie Kraków Ikea - Olkusz Carefour - Kraków Ikea wyjazd ok 20:00.
Wyszło mi 5.0L/100. Średnia prędkość 58km/h, dużo pagórków, jazda przepisowa z dokładniścią do 10km/h..
Klimatyzacja włączona w drodze powrotnej, 20 stopni, tryb osuszania szyb, może bez niej pojawiłaby się 4 z przodu?

tyku - 01-04-2016, 17:07

marcink napisał/a:
Wyszło mi 5.0L/100.
Gdzie fotka :?: Kto Ci uwierzy. :wink:
aequitas - 02-04-2016, 00:09

Znam tą trasę bardzo dobrze. Przez wysepki między pasami przez ponad 30km jedzie się ~60km/h. IMO spalanie realne jeśli nie trzeba często hamować. Również byłem zaskoczony niskim spalaniem gdy przyszło mi jechać tą trasą. Ja dojeżdżając do Krakowa drogą 794 potrafię zejść do 4,5l tylko dlatego że kilka kilometrów się jedzie z górki :P W drodze powrotnej nadrabiam spalaniem 7l.
pawel1405 - 02-04-2016, 08:19

Witajcie, niedawno nabyłem Lancera 1,6. Zrobiłem nim dopiero 900 km ale już bak do pełna zalałem 2 raz. Robie trasy Kraków-Miechów oraz Kraków-Nowe Brzesko, no i oczywiście po mieście, tak więc spalanie średnie wyszło mi 7,6/100 w cyklu mieszanym, a przyznam się że na trasie nr 7 cisnąłem nieraz pod 6tys obrotów. Zobaczymy co będzie dalej. Jak na razie to chyba dobry wynik?? :lol:
marcink - 02-04-2016, 10:17

pawel1405 napisał/a:
Witajcie, niedawno nabyłem Lancera 1,6. Zrobiłem nim dopiero 900 km ale już bak do pełna zalałem 2 raz. Robie trasy Kraków-Miechów oraz Kraków-Nowe Brzesko, no i oczywiście po mieście, tak więc spalanie średnie wyszło mi 7,6/100 w cyklu mieszanym, a przyznam się że na trasie nr 7 cisnąłem nieraz pod 6tys obrotów. Zobaczymy co będzie dalej. Jak na razie to chyba dobry wynik?? :lol:

Ja przez pierwsze 1200km nie wchodziłem powyżej 3-3,5k rpm, ale do końca nie wiem jak jest z tym docieram - czy to w obecnych silnikach ma sens czy nie.

Na niemieckiej autostradzie, na odcinku identiko jak ten między węzłem kraków północ, a węzłem murckowskim w katowicach (takie same wzniesienia, dystans, też 2 pasu) jadąc na wysokich obrotach (4-4,5k rpm, 160-180km/h) spalanie 9.5L/100.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group