Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] sonda lambda
Bizi78 - 20-03-2022, 18:11
Code No. P0161: Cylinder 2, 3 Oxygen Sensor (Rear) heater System
Sprawdź rezystancję grzałki powinna wynosić 11-18Ω.
Rzymianin13 - 20-03-2022, 19:07
Dzięki, jutro będę sprawdzał a jeszcze tak opcjonalnie zapytam czy emulator sondy by coś pomógł? Za parę dni
Spalanie 12 l/100km przy spokojnej jeździe trochę mnie przeraża i (niedługo montuje LPG) więc zastanawiam się czy
emulator by trochę pomógł obniżyć spalanie
plecho1 - 20-03-2022, 20:15
Druga sonda nie ma wpływu na spalanie a emulowanie pierwszej nic pozytywnego nie sprawi a wręcz przeciwnie namiesza w dawkowaniu. Dodatkowo zmniejszenie spalania spowoduje że silnik będzie pracował na ubogiej mieszance co podniesie temperaturę spalania i dalej wypalenie zaworów i gniazd zaworowych co równa się z remontem głowicy.
Rzymianin13 - 20-03-2022, 20:41
Dzięki za konkretne info, jutro sprawdzę sondę i zobaczę co dalej. Pozdrawiam.
Bzyk_R1 - 20-03-2022, 21:21
Nie wolno emulować sond regulacyjnych. Musisz wymienić na sprawną i spalanie wróci do normy.
Pitters - 30-03-2022, 10:16 Temat postu: [I 2.0] Sonda Lambda jak ją wymienić ? Witam wszystkich, niech ktoś powie jak odpiąć wtyczkę SONDY LAMBDA ? Od rury wydechowej to oczywiste, rozwiązanie siłowe, WD40, NEGOCJATOR siłowe rozwiązanie, ale gdzie ona jest podpięta ? Co tam jeszcze trzeba odkręcić by się do tego dostać ?
Będzie zapewne do wymiany, poszperałem w sieci i znalazłem taką:
https://allegro.pl/oferta/denso-sonda-lambda-dox-0109-8608665389
i jeszcze pomyślałem o Boschu
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-vw-polo-iv-9n-1-2-01-09-v-6r-1-2-09-11800453100
Która będzie lepsza ?
W@sio - 30-03-2022, 11:45
Pytasz o pierwszą, czy drugą lambdę? W ogóle w którym silniku?
Generalnie nic nie trzeba odkręcać W przypadku przedniej sondy wtyczka jest na wierzchu, przy pokrywie zaworów. W przypadku drugiej jest schowana pod plastikową zaślepką w tunelu nad wydechem. Trzeba wyjąć zaślepkę z blachy i wyciągnąć kawałek przewodu - ostrożnie bo lubi się zahaczyć wtyczką gdzieś wewnątrz o kawałek blachy... wyciągasz wtyczkę, rozpinasz - tyle
Te oferty, które przysłałeś to sondy montażowe, do których trzeba "zakuć" wtyczkę. Jeśli wymieniasz drugą lambdę, to lepiej kupić dedykowaną, nie będziesz musiał bawić się w przekładanie zaślepki otworu i wtyczki.
Pitters - 30-03-2022, 12:02
A sorki Misiek 2.0i 4WD 2003 rok.
Znalazłem jeszcze i takie:
https://allegro.pl/oferta/dodge-durango-dakota-3-7-3-9-4-7-5-7-sonda-lambda-11562493288
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-mitsubishi-lancer-2-0-03-9137673803
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-lexus-es-gs-ls-is200-ls400-9967889134
https://allegro.pl/oferta/mitsubishi-space-star-1-3-1-6-1-8-sonda-lambda-10131538792
Która z tych godna jest polecenia, którą byś założył u siebie ?
Albo podeślij link do takiej.
W@sio - 30-03-2022, 13:19
Ale nadal nie powiedziałeś, o którą lambdę chodzi.
U siebie zakładałem dedykowaną do Outlandera I od denso, Denso DOX-1439
link do allegro
Pitters - 30-03-2022, 13:59
Sorki wcięło mnie troszkę ...
Chodzi mi o tę pierwszą przed katalizatorem, i poszperałem w sieci znalazłem Denso DOX-0109,napisali że jest to zamiennik ale nie wiem czy pasuje.
luk2501 - 01-04-2022, 12:05
Ja u siebie po wizycie kuny która odgryzła przewód od grzałki przy samej sondzie kupiłem Denso uniwersalną i działa już pewnie ze 4 lata wtyczka jest po prawej stronie głowicy przykręcona do niej( klucz 10mm). Dla informacji druga sonda wchodzi do środka samochodu i trzeba zdjąć jeden element od strony pasażera w tunelu gdzie znajduje się wtyczka. Mowa o silniku 2,0 16v
Bzyk_R1 - 01-04-2022, 14:48
Zdecydowanie prościej jest odpiąć wtyczkę drugiej sondy pod autem tak jak pisał W@sio, wyciągamy od spodu gumową zaślepkę i lekko wyciągamy na zewnątrz wtyczkę uważając żeby się nie zaklinowała w okrągłym otworzę.
CB4W_00 - 04-04-2022, 21:43
plecho1 napisał/a: | Druga sonda nie ma wpływu na spalanie a emulowanie pierwszej nic pozytywnego nie sprawi a wręcz przeciwnie namiesza w dawkowaniu. Dodatkowo zmniejszenie spalania spowoduje że silnik będzie pracował na ubogiej mieszance co podniesie temperaturę spalania i dalej wypalenie zaworów i gniazd zaworowych co równa się z remontem głowicy. |
Nie do końca byłbym pewien czy druga nie ma wpływu na spalanie. Cytat z serwisówki na temat sondy za katalizatorem. Nie che mi się szukać do wersji 2.0 to jest z wersji 2.4 4G69.
FUNCTION
• The cylinder 1, 4 oxygen sensor (rear) converts
the concentration of oxygen in the exhaust
emission into a voltage and inputs the signal to
the engine-ECU <M/T> or engine-A/T-ECU
<A/T>.
• When the air-fuel ratio is richer than the
theoretical air-fuel ratio, the cylinder 1, 4 oxygen
sensor (rear) outputs a voltage of about 1 V.
When it is leaner than the theoretical air-fuel
ratio, it outputs a voltage of about 0 V.
• Based on this signal, the engine-ECU <M/T> or
engine-A/T-ECU <A/T> corrects the deviation in
the signal that is output by the cylinder 1, 4
oxygen sensor (rear).
Bzyk_R1 - 04-04-2022, 22:52
CB4W_00, nie bądź niedowiarkiem. Przetłumacz sobie co tam jest napisane. W 2.4 jest ta sama sytuacja tylko zamiast 2 to wrzucili 4 sondy. Tylne sondy to zwykłe wąskopasmowe sondy diagnostyczne. Mają tylko 2 stany 0V i 1V. Za pracę silnika odpowiadają sondy korekcyjne. Oznaczone jako FRONT. odpowiednio dla cylindra 1,4 i 2,3. Tylnie mierzą tlen w spalinach i sprawdzają efektywność katalizatora.
elektryk - 05-04-2022, 13:01
CB4W_00 napisał/a: | Nie do końca byłbym pewien czy druga nie ma wpływu na spalanie. Cytat z serwisówki na temat sondy za katalizatorem. Nie che mi się szukać do wersji 2.0 to jest z wersji 2.4 4G69. | W serwisówce tego nie podadzą, pewnie bez analizy oprogramowania ECU by się nie obyło. Moja opinia jest taka że sonda za katalizatorem nie ma bezpośredniego wpływu na spalanie w silniku, ale ma wpływ pośredni przez regulację nadmiaru tlenu potrzebnego do dopalenia resztek w katalizatorze.
|
|
|