To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)

Anonymous - 25-06-2011, 08:04

Temat ciekawy, ale macie Panowie świadomość że mapy japońskie są na japońskie paliwo które jest lepsze od naszego (chyba jak każde) i osiągnięcie zbliżonych wyników na hamowni może być mocno utrudnione bez stuków.
Nota bene czy w seryjnym 6A13 na europę jest czujnik spalania stukowego?
Czy po założeniu głowic VR4 pasek od VR pasuje seryjny czy trzeba na zamówienie kupować? Bo gdzieś był temat że do VR4 założyli głowice miveca z FTO i wadą było to że pasek na zamówienie.

malina_drizzt - 25-06-2011, 09:54

Ajsi napisał/a:
Temat ciekawy, ale macie Panowie świadomość że mapy japońskie są na japońskie paliwo które jest lepsze od naszego (chyba jak każde) i osiągnięcie zbliżonych wyników na hamowni może być mocno utrudnione bez stuków.
Nota bene czy w seryjnym 6A13 na europę jest czujnik spalania stukowego?
Czy po założeniu głowic VR4 pasek od VR pasuje seryjny czy trzeba na zamówienie kupować? Bo gdzieś był temat że do VR4 założyli głowice miveca z FTO i wadą było to że pasek na zamówienie.

Kolega jeździł na japońskim paliwie?
Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że polskie paliwa są najgorsze na świecie.

radek79 - 25-06-2011, 09:58

malina_drizzt napisał/a:
Ajsi napisał/a:
Temat ciekawy, ale macie Panowie świadomość że mapy japońskie są na japońskie paliwo które jest lepsze od naszego (chyba jak każde) i osiągnięcie zbliżonych wyników na hamowni może być mocno utrudnione bez stuków.
Nota bene czy w seryjnym 6A13 na europę jest czujnik spalania stukowego?
Czy po założeniu głowic VR4 pasek od VR pasuje seryjny czy trzeba na zamówienie kupować? Bo gdzieś był temat że do VR4 założyli głowice miveca z FTO i wadą było to że pasek na zamówienie.

Kolega jeździł na japońskim paliwie?
Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że polskie paliwa są najgorsze na świecie.

w Japoni jeżdżą na 100 oktanowym paliwie

i9i - 25-06-2011, 11:17

Temat o paliwach też jest na forum i jak ktoś go dokładnie przeczyta to łatwo stwierdzić iż oktany nijak się mają do mocy sprawnego silnika :mrgreen:

BTW. W JP ekologia jest na dalekim miejscu (nawet wieloryby jedzą) i nie obowiązuje u nich żadne Euro4 czy jakieś większe restrykcje spaleniowe, a paliwo w PL może co najwyżej być bardziej zanieczyszczone przez wrodzone zapędy do chrztu wszelakiego :D

Anonymous - 25-06-2011, 14:17

Sam jestem ciekaw ile tak naprawdę można wyciągnąć z 6a13... Mam takie pytanie pepi: czy faktycznie chcesz pomóc, tj. poprawić i wgrać mapy klubowiczom do ich Galantów 2.5v6, czy Twoja pomoc ogranicza się do teoretycznych dywagacji?
Rafal_Szczecin - 25-06-2011, 14:25

i9i napisał/a:
W. W JP ekologia jest na dalekim miejscu (nawet wieloryby jedzą) i nie obowiązuje u nich żadne Euro4 czy jakieś większe restrykcje spaleniowe, a paliwo w PL może co najwyżej być bardziej zanieczyszczone przez wrodzone zapędy do chrztu wszelakiego :D


a czy kolega wie, ze w Japonii kazde auto ,ktore przejechalo 100tkm musi zostac wycofane z eksploatacji lub tez jego silnik musi zostac wymieniony na fabrycznie nowy, inaczej na wlasciciela moga zostac nalozone bardzo wysokie kary .

mar111cin - 25-06-2011, 14:33

cofają liczniki? polacy mają swoje warsztaty?
Kamil_Ziomek - 25-06-2011, 14:42

Kurcze to pewnie większość z nas powinna już mieć po 5 oryginalnych silników w miśkach :D
Panowie ile tak na prawdę zapasu mocy mają te silniki 40%? Bo coraz częściej słyszę że mają z 10-15% ale przy takiej konstrukcji to chyba by nie przejeździły 200 tyś km.

KamilR10 - 25-06-2011, 17:55

kuzi napisał/a:
Sam jestem ciekaw ile tak naprawdę można wyciągnąć z 6a13... Mam takie pytanie pepi: czy faktycznie chcesz pomóc, tj. poprawić i wgrać mapy klubowiczom do ich Galantów 2.5v6, czy Twoja pomoc ogranicza się do teoretycznych dywagacji?

Dolaczam sie do pytania, ciekawy jestem kosztow takiej opercji, i jestem pewny ze na forum byloby wielu chetnych na taka operacje :D

Jackall - 26-06-2011, 21:57

Rafal_Szczecin napisał/a:
a czy kolega wie, ze w Japonii kazde auto ,ktore przejechalo 100tkm musi zostac wycofane z eksploatacji lub tez jego silnik musi zostac wymieniony na fabrycznie nowy, inaczej na wlasciciela moga zostac nalozone bardzo wysokie kary .

I właśnie dlatego bardzo duży procent aut sprowadzanych z JP na przebiegi około 100kkm.

Kuzi, KamilR10 myślę, że znalazłoby się sporo chętnych pod warunkiem że koszty nie będą kosmiczne. Może wypowie się o tym sam Pepi? Ja jestem bardzo zainteresowany tym tematem szczególnie, że mam jak czytam, bardziej podatnego EA bo przed liftem i AT :biggrin:

swinks_UK - 26-06-2011, 22:10

Rafal_Szczecin napisał/a:

a czy kolega wie, ze w Japonii kazde auto ,ktore przejechalo 100tkm musi zostac wycofane z eksploatacji lub tez jego silnik musi zostac wymieniony na fabrycznie nowy, inaczej na wlasciciela moga zostac nalozone bardzo wysokie kary .

Bój się Boga Rafał, co za herezje, jeszcze ktoś uwierzy... :mrgreen:
Prawda jest taka, że na stan i przebieg aut z Japoni skłąda się kilka czyników:
- mały przebieg, Japończycy na codzień korzystają z publicznej komunikacji, stąd auta 10 letnie rzadko przekraczają przebieg 60k km;
- kilkukrotnie większa autrata wartości przez auto niż w Europie, wiadomo Japońce to ludzie co polują na nowinki i auto 3 letnie to już staroć u nich, stąd starsze roczniki są warte "grosze";
- wysoki koszt tzw. dużego serwisu, który przypada w okolicy 90 - 100k km, często przekracza wartoś samego samochodu.

[ Dodano: 26-06-2011, 21:15 ]
i9i napisał/a:
Temat o paliwach też jest na forum i jak ktoś go dokładnie przeczyta to łatwo stwierdzić iż oktany nijak się mają do mocy sprawnego silnika :mrgreen:

Mają, choć nie w powszechnym rozumieniu.
Wysoka wartoś oktanowa pozwala zredukować spalanie stukowe do minimum. To nie ma wielkiego znaczenia w fabrycznych autach, jednak temat jest o tuningu, a więc przy mocno wysilonym silniku możemy lekko modyfikować kąt zapłonu bez obaw o wystąpienie stuków a w rezultacie automatycznego wycofania kąta zapłonu przez ecu do poziomu "safe mode", czyli utraty mocy.

pepi - 27-06-2011, 13:36

Jackall napisał/a:
myślę, że znalazłoby się sporo chętnych pod warunkiem że koszty nie będą kosmiczne. Może wypowie się o tym sam Pepi? Ja jestem bardzo zainteresowany tym tematem szczególnie, że mam jak czytam, bardziej podatnego EA bo przed liftem i AT :biggrin:


Jest wielce prawdopodobne ze masz ecu 02 lub 03 czyli można flassshowac bez ingerenci lutownicy
AT tez można zaflashowac ; )

milo napisał/a:
pepi próbowałeś może w dieslu zwiększyć moment obrotowy lub moc czy te diesle w ogóle można podkręcić ?



Nie mam niestety softu z zadnego TD nie znam go wcale niestety – ale jeśli będziesz jechal kiedyc przez Zabrze daj znaka - zobaczymy


Może powiem od początku co i jak a potem wy wycenicie
To jest hobbystyczne zajęcie taki był cel i tak zostało do dziś
Zaczęło się od vr4 i jakos zeszło z ciekawsi na v6 normalne, wszystkie zmiany w ecu vr4 mogliśmy przetestować na swoich autach. Ale nie mam v6 normalnej wiec wszystkich ustawień nie mogłem sprawdzać. Kto ze znajomych chciał to mu się zrobiło i testowaliśmy – taki o koleżeński experyment. Nikt nie wrócił do stockowych ustawień.
Najdłuższy tester wczoraj przejechali 80 tys i jest zadowolony.
Mogę komuś zrobić ecu spoko ale żeby było jasne
Hobby z definicji to robienie czegos co sprawia nam przyjemność – jeśli będzie trzeba robić 10 ecu takie same to już nie będzie hobby. Na każde ecu żeby je poskładać potrzeba średnio 4 godz z czasu wolnego. Jest to czas który musze sobie wygospodarować. Dlatego na życzenie można zrobić komuś ecu ale nie za darmo. Nie będę mówił ile i co bo nie takie było moje założenie. Nie jest to tak ze mam gotowca i operacja trwa minutę.
1. Praca nad samym softem to z 6 godz
2. Jeśli ktos ma „blaszaka” czyli nie flashowalne ecu to dochodzi lutowanie same czesci to około 100zl
3. Modowalne ecu + przełączniki - to już robota na jakiś tydz razem z softem dłubiąc wieczorami

Sami wyceńcie taka prace zeby nie bylo ze działalność komercyjna


Możemy ustalić kilka opcji
1.
Opcja + i opcja –
+ będzie moc i moment - ale tu nie ma się co oszukiwać jeśli wyciągnie się na zdrowym silniku 10% to max – robiłem w weekend próbę to z v6 wyszło max 171 koni i koniec – w czasie jazdy prawie nie odczuwalne - odczyty z evoscana
2.
Eco – mamy generalnie mniejsze spalanie – zmienione mapy paliwa „wycięte” „ssanie”
Bonusowo np. do każdej opcji na stale Launch Control

3. tu już lutowanie i 1 przełącznik - wszystko co powyżej + opcja przelaczenia ustawien ON + lub-
OFF stock - taki przykład


No i 4 calkowicie modowalne ecy z 3 przyciskami – opcje do wybory jakie się chce


Opcje (ustawienia) można zmieniać na życzenie

Co odpada bo nie mam softu od nikogo

TD GDI nie ma tez sesu grzebać w 2.0 bo zmiany sa tak znikome ze chyba nie ma sesu ale jak ktos chce

Logistycznie musi to wyglądać tak musze zczytac soft z danego auta - ze 2 dni przerwy i wgrywanie
Można wysłać ecu ewentualnie - zanim dojdzie do mnie + robota i odsyłka to może zejść z tydz
Ale do tego musze sobie zrobic pajaka z instalacji żeby się wpiąć w domu

Chyba tyle
Pozdrawiam

Krzysiek89 - 28-06-2011, 21:10

Mam pytanie co do tuningu :) wystepowały zderzaki tylne, lub same dokładki z podwójnym wycięciem na tłumik??
Cthulhu - 28-06-2011, 22:26

a właśnie jak to jest z "uczącym" się automatem? Rozumiem, że po sflaszowaniu już się nie uczy? Tak samo ECU? A po odpięciu akumulatora? Wiem dużo pytań i w większości pewnie z oczywistą odpowiedzią, ale jakoś mnie to zainteresowało (przez moje niedawne problemy ze źle zaprogramowanym ECU) :roll:

btw. ja nie odważę się zaproponować ceny bo nie jestem świadomy ile takie coś w realnym świecie kosztuje :P

satsun - 28-06-2011, 23:59

Wracając do tematu EGR, zaślepienie w czymś zaszkodzić może czy raczej będzie to zmiana na plus, nie licząc ekologii ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group