To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Olej w gniazdach świec

bluecard88 - 22-10-2012, 12:22

tomek84 napisał/a:
bluecard88, sto kilka złotych
w ASO dostaniesz uszczelkę firmy Mitsubishi


Dzięki. Kupię ori w ASO I będę miał spokój ( mam nadzieję) .....bo szkoda oleju. Niestety chytry płaci 2 razy. Juz pare razy przejechalem sie na tanich częściach.

tresorex - 22-10-2012, 12:35

Pamiętaj żeby wyklepać na równo miejsca gdzie są otwory na śruby w pokrywie. Jeśli będą wklęsłe to pokrywa nie dociśnie się do głowicy i nawet uszczelka za 1000zł nie będzie uszczelniać.
bluecard88 - 22-10-2012, 12:41

Wspomnę to u mechanika, zreszto I tak prawie zawsze siedzę razem z nim więc będę pamiętał. Uszczelke bym wymienił sam, ale szykuje sie większy przeglag mojego misia;
- sworznie górnych wahaczy, końcówki, zamiana I dopasowanie przegobow wew, uszczelka......nie dysponuje podnosnikiem, ani garażem. A pod chmurka w taka pogodę to nic przyjemnego heh

Hugo - 22-10-2012, 15:43

pplmr012 napisał/a:
Ja mam swój niezawodny sposób na uszczelki.
Po zdjęciu np. pokrywy zaworów nie wyjmuję starej uszczelki tylko czyszczę ją i myję benzyną lub zmywaczem. Potem nakładam na nią odpowiednią ilość "silikonu". Równocześnie na równą powierzchnię, może być płyta traserska a jak ktoś niema to blat kuchenny, naciągam folię strecz i mocuję ją taśmą papierową. Na folię nakładam pokrywę z nałożonym uszczelnieniem i dociskam tak aby trochę wyszło na boki, pomocne mogą być cztery dystanse żeby uszczelka była równej grubości ( wiertła, ostatecznie zapałki). Po utwardzeniu szczeliwa, trwa to dzień lub więcej, zależy od grubości, odrywam folię i obkrawam naddatki.
Teraz wystarczy założyć lekko dokręcić i cieszyć się suchym silnikiem.
Niepotrzebnie kombinujesz. Wystarczy odtłuścić uszczelkę, jak i powierzchnię, do której przylega na głowicy, nałożyć na powierzchnię głowicy cieniutką warstwę silikonu, przykręcić pokrywę i po sprawie.
booohal - 24-10-2012, 18:15

Panowie co powoduje zaolejenie świec od strony elektrody? Silnik nie chce odpalić. (na szczęście nie mój :) ) Wydmuchana uszczelka pod głowicą? Uszczelniacze zaworów puściły?
swinks_UK - 24-10-2012, 19:28

booohal napisał/a:
Panowie co powoduje zaolejenie świec od strony elektrody? Silnik nie chce odpalić. (na szczęście nie mój :) ) Wydmuchana uszczelka pod głowicą? Uszczelniacze zaworów puściły?

Między innymi:
- uszczelniacze zaworów
- powyginane trzonki zaworów
- wytarte ringi na tłokach
- porysowane gładzie w cylindrach

booohal - 24-10-2012, 20:18

swinks_UK, Dzięki za szybką odpowiedź. A najczęściej co pada? Dodam że auto na starej instalacji gazowej...
polaff - 24-10-2012, 21:32

booohal, zmierzcie ciśnienie sprężania + próba olejowa to się wyjaśni co padło.
piotrkor1 - 24-10-2012, 21:54

tomek84 napisał/a:
sto kilka złotych
w ASO dostaniesz uszczelkę firmy Mitsubishi

Koszt jednej uszczelki w ASO 150zł.
Uszczelniacze świec oryginał 80zł za szt.
Uszczelka pod kolektor dolot. 70zł
Ceny aktualne bo przymierzam się do wymiany świec.

pplmr012 - 25-10-2012, 09:57

Hugo napisał/a:
pplmr012 napisał/a:
Ja mam swój niezawodny sposób na uszczelki.
Po zdjęciu np. pokrywy zaworów nie wyjmuję starej uszczelki tylko czyszczę ją i myję benzyną lub zmywaczem. Potem nakładam na nią odpowiednią ilość "silikonu". Równocześnie na równą powierzchnię, może być płyta traserska a jak ktoś niema to blat kuchenny, naciągam folię strecz i mocuję ją taśmą papierową. Na folię nakładam pokrywę z nałożonym uszczelnieniem i dociskam tak aby trochę wyszło na boki, pomocne mogą być cztery dystanse żeby uszczelka była równej grubości ( wiertła, ostatecznie zapałki). Po utwardzeniu szczeliwa, trwa to dzień lub więcej, zależy od grubości, odrywam folię i obkrawam naddatki.
Teraz wystarczy założyć lekko dokręcić i cieszyć się suchym silnikiem.
Niepotrzebnie kombinujesz.

Niestety jestem przeciwnikiem przyklejania uszczelek.
Dlaczego? Chociażby dlatego że w przypadku powierzchni styku jaka jest między pokrywą a głowica (lekko 50 cm2) powtórne zdjęcie to nie lada wyzwanie, może skończyć się uszkodzeniem pokrywy, dochodzi też późniejsze czyszczenie głowicy. Dodatkowo w przypadku nałożenia nawet niewielkiego nadmiaru szczeliwa, to które zostanie wyciśnięte do wewnątrz może doprowadzić do zapchania jakiegoś kanału. A co jeśli nadal jest przeciek, mocniejsze dokręcenie nic nie da.
Mój sposób eliminuje wszystkie powyższe problemy.
Każdy niech robi jak uzna za dobre dla siebie i swojego engine'a.

Pozdrawiam,

Hugo - 25-10-2012, 10:27

pplmr012 napisał/a:
powtórne zdjęcie to nie lada wyzwanie
Nigdy nie miałem najmniejszego problemu.
pplmr012 napisał/a:
dochodzi też późniejsze czyszczenie głowicy
Fakt, ale ładnie odchodzi.
Tomek - 25-10-2012, 10:32

piotrkor1 napisał/a:

Koszt jednej uszczelki w ASO 150zł.


poszukaj innego ASO
podali ci cenę bez zniżki

pplmr012 - 25-10-2012, 10:36

Hugo napisał/a:
pplmr012 napisał/a:
powtórne zdjęcie to nie lada wyzwanie
Nigdy nie miałem najmniejszego problemu..


Spodziewałem się raczej odpowiedzi: "Jak ja robię to nie trzeba poprawiać" :)
Dużo zależy od szczeliwa i przygotowania powierzchni.

piotrkor1 - 25-10-2012, 11:45

tomek84 napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:

Koszt jednej uszczelki w ASO 150zł.


poszukaj innego ASO
podali ci cenę bez zniżki


Od nich brałem tylko uszczelkę pod kolektor i żarówkę do podświetlenia kabiny 2zł szt.
Dwie uszczelki 200zł z Allegro i uszczelki świec 6szt.z Ebay-a z U.S.A o połowę tańsze niż u nich.Mr. Malik też miał je po 80zł za szt a uszczelki pokrywy po 150zł,chodzi oczywiście o oryginał.

Tomek - 25-10-2012, 12:03

piotrkor1, a ile uszczelka pod kolektor?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group