To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Korekty LTFT galant po II licie

Owczar - 01-11-2011, 21:36

Też myślałem o zaślepieniu, ale Krzyzak coś pisał, że temp spalin drastycznie skacze.

Ołów ołowiem, ale te 2 litry powinien mniej palić ;) Zamiast 19 te 17 i byłoby git :)

JaGrab3 - 01-11-2011, 21:49

I tak EGR masz na 1 banku. Czemu temp by miała drastycznie skakać? Pewnie coś tam się podniesie, ale i tak wnormie. Pamiętaj, ze EGR jest tylko dla zielonych, a temp. jest niższa, przez oszukiwanie mieszanki, i przez to osłabianie wybuchu mieszanki.
Co dalej? EGR ma działać tylko podczas pracy bez obciążenia, wtedy masz chłodniejsze spaliny, a co z resztą pracy, kiedy dajemy w palnik?
Jeżeli tylko komp na to pozwala (nie będzie świeciło CE), to ja bym to zaślepiał. W galu 2.0 mialem to zaślepione, i komp nic niie świecił. Co więcej EGR był sprawny, wiec nie odczułem różnicy po zaślepieniu.

19 litroów, ale to jest LPG czy PB??? Dużo.
Czy prztpadkiem nie masz jakiś nieszczelności?? 19 l przy porównywalnych czasach wtrysków z "oszczędnymi" to jest za dużo. Fakt też by mnie to męczyło.

Ja po Krakowie, zamykam się w 16L, ale to bez dawania w palnik, żwawo, tak do 2.5 tys, przy wyprzedzaniu do 3 tys.
Na trasie schodzi do 11-12, ale buda jest wysoka wiec cudów nie będzie.
Te wyniki to LPG.

Owczar - 01-11-2011, 22:00

Ale u nas EGR jest chyba na oba banki z tego co pamiętam. Muszę popatrzeć.

JaGrab3 napisał/a:
19 litroów, ale to jest LPG czy PB??? Dużo.


LPG 100 procent po mieście. Nieszczelności nie mam, sprawdzany był. Ale paliwa też tak by wyżłopał, bo to widać po korektach, które na obu paliwach były pod max. Mam nadzieję, że teraz będzie lepiej. Pierwsze logi wyglądają obiecująco.

JaGrab3 napisał/a:
Ja po Krakowie, zamykam się w 16L, ale to bez dawania w palnik, żwawo, tak do 2.5 tys, przy wyprzedzaniu do 3 tys.
Na trasie schodzi do 11-12, ale buda jest wysoka wiec cudów nie będzie.
Te wyniki to LPG.


No właśnie, ale jaki gabaryt w porównaniu do Gala :)

JaGrab3 - 01-11-2011, 22:54

Ok, czyli jest tak, po resecie korekty są w okolicy 0, i dalej po jakims czasie ida do maxa?
Po ilu km?

Owczar - 01-11-2011, 23:10

Koło 10-20km. Teraz jest póki co ok.
JaGrab3 - 02-11-2011, 00:22

Reset robisz na zimnym silniku, jak mniemam, inaczej będzie problem z adaptacją po odpaleniu na zimno. Znaczy, jeżeli reset robisz na gorąco, wszystkie ustawienia korekt długoterminowych idą do kosza, nowe zbierają się na gorąco. Po odpaleniu na następny dzień, korekty masz z gorącego silnika itd.
Więc, jeżeli reset robisz na zimno, i wraz z przebiegiem korekta się rozjeżdża, czy ma to jakiś związek z temperaturą??? Może czujnik temp. pokazuje zbyt mało, i korekta jest za wysoka? Sprawdź go na obd, co on takiego pokazuje na zimno i na gorąco.

To taki strzał.

Co wiecej, sprawdź tego MAF;a.

KaWu - 02-11-2011, 10:06

JaGrab3 napisał/a:
Wydaje mi się, że 2.6, 2.7 to jest za dużo jak na silnik 2.5, z tego co słyszałem, te silniki potrzebują szybkich wtryskiwaczy LPG, a takie to raczej przy czasach bliżej 2ms


Owczar napisał/a:
Były 2,6-2,7 a teraz po odpięciu sond za katem 2,5-2,6.


Spotkałem się z czasami 2,5÷2,8ms na wolnych zalezne od obciazenia aku i temperatury otoczenia. Wiec tutaj wszystko ok.

mar111cin napisał/a:
Według mnie ma być nisko, a to z tego powodu że za katalizatorem ma być dwutlenek węgla, a nie czad. Przez co przez sonde lamba nie przepływa tlen, a co za tym idzie nie wysyła ona napięcia


Wlasnie spojrzalem i mam na kompie zrzut ekranu i na wolnych sonda za katem stoi i nie oscyluje tak jak u Owczara.
Ma zakres ~0,02÷0,04V - wiec tyle co nic.

Korekty dlugie mam tez w okolicach +10%.

Owczar - 02-11-2011, 12:16

KaWu napisał/a:
Ma zakres ~0,02÷0,04V - wiec tyle co nic.


Podobny zakres mam po odpięciu sond. Czyli tak jakby sonda zdechła. Według service manuala, dla aut przed 2 liftem, utrzymujące się napięcie poniżej 0,08 powinno generować błąd...

KaWu napisał/a:
Korekty dlugie mam tez w okolicach +10%


Czyli prawie maks. Na wolnych obrotach też są takie?

KaWu - 02-11-2011, 12:33

Owczar napisał/a:
dla aut przed 2 liftem, utrzymujące się napięcie poniżej 0,08 powinno generować błąd...


Ale nic takiego nie ma. Moze na weekend sprawdze dokładniej evoscanem jej prace.

Owczar napisał/a:
Czyli prawie maks. Na wolnych obrotach też są takie?


Dokladnie, na wolnych obrotach. Podpinalem sie tylko na wolnych.




Owczar - 02-11-2011, 13:47

Mam prawidłowe wykresy sond po 2 lifcie:
_Slawek_ napisał/a:
Poniżej link do galerii z wykresami przed wymianą sondy i po wymianie, co wyjaśnia skąd ta nadzieja na poprawę ;)

sondy-wykresy (dodatkowe info w podpisach)


Czyli tak jak pisałem, stosunek długości okresu sinusoid jest wyznacznikiem działania kata.
Jak widać sondy za katem mają średnio 2 razy dłuższy okres.

mar111cin - 02-11-2011, 17:41

Obawiam się Owczar że to nie działa na tych wykresach tak jak myślisz.
Jak dla mnie to przede wszystkim gość ma do wymiany sondy przed katem, bo mu nie pracują to raz, a dwa to dopiero potem może zacząć bawić się w diagnozowanie tych za katem.

Owczar - 02-11-2011, 17:48

mar111cin napisał/a:
Jak dla mnie to przede wszystkim gość ma do wymiany sondy przed katem, bo mu nie pracują to raz, a dwa to dopiero potem może zacząć bawić się w diagnozowanie tych za katem.


To są wykresy z auta, w którym spalanie jest normalne. Sławek ma inny problem, ale wykresy sond są wręcz wzorowe.

Mowa o zdjęciach od 5 w górę. Wcześniej jedna sonda niedomagała. Ale dalej są już prawidłowe wykresy.

mar111cin - 02-11-2011, 18:07

o dopiero teraz zauważyłem, że się to przewija, no faktycznie reszta wygląda ok.
Owczar - 02-11-2011, 23:05

Mam film z logami galanta SnowDevil.



Korekty troszkę się różnią dla dwóch banków, ale oscylują w okolicach zera... Wydaje mi się, że sonda w banku 1 za katem troszkę leniwsza i stąd wyższe korekty na tym banku.

JaGrab3 - 02-11-2011, 23:21

Owczar, na wolnych korekty są bliskie 0, ale podczas jazdy juz są skoki na +6 i -6, więc norma.... tak wogóle to pięknie wszystko widac w digimoto, ja zawsze używałem scanMaster-ELM, ale tam nie ma takich wykresów :( .
Mialem kiedys digimoto, ale jakos mi nie siadło, może nie zauważyłem możliwości wykresów....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group