Nasze Miśki - Misie w naszej rodzinie cz.1 
						
												 Rafal_Szczecin - 20-06-2006, 20:06
 
  	  | josie napisał/a: | 	 		  | Ale rozumiem że wskaźnik działał i temp rosła Wam stopniowa do max?  | 	  
 
yyy dokładnie tak ,temperatura normlanie rosła . 	  | josie napisał/a: | 	 		  | Więc pewnie urwał się przy walce z przepustnicą.  | 	  
 
wlasnie nie wiemy kiedy sie urwał      czy przy czyszczeniu przepustnicy czy już tak było    
 
 
aha jeszcze jedno, idzie dostac uszczelke ktora jest przy przepustnicy ? 
 
bo tamta sie troszke pourywała  
												 Maciek - 20-06-2006, 20:09
  Tak na pewno to urwaliśmy przy odkręcaniu. Tastowaliśmy przytykając na chwile i wskazówka sie podnosiła    Nie ma to jak "fachowcy" sie biorą za takie sprawy. Czyszcząc u siebie nie padało mi na grzbiet i nie błyskało nad głową    więc nie goniłem i pewnie wyrwałem przez nieuwage. Mieliśmy co prawda bardzo bogaty zestaw narzędzi      i ostatnią śrube tą najgłębiej musieliśmy odkręcać kluczem nasadkowym, przedłużką i kombinerkami z zestawu za 5 zeta    Ale bedzie co wspominać.
												 Krzyzak - 20-06-2006, 20:41
  dorób tą uszczelkę z tektury - wystarczy zdjąć przepustnicę, nasmarować ją czymś, odbić potem na tekturze kształt i wyciąć
												 Hubeeert - 20-06-2006, 20:46
  A potem przy zakładaniu natłuścić czystym olejem silnikowym. Nie zapomnijcie o tym.
												 Maciek - 20-06-2006, 22:12
 
  	  | josie napisał/a: | 	 		  | Sprawdźcie przy okazji zaworek PCV (strona Krzyzaka) - jak będzie źle działał to przepustnica szybko się ubrudzi... | 	   czy tylko ten zaworek jest winny brudzeniu sie przepustnicy a jeśli np filtr powietrza jest stary to pewnie pomaga w tym zabrudzaniu sie?
												 Krzyzak - 21-06-2006, 08:26
  brudzi głownie egr
												 Maciek - 21-06-2006, 22:29
  Już nie długo    czytałem na www Krzyzak, 'a że ze stalitu odpornego na temperatury do 800 st. C można coś wykleić. Gdzie można to kupić? I jaka trudność w zrobieniu ponoć lepszej z aluminium 5-6mm?
												 Krzyzak - 22-06-2006, 07:42
  Bo nie widziałem takiego alumunium w normalnej sprzedaży.
 
Stalit kupisz od stoczniowca - za piwko. Jest on bardziej elastyczny, wiec lepiej uszczelnia niz aluminium.
												 Rafal_Szczecin - 27-06-2006, 16:28
  dobra tak wiec , z takich konkretow   
 
to wymienilismy drugie gorne mocowanie amorka , tak wiec komplet siedzi juz na miejscu , ten po stronie kierowcy jeszcze mogl troche pojezdzic, natomiast po stronie pasazera totalny zlom (nic juz nie trzymalo) .
 
nastepne w kolejnosci ida do wymiany sworznie wachacza, oraz drazki kierownicze, oraz lacznik stabilizatora  najprawdopodobniej czesci te zostana zamowione pod koniec tego lub na poczatku nastepnego miesiaca , do wymiany beda szly takze tylnie amorki + sprezyny (auto strasznie siada gdy pakuje sie do niego osoba) - czyli szykuje sie kolejny wydatek 
 
 
jakis czas temu dokladnie spod silnika uslyszelismy " basowy " dzwiek okazalo sie ze, elastyczny lacznik (ta taka siatka) jest wypalony ...      
 
dzis misiek pojechal do goscia zajmujacego sie tym, i na dzien dobry pan zapytal , zakladamy uzywany , tak ? bo rozumiem ze auto na sprzedaz idzie ... 
 
jak by nie rozumieli ze to nasz nowy samochodzik     
 
lacznik zostal zalozony nowy (bo wkoncu misiek zostaje     ) a z kieszeni ubylo 150 zł 
 
 
nadal wystepuje blad czujnika przepustnicy , tzn ze czujnik ten jest najprawdopodobniej rozwalony, i mam teraz pytanie , bo najprawdopodoniej bede miec dostep do silnika  1,5 8v z Hyundai pony , czy czujnik bedzie pasowac (mysle ze tak bo wkoncu, to chyba w 100% ten sam silnik co ja mam, lacznie ze skrzynia i kompem )
 
 
aha jezeli moglbym , to prosil bym o zaznaczenie ,gdzie ten czujnik sie znajduje ,
 
 
mam jeszcze takie pytanko, bo owy hjundaj ma wspomaganie    czy idzie to jakos przelozyc do miska ? czy bedzie plug & play czy raczej nie ? 
 
no i ostatnia sprawa 
 
czy silniki od elektrycznych szyb moga podpasowac do colcika ? bo jezeli tak to zlomkowi (bo tak go nazywam     ) przybeda el.szyby
 
 
edit : zapomniałem powiedziec      po wyczyszczeniu przepustnicy, zostaly wyregulowane obroty (lecz nadal niezle falowaly ) , po zrobieniu wydechu utrzymuja sie na stalym poziomie 900     
 
 
ale sie rozpisałem     
 
 
pozdrawiam 
 
rafał
												 josie - 27-06-2006, 21:35
  Pompę wspomagania, mocowanie, koło pasowe i przewody płynu pewnie tak, ale znając życie maglownicy pewnie nie da rady... Kpl wspomagania na allegro są po 250zł, sam się zastanawiam:)
 
Podnośniki szyb pewnie inne, na pewno prowadnica, jak system jest ten sam tzn na linkę to można porzeźbić i z hyundaia wziac tylko silnik i mocowanie, linkę i prowadnicę z manualnego z Colt'a. Ja tak przerabiałem mechanizm z Lancera z tylnych drzwi. Hula do dziś:)
 
Jak silnik na wtrysku to czujnik przepustnicy raczej napewno ten sam...
												 Anonymous - 28-06-2006, 22:07
  josie, ale Tobie działa tylko jeden           
												 Rafal_Szczecin - 13-07-2006, 17:12
  dostałem dziś wycene części, których potrzebuje, oto ceny :
 
 
- Sworzeń wachacza dolnego - 59 zł /szt (liczyłem x2)
 
- Drązek kierowniczy - 86 kpl 
 
- Łączniki stabilizatora (przód) 52 zł/szt (liczyłem x2)
 
- Klocki hamulcowe 69 zł (właśnie przed chwilą przyjechałem ze sklepu z klockami w ręku)
 
- Tarcze ham 113 zł/szt (liczyłem x2)
 
- Amortyzatory przód KYB 247 zł/szt (liczyłem x2)
 
- Amortyzatory tył KYB 253 zł/szt (liczyłem x2)
 
- Spręzyny przód 150 zł/szt (liczyłem x2)
 
- Sprężyny tył 120 zł /szt (liczyłem x2)
 
- Łożyska koła 120 /szt (liczyłem x2)
 
 
tak więc, bez klocków (bo dziś je kupiłem - firma KASHIYAMA - gdzies slyszlaem, ze takie wsadzali do misków jak wychodziły z fabryki, czy to prawda ? ) wychodzi 2314 zł po rabacie dla mnie 1620 ( rabat 30 % ) chcielibyśmy wszystkie te części wymienić przed białymstokiem, lecz czy się uda, oto jest pytanie, może znajdzie się jakiś sponsor ? (jak uważacie, drogo czy tanio za części ??)
 
 
wczoraj miśiek zaniemówił tzn zgasł i za nic nie chciał sie uruchromić, gdy przekręcało sie na zapłon robił : cyk cyk i to wszystko, co to może być szczotki w alternatorze,rozrusznik  ?? (misiek ruszył na pych, po czym później odpalał już normlanie      widać autko ma swoje humory )
												 josie - 13-07-2006, 18:13
  Amorki drogie... spokojnie dostaniesz za 190zł/szt. 
 
Ja dostałem za 330zł kpl tył KYB Excel-G Japan 2 lata gw. Namiary - topic Sprzedawcy polecam/nie polecam.
 
Jak auto nie siedzi za nisko to nie zmieniałbym sprężyn.
 
Tarcze hamulcowe dość tanio mi się wydaje. Jaka firma?
 
Sworzeń jak 555 to OK. 
 
Co do nie odpalania - to rozrusznik - miałem to samo - nawet stanąłem na wjeździe do ośrodka w Grudziądzu a miś odpalić nie chciał. Szczotki do wymiany. Teraz jeszcze załapie wam po którymś razie, potem trzeba będzie raz na jakiś czas pukać w rozrusznik, a potem już dupa blada. Ale wymienić lepiej wcześniej bo komutator w rozruszniku się niszczy od tego.
 
 
Pozdro
												 Anonymous - 13-07-2006, 18:49
  josie ale po rabaciku te amorki kosztują
 
 
przód 173 
 
tył      177
 
 
lepszejszej ceny chyba nie dostane         
 
sworzeń i końcówki 555
 
 
oczywiście drogą dedukcji      myśle ze słabe szczotki w alternatorze mogą też byc przyczynyą tego ze czasem trzeba odpalić go wciskając gaz ?
												 Anonymous - 13-07-2006, 21:34
 
  	  | TAGi napisał/a: | 	 		  | myśle ze słabe szczotki w alternatorze mogą też byc przyczynyą tego ze czasem trzeba odpalić go wciskając gaz ? | 	  
 
 
To dwie zupełnie różne sprawy, które na siebie nie wpływają. Złe rozumowanie  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |