To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Sprzęgło czy synchronizatory?

Marcino - 25-02-2013, 04:13

jules napisał/a:
Owczar napisał/a:
Synchro jest z jakiegoś stopu, chyba mosiądz


"ząbki" synchronizatorów są pokryte wysoce wytrzymałym molibdenem, nie pamiętam już gdzie to wyczytałem

Nie tyle ząbki co powierzchnia stożka synchronizatora. Manual powinien podawać jaka jest min szczelina gdzy połozy sie pierścien z mosiądzu na slaowym stożku. Jak sie wyciera molibdem to pierścien głebiej wpadada na stożek.
Zgadzam sie z Owczarem ze jak wyminiać to wszytko, ale te koszta, wiec pewnie same pierścienie wystarczą jak nie ma wyszczerbionych żebów na stoku i przesuwce.
Pozdrawiam

Iroslav - 26-02-2013, 23:47

WItam ja sie podczepie pod temat u mnie jest tak.. na puszczonym sprzegle chrobocze dosyc glosno. jak wcisne sprzeglo do konca cisza* puszczam chrobocze co to moze byc ?



*oczywiscie popychacze slychac :P

Marcino - 27-02-2013, 08:50

Iroslav napisał/a:
WItam ja sie podczepie pod temat u mnie jest tak.. na puszczonym sprzegle chrobocze dosyc glosno. jak wcisne sprzeglo do konca cisza* puszczam chrobocze co to moze byc ?



*oczywiscie popychacze slychac :P

Łozyska w skrzyni..:)

Iroslav - 27-02-2013, 15:18

jestes pewnien ? to chyba spory koszt wymiany orietujesz sie jakie to pieniadze ?
Owczar - 27-02-2013, 15:25

Iroslav, przeczytaj kilka postów wstecz....

[ Dodano: 27-02-2013, 15:25 ]
http://forum.mitsumaniaki...28846&start=660

jules - 03-03-2013, 21:26

No więc tak panowie, nowe kompletne sprzęgło założone (Exedy oczywiście), wlany olej Texaco MTF94 75w80 no i dodatkowo ceramizer i powiem tak, biegi wchodzą płynnie, na początku po odebraniu auta jeszcze nie tak do końca był lux, ale z dnia na dzień jest coraz lepiej i dziś na trasie skrzynią trochę machałem jak głupek i pełen lux! :D

więc jestem więcej niz zadowolony :D

aha, jak mechanik pokazal mi moja starą tarczę sprzęgła, to masakra dosłownie, nity już miałem starte szok...

Owczar - 03-03-2013, 22:32

A co ma zużyta tarcza sprzęgła do problemów z wrzucaniem biegów? Pokazał Ci na pewno Twoją tarczę?

Myślę, że więcej pomógł ten olej, a w zasadzie to jedyny element, który mógł cokolwiek w tym temacie poprawić...

mkm - 03-03-2013, 22:43

Owczar, ma bardzo dużo :wink:
Bardzo ładnie zebrana większość usterek sprzęgła:
http://www.exedy24.pl/porady-ekspertow

Iroslav - 03-03-2013, 22:44

jeszcze jedno pytanie skrzynie biegow z 2.4GDI i 2.0 16v pasuja do 2.5 v6 i czy jest naprzyklad korzystniej z jakis wzgledow rozgladac sie za tymi wlasnie Gearbox-ami ?

oczywiscie chodzi o manualna skrzynke

Owczar - 03-03-2013, 22:50

mkm napisał/a:
Owczar, ma bardzo dużo


Ale nie sama zużyta tarcza sprzęgła.

mkm - 03-03-2013, 23:31

Jak już jest mocno cienka to wystarcza sama tarcza - choć przyznam Ci rację, że to ona wymusza inną pracę pozostałych elementów. :wink:
Owczar - 03-03-2013, 23:33

Generalnie usterek sprzęgła może być mnóstwo, ale znając uroki galanta to do sprzęgła zajrzałbym na samym końcu. W 95% przypadków awarii sprzęgła w tym aucie po prostu sprzęgło się ślizgało. Inne awarie tylko po nieprawidłowym montażu.
meydey000 - 04-03-2013, 02:24

Iroslav napisał/a:
jeszcze jedno pytanie skrzynie biegow z 2.4GDI i 2.0 16v pasuja do 2.5 v6

oczywiście. że nie. to całkiem inne skrzynie. między 2,0 a 2,5 są całkiem inne i cena 2 x większa, oczywiście w 2,5. posiadając taki motor trza się liczyć prawie z 2 x większą ceną części.

Marcino - 04-03-2013, 09:19

Owczar napisał/a:
A co ma zużyta tarcza sprzęgła do problemów z wrzucaniem biegów? Pokazał Ci na pewno Twoją tarczę?

Myślę, że więcej pomógł ten olej, a w zasadzie to jedyny element, który mógł cokolwiek w tym temacie poprawić...


Za Exidy..

Cytat:
Ciężka zmiana biegów, niezałączanie biegu


Symptom:
- Słoneczko docisku ociera się o tarczę sprzęgła.




Przyczyny:
- Zbyt głęboko zamontowane koło zamachowe.
- Łożysko sprzęgła obniżyło się na wałku sprzęgłowym.
- Zbyt cienka tarcza sprzęgła.
- Niepoprawne ustawienie sprzęgła.




Rozwiązanie:
- Sprawdzić zamontowanie koła zamachowego.
- Sprawdzić zużycie łożyska i wałka sprzęgłowego.
- Sprawdzić grubość tarczy.

Owczar - 04-03-2013, 11:07

Czytałem to :)

Ale tutaj mamy oryginalne sprzęgło więc nieprawidłowy montaż odpada. A w galancie gdy tarcza się wyciera to się ślizga... Zresztą to czy wysprzęgla dobrze można łatwo sprawdzić podnosząc na podnośniku. Wymienianie w ciemno to takie średnie rozwiązanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group